Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 februari 2015, 23:45   #101
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.413
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pegasus6869 Bekijk bericht
Heeft niet......Die ++ CRIMINELE KLOOTZAKKEN ++ gaan ze toch opstarten met alle risico's erbij......wat gaan ze doen bij een zwaar kernongeval ???
Dan gebruiken ze dezelfde apparatuur als die de fall-out wolk van Tjernobyl heeft tegengehouden.

Maar als U per se wil weten wat er gebeurd bij een zwaar kernongeval met het type reactor als in Doel en Thiange, dan moet U maar eens lezen hoe het met Tree Miles Island is afgelopen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2015, 08:28   #102
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.153
Standaard

maddox
wat vind je van die gastjes
http://lawrencevilleplasmaphysics.co...r-long-delays/
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2015, 10:50   #103
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.413
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ze hebben in alle geval de juiste bronnen van fondsen.

Maar waarom ze zuiver wolfram nodig hebben voor hun cathode, dat heb ik nog niet volledig door.
Trouwens, hoeveel moeten ze hebben, 't is niet alsof het dat zo'n raar goedje is, ik heb het thuis zo liggen, in de vorm van kleine staven.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2015, 17:08   #104
pegasus6869
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 februari 2009
Locatie: HELL !!!!!
Berichten: 1.289
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Kunnen ze uw vuisten niet lenen om al die vaten uit te blutsen?

Ge heeft die "KLOOTZAKKEN" precies gelijk gij......Doe maar ...Mijne vuist kan die blutsen wellicht eruit krijgen ..uwen bliksem zou al meer schade toebrengen !!
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2015, 12:17   #105
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Kerncentrales:

1 maart 2015
In Japan opent de laatste 14 kilometer van de Joban Expressway tussen Tomioka en Namie, langs de kerncentrale Fukushima.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2015, 13:16   #106
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pegasus6869 Bekijk bericht
Ge heeft die "KLOOTZAKKEN" precies gelijk gij......Doe maar ...Mijne vuist kan die blutsen wellicht eruit krijgen ..uwen bliksem zou al meer schade toebrengen !!
Ik heef die klootzakken.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2015, 13:22   #107
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ze hebben in alle geval de juiste bronnen van fondsen.

Maar waarom ze zuiver wolfram nodig hebben voor hun cathode, dat heb ik nog niet volledig door.
Trouwens, hoeveel moeten ze hebben, 't is niet alsof het dat zo'n raar goedje is, ik heb het thuis zo liggen, in de vorm van kleine staven.
t'is de vorm die nogal speciaal is, moeten ze uitfrezen en telkens laten koelen zodat het ding niet barst
http://lawrencevilleplasmaphysics.co...route-to-ff-1/
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2015, 19:55   #108
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.413
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik ben benieuwd.
Low neutron radiation fusion is verdomd handige truk als ze het voor elkaar krijgen.

Een Farnsworth-Hirsch fusiereactor kan gebouwd worden door een toegewijde doe het zelver, maar da's dan eerder een neutronenenkanon. En dan is het nog niet eens een apparaat met een positieve energie opbrengst (het vreet meer stroom dan het kan opbrengen)
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2015, 20:45   #109
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Ze weten ondertussen ook al twee �* drie jaar dat hun reaktorvaten waarschijnlijk "gietfouten" hebben onder de vorm van gasinsluitingen (waterstof). Maar blijkbaar vinden ze het niet nodig om het ernstig te onderzoeken. Ze zijn er schijnbaar nogal gerust in.
Gietfouten ? Ik vraag me af hoe ze dat metaal moeten gieten om die insluitingen niet te hebben...
Die insluitingen zijn er vanaf dag 1 en hoe zouden die kunnen evolueren ? Dat zou betekenen dat er vrije waterstof zou door het staal moeten migrereren en zich daar verbinden. Hoe dat mogelijk is ?

En trouwens, wat voor spel speelt het Fanc ? Het materiaal dat zij kregen en dat ook in het parlement aan bod is gekomen is 5 maand oud. Wat beweren ze nu van 'nieuwe' elementen ? Die cijfers zijn helemaal niet nieuw. Die patron van het Fanc zit er een kluchtje van te maken omdat hij de verantwoordelijkheid niet wil. Terwijl hij (Jan Bens dus) de vroegere directeur was van die Doel centrale. Een echte politicus, probeert eronderuit te glibberen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2015, 21:47   #110
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Gietfouten ? Ik vraag me af hoe ze dat metaal moeten gieten om die insluitingen niet te hebben...
Die insluitingen zijn er vanaf dag 1 en hoe zouden die kunnen evolueren ? Dat zou betekenen dat er vrije waterstof zou door het staal moeten migrereren en zich daar verbinden. Hoe dat mogelijk is ?

En trouwens, wat voor spel speelt het Fanc ? Het materiaal dat zij kregen en dat ook in het parlement aan bod is gekomen is 5 maand oud. Wat beweren ze nu van 'nieuwe' elementen ? Die cijfers zijn helemaal niet nieuw. Die patron van het Fanc zit er een kluchtje van te maken omdat hij de verantwoordelijkheid niet wil. Terwijl hij (Jan Bens dus) de vroegere directeur was van die Doel centrale. Een echte politicus, probeert eronderuit te glibberen.
Gietfouten ? Ja, die kunnen technisch gezien voorkomen en daar is jammer genoeg geen controle op of vaak hebben ze de middelen niet om dat eventueel te corrigeren met een andere luchtdichte giettechniek...

Vergeet niet dat de gietmonden meestal nog een beetje luchtgat open heeft om de lucht na invoegen uit te laten ontsnappen maar meestal zitten in de vormmall nog elementen in waarbij eventuele luchtbellen worden gevormd in het gietsel zelf, in verhouding kunnen die in het begin heel miniscuul lijken toch heeft dat zonder controle door scans op die luchtbellen gevolgen op termijn...rekening houdend met die eventuele luchtbellen in het gietsel zijn de scheuren ook te verklaren dat ze nu constateren...kan me best voorstellen dat een nieuwe reactor kom maken nu met die kennis kan voorkomen worden, want de meeste kerncentrales zijn dan ook gebouwd in een tijd waarbij de expertise vaak ontbrak met de middelen die men nu wel beschikbaar heeft !

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 1 maart 2015 om 21:47.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2015, 22:19   #111
De Brabander
Minister-President
 
De Brabander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2011
Locatie: Ternat
Berichten: 5.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Alé kom zeg, die scheuren worden met de minuut groter.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150225_01548349
Misschien nog een staatshervormingkje doen. Dat is het enige waar de particraten nog toe in staat zijn. Veiligheid burgers? Kennen ze niet. Aftands en discriminerend taalnationalisme dat wel. De kiezers hier zijn dan ook domme boeren.
__________________
België unitair !
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2015, 23:35   #112
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Gietfouten ? Ik vraag me af hoe ze dat metaal moeten gieten om die insluitingen niet te hebben...
Die insluitingen zijn er vanaf dag 1 en hoe zouden die kunnen evolueren ? Dat zou betekenen dat er vrije waterstof zou door het staal moeten migrereren en zich daar verbinden. Hoe dat mogelijk is ?

En trouwens, wat voor spel speelt het Fanc ? Het materiaal dat zij kregen en dat ook in het parlement aan bod is gekomen is 5 maand oud. Wat beweren ze nu van 'nieuwe' elementen ? Die cijfers zijn helemaal niet nieuw. Die patron van het Fanc zit er een kluchtje van te maken omdat hij de verantwoordelijkheid niet wil. Terwijl hij (Jan Bens dus) de vroegere directeur was van die Doel centrale. Een echte politicus, probeert eronderuit te glibberen.
De gasbubbels waren er vanaf de eerste dag, en zijn er nog steeds, zoals ze er de eerste dag waren. Dat is de discussie niet.
Die ligt wel ergens anders. Namelijk hoe de broosheid van het staal, met de gasbubbels, zal evolueren onder invloed van straling. En dacht dat tussentijdse proeven op stukken staal (met gasbubbels), speciaal nog eens overmatig bestraald, nogal tegenstrijdige resultaten gaven. Vandaar dat het waarschijnlijk zo lang duurt.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2015, 03:38   #113
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Gietfouten ? Ik vraag me af hoe ze dat metaal moeten gieten om die insluitingen niet te hebben...
Die insluitingen zijn er vanaf dag 1 en hoe zouden die kunnen evolueren ? Dat zou betekenen dat er vrije waterstof zou door het staal moeten migrereren en zich daar verbinden. Hoe dat mogelijk is ?

En trouwens, wat voor spel speelt het Fanc ? Het materiaal dat zij kregen en dat ook in het parlement aan bod is gekomen is 5 maand oud. Wat beweren ze nu van 'nieuwe' elementen ? Die cijfers zijn helemaal niet nieuw. Die patron van het Fanc zit er een kluchtje van te maken omdat hij de verantwoordelijkheid niet wil. Terwijl hij (Jan Bens dus) de vroegere directeur was van die Doel centrale. Een echte politicus, probeert eronderuit te glibberen.
Ook mijn indruk. Ik denk niet dat het een persoonlijke kwestie is, maar alles wijst erop dat zowel de overheid als de controle-instantie een spel aan het spelen zijn. Pokeren ze met Electrabel? Of wat is het?
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2015, 04:42   #114
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.413
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Effe duidelijkheid scheppen. Die reactorvaten zijn uit 3 gietstukken gesmeed.
Een bodem, een lichaam en een koeluitlaatring met 3 aansluit-teuten voor de hoofdkoelwaterpompen.

Het smeden na het gieten zorgt voor het verwijderen van gietfouten.

Die 3 stukken zijn dan aan elkaar gelast en langs de binnenkand bekleed dmv van opgelaste lagen RVS.

Al de stukken zijn volledig gecontroleerd met de beste meetmethodes die men toen had. Voor en na de bewerkingen. Ze voldeden volledig aan de specificaties voor ze het reactorgebouw in gingen.
Na plaatsing is dat nog eens volledig gecontroleerd. Als die controles uitwezen dat er onaanvaardbare afwijkingen waren, was het aan de verantwoordelijken/ingenieurs om te kijken dat het herstelbaar was, of dat het afkeur en retour naar afzender werd.

Die reactoren hebben een paar decennia gewerkt zonder te ontploffen.

Wat betreft waterstof. Het is een klootzakje van een atoom, dat kruipt overal door. Gewoon staal is niet beter dan een rubber ballon voor dat spul.
In een kernreactor, onder de harde straling word er wel waterstof gevormd, en dat heeft een hoop keuzes. Recombineren met de aanwezige zuurstof, of ergens inkruipen.

En dat is het gevaar, als het in de reactorwand kruipt, dan kan het verzwakkingen veroorzaken. Vandaar die opgelaste binnenbekleding, die heeft een veel hogere weerstand tegen waterstofindringing.

En dan nu, "een nieuwe meetmethode". Vergelijk het maar "dit onderdeel is nagemeten met een schuifmaat en is juist tot op 0.1mm, zoals de ontwerpers het voorschreven 0.1mm is ok, 0.2 is slecht.
Maar hier hebben we een micrometer, en dan kunnen we tot op 0.005mm juist meten. En dan wijkt het onderdeel toch wel 0.11 mm af tegenover de nominale afmeting en tolerantie.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2015, 04:46   #115
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.413
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Ook mijn indruk. Ik denk niet dat het een persoonlijke kwestie is, maar alles wijst erop dat zowel de overheid als de controle-instantie een spel aan het spelen zijn. Pokeren ze met Electrabel? Of wat is het?
Volgens mij wil Suez/Electrabel af van de nucleaire rente.
Voor Parijs maakt het een groot verschil uiteindelijk. België bevoorraden met Belgische kernstroom, waar een nucleaire rente aanhangt, en gereguleerde prijzen.
Of Franse kernstroom aan België verkopen, waar de "internationale verkoopsprijs" al leuker is, en die nucleaire rente gewoon niet aanwezig is.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2015, 14:02   #116
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Volgens mij wil Suez/Electrabel af van de nucleaire rente.
Voor Parijs maakt het een groot verschil uiteindelijk. België bevoorraden met Belgische kernstroom, waar een nucleaire rente aanhangt, en gereguleerde prijzen.
Of Franse kernstroom aan België verkopen, waar de "internationale verkoopsprijs" al leuker is, en die nucleaire rente gewoon niet aanwezig is.
Juist, door het spelletje met de scheurtjes toont Electrabel hoe het met de voeten van de Belgische politiek speelt en Suez-Gdf slat 3 vliegen in 1 klap:

-men raakt van de nucleaire rente vanaf
-men vergroot de kans een of meerdere kerncentrales of andere capaciteit te mogen bouwen voor belgie
-de prijs van electriek gaat omhoog en de winst per kwh vergroot dus

Met een woordje van dank aan de Verhofstadt en de VLD eet nu de Belgische energievoorziening uit Franse hand en bij uitbreiding hangt het volledige belgische economische bestel af van Suez-GDF, tenzij Jeroen Meus hier een oplossing kan voor klaar stoven.
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2015, 14:26   #117
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Effe duidelijkheid scheppen. Die reactorvaten zijn uit 3 gietstukken gesmeed.
Een bodem, een lichaam en een koeluitlaatring met 3 aansluit-teuten voor de hoofdkoelwaterpompen.

Het smeden na het gieten zorgt voor het verwijderen van gietfouten.

Die 3 stukken zijn dan aan elkaar gelast en langs de binnenkand bekleed dmv van opgelaste lagen RVS.

Al de stukken zijn volledig gecontroleerd met de beste meetmethodes die men toen had. Voor en na de bewerkingen. Ze voldeden volledig aan de specificaties voor ze het reactorgebouw in gingen.
Na plaatsing is dat nog eens volledig gecontroleerd. Als die controles uitwezen dat er onaanvaardbare afwijkingen waren, was het aan de verantwoordelijken/ingenieurs om te kijken dat het herstelbaar was, of dat het afkeur en retour naar afzender werd.

Die reactoren hebben een paar decennia gewerkt zonder te ontploffen.

Wat betreft waterstof. Het is een klootzakje van een atoom, dat kruipt overal door. Gewoon staal is niet beter dan een rubber ballon voor dat spul.
In een kernreactor, onder de harde straling word er wel waterstof gevormd, en dat heeft een hoop keuzes. Recombineren met de aanwezige zuurstof, of ergens inkruipen.

En dat is het gevaar, als het in de reactorwand kruipt, dan kan het verzwakkingen veroorzaken. Vandaar die opgelaste binnenbekleding, die heeft een veel hogere weerstand tegen waterstofindringing.

En dan nu, "een nieuwe meetmethode". Vergelijk het maar "dit onderdeel is nagemeten met een schuifmaat en is juist tot op 0.1mm, zoals de ontwerpers het voorschreven 0.1mm is ok, 0.2 is slecht.
Maar hier hebben we een micrometer, en dan kunnen we tot op 0.005mm juist meten. En dan wijkt het onderdeel toch wel 0.11 mm af tegenover de nominale afmeting en tolerantie.
Ik ben wat lui om te zoeken (en heb nu even ook niet de mogelijkheden), maar vormt dat waterstof geen metaalhydrides die het staal fors verzwakken ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2015, 14:50   #118
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.413
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ben wat lui om te zoeken (en heb nu even ook niet de mogelijkheden), maar vormt dat waterstof geen metaalhydrides die het staal fors verzwakken ?
Je hoeft er niet naar te zoeken, waterstof dat in't staal kruipt is de hoofdoorzaak van versleten chemische reactorvaten in de petrochemie.

Maar zoals ik al schreef in het andere topic, daar zijn de werktemperaturen en drukken een pak hoger dan in de zeer conservatief uitgevoerde kernreactoren en is wat er in zit veel aggresiever dan gekoelde splijtstof.

Oftewel, om genoeg waterstof in't staal te krijgen om hydrides te vormen die niet onmiddelijk onder de intense staling uit elkaar vallen, moeten we al zuivere waterstof gaan injecteren. En ik persoonlijk denk dat men dat niet doet. Ik weet wel zeker dat er corrosie-inhibitoren in't koelwater gefrot worden. En dan kan men even goed wat waterstofopnemende spullen erbij duwen.

Ook is er al rekening gehouden met die mogelijkheid, en eigenaardig genoeg zijn de testen in al reeds ontmantelde PWR kernreactoren redelijk conclusief. De reactorvaten waren nog steeds ver binnen de opgestelde parameters kwa sterkte in't algemeen. oftewel, welke reden dat ze ook hadden om die reactoren stil te leggen, de integriteit van de reactorvaten was het punt niet.

Point in case. TMI.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 2 maart 2015 om 14:56.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2015, 16:14   #119
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Je hoeft er niet naar te zoeken, waterstof dat in't staal kruipt is de hoofdoorzaak van versleten chemische reactorvaten in de petrochemie.

Maar zoals ik al schreef in het andere topic, daar zijn de werktemperaturen en drukken een pak hoger dan in de zeer conservatief uitgevoerde kernreactoren en is wat er in zit veel aggresiever dan gekoelde splijtstof.

Oftewel, om genoeg waterstof in't staal te krijgen om hydrides te vormen die niet onmiddelijk onder de intense staling uit elkaar vallen, moeten we al zuivere waterstof gaan injecteren. En ik persoonlijk denk dat men dat niet doet. Ik weet wel zeker dat er corrosie-inhibitoren in't koelwater gefrot worden. En dan kan men even goed wat waterstofopnemende spullen erbij duwen.

Ook is er al rekening gehouden met die mogelijkheid, en eigenaardig genoeg zijn de testen in al reeds ontmantelde PWR kernreactoren redelijk conclusief. De reactorvaten waren nog steeds ver binnen de opgestelde parameters kwa sterkte in't algemeen. oftewel, welke reden dat ze ook hadden om die reactoren stil te leggen, de integriteit van de reactorvaten was het punt niet.

Point in case. TMI.
De kernreactorvaten van Doel en Tihange zijn zowat de enige vaten ter wereld die niet vervangen kunnen worden: waarschijnlijk kost zo'n vat ettelijke tientallen miljarden????????????????
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2015, 16:23   #120
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
De kernreactorvaten van Doel en Tihange zijn zowat de enige vaten ter wereld die niet vervangen kunnen worden: waarschijnlijk kost zo'n vat ettelijke tientallen miljarden????????????????
en dat terwijl we hier met een steeds stijgende werkloosheid zitten: we zullen het aan de chinezen moeten vragen om in Doel enige low budget centrales neer te poten. In Doel is plek tenminste geen probleem, tenzij men de onteigende gronden zou klasseren in de staat dat ze zich nu bevinden.... Kafka zou Belgie een absurd land vinden denk ik...
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be