Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 april 2018, 05:56   #18301
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.234
Standaard

Citaat:

European conservatives move to isolate Puigdemont case
German-led majority in EU Parliament is trying to prevent it from becoming an international issue

The conservative majority in the European Parliament, led by the members of German Chancellor Angela Merkel’s coalition, is taking steps to minimize the effects of a regional German court’s decision to dismiss the rebellion and sedition charges against Carles Puigdemont, the ousted Catalan leader wanted by Spain in connection with the breakaway attempt.
German members of the European Parliament (MEPs) are determined to stop Puigdemont’s uncomfortable presence in Berlin from becoming a political issue within national parliamentary debates – something that has already happened in Brussels.
They have also held talks with their coalition partners, the social democrats of SDP, to make sure there are no further statements like the one made recently by Germany’s justice minister, Katarina Barley, who said the regional court’s decision to dismiss the rebellion charge was “absolutely correct,” before going back on her words.
The idea is to stop the Puigdemont case from taking on an international dimension.

“We are going to make it clear that this is an internal constitutional and political matter between Spain’s central government and the Catalan government,” said David McAllister, a member of Germany’s Christian Democratic Union (CDU), vice-president of the European People’s Party (EPP) and chair of the European Parliament’s Foreign Affairs Committee.

“This is a domestic problem and therefore it is very recommendable for Germany, as well as all other member states of the EU, to remain in the sidelines,” said McAllister, who attended a meeting of the EPP in the French city of Lyon on Thursday and Friday.
bron :https://elpais.com/elpais/2018/04/16...75_998989.html

Een goede zaak dat men dat intern spaans probleem van justitie niet gaat politiek misbruiken en er geen politieke public relations nummertjes over gaat opvoeren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 08:40   #18302
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
bron :https://elpais.com/elpais/2018/04/16...75_998989.html

Een goede zaak dat men dat intern spaans probleem van justitie niet gaat politiek misbruiken en er geen politieke public relations nummertjes over gaat opvoeren.
Ze moeten zwijgen.
Daar komt het op neer.
Iedereen die van een ander gedacht is, moet zwijgen.

Panda, ik herken jou niet meer. Je bent erger dan een blokker. Net de kant die jij zo bestrijdt.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 08:43   #18303
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Stel dat Catalonië onafhankelijk zou worden, zal het dan nog zo blijven ?
Idem wat betreft hun economie.
Met hun vingers in de neus.
Stukken beter dan vele andere EU-staten van kleinere en van grotere omvang.
Zelfs Vlaanderen gaat zijn tenen mogen uitkuisen.

Niet zo wel als vb. Andorra of Monaco, maar daar zitten dan ook dikke profiteurs: genieten van alle voordelen van de EU, maar niet bijdragen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 08:52   #18304
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Logisch, ze hebben het net iets te druk bij het in de rij te staan voor hun dagelijkse stempel.
Welke stempel ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 08:55   #18305
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Stel dat Catalonië onafhankelijk zou worden, zal het dan nog zo blijven ?
Idem wat betreft hun economie.
Tuurlijk waarom niet. Geld is geld.

Die Brexit ging ook van de Britten armoezaaiers maken. En kijk het gaat al weer goed.

Fred had het trouwens voorspeld.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180417_03467309
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 08:59   #18306
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Tuurlijk waarom niet. Geld is geld.
Die Brexit ging ook van de Britten armoezaaiers maken. En kijk het gaat al weer goed. Fred had het trouwens voorspeld.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180417_03467309
Welke Brexit, heden in april 2018?
'Verkopen-vel-beer' syndroom hier.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 09:03   #18307
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.715
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
dat is uw strict persoonlijke mening, maar ook niet meer dan dat.
feiten en meningen niet verwarren.
jogo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 09:10   #18308
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Tuurlijk waarom niet. Geld is geld.

Die Brexit ging ook van de Britten armoezaaiers maken. En kijk het gaat al weer goed.

Fred had het trouwens voorspeld.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180417_03467309
Je begrijpt toch dat er in feite is beslist om de brexit uit te stellen he ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 09:14   #18309
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Welke Brexit, heden in april 2018?
'Verkopen-vel-beer' syndroom hier.
idd nog te vroeg, maar ik zet mijn geld toch op een land mèt de mogelijkheid om een eigen monetair beleid te voeren.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 09:23   #18310
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
idd nog te vroeg, maar ik zet mijn geld toch op een land mèt de mogelijkheid om een eigen monetair beleid te voeren.
Wacht nog een paar jaar en jouw Belgenland zal ook terug zo ver zijn.
Vooruitgang is niet te stuiten in een evoluerende maatschappij, toch?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 12:11   #18311
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Tuurlijk waarom niet. Geld is geld.

Die Brexit ging ook van de Britten armoezaaiers maken. En kijk het gaat al weer goed.

Fred had het trouwens voorspeld.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180417_03467309
Moesten de Britten het buiten de EU ,beter doen dan in de EU.

Wat blijft er dan nog van de Belgicistische dreiging over

dat een onafhankelijk Vlaanderen buiten de EU zou vliegen
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 12:44   #18312
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Mochten de Britten het buiten de EU beter doen dan in de E.U., wat zou er dan nog overblijven van de Belgicistische dreiging dat een onafhankelijk Vlaanderen uit de E.U. zou vliegen?
Vwalla fify.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 17 april 2018 om 12:44.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 13:16   #18313
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Vwalla fify.
da's wel wat straffer dan over een dt fout vitten.

zou jij de posts van werkman en strandkutter ook niet onder handen willen nemen in t vervolg?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 13:28   #18314
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ze moeten zwijgen.
Daar komt het op neer.
Iedereen die van een ander gedacht is, moet zwijgen.


Panda, ik herken jou niet meer. Je bent erger dan een blokker. Net de kant die jij zo bestrijdt.
Dat maak jij ervan. Ik lees iets anders : men vraagt respect voor de rechtstaat en om niet de populistische toer op te gaan.

Dit zijn de woorden van Manfred Weber :
Citaat:


“I have complete trust Spanish judges will give Puigdemont a fair and independent trial”
Leader of the European People’s Party reiterated his support for the justice system in Spain after German courts dismissed rebellion charges against ousted Catalan leader

One of its most prominent leaders is Manfred Weber, the head of the European People’s Party (EPP) in the European Parliament. After German courts dismissed the rebellion and sedition charges against ousted Catalan leader Carles Puigdemont,Weber sought to allay concerns and reiterate Germany’s support for the rule of law.


Question. What does the presence of Carles Puigdemont mean to Germany?

Answer. The fundamental principle of the European Union is the rule of law. That’s why I think in the investigation and the court case against Puigdemont in Spain there’s a real problem on the table because he was not respecting the constitution of the country. What we have to do as politicians is simply to implement the rule of law. I can see the Spanish government has no other alternative than to fight for the constitution and for the rule of law. I would advise everybody in the political scene from now on to do their best job and it’s in the interest of their job to leave it in the hands of the judges.

Having this said, it’s not at all clever for the justice minister in Germany to give any kind of statement and comment on justice issues. The role of politicians is not to comment on justice issues. It was not a good thing to do.

Q. Is this the general view of your party?

A. That’s the position of the EPP family. Full stop. There is no doubt about this. There are probably individuals who have different opinions but the EPP has this clear position. The question of the unity of a country is a domestic issue. While the implementation and the handling of constitution are very important, they are domestic issues.

I wonder myself if Spanish politicians would comment on the German constitution and the German implementation of the constitution. That’s why I ask for firstly, respect for the rule of law and full support for Mariano Rajoy in how he has managed this. And secondly, to remember that the question is a domestic issue. There is no role for the European Parliament in the mediation of this.

Q. You mentioned a comment made by the minister of justice. Do you think this is was a careless act or something other Social Democrats believe?

A. I cannot comment on this. I cannot analyze why she did it. I can only say that it’s a mistake for the justice minister to comment on judicial rulings. You can agree or disagree with a judge’s decision but in a democracy under the rule of law we have to respect them. I have complete trust in the judicial system and in Spain. When there is a court case against Puigdemont, the judges will do a fair and independent job.

Q. The European arrest warrant against Puigdemont has not worked out as planned. Are you concerned that this has stained other European institutions?

A. I understand the frustration of Spaniards about the decision of the German court. I can politically understand this, but on the other hand I ask for respect for the judges. I would also ask others to respect what the Spanish judges decide in the future. I ask for the judicial system to be independent, whether I like it or not.

There are a lot of rulings and court sentences which I don’t like at all, but I respect them. That’s what we have to ask for to create stability in our sector. The rule of law is fundamental to this. But there is still a lot of room for improvement in the future in the extradition of criminals, for example. It’s a legal situation that has to improve in the future.
bron : https://elpais.com/elpais/2018/04/16...05_476818.html

Ik ben het 100% eens met hem. Wat de duitse rechter ook beslist in de zaak van de uitlervering, en wat de spaanse bodemrechter ten gronde gaat beslissen zijn alle 2 zaken die wij moeten aanvaarden los van eigen opinie.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 13:31   #18315
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
da's wel wat straffer dan over een dt fout vitten.
zou jij de posts van werkman en strandkutter ook niet onder handen willen nemen in t vervolg?
Ge kent me he! 'k Heb er alles voor over om de Witte te helpen om Mien Fiere Vlomse Taal niet te verbasteren.
Mijn Orangisten geburen hier lezen mee en 'k ben het moe om 's morgends hun gemene taalmoppen over dat 'Zuid-Nederlands taaltje' te moeten aanhoren.
Vandaar.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 14:15   #18316
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ge kent me he! 'k Heb er alles voor over om de Witte te helpen om Mien Fiere Vlomse Taal niet te verbasteren.
Mijn Orangisten geburen hier lezen mee en 'k ben het moe om 's morgends hun gemene taalmoppen over dat 'Zuid-Nederlands taaltje' te moeten aanhoren.
Vandaar.
Typisch voor de Belgicisten .

Als ze geen verweer hebben tegen de inhoud ,
beginnen ze over de vorm te leuteren.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 14:45   #18317
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
...
Wat de duitse rechter ook beslist in de zaak van de uitlervering, en wat de spaanse bodemrechter ten gronde gaat beslissen zijn alle 2 zaken die wij moeten aanvaarden los van eigen opinie.
Ik "moet" het niet aanvaarden, omdat wij in een politieke unie zitten met de Spanjaarden en de Duitsers.
Mijn opinie is vanzelfsprekend dezelfde voor elk land ter wereld: freedom of speech houdt onder meer in dat de bevolking bevraagd mag worden; politieke vrijheid houdt in dat je om een politieke mening niet in de gevangenis gestoken mag worden; de mening van een groot deel van de bevolking - waarmee ze gvd dan nog in het Catalaanse parlement een meerderheid bekwamen in weerwil van een gewrongen kiescampagne -, mag niet zomaar met wat Franco-wetjes en gewoontes genegeerd worden.

Hoe anders verliep het met het referendum van Schotland.

En nu vraag ik me verder af welke argumenten je zou kunnen aanbrengen tegen het feit dat ik jou verdenk van ultra-rechtse Blok-ideeën te verkondigen tegenover Catalonië, maar deze - terecht - in Vlaanderen wel te bestrijden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 15:04   #18318
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik "moet" het niet aanvaarden, omdat wij in een politieke unie zitten met de Spanjaarden en de Duitsers.
Mijn opinie is vanzelfsprekend dezelfde voor elk land ter wereld: freedom of speech houdt onder meer in dat de bevolking bevraagd mag worden; politieke vrijheid houdt in dat je om een politieke mening niet in de gevangenis gestoken mag worden; de mening van een groot deel van de bevolking - waarmee ze gvd dan nog in het Catalaanse parlement een meerderheid bekwamen in weerwil van een gewrongen kiescampagne -, mag niet zomaar met wat Franco-wetjes en gewoontes genegeerd worden.

Hoe anders verliep het met het referendum van Schotland.
Mijn opinie is vanzelfsprekend ook dezelfde voor elk land ter wereld : we leven in een rechtstaat, met wetgeving gemaakt door een parlement, met een openbare macht en met rechtbanken waar men recht spreekt. Aan die laatste fase zijn we nu toe, daar gaat de oplossing van komen.

Citaat:
En nu vraag ik me verder af welke argumenten je zou kunnen aanbrengen tegen het feit dat ik jou verdenk van ultra-rechtse Blok-ideeën te verkondigen tegenover Catalonië, maar deze - terecht - in Vlaanderen wel te bestrijden.
Waanzinnige vergelijking, aangezien het blok de 'rule of law' totaal aan zijn laars lapt terwijl ik die net verdedig. Ongeacht het over België of Spanje gaat, uiteraard.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 17 april 2018 om 15:04.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 15:37   #18319
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Typisch voor de Belgicisten.
Wanneer ze geen verweer hebben tegen de inhoud, beginnen ze over de zinsbouw te leuteren.
Vwalla, fify...
om je 'vorm' wat minder platvloers te tonen aan mijn meer taalbewuste buren alhier.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 16:23   #18320
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Welke Brexit, heden in april 2018?
'Verkopen-vel-beer' syndroom hier.
Héhé...
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180416_03465148

Verkoop nooit je geweer voor je de beer van het vel geschoten hebt.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be