Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 juni 2020, 17:39   #121
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ah? Akkoord?

Dan kan jij me misshien even vertellen welke successen er zoal in Antwerpen geboekt werden en hoe die bijdroegen aan het algemene verminderen van drugscriminaliteit in Antwerpen?

Hoe stijgende invoer een resultaat kan zijn van succesvol beleid.
Hoe granaten in de straat een resultaat kunnen zijn van een succesvol beleid.
Hoe een minstens stagnerend drugsgebruik een resultaat kan zijn van een succesvol beleid.

Dat mag in een nieuwe draad hoor. Want ik ben echt wel benieuwd naar die successen.
Dus stopt de wet; stopt de politie en laat de misdadigers zelf maar bepalen wat ze willen en wat ze niet willen en verplicht de Belgen om zich daaraan aan te passen...
Of wil je mij hier duidelijk maken dat la Belgique niet meer werkt... Daar geef ik je dan wel voor de 100% gelijk op...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2020, 17:40   #122
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Successen in de media ?


Wanneer ze een ton coke onderscheppen wordt dat inderdaad in het groot vermeld in uw gazet
Over de 20 ton die niet zijn kunnen worden onderschept zal iets minder zijn terug te vinden zijn in uw gazet
Een werk van lange adem niet ? Volgens mij is men al lang buiten adem.

Situatie 02/2020

Cocaïne boomt als nooit tevoren in België

https://www.standaard.be/cnt/dmf20200208_04840347
https://www.gva.be/cnt/aid911383/geb...ijgt-explosief
Dus waarom zouden we dan nog aan la Belgique vasthouden... Opdoeken dat slechtwerkende peperdure systeem...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2020, 17:45   #123
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Concreet aan wat zie jij dat dan ?
de laatste uitwassen van dat links gedoogd beleid zijn de huidige beeldenstormen; na de klimaathetse zitten we nu met een racismegehuil waar de media flink in investeert om het als logisch en goed voor te stellen...
De zogezegd dringende vraag naar steeds meer en meer geld voor de zorgsector, de Belgische zorgsector wel te verstaan... als je dan weet dat
Oversterfte in Wallonië en Brussel
https://doorbraak.be/uitspraken-tuss...-en-lippen-17/
Maar geen woord daarover, zelfs als we weten dat in eerste instantie vooral Vlaanderen besmet was...
En zo kunnen we nog lang verder gaan...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2020, 18:32   #124
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dus waarom zouden we dan nog aan la Belgique vasthouden... Opdoeken dat slechtwerkende peperdure systeem...

Waarom....de meeste cocaïne blijkt te worden gebruikt door de Vlamingen....Antwerpenaars
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2020, 18:47   #125
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Waarom....de meeste cocaïne blijkt te worden gebruikt door de Vlamingen....Antwerpenaars
Oei, en om dat te kunnen hebben ze la Belgique nodig???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2020, 19:12   #126
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Oei, en om dat te kunnen hebben ze la Belgique nodig???


Hogere hoeveelheden drukken de prijs.
Maar we wijken af dus back on topic.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 juni 2020 om 19:14.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2020, 19:41   #127
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.075
Standaard

-----
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016

Laatst gewijzigd door Anselmo : 19 juni 2020 om 19:42.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2020, 19:41   #128
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dus jij gaat er van uit dat iedere kilo cocaïne wordt onderschept ?
Van mij mag het ook 30 ton zijn of 5 ton maakt niet uit.
Hoeveel er precies binnenkomt weet niemand precies maar dit kan je misschien al enig idee geven

https://onderzoeksredactie.fhj.nl/on...uiker-terecht/

In Amsterdam ligt het gemiddelde geschat gebruik op 30.000 lijntjes per dag.
Als een lijntje 0.3 gram voorstelt zitten we aan 9000 gram per dag zijnde bijna 300 kilo cocaïne per maand of 3 ton en half per jaar alleen nog maar in de stad Amsterdam



Trek zelf uw conclusies

Alsof dat cocaïne ingevoerd via Antwerpen hoeft te wezen.
VANDAAG in de krant:

Citaat:
Serie koelbloedige liquidaties teistert Rotterdam

Het vuurwapengeweld dat Rotterdam al weken in zijn greep houdt, lijkt maar niet te stoppen. Afgelopen weekeinde werd de derde liquidatie in één maand gepleegd. De koelbloedige afrekening die de 58-jarige Cevat Bozdag vrijdagavond het leven kostte, kan waarschijnlijk worden gelinkt aan een vete in de drugsscene.
Daar zijn de ploffertjes in Antwerpen kinderspel tegen.


https://www.hln.be/nieuws/buitenland...rdam~a903ae5b/


Citaat:
Antwerpse haven onderschepte vorig jaar 62 ton cocaïne: “En dan te denken dat we slechts 1 of 2 procent van de containers controleren”

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200108_04797902

De handel groeit in hoog tempo. In 2013 onderschepte de politie in totaal 4 duizend kilo cocaïne in de haven. Vorig jaar was dat 62 duizend kilo. Het blijft gissen hoeveel er in totaal binnenkomt, maar geschat wordt dat de politie niet meer dan 10 procent confisqueert.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...bben~b677fb45/

Aan U om te bepalen of ik dat allemaal uit mijn duim zuig.
Hier spreek je jezelf tegen.

In een vorige post beweert BigF je dat de inspanningen door het Antwerps stadsbestuur in de strijd tegen de drugshandel niets uithalen.

Nu zeg je zelf dat de in beslag genomen cocaïne van 4.000 kg in 2013 tot 62.000kg in 2019 is toegenomen.
Ook al is dat met zekerheid maar een gedeelte van het totaal dat waarschijnlijk binnengesmokkeld wordt, het is wel een enorme toename van wat aan deze criminele markt wordt onttrokken en dat mag men een succes noemen.
Stel je maar eens voor indien men alles op zijn beloop liet.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016

Laatst gewijzigd door Anselmo : 19 juni 2020 om 19:44.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2020, 19:49   #129
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Waarom....de meeste cocaïne blijkt te worden gebruikt door de Vlamingen....Antwerpenaars
Zeer zeker is er een probleem met het cocaïnegebruik.
Maar of dat in hoofdzaak Antwerpenaars of Vlamingen zijn ?
Ik ken zelf in mijn omgeving geen enkele gebruiker.
Trouwens wie in de weekend zich in het Antwerps uitgaansleven begeeft, zal zelf kunnen vaststellen hoe dat betrokken publiek is samengesteld.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2020, 20:03   #130
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht

Nu zeg je zelf dat de in beslag genomen cocaïne van 4.000 kg in 2013 tot 62.000kg in 2019 is toegenomen.
Ook al is dat met zekerheid maar een gedeelte van het totaal dat waarschijnlijk binnengesmokkeld wordt, het is wel een enorme toename van wat aan deze criminele markt wordt onttrokken en dat mag men een succes noemen.
Stel je maar eens voor indien men alles op zijn beloop liet.
Zou het kunnen dat er ook meer en meer cocaïne wordt aangevoerd ? Gezien de prijsdaling per gram lijkt me dat heel heel waarschijnlijk

Als de huidige aanpak al decennia lang niet lijkt te helpen en het gebruik en de handel steeds maar lijken toe te nemen zou ik zeker gaan voor een andere aanpak. Meer en meer overheden geven toe dat de drugsoorlog al lang verloren is. Uw Bartman Bart wordt stilaan een eenzame Rode ridder.

Wie nu wil gebruiken die gebruikt dat is het enige dat pure waarheid is.Geen enkele gebruiker zou volgens onderzoek nu langer dan 30 minuten moeten wachten alvorens Coke te kunnen scoren....dus wat zou alles op zijn beloop laten daar dan aan veranderen ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2020, 20:05   #131
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Ik ken zelf in mijn omgeving geen enkele gebruiker.
Natuurlijk niet maar zij kennen wel aan U

PS Dat van die Antwerpenaars was enkel om Marie wat te jennen hoor.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 juni 2020 om 20:06.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2020, 20:15   #132
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zou het kunnen dat er ook meer en meer cocaïne wordt aangevoerd ? Gezien de prijsdaling per gram lijkt me dat heel heel waarschijnlijk

Als de huidige aanpak al decennia lang niet lijkt te helpen en het gebruik en de handel steeds maar lijken toe te nemen zou ik zeker gaan voor een andere aanpak. Meer en meer overheden geven toe dat de drugsoorlog al lang verloren is. Uw Bartman Bart wordt stilaan een eenzame Rode ridder.

Wie nu wil gebruiken die gebruikt dat is het enige dat pure waarheid is.Geen enkele gebruiker zou volgens onderzoek nu langer dan 30 minuten moeten wachten alvorens Coke te kunnen scoren....dus wat zou alles op zijn beloop laten daar dan aan veranderen ?
Luister ik weet ook niet alles tot in detail en misschien zit ik ook wel verkeerd; maar is het wel of niet waar dat China opnieuw heeft kunnen opbloeien nadat het het opiumgebruik heeft weten aan banden te leggen...
Dus laat jij het drugsgebruik maar welig tieren... Hoe lang zou het duren alvorens heel de maatschappij eronder door gaat??? Of samen met de totaal ongecontroleerde massale immigratie is dat misschien het uiteindelijke doel van de de machtigen der aarde???

Ander verhaal op de franstalige TV... Hoe hebben landen als Amerika, Frankrijk en andere koloniale grootmachten zich zo gemakkelijk meester kunnen maken van gebieden in Zuid-Oost Azië...
Hewel zij sloten overeenkomsten met de maffia, o.a. ook drugsmaffia... Tegenover vrij spel voor hun drugsverkoop hielden zij de bevolking onder de knoet...

Oké, nog zo voorstander om de drugsbaronnen maar vrij spel te geven???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2020, 21:12   #133
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dus laat jij het drugsgebruik maar welig tieren... Hoe lang zou het duren alvorens heel de maatschappij eronder door gaat???
Volgens mij tiert dat nog weliger dan de Francophonie......dus dat zal geen sinecure worden om dat onder de knoet te krijgen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 juni 2020 om 21:17.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2020, 21:16   #134
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat tiert toch welig ? Of heb je nooit gehoord over die 3.000.000 drugsdoden per jaar ingevolge onze meest gebruikte drug ? In Europa alleen 800 per dag.

Vraag is wat je gaat doen om er voor te zorgen opdat die drugsbaronnen niet meer aan de bak zouden komen ? Ik heb daar een mening over.

Het beste voor die drugsbaronnen is zeker blijven verder doen zoals jij nu voorstelt.
Je sterft niet aan het glaasje cava dat je op iemands receptie drinkt of die twee of drie pintjes op het einde van de werkweek. Wel wanneer mensen te maken krijgen met alcoholverslaving. Alcohol is op zich niet verslavend. Hard drugs wel.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2020, 21:25   #135
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Je sterft niet aan het glaasje cava dat je op iemands receptie drinkt of die twee of drie pintjes op het einde van de werkweek. Wel wanneer mensen te maken krijgen met alcoholverslaving. Alcohol is op zich niet verslavend. Hard drugs wel.
Dat is straf wat jij hier beweert .....heel straf. Daar moet je lef voor hebben Jij moet dringend eens op cursus bij de broeders Alexianen in Tienen.

Moest Alcohol nu geen harddrug zijn ik zou je nog een beetje geloven ook.

Alcohol is net één van de meest verslavende drugs die er zijn. Enkel heroïne en zijn derivaten lijken nog meer verslavend. Ook nicotine niet vergeten.

Volgens het internet vergelijking cocaïne en Alcohol ;

Het is moeilijk om de twee met elkaar te vergelijken, maar als je naar het grote plaatje kijkt zorgt alcohol wel degelijk voor meer problemen dan cocaïne. Daarmee beoordelen we de stelling: 'Cocaïne is minder slecht voor je dan alcohol', als een feit.



Welke drugs hebben de grootste verslavingskans?
In 2009 zijn door een groep van experts de verschillende drugs gerangschikt op schadelijkheid (RIVM, Ranking the drugs). Hierbij werd gekeken naar een aantal criteria waaronder verslaving. De experts kwamen voor wat betreft verslaving tot de volgende rangschikking:

Heroïne
Crack
Tabak
Methamfetamine
Cocaïne
Alcohol
Amfetamine
Benzodiazepinen (slaap- en kalmeringsmiddelen)
GHB
Cannabis
Ketamine
Khat
Xtc

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 juni 2020 om 21:38.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2020, 19:18   #136
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik heb meer vertrouwen in een staatstelevisie die door de democratisch verkozen overheid betaald en gecontroleerd wordt dan in een privéstation dat moet leven van reclamegeld en privé-sponsers.

Ik heb de indruk dat VTM/HLN alsmaar meer vanuit een bepaalde politieke hoek opgedrongen krijgt wat ze moeten schrijven en publiceren.
Zou mijn vermoeden dan toch correct zijn?

Citaat:
“Minister De Crem heeft ten aanzien van zijn Nederlandse collega aangegeven dat het (opnieuw) invoeren van de grenscontroles aan de Belgisch-Nederlandse grens moet beschouwd worden als de allerlaatste optie”, klinkt het daar.
bron: https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200713_...niet-meer-doen

Citaat:
De grens tussen Vlaanderen en Nederland blijft in een volgend geval van een virus als corona open. Deze toezegging deed federaal minister van Binnenlandse Zaken Pieter De Crem (CD&V) na overleg met zijn Nederlandse collega Ferd Grapperhaus, minister van Justitie en Veiligheid.
bron: https://www.hln.be/nieuws/binnenland...dvD_OY8qamdPN4

VTM en HLN: onder de sloef van NV-A?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2020, 08:48   #137
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Alcohol is op zich niet verslavend. Hard drugs wel.
Echt Jan? Zonder te lachen?

"Alcohol is op zich niet verslavend."

Aan dat kleine zinnetje merk ik toch al dat je best weet dat je BS aan verkondigen bent.
Waarom die "op zich"?
Wat heeft alcohol dan verder nodig om verslavend te zijn? Borrelnootjes? Chips? Een biljarttafel?

En hard drugs zijn verslavend maar alcohol niet?

Dat is dan weer zo'n beetje als "Alle vogels leggen eieren maar kippen niet."

Beetje serieus blijven eh?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2020, 09:10   #138
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Je sterft niet aan het glaasje cava dat je op iemands receptie drinkt of die twee of drie pintjes op het einde van de werkweek. Wel wanneer mensen te maken krijgen met alcoholverslaving. Alcohol is op zich niet verslavend. Hard drugs wel.
De mensen van en in de AA zijn dan aartsleugenaars?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2020, 09:11   #139
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Echt Jan? Zonder te lachen?

"Alcohol is op zich niet verslavend."

Aan dat kleine zinnetje merk ik toch al dat je best weet dat je BS aan verkondigen bent.
Waarom die "op zich"?

Wat heeft alcohol dan verder nodig om verslavend te zijn? Borrelnootjes? Chips? Een biljarttafel?

En hard drugs zijn verslavend maar alcohol niet?

Dat is dan weer zo'n beetje als "Alle vogels leggen eieren maar kippen niet."

Beetje serieus blijven eh?
Hij wil zeggen als je de alcohol niet drinkt.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2020, 09:24   #140
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

Pure alcohol drinken is dodelijk dus niet verslavend. Het zijn afgeleide dranken die verslavend zijn. Dus alcohol op zich is niet verslavend.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 14 juli 2020 om 09:25.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be