Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 juli 2016, 11:44   #4201
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
U sleept er allerlei dingen bij die er niets mee te maken hebben.
In België is iedere echte belastingbetaler aandeelhouder van de NMBS, het is dan ook niet meer dan correct dat ie juist ingelicht wordt over de juiste kostprijs.

Waarschijnlijk duurder, u bedoelt voor de gebruiker? Voor de niet-gebruiker wordt het dan automatisch beterkoop.
Wordt het automatisch beterkoop? Daar zijn we nu al pagina's lang over aan het discussiëren. Dat is helemaal niet zeker, als je kijkt naar de vergelijkingen tussen het VK en onze buurlanden, wel in tegendeel.
Kiezers zijn slim genoeg om zich te informeren, ze zullen bestookt worden met argumenten van voor- en tegenstanders, en daar zelf uit moeten kiezen. Zo werkt het in een democratie, bij de brexit, het referendum over de onafhankelijkheid van Schotland, zo werkt het al eeuwen in Zwitserland, tenzij U natuurlijk liever een rechtse dictatuur verkiest.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2016, 12:16   #4202
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Hoe kan je in Godsnaam een programma optellen?
Volgens de KUL had de NVA het meest realistische programma, de communisten het minst realistische, lees compleet onhaalbare spookjesverhalen. Maar dat past ook niet in de kraam van onze tomm...
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2016, 12:19   #4203
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Niet iedereen reist ten dienste van z'n bedrijf. En bovendien zijn dure tickets ook niet goed voor het bedrijf in kwestie. Ik merk overigens ook veel misbruik in de privé. Bedrijfswagens die meer voor privédoeleinden gebruikt worden dan voor iets anders, mensen die direct de allerduurste tickets nemen omdat het toch maar op kosten van het bedrijf is. Wie denkt dat in de privé geen verspilling is droomt.
Hoe kunt u misbruiken in de privé "opmerken" als u er niet werkt? Om volledig mee te gaan in uw logica.

In de privé is de verspilling op kosten van het bedrijf dat zelf moet zorgen voor inkomsten. D�*t is net het grote verschil dat u liever niet ziet.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2016, 12:27   #4204
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
UW Britse vrienden behoren duidelijk tot een kleine minderheid van de Britten (zie boven). (en nu zul je zeggen dat ze veel intelligenter zijn blabla)

Dromedaris heeft cijfers op tafel gelegd die niet te vergelijken zijn. Maar zelfs die cijfers verschillen weinig. Het verschil met de andere maatschappijen, in onze buurlanden dan nog, berekend in wetenschappelijke studies, is daarentegen gigantisch.(40%)

Natuurlijk interesseert U dat niet, het past totaal niet in uw privatiseringskraam. Dus vergelijkingen met de directe buurlanden van België vindt U niet interessant? (omdat die landen in grote lijnen geen geprivatiseerde spoorwegen hebben ongetwijfeld)

Wat U dus zegt, net als andere privatiseringsgoeroes als Degucht of Dewever, is dat de bevolking te dom is om over een simpele kwestie (privatiseren of niet) te beslissen. Dan is de bevolking ook te dom om te gaan stemmen op een of andere partij want dat is nog veel ingewikkelder.
Of te dom om te gaan stemmen over Vlaamse onafhankelijkheid, want ook dat is nog duizend keer complexer.
Is er dan een referendum geweest in het VK over het hernationaliseren van de spoorwegen? Het zijn nogal wat vrienden en collega's die zowel Torrie, Labour,... stemmen, die in allerhande bedrijfstakken werken. Die mensen hebben zich gewoon aangepast, die net zoals uit de cijfers van Europa blijkt dat de reizigers in het VK bij de meest tevreden van Europa horen.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2016, 12:46   #4205
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
UW Britse vrienden behoren duidelijk tot een kleine minderheid van de Britten (zie boven). (en nu zul je zeggen dat ze veel intelligenter zijn blabla)

Dromedaris heeft cijfers op tafel gelegd die niet te vergelijken zijn. Maar zelfs die cijfers verschillen weinig. Het verschil met de andere maatschappijen, in onze buurlanden dan nog, berekend in wetenschappelijke studies, is daarentegen gigantisch.(40%)

Natuurlijk interesseert U dat niet, het past totaal niet in uw privatiseringskraam. Dus vergelijkingen met de directe buurlanden van België vindt U niet interessant? (omdat die landen in grote lijnen geen geprivatiseerde spoorwegen hebben ongetwijfeld)

Wat U dus zegt, net als andere privatiseringsgoeroes als Degucht of Dewever, is dat de bevolking te dom is om over een simpele kwestie (privatiseren of niet) te beslissen. Dan is de bevolking ook te dom om te gaan stemmen op een of andere partij want dat is nog veel ingewikkelder.
Of te dom om te gaan stemmen over Vlaamse onafhankelijkheid, want ook dat is nog duizend keer complexer.
Is er dan een referendum geweest in het VK over het hernationaliseren van de spoorwegen? Het zijn nogal wat vrienden en collega's die zowel Torrie, Labour,... stemmen, die in allerhande bedrijfstakken werken. Die mensen hebben zich gewoon aangepast, die net zoals uit de cijfers van Europa blijkt dat de reizigers in het VK bij de meest tevreden van Europa horen.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2016, 20:07   #4206
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.134
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wordt het automatisch beterkoop? Daar zijn we nu al pagina's lang over aan het discussiëren. Dat is helemaal niet zeker, als je kijkt naar de vergelijkingen tussen het VK en onze buurlanden, wel in tegendeel.
Kiezers zijn slim genoeg om zich te informeren, ze zullen bestookt worden met argumenten van voor- en tegenstanders, en daar zelf uit moeten kiezen. Zo werkt het in een democratie, bij de brexit, het referendum over de onafhankelijkheid van Schotland, zo werkt het al eeuwen in Zwitserland, tenzij U natuurlijk liever een rechtse dictatuur verkiest.
U heeft waarschijnlijk niet begrepen wat ik schreef.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2016, 20:11   #4207
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.134
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Hoe kunt u misbruiken in de privé "opmerken" als u er niet werkt? Om volledig mee te gaan in uw logica.

In de privé is de verspilling op kosten van het bedrijf dat zelf moet zorgen voor inkomsten. D�*t is net het grote verschil dat u liever niet ziet.
Inderdaad, de kleinste verspilling wordt onmiddellijk opgemerkt.
In sommige gevallen is verspilling tegengaan het overleven van een bedrijf.
En verspilling is meer dan iets dat nog bruikbaar is wegwerpen.

Verspilling is:
  • Mensen niet efficiënt inzetten.
  • Dingen zelf doen die in onderaanneming beterkoop en beter gedaan worden.
  • Middelen niet efficiënt gebruiken.
  • Met lucht rondrijden.
  • Slordig omspringen met energie.
  • Te laat investeren in automatisatie.
  • ...
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2016, 13:34   #4208
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Inderdaad, de kleinste verspilling wordt onmiddellijk opgemerkt.
In sommige gevallen is verspilling tegengaan het overleven van een bedrijf.
En verspilling is meer dan iets dat nog bruikbaar is wegwerpen.

Verspilling is:
  • Mensen niet efficiënt inzetten.
  • Dingen zelf doen die in onderaanneming beterkoop en beter gedaan worden.
  • Middelen niet efficiënt gebruiken.
  • Met lucht rondrijden.
  • Slordig omspringen met energie.
  • Te laat investeren in automatisatie.
  • ...
Gebeurd dit allemaal in het bedrijf van uw baas?
Want hoe kan u het anders weten?
Heeft u daar een mening over want ik stel dit vast.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2016, 13:36   #4209
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Hoe kunt u misbruiken in de privé "opmerken" als u er niet werkt? Om volledig mee te gaan in uw logica.

In de privé is de verspilling op kosten van het bedrijf dat zelf moet zorgen voor inkomsten. D�*t is net het grote verschil dat u liever niet ziet.
Hoe kan u ergens misbruiken opmerken waar u niet werkt?
Hoe kan iemand een mening hebben over iets waar hij of zij niet werkt?
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2016, 14:37   #4210
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Hoe kan u ergens misbruiken opmerken waar u niet werkt?
Hoe kan iemand een mening hebben over iets waar hij of zij niet werkt?
Hoe, kan iemand nu ook al geen mening meer hebben? Dat gaat wel erg ver maar van een vakbondskanonnenvlees verwacht ik niets anders dan het gebrek aan een eigen mening...

Misbruiken die worden opgemerkt door derden, zoals het gedoe met jullie dagen die worden bijeen gespaard zelfs bij ziekte, dat is een misbruik ja. Het is erg als dat misbruik gebeurt met gemeenschapsgeld dat dus wordt verspild.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2016, 15:37   #4211
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Volgens de KUL had de NVA het meest realistische programma, de communisten het minst realistische, lees compleet onhaalbare spookjesverhalen. Maar dat past ook niet in de kraam van onze tomm...
Ik wist niet dat de KUL verbonden was aan een bepaalde partij, in uw dromen zeker.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2016, 15:45   #4212
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Hoe kunt u misbruiken in de privé "opmerken" als u er niet werkt? Om volledig mee te gaan in uw logica.

In de privé is de verspilling op kosten van het bedrijf dat zelf moet zorgen voor inkomsten. D�*t is net het grote verschil dat u liever niet ziet.
Vooral toen ik nog voor de thalys werkte, de allerduurste tickets werden besteld door bedrijven, voor hun kaderpersoneel, in promoties waren ze niet geïnteresseerd.
Ik hoor ook dat ze hun vertegenwoordigers in dure hotels laten slapen en business reizen. Nu spreken we dus wel van een andere grootorde dan een machinist die eens met een taxi naar Schijnpoort wordt gevoerd. Maar ja dat is werkvolk zeker in uw ogen, plebs, dat hard moet werken, weinig betaald moet worden en niet mag protesteren.

Als ik een hotel krijg als ik 's morgens een vergadering in Nederland moet bijwonen, is het hoogstens de IBIS, waar de NMBS serieuze kortingen heeft afgedwongen. En als het even kan, vermijden ze dit(dit begrijp ik en is logisch, maar in de privé zou het kaderpersoneel dat niet pikken), waardoor ik soms om 4 uur moet opstaan.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2016, 15:47   #4213
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Is er dan een referendum geweest in het VK over het hernationaliseren van de spoorwegen? Het zijn nogal wat vrienden en collega's die zowel Torrie, Labour,... stemmen, die in allerhande bedrijfstakken werken. Die mensen hebben zich gewoon aangepast, die net zoals uit de cijfers van Europa blijkt dat de reizigers in het VK bij de meest tevreden van Europa horen.
De grote meerderheid van de Britten wil nationalisering, dus zo tevreden zullen ze wel niet zijn.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2016, 15:50   #4214
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Hoe kan u ergens misbruiken opmerken waar u niet werkt?
Hoe kan iemand een mening hebben over iets waar hij of zij niet werkt?
Amsterdam Parijs eerste klas, vol tarief, geen probleem hoor, het bedrijf betaalt. Hoeveel keer ik dat al niet gehoord heb...
En diezelfde logeren dan meestal ook nog in de radison SAS, lunchen (op kosten van het werk natuurlijk, zakenlunch noemen ze dat dan) in een sterrenzaak, hebben een dure bedrijfswagen waar ze geen belasting op betalen, en vliegen in businessclass. Maar o wee als de machinist om 4 uur 's nachts met een taxi naar schijnpoort gevoerd wordt. Maar ja da's maar werkvolk, zie je ze denken.

Laatst gewijzigd door tomm : 19 juli 2016 om 15:56.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2016, 16:51   #4215
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Vooral toen ik nog voor de thalys werkte, de allerduurste tickets werden besteld door bedrijven, voor hun kaderpersoneel, in promoties waren ze niet geïnteresseerd.
Ik hoor ook dat ze hun vertegenwoordigers in dure hotels laten slapen en business reizen. Nu spreken we dus wel van een andere grootorde dan een machinist die eens met een taxi naar Schijnpoort wordt gevoerd. Maar ja dat is werkvolk zeker in uw ogen, plebs, dat hard moet werken, weinig betaald moet worden en niet mag protesteren.

Als ik een hotel krijg als ik 's morgens een vergadering in Nederland moet bijwonen, is het hoogstens de IBIS, waar de NMBS serieuze kortingen heeft afgedwongen. En als het even kan, vermijden ze dit(dit begrijp ik en is logisch, maar in de privé zou het kaderpersoneel dat niet pikken), waardoor ik soms om 4 uur moet opstaan.
In de privé wordt het gewone personeel ook goed verzorgd. Maar u hoort maar wat waaien en vanuit uw bekrompen ideologie wordt natuurlijk gemakkelijk misbruikt. Een bouwbedrijf waarvoor ik gewerkt heb verzorgde zijn personeel uiterst goed, die werden te slapen gelegd in de beste hotels, met een serieuze overnachtingsvergoeding, etc... Niet voor niets is het een bedrijf dat elk jaar meer dan genoeg orders binnen krijgt vanwege het schitterende werk.

Het probleem is dat u niet wilt zien dat dergelijke privé bedrijven moeten zorgen dat er voldoende geld binnen komt. Dus ook die kaderleden moeten zorgen dat er geld is om die tickets te betalen of de hotels. Bij uw bedrijf komt dat geld zowat integraal uit de overheidspot en lijkt het eerder een onuitputtelijke bron. Niemand moet verantwoording afleggen als er jaar na jaar miljoenen verlies worden geleden. Bij een privé bedrijf wordt dat automatisch afgestraft met het neerleggen van de boeken.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2016, 16:51   #4216
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.134
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Gebeurd dit allemaal in het bedrijf van uw baas?
Want hoe kan u het anders weten?
Heeft u daar een mening over want ik stel dit vast.
Wat stelt u precies vast?
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2016, 16:52   #4217
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.134
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Hoe kan u ergens misbruiken opmerken waar u niet werkt?
Hoe kan iemand een mening hebben over iets waar hij of zij niet werkt?
De antwoorden op deze twee vragen zijn hier al meermaals gegeven.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2016, 16:53   #4218
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De grote meerderheid van de Britten wil nationalisering, dus zo tevreden zullen ze wel niet zijn.
In welk referendum hebben ze dat kenbaar gemaakt?

Laatst gewijzigd door Cheminot : 19 juli 2016 om 16:58.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2016, 16:58   #4219
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.134
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik wist niet dat de KUL verbonden was aan een bepaalde partij, in uw dromen zeker.
Ik daag u uit om hieronder te schrijven waar ook maar iemand geschreven heeft dat de N-VA verbonden is met de KUL.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2016, 17:03   #4220
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.134
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Vooral toen ik nog voor de thalys werkte, de allerduurste tickets werden besteld door bedrijven, voor hun kaderpersoneel, in promoties waren ze niet geïnteresseerd.
Ik hoor ook dat ze hun vertegenwoordigers in dure hotels laten slapen en business reizen. Nu spreken we dus wel van een andere grootorde dan een machinist die eens met een taxi naar Schijnpoort wordt gevoerd. Maar ja dat is werkvolk zeker in uw ogen, plebs, dat hard moet werken, weinig betaald moet worden en niet mag protesteren.

Als ik een hotel krijg als ik 's morgens een vergadering in Nederland moet bijwonen, is het hoogstens de IBIS, waar de NMBS serieuze kortingen heeft afgedwongen. En als het even kan, vermijden ze dit(dit begrijp ik en is logisch, maar in de privé zou het kaderpersoneel dat niet pikken), waardoor ik soms om 4 uur moet opstaan.

Kaderpersoneel of managers van een bedrijf moeten er zelf voor zorgen dat de centen er zijn. Meestal werken deze mensen als ze op hotel zijn of met den trein reizen.

Ik wil niet weten wat de NMBS leiding verspilt op onze kosten.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be