Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 juni 2012, 20:07   #1
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter
 
Salvadorii's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2010
Locatie: Onafhankelijk Vlaanderen
Berichten: 8.424
Standaard Religieuze Vrijheid: Is dat nog van deze tijd?

Ge hebt 'Christelijke' religioten die verpleegsters in abortusklinieken vermoorden.

Ge hebt 'Christelijke' religioten die andere 'Christelijke' religioten uitmoorden omdat ze Jezus fout begrijpen.

Ge hebt 'Islamistische' religioten die babys, kinderen, vrouwen en oude mensen opblazen.

Ge hebt 'Islamitische' religioten die andere 'Islamitische religioten vermoorden omdat ze 'fout' zijn.

Ge hebt 'Joodse' religioten die Palestijnen neer kogelen omdat ze het grond van hun voorvaderen durven betreden terwijl dit door 'Jaweh' aan de 'Joden beloofd werd.

'Hindoe', 'Buddhistische', 'Shintoistische' en andere religioten zijn niet beter. Om maar te zwijgen over Jim Jones, de Zonne Tempel, 'Scientology' etc...

Wat mij betreft is het allemaal één hoop walgelijke idiocie.

En, wacht, nee religiotische vrijheid moet gerespecteerd worden. Want dat is een recht. Iemand denigreren of minachten omdat ze niet in de tandfee geloven, of omdat ze Batman een held en geen gezant van 'God' achten'.

Godsdiensten en religie en vooral de religioten die eruit voortvloeien zijn het ergst wat de mensheid ooit overkomen is. Tijd dat we dat gezever verbieden zou ik zeggen... of heb ik ongelijk?
__________________
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'.

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 7 juni 2012 om 20:09.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2012, 20:09   #2
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.931
Standaard

Na uw dood zult u deze uitlatingen nog beklagen, maar het zal te laat zijn
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2012, 20:11   #3
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Religies verbieden lijkt mij maar dictatoriaal. Bovendien, het zou al die mafkezen "underground" jagen en dat zou de zaken er allerminst op vooruit helpen. Wel moet het gedaan zijn met de voorkeursbehandeling, inclusief subsidies, religieuze symbolen, enzovoort.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2012, 20:13   #4
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter
 
Salvadorii's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2010
Locatie: Onafhankelijk Vlaanderen
Berichten: 8.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Na uw dood zult u deze uitlatingen nog beklagen, maar het zal te laat zijn
Misschien.

Maar de meeste mensen zullen volgens die redenering in dezelfde boot vallen. Hoogstens een vijfde van de mensheid zal 'gered' worden volgens die redenering... de rest, hoe goed ze ook zijn rtijdens hun leven, gaat het zich 'beklagen'... awel, buiten het overige nonsens die religioten verkondigen, ik weiger zo 'n 'God' te eren...
__________________
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2012, 20:21   #5
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter
 
Salvadorii's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2010
Locatie: Onafhankelijk Vlaanderen
Berichten: 8.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Religies verbieden lijkt mij maar dictatoriaal. Bovendien, het zou al die mafkezen "underground" jagen en dat zou de zaken er allerminst op vooruit helpen.
Ja, ik meen het ook niet serieus. Maar die nonsens van die veelal dictatoriale religioten - die willen beslissen hoe ge u kleed, of ge voorbehoedsmiddelen gebruikt, of ge op 'dag x' werkt, of ge de hand van uw geliefde moogt vasthouden in het openbaar; of ge een waardige einde aan uw leven maakt etc etc etc - die moeten in ieder geval serieuze tegenwind krijgen. Welke 'paashaas' ze ook eerbiedigen. Ja Islam is fout, maar Katholicisme ook.


Citaat:
Wel moet het gedaan zijn met de voorkeursbehandeling, inclusief subsidies, religieuze symbolen, enzovoort.
Amaai niet. Ik moet belastingen betalen zodat de Bischop van Kweet-t-Niet, en ik mag het ook niet weten, zich bevredigt op de kap van wat onschuldige kinderen... of opdat de Rabbi van de Orthodoxen uit een of ander achterlijke Oost-Europeze stadje hun kinderen kan indoctrineren in een stelletje absurde regeltje... of zodat de Imam zijn aanhangers kan uitleggen waarom ik per definitie naar de hel ga, en het 't verdien daar te zijn. Neen dank u. Eeen regelrechte schande (merci Napoleon, loser dat ge zijt).
__________________
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2012, 20:42   #6
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Ge hebt 'Christelijke' religioten die verpleegsters in abortusklinieken vermoorden.

Ge hebt 'Christelijke' religioten die andere 'Christelijke' religioten uitmoorden omdat ze Jezus fout begrijpen.

Ge hebt 'Islamistische' religioten die babys, kinderen, vrouwen en oude mensen opblazen.

Ge hebt 'Islamitische' religioten die andere 'Islamitische religioten vermoorden omdat ze 'fout' zijn.

Ge hebt 'Joodse' religioten die Palestijnen neer kogelen omdat ze het grond van hun voorvaderen durven betreden terwijl dit door 'Jaweh' aan de 'Joden beloofd werd.

'Hindoe', 'Buddhistische', 'Shintoistische' en andere religioten zijn niet beter. Om maar te zwijgen over Jim Jones, de Zonne Tempel, 'Scientology' etc...

Wat mij betreft is het allemaal één hoop walgelijke idiocie.

En, wacht, nee religiotische vrijheid moet gerespecteerd worden. Want dat is een recht. Iemand denigreren of minachten omdat ze niet in de tandfee geloven, of omdat ze Batman een held en geen gezant van 'God' achten'.

Godsdiensten en religie en vooral de religioten die eruit voortvloeien zijn het ergst wat de mensheid ooit overkomen is. Tijd dat we dat gezever verbieden zou ik zeggen... of heb ik ongelijk?
Ge hebt overschot van gelijk. Ik heb dat ook al ontelbare keren aangehaald.

Om even een situatie te scheppen van vrijheid van geloof. Vrijheid van geloof kan onmogelijk geïnterpreteerd worden als vrijheid van gedrag omwille van uw geloof.

Stel, ik geloof niet in al die zever, maar stel dat ik geloof in het christelijk geloof. God schiep de mens naar zijn eigen beeld. Dat kan al niet tenzij een vrouw geen mens is, maar goed, neem aan dat hij dat deed. Hij schiep dus Adam naar zijn eigen voorbeeld. Dan was God eigenlijk naakt. Hij schiep Adam naakt en Eva naakt en sprak," Ga en vermenigvuldig u". Wanneer hij wou hebben dat ze zich kleedden, zou hij dan niet gezegd hebben, " Ga en zoek iets om aan te trekken"? Dus, kunnen we hieruit afleiden dat God eigenlijk wou dat we naakt lopen.

Kunnen we nu omwille van die geloofsovertuiging in ons blootje gaan inkopen doen in de supermarkt?

Laatst gewijzigd door Garry : 7 juni 2012 om 20:44.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2012, 20:45   #7
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Religie/godsdienst gewoon indelen bij de categorie 'hobby', klaar!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2012, 20:46   #8
Zapatista
Parlementslid
 
Zapatista's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2009
Locatie: De wereld
Berichten: 1.603
Standaard

Religieuze vrijheid is erg van deze tijd, religie daarentegen.
__________________
Spiegels en geslachtsgemeenschap zijn verfoeilijk omdat ze het tal der mensen vermenigvuldigen.
Zapatista is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2012, 21:01   #9
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter
 
Salvadorii's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2010
Locatie: Onafhankelijk Vlaanderen
Berichten: 8.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista Bekijk bericht
Religieuze vrijheid is erg van deze tijd, religie daarentegen.
Verklaar nader, ik wil u niet 'misunderestimaten'...
__________________
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2012, 21:07   #10
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter
 
Salvadorii's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2010
Locatie: Onafhankelijk Vlaanderen
Berichten: 8.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
God schiep de mens naar zijn eigen beeld. Dat kan al niet tenzij een vrouw geen mens is, maar goed, neem aan dat hij dat deed. Hij schiep dus Adam naar zijn eigen voorbeeld. Dan was God eigenlijk naakt. Hij schiep Adam naakt en Eva naakt en sprak," Ga en vermenigvuldig u". Wanneer hij wou hebben dat ze zich kleedden, zou hij dan niet gezegd hebben, " Ga en zoek iets om aan te trekken"? Dus, kunnen we hieruit afleiden dat God eigenlijk wou dat we naakt lopen.
Idd. Of mensen die geloven dat de wereld 5000 en zo veel jaar oud. Met alle respect dat zijn echte religioten - ik heb wetenschappelijke bewijzen om mijn standpunt te staven nb.

Of mensen die zeggen dat die Bijbel letterijk de waarheid is, terwijl zelf de vier evangelisten zich om de vijf voet tegenspreken...

Of mensen die beweren dat evolutie niet bestaat terwijl men het kan vaststellen (zie bvb mestkevers die geintroduceerd geweest zijn in Australie en die ondertussen genetische verschillen vertonen), en het is tevens ook een veel eleganter oplossing dan soorten bij goddelijk decreet te laten ontstaan. Maar religioten zijn religioten hé...



Citaat:
Kunnen we nu omwille van die geloofsovertuiging in ons blootje gaan inkopen doen in de supermarkt?
Als ge Angelie Jolie zijt, van mij alvast wel....
__________________
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2012, 21:22   #11
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Na uw dood zult u deze uitlatingen nog beklagen, maar het zal te laat zijn
Na uw dood verdwijn je naar het pierenland en weet ge der juist nul de botte meer van. Rust In 't Putteke!!!
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2012, 21:47   #12
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter
 
Salvadorii's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2010
Locatie: Onafhankelijk Vlaanderen
Berichten: 8.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Na uw dood verdwijn je naar het pierenland en weet ge der juist nul de botte meer van. Rust In 't Putteke!!!
Ongelovige vervloekte helinwoner! (maximum sarcasm)

Lol.

Altijd grapig hoe gelovigen uw proberen te intimideren met het 'leven na de dood' om toch maar hun gelijk te halen in de deze... bullying heet dat, niet?
__________________
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2012, 22:34   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
...
Hij schiep Adam naakt en Eva naakt en sprak," Ga en vermenigvuldig u". Wanneer hij wou hebben dat ze zich kleedden, zou hij dan niet gezegd hebben, " Ga en zoek iets om aan te trekken"? Dus, kunnen we hieruit afleiden dat God eigenlijk wou dat we naakt lopen.
...
Bemerk dat daar niet (niet !!) staat:
Blijft thuis en vermenigvuldig u,
maar wel (wel !! )
Ga, en vermenigvuldig u.


Al bij al, valt dat dus wel mee, voor een gezonde vent.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2012, 22:36   #14
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Ge hebt 'Christelijke' religioten die verpleegsters in abortusklinieken vermoorden.

Ge hebt 'Christelijke' religioten die andere 'Christelijke' religioten uitmoorden omdat ze Jezus fout begrijpen.

Ge hebt 'Islamistische' religioten die babys, kinderen, vrouwen en oude mensen opblazen.

Ge hebt 'Islamitische' religioten die andere 'Islamitische religioten vermoorden omdat ze 'fout' zijn.

Ge hebt 'Joodse' religioten die Palestijnen neer kogelen omdat ze het grond van hun voorvaderen durven betreden terwijl dit door 'Jaweh' aan de 'Joden beloofd werd.

'Hindoe', 'Buddhistische', 'Shintoistische' en andere religioten zijn niet beter. Om maar te zwijgen over Jim Jones, de Zonne Tempel, 'Scientology' etc...

Wat mij betreft is het allemaal één hoop walgelijke idiocie.

En, wacht, nee religiotische vrijheid moet gerespecteerd worden. Want dat is een recht. Iemand denigreren of minachten omdat ze niet in de tandfee geloven, of omdat ze Batman een held en geen gezant van 'God' achten'.

Godsdiensten en religie en vooral de religioten die eruit voortvloeien zijn het ergst wat de mensheid ooit overkomen is. Tijd dat we dat gezever verbieden zou ik zeggen... of heb ik ongelijk?
Ik denk dat u gewoon niet goed weet wat "godsdienstvrijheid" juist inhoudt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2012, 22:37   #15
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Of mensen die zeggen dat die Bijbel letterijk de waarheid is, terwijl zelf de vier evangelisten zich om de vijf voet tegenspreken...
Ook hier hetzelfde: uw onwetendheid speelt u partner. De christelijke zienswijze op de bijbel verschilt torenhoog van de wijze waarop moslims naar de koran aankijken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2012, 22:41   #16
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Ge hebt 'Christelijke' religioten die verpleegsters in abortusklinieken vermoorden.

Ge hebt 'Christelijke' religioten die andere 'Christelijke' religioten uitmoorden omdat ze Jezus fout begrijpen.

Ge hebt 'Islamistische' religioten die babys, kinderen, vrouwen en oude mensen opblazen.

Ge hebt 'Islamitische' religioten die andere 'Islamitische religioten vermoorden omdat ze 'fout' zijn.

Ge hebt 'Joodse' religioten die Palestijnen neer kogelen omdat ze het grond van hun voorvaderen durven betreden terwijl dit door 'Jaweh' aan de 'Joden beloofd werd.

'Hindoe', 'Buddhistische', 'Shintoistische' en andere religioten zijn niet beter. Om maar te zwijgen over Jim Jones, de Zonne Tempel, 'Scientology' etc...

Wat mij betreft is het allemaal één hoop walgelijke idiocie.

En, wacht, nee religiotische vrijheid moet gerespecteerd worden. Want dat is een recht. Iemand denigreren of minachten omdat ze niet in de tandfee geloven, of omdat ze Batman een held en geen gezant van 'God' achten'.

Godsdiensten en religie en vooral de religioten die eruit voortvloeien zijn het ergst wat de mensheid ooit overkomen is. Tijd dat we dat gezever verbieden zou ik zeggen... of heb ik ongelijk?
Onder dezelfde simplistische redenering kan je zeggen dat de mens niet meer van deze tijd is.
Er zijn mensen die moorden, verkrachten, verminken...
Laten we maar vlug de mensheid verbieden...

Religieusheid is mij dunkt geen probleem. Er zijn genoeg religieuze wetenschappers die geen bomgordels willen dragen.
Fanatisme is het probleem.
En of dat nu van religieuze of andere aard is is niet van belang...
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2012, 22:43   #17
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Onder dezelfde simplistische redenering kan je zeggen dat de mens niet meer van deze tijd is.
Er zijn mensen die moorden, verkrachten, verminken...
Laten we maar vlug de mensheid verbieden...

Religieusheid is mij dunkt geen probleem. Er zijn genoeg religieuze wetenschappers die geen bomgordels willen dragen.
Fanatisme is het probleem.
En of dat nu van religieuze of andere aard is is niet van belang...
Hangt er natuurlijk van af hoe u het woord "fanatisme" invult. Amish bijvoorbeeld zijn ook behoorlijk fanatiek, maar daarom niet gewelddadig.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2012, 22:51   #18
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hangt er natuurlijk van af hoe u het woord "fanatisme" invult. Amish bijvoorbeeld zijn ook behoorlijk fanatiek, maar daarom niet gewelddadig.
Daar heb je weer gelijk in. Laten we zeggen dat we het hebben over fanatisme dat aanzet tot geweld of geweld inhoudt.
Dus daadwerkelijk stelt, je moet die of dat likwideren of mensen die tot een groep behoren waarvan leden, met hun goedkeuring, geweld plegen. De Mahdi bvb.
Waarvan leden in Molenbeek actief zijn zoals u ondertussen weet...
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2012, 22:54   #19
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter
 
Salvadorii's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2010
Locatie: Onafhankelijk Vlaanderen
Berichten: 8.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik denk dat u gewoon niet goed weet wat "godsdienstvrijheid" juist inhoudt.
Ik weet heel goed wat dat inhoud: geloven in n'importe quelle bullshit, en omdat het rechtstreeks van 'god' of de 'tandfee' of zo komt, maw iets of iemand die boven de mens staat, heeft men het recht - nee de plicht - om die willekeurige nonsens aan regels en voorschriften op te dringen aan iedereen...

En zo is het keer op keer gegaan. Neem nu even surrealistische voorbeelden als de vrouw die in (Noord) Soedan werd veroordeeld tot zweepslagen omdat ze een jeans durfde dragen, of 'Bruno' die in een zeer Joodse wijk in Israel met stenen bekogeld werd en voor zijn leven moest rennen omdat hij een short droeg of meisjes in zuidelijk Afrika die verkracht werden omdat ze een minjurkje droegen. Allemaal gerechtvaardigt omdat 'god' zei dat het verboden was...

En dat gaat maar om onbenulligheden...

Abortus, voorbehoedsmiddelen (wat tegenwoordigen moet doorgaan voor een paus loog vollenbak toen hij zei dat condomen HIV/AIDS verspreidde), seks, euthanasie, trouwen, holebitra zijn - en ga zo maar door; iedereen moet zich schikken naar hun fictieve 'geboden'... ook politieke en economische vrijheden en rechten worden geviseerd, ingeperkt en afgeschaft.

En indien ik hete lucht blaas, gelieve mij één enkele religiotische staat aan te wijzen als tegen voorbeeld...

Wij moeten hun intolerantie tolereren, Kafka op z'n best zou ik zeggen...
__________________
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2012, 22:55   #20
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter
 
Salvadorii's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2010
Locatie: Onafhankelijk Vlaanderen
Berichten: 8.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik denk dat u gewoon niet goed weet wat "godsdienstvrijheid" juist inhoudt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik denk dat u gewoon niet goed weet wat "godsdienstvrijheid" juist inhoudt.
Ik weet heel goed wat dat inhoud: geloven in n'importe quelle bullshit, en omdat het rechtstreeks van 'god' of de 'tandfee' of zo komt, maw iets of iemand die boven de mens staat, heeft men het recht - nee de plicht - om die willekeurige nonsens aan regels en voorschriften op te dringen aan iedereen...

En zo is het keer op keer gegaan. Neem nu even surrealistische voorbeelden als de vrouw die in (Noord) Soedan werd veroordeeld tot zweepslagen omdat ze een jeans durfde dragen, of 'Bruno' die in een zeer Joodse wijk in Israel met stenen bekogeld werd en voor zijn leven moest rennen omdat hij een short droeg of meisjes in zuidelijk Afrika die verkracht werden omdat ze een minjurkje droegen. Allemaal gerechtvaardigt omdat 'god' zei dat het verboden was...

En dat gaat maar om onbenulligheden...

Abortus, voorbehoedsmiddelen (wat tegenwoordigen moet doorgaan voor een paus loog vollenbak toen hij zei dat condomen HIV/AIDS verspreidde), seks, euthanasie, trouwen, holebitra zijn - en ga zo maar door; iedereen moet zich schikken naar hun fictieve 'geboden'... ook politieke en economische vrijheden en rechten worden geviseerd, ingeperkt en afgeschaft.

En indien ik hete lucht blaas, gelieve mij één enkele religiotische staat aan te wijzen als tegen voorbeeld...

Wij moeten hun intolerantie tolereren, Kafka op z'n best zou ik zeggen
__________________
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be