Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 juni 2012, 22:29   #441
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
tss tss, in Noord-Korea zijn er heel wat verschijningen geweest afgelopen jaren. Hun god is immers net overleden en dat heeft toch wel voor enkele mirakels gezorgd. Maar ja, daar hebben die onverdraagzame gelovigen uit onze contreien geen zaken mee en dan telt het volgens hen ook niet.
Ja, hallo! In de Efteling ook waarschijnlijk.

Laatst gewijzigd door Garry : 26 juni 2012 om 22:30.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 22:30   #442
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Uw onwetendheid lijkt me niet de referentie te zijn waarop de werkelijkheid toetsen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 22:31   #443
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
VS is een continent, geen land hé . Ik heb al eerder gezegd dat ik het over L A N D E N heb. Dus bespaar mij dan dat gelul over de VS.
Sedert wanneer is de VS geen land? Jongen, welke uitspraken van u gaan we hier nog meemaken...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 22:31   #444
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.930
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
VS is een continent, geen land hé . Ik heb al eerder gezegd dat ik het over L A N D E N heb. Dus bespaar mij dan dat gelul over de VS.
Ik denk dat u mis bent hoor: Amerika is een continent, en de VS is een land

De kennis van elementaire aardrijkskunde mag hier ook wat hoger liggen hoor
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 26 juni 2012 om 22:32.
Max van Dietschland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 22:36   #445
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik denk dat u mis bent hoor: Amerika is een continent, en de VS is een land

De kennis van elementaire aardrijkskunde mag hier ook wat hoger liggen hoor
http://nl.wikipedia.org/wiki/Verenigde_Staten
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 22:38   #446
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
En? Waar staat daar ergens dat het geen land is, maar wel een continent?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 22:45   #447
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En? Waar staat daar ergens dat het geen land is, maar wel een continent?
Dan is Europa ook een land, en de benelux ook. Ik heb het over een land hé, geen samenraapsel van een nest staten.

Laatst gewijzigd door Garry : 26 juni 2012 om 22:47.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 22:46   #448
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dan is Europa ook een land.
Gewoon een vraagje: waarover is Obama president? Over het Amerikaans continent? Of over de Verenigde Staten?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 22:49   #449
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik denk dat u mis bent hoor: Amerika is een continent, en de VS is een land

De kennis van elementaire aardrijkskunde mag hier ook wat hoger liggen hoor
een tijger is ook een kat, maar wanneer we over een kat spreken bedoelt niemand daar een tijger mee hé.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 22:55   #450
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Gewoon een vraagje: waarover is Obama president? Over het Amerikaans continent? Of over de Verenigde Staten?
Doet niet ter zake, ik heb het over eender welk ander land. Niet over samenraapsels van staten die dat van oorsprong ook al geen eenheid vormden. Zuid en Noord van de VS hebben zelfs nog in oorlog met elkaar gelegen.

Laatst gewijzigd door Garry : 26 juni 2012 om 22:55.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 22:57   #451
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Doet niet ter zake, ik heb het over eender welk ander land. Niet over samenraapsels van staten die die van oorsprong ook al geen eenheid vormden. Zuid en Noord van de VS hebben zelfs nog in oorlog met elkaar gelegen.
En? Het noorden en zuiden van Frankrijk ook. En Schotten en Engelsen hebben ook een heleboel oorlogen uitgevochten, maar vormen tot op heden één staat. Ook tussen Pruisen en Beieren is er flink wat wapengekletter geweest, en toch één Duitse staat tegenwoordig.

Enz.

Maar goed, ik gaf in mijn repliek ook het voorbeeld van Duitsland. Of dat is ook geen staat?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 23:01   #452
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En? Het noorden en zuiden van Frankrijk ook. En Schotten en Engelsen hebben ook een heleboel oorlogen uitgevochten, maar vormen tot op heden één staat. Ook tussen Pruisen en Beieren is er flink wat wapengekletter geweest, en toch één Duitse staat tegenwoordig.

Enz.

Maar goed, ik gaf in mijn repliek ook het voorbeeld van Duitsland. Of dat is ook geen staat?
Oost en West Duitsland, zijn nu ook al niet echt een toon voorbeeld van samenhorigheid bij uitstek, maar goed, akkoord dat is een land. En als we maar ver genoeg terug in de geschiedenis gaan behoorden wij toe aan Frankrijk en aan Nederland en hebben de Spanjaarden hier ook nog de plak gezwaaid en zelf de Romeinen, maar ik denk dat iedereen wel zal begrijpen dat dat er allemaal niet veel meer aan doet. Waar het om draait is dat we eigenlijk geen land zijn, wij zijn ook zo een samenraapsel van niet samenhorende staatjes. Mochten we wel een democratisch land zijn kon je hier op eender welke partij stemmen vanuit eender welk landsdeel.

Laatst gewijzigd door Garry : 26 juni 2012 om 23:22.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 23:27   #453
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U dwaalt, beste vriend. Er doen zich nog altijd wonderbaarlijke gebeurtenissen voor. Genezingen, wonderen en ook verschijningen.
Op goocheloptredens ook .

Allee, als gij maar gelukkig bent met het vermoeden dat uw zieltje naar de hemel zal mogen, mij niet gelaten hoor.

Waar zit dat zieltje eigenlijk, want mij hebben ze al een aantal keer opengesneden en kennelijk heeft er nog geen van die chirurgen bij mij een zieltje tegengekomen, en volgens jullie opvatting moet mijn zieltje toch redelijk zwart zien, dan zou dat toch flink moeten opvallen.

Hoe zou dat dan komen dat er nog geen een van die artsen dat ergens heeft zien zitten, niet bij mij, en niet bij al die andere patiënten?

Als er natuurlijk geen zieltje is, kan dat ook moeilijk naar de hemel gaan hé.

Laatst gewijzigd door Garry : 26 juni 2012 om 23:40.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 23:36   #454
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Mochten we wel een democratisch land zijn kon je hier op eender welke partij stemmen vanuit eender welk landsdeel.
Dan is zelfs een land als Zwitserland volgens u niet democratisch. Leg dat maar eens uit aan de Zwitsers!

Correctie: nu zie ik het pas, maar u verlegt de discussie. Eerder beweerde u dat in een democratisch land men overal op een bepaalde persoon zou moeten kunnen stemmen.

Wat de partijen betreft, dat is niet onmogelijk in België. Iedere partij kan immers in alle kiesarrondissementen lijsten neerleggen. De CD&V kan dat in Luik, net zoals het FDF dat in Antwerpen kan.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 26 juni 2012 om 23:38.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 00:01   #455
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan is zelfs een land als Zwitserland volgens u niet democratisch. Leg dat maar eens uit aan de Zwitsers!

Correctie: nu zie ik het pas, maar u verlegt de discussie. Eerder beweerde u dat in een democratisch land men overal op een bepaalde persoon zou moeten kunnen stemmen.

Wat de partijen betreft, dat is niet onmogelijk in België. Iedere partij kan immers in alle kiesarrondissementen lijsten neerleggen. De CD&V kan dat in Luik, net zoals het FDF dat in Antwerpen kan.
Zwitserland is een land ja, maar hoe daar het kiesstelsel juist in zijn werk gaat, weet ik niet precies, daar heb ik me nog niet in verdiept, maar ik ben van oordeel dat, om als democratisch land beschouwd te worden, iedere burger die tot dat land behoort zou moeten de mogelijkheid hebben om op het is eender wie van dat land, die zich kandidaat stelt, of op eendere welke partij, zou moeten mogen en kunnen stemmen. Is dat niet het meest logische misschien? Nu moogt ge ook stemmen, maar van een echte democratie is er geen sprake, ge moogt stemmen op wat er voor handen is, en wat er voor handen is wordt wel weer door andere bepaald. Echte minderheidspartijtjes van niemendalle zitten hier mee aan de macht terwijl veel grotere partijen in de coulisse zitten. Die flutpartijtjes drukken hun stempel op het beleid waar dat niemand van het grote publiek echt gelukkig mee is

Laatst gewijzigd door Garry : 27 juni 2012 om 00:09.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 05:24   #456
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Oost en West Duitsland, zijn nu ook al niet echt een toon voorbeeld van samenhorigheid bij uitstek, maar goed, akkoord dat is een land. En als we maar ver genoeg terug in de geschiedenis gaan behoorden wij toe aan Frankrijk en aan Nederland en hebben de Spanjaarden hier ook nog de plak gezwaaid en zelf de Romeinen, maar ik denk dat iedereen wel zal begrijpen dat dat er allemaal niet veel meer aan doet. Waar het om draait is dat we eigenlijk geen land zijn, wij zijn ook zo een samenraapsel van niet samenhorende staatjes. Mochten we wel een democratisch land zijn kon je hier op eender welke partij stemmen vanuit eender welk landsdeel.
Maar dan is de VS nu net wel een land...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 05:27   #457
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Zwitserland is een land ja, maar hoe daar het kiesstelsel juist in zijn werk gaat, weet ik niet precies, daar heb ik me nog niet in verdiept, maar ik ben van oordeel dat, om als democratisch land beschouwd te worden, iedere burger die tot dat land behoort zou moeten de mogelijkheid hebben om op het is eender wie van dat land, die zich kandidaat stelt, of op eendere welke partij, zou moeten mogen en kunnen stemmen. Is dat niet het meest logische misschien?
Er zijn zo goed als geen landen waar dit het geval is. Nationale kiesomschrijvingen zijn eerder zeldzaam, en enkel een paar kleinere landen hebben die.

Ik wil overigens wel eens weten volgens welke logica Zwitserland wel een land is, en de VS niet...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 05:39   #458
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter
 
Salvadorii's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2010
Locatie: Onafhankelijk Vlaanderen
Berichten: 8.424
Standaard

Als de OPer moet ik toch even tussenkomen en zeggen dat de VS 5US of A) wel een land en geen continent is hé - Mexico en Candana, op welke continent liggen die anders? West-Afrika [SIC]
__________________
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 06:08   #459
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Godsdiensten en religie en vooral de religioten die eruit voortvloeien zijn het ergst wat de mensheid ooit overkomen is. Tijd dat we dat gezever verbieden zou ik zeggen... of heb ik ongelijk?
Religieuze vrijheid is een gevolg van de gewetensvrijheid. Wil je die ook afschaffen?
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 06:22   #460
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter
 
Salvadorii's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2010
Locatie: Onafhankelijk Vlaanderen
Berichten: 8.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Religieuze vrijheid is een gevolg van de gewetensvrijheid. Wil je die ook afschaffen?
Natuurlijk niet - en als ge ergens in het begin van deze draad gaat lezen zeg ik net hetzelfde... maar bon er zijn te veel reacties ondertussen opdat ik zou mogen verwachten dat ge gans de draad zou lezen... maar toch is enige debat hieromterent nodig, en goed mijn manier van aanpakken is eerder provocatief, moest ge dat nog niet beseffen

Het is bvb op zijn minst ironisch en misschie zelfs Quixotisch dat men intolerante gedachtengoeden met tolerantie moet behandelen. Islam, Christendom, Jodendom hebben geen plaats voor homos bvb - en dat kan ik niet aanvaarden, sorry. (Noot- meisjes ik ben geen homo, bel mij)

Religioten ontkennen ook Darwinisme, opwarming van de aarde, allerlei mensenrechten en ga zo maar door, maar worden tevens ook vrijgesteld van belastingen en worden in dit misbaksel van een onland zelfs gesubsidieerd...

Ik moet toegeven dat ik ivm deze kwestie in de verste verte geen oplossing zie, maar ik geloof wel dat met wat debat en aandacht een oplossing, hoe matig en onvolledig die mag zijn, wel mogelijk is...
__________________
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be