Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Karim Van Overmeire (Vlaams Belang) (1 t.e.m. 6 juni)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Karim Van Overmeire (Vlaams Belang) (1 t.e.m. 6 juni) Licentiaat in de rechten, gestart bij het NJSV, geboren te Gent, later actief in Geraardsbergen en Aalst. Volksvertegenwoordiger sinds 1992, auteur van enkele boeken. Lijsttrekker voor het Vlaams Belang te Oost-Vlaanderen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 juni 2009, 17:48   #1
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard Vlaams Belang versus de media

Beste,

het is nu ondertussen duidelijk dat de media er alles aan doet om het VB zwart te maken. Op zich is dit al compleet een democratie onwaardig, maar wat ik de laatste tijd steeds meer en meer waarneem is het compleet negeren van de partij.
Men vraagt zowat alle partijen hun opinie over vanalles en nog wat (Gelukkig nog niet over "Mijn restaurant") maar telkens valt het VB er toevallig weer af.
Zie vb in bijlage uit HNB (jommekesbijlage) van 3/6/9

Hoe gaat u daarmee om? Hoe verdedigt u de partij bij de mensen die zeggen "die van het Belang doen toch niets, want ze komen niet in de krant" of "Volgens De Morgen trekken de VB politici op niet veel"
Hoe reageert u op de boycot van de Egmont-uitgeverij, dit terwijl veel van deze boeken minstens even goed (dan niet beter) zijn dan de pulp die de PC-elite schrijft (of laat schrijven)?
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  20090603HNB.jpg‎
Bekeken: 264
Grootte:  626,9 KB
ID: 49862  

__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 19:27   #2
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

het Vb wordt idd langs alle kanten geboycot en zwart gemaakt door de linkse media( er is geen andere)....meer nog de linkse media steunt expliciet n-va en LDD omdat dat past in hun djihad tegen het VB en omdat beide partijen voor hen volstrekt ongevaarlijk zijn.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 07:15   #3
Karim Van Overmeire
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Berichten: 32
Standaard

De manier waarop het Vlaams Belang door de media behandeld wordt, is onrechtvaardig. Dat geven zelfs veel journalisten toe.
Ik vind het vooral ergerlijk dat je als Vlaams Belang alleen maar kan scoren met straffe uitspraken, en dat het degelijke werk in de parlementen bijna nooit de pers haalt. (Voor een deel is dit een bewuste strategie tegenover het Vlaams Belang, voor een ander deel heeft dit te maken met een voorthollende evolutie naar steeds spectaculairder berichtgeving).
Anderzijds: de media zijn machtig, maar niet oppermachtig. Het VB heeft de traditionele media niet nodig om de bevolking te bereiken. Met eigen folders en bladen, via internet, en via ons netwerk van militanten en sympathisanten bereikt onze boodschap toch de kiezers. Daarvan getuigen al onze verkiezingsoverwinningen.
Karim Van Overmeire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 13:17   #4
Smoer
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 56
Standaard

Dhr. van Overmeire heeft gelijk. Waarom zou je de traditionele media gebruiken, als je zelf je eigenste propaganda kan verspreiden en zelf de waarheid kan bepalen?

Trouwens, wanneer stopt het VB met de Calimero uit te hangen?
Smoer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 17:57   #5
dominatrix
Minister-President
 
dominatrix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 4.248
Standaard

Dat heeft niets te maken met de calimero uithangen, maar met opkomen voor realistische gelijke rechten. Wij betalen allemaal voor de openbare tv, mogen wij dan ook een correcte berichtgeving verwachten van die openbare tv?
__________________
www.vlaamsbelang.org
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 18:03   #6
Smoer
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 56
Standaard

Misschien is de berichtgeving wél correct maar te pijnlijk voor de VB'ers?
Smoer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 18:13   #7
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Bedankt voor het antwoord Karim. Zondag zal ik aan u denken

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smoer Bekijk bericht
Misschien is de berichtgeving wél correct maar te pijnlijk voor de VB'ers?
Komaan niet overdrijven hé.
Ik wil nu even teruggrijpen naar die rapporten in ondermeer DM. Dat was het vb van journalistieke onkunde. Zelf de gemiddelde google-gebruiker vindt meer informatie mbt de bezigheden van de VB-parlementairen.
Vele van deze mensen zetten zich in voor minder populaire en mss minder sappige thema's. Ouderenzorg en de Zorgverzekering, successie-rechten,...
Vele minister om Inge Vervotte en Bert anciaux lieten reeds weten dat er ook van VB'ers + ideeën en voorstellen kwamen. DM is daarvoor bewust blind.
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise

Laatst gewijzigd door garfield : 4 juni 2009 om 18:14.
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 17:28   #8
jan.linux
Vreemdeling
 
jan.linux's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juni 2009
Locatie: Merelbeke
Berichten: 1
Standaard

We zijn nu 1 dag voor de verkiezingen, en vandaag in De Morgen niets te vinden over het Vlaams Belang, terwijl het toch de grootste oppositiepartij is. Hoe kan je dan nog vertrouwen hebben in de objectieve berichtgeving in de media?

Ik kan mij niet voorstellen dat er veel mensen nog geïnteresseerd zijn in die linkse praat die meestal met een stevige korrel zout moet genomen worden.

Waren er enkele jaren geen plannen om een rechtse kwaliteitskrant te starten? Volgens mij kan dit nog een succes worden, er is zeker een markt voor. En dan moeten rechtsdenkenden niet meer zagen over de linkse berichtgeving want dan zijn er naast het internet ook fysieke alternatieven
jan.linux is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 18:29   #9
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

De massamedia kiest gewoon wat verkoopt en sensatie voorbrengt. De politiek is voor hen een middel om hun product te verkopen. Blijkbaar is het VB deze keer niet aantrekkelijk.

Dat is geen normatief oordeel over jullie partij, alleen een vaststelling.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 18:32   #10
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
De massamedia kiest gewoon wat verkoopt en sensatie voorbrengt. De politiek is voor hen een middel om hun product te verkopen. Blijkbaar is het VB deze keer niet aantrekkelijk.

Dat is geen normatief oordeel over jullie partij, alleen een vaststelling.
Voil�*, het VB is opgebruikt
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 19:37   #11
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan.linux Bekijk bericht
We zijn nu 1 dag voor de verkiezingen, en vandaag in De Morgen niets te vinden over het Vlaams Belang, terwijl het toch de grootste oppositiepartij is. Hoe kan je dan nog vertrouwen hebben in de objectieve berichtgeving in de media?

Ik kan mij niet voorstellen dat er veel mensen nog geïnteresseerd zijn in die linkse praat die meestal met een stevige korrel zout moet genomen worden.

Waren er enkele jaren geen plannen om een rechtse kwaliteitskrant te starten? Volgens mij kan dit nog een succes worden, er is zeker een markt voor. En dan moeten rechtsdenkenden niet meer zagen over de linkse berichtgeving want dan zijn er naast het internet ook fysieke alternatieven
Ik koop al heel lang geen kranten meer, kijk eens rondom u en je hebt het nieuws wat je moet hebben, kanalen genoeg, TV, radio maar vooral de verhalen van mensen die je tegenkomt, op de trein, je werk het café, de sportclub, media genoeg, maar nog belangrijker, wat je zelf voelt, ervaart, tegenkomt, ondervindt, dat zijn voor mij de belangrijke kanalen.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 20:28   #12
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Dat is onzin praetorian het devies was dixit yves demsedt doodzwijgen of er op kloppen...en liefst er op kloppen. vandaag heeft de eenheids boodschap....kies voor n-va of LDD want die mogen meespelen. Dus proaganderen ze die partijen als laternatief en verzwijgen ze bvb dat dedecker zeklfde voorstel als reynders deed inzake brussel.

het Vb is staatsgevaarlijk en er werden zelfs ministerraden gewijd aan strijd tegen het Vb wie weet wat dar allemaal werd bedisselt.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 20:36   #13
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Voil�*, het VB is opgebruikt
Ze varen dezelfde wateren op als het voormalige LPF.
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland

Laatst gewijzigd door Andro : 6 juni 2009 om 20:43.
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 20:37   #14
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

Het VB stond vandaag wel in de Morgen
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 20:40   #15
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan.linux Bekijk bericht
We zijn nu 1 dag voor de verkiezingen, en vandaag in De Morgen niets te vinden over het Vlaams Belang, terwijl het toch de grootste oppositiepartij is. Hoe kan je dan nog vertrouwen hebben in de objectieve berichtgeving in de media?

Ik kan mij niet voorstellen dat er veel mensen nog geïnteresseerd zijn in die linkse praat die meestal met een stevige korrel zout moet genomen worden.

Waren er enkele jaren geen plannen om een rechtse kwaliteitskrant te starten? Volgens mij kan dit nog een succes worden, er is zeker een markt voor. En dan moeten rechtsdenkenden niet meer zagen over de linkse berichtgeving want dan zijn er naast het internet ook fysieke alternatieven
niet alleen de grootste oppositiepartij maar de grootste partij tout (+24%) court én de minst gerepresenteerde in het journalistenvak (1%)...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be