Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Karim Van Overmeire (Vlaams Belang) (1 t.e.m. 6 juni)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Karim Van Overmeire (Vlaams Belang) (1 t.e.m. 6 juni) Licentiaat in de rechten, gestart bij het NJSV, geboren te Gent, later actief in Geraardsbergen en Aalst. Volksvertegenwoordiger sinds 1992, auteur van enkele boeken. Lijsttrekker voor het Vlaams Belang te Oost-Vlaanderen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 juni 2009, 21:21   #21
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Laat ons zeggen dat ik weet dat het (afhankelijk van het produkt) verslavend werkt en dat dat nu net zeer ongezond is en vaak leidt tot sociale drama's.
Ok.

Graag een reden waarom je de psilocybinehoudende paddestoelen zou willen verbieden.

Waarvoor dank.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 21:25   #22
captain jack
Gouverneur
 
captain jack's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2008
Berichten: 1.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ok.

Graag een reden waarom je de psilocybinehoudende paddestoelen zou willen verbieden.

Waarvoor dank.
Beschik je nog over voldoende zelfcontrole als je die neemt?
Is een overdosis mogelijk?
Welke andere (lange en kortetermijn) gevaren zijn eraan verbonden?
In welke mate zijn ze verslavend?

Tis nogal moeilijk om deze in mijn persoonlijke lijst toe te voegen als ik geen antwoord heb op die vragen, vandaar de discriminatie daarnet
captain jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 21:28   #23
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captain jack Bekijk bericht
Beschik je nog over voldoende zelfcontrole als je die neemt?
Is een overdosis mogelijk?
Welke andere (lange en kortetermijn) gevaren zijn eraan verbonden?
In welke mate zijn ze verslavend?

Tis nogal moeilijk om deze in mijn persoonlijke lijst toe te voegen als ik geen antwoord heb op die vragen, vandaar de discriminatie daarnet
Het lijkt er dus op dat jij zonder jezelf eerst te informeren pleit voor een verbod.

Dat is interessant.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 21:28   #24
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captain jack Bekijk bericht
° mijn argumenten alvast:
mijn kompliment voor de duidelijke argumentering.


Citaat:
- Wat legaal is, verliest zijn "cool"-factor, dus het zal minder appeal hebben naar de jeugd toe.

- Dealers verliezen hun inkomsten

- Bij een legalisering hoeft men niet meer in contact te komen met zwaardere drugs als men wiet wil kopen. (aangezien het niet meer via dealers zal verlopen)

- Kinderen kunnen via dit systeem enigzins weggehouden worden
(ze kunnen wel nog altijd via via kopen, maar dat is met alcohol nu ook het geval)

- Financieel komt het goed uit aan de overheid

- Recreatieve gebruikers worden niet meer in het statuut van crimineel gedwongen

Heeft men dat niet in Nederland gedaan?
Hoe is dat experiment geindigd?
Gaan ze verder? Keren ze op hun stappen terug?



Citaat:
° Mijn vragen aan u: (en preuße)
U moet weten dat ik jonge kinderen heb en dat ik zeer subjektief argumenteer dienaangaande.




Citaat:
- Zijt ge voor een verbod op alcohol en tabak? Waarom/waarom niet?
Neen.
Omdat alcohol en tabac, hoe destructief ook, een onderdeel zijn van onze kultuur.





Citaat:
- Zijn er objectieve redenen om alcohol en tabak legaal te houden?
Neen.
De effecten op de gezondheid zijn vrij breed en diep onderzocht en laten weinig ruimte voor de verbeelding.





Citaat:
- Zo ja, kan men dan niet de analogie maken naar cannabis toe?
Ja
Maar onderzoek heeft aangetoond dat cannabis (en zeker de nederwiet als ik het goed heb) nog veel slechter is voor de gezondheid dan tabak en alcohol?
Correct me if I'm wrong





Citaat:
- Gelooft ge dat een gevarieerder drugsaanbod het aantal verslaafden zal doen toenemen? Of denkt u eerder dat een potentiële alcoholist evengoed een stoner kan zijn en dat beide dus deel uitmaken van een groep 'veslaafden' waarvan het aantal onafhankelijk van het aanbod evolueert?
Wat ik geloof is het volgende:
Door de vijver waarin men kan vissen zo klein mogelijk te houden is de kans op kontakt van een rookie het kleinst en de controle van ouders/sociale controle/politiecontrole per casus het grootst.






Citaat:
° Mijn eigen opinie:
Oftewel een totaalverbod van alle drugs, oftewel laat men ook cannabis toe tot de lijst van legale genotsmiddelen. Ik wil een consequent beleid.
Wat consequentie betreft heb je 100% gelijk.
Maar mijn opinie is dat die cosequentie een verhoging van het aantal verslaafden annex sociale drama's als gevolg zal hebben.

Daarom roep ik op tot een inconsequente houding van onze overheid.
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 21:30   #25
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Beschik je nog over voldoende zelfcontrole als je die neemt?
Voldoende voor wat? Autorijden? Bedienen zware machinerie? Verkrijgen van gnosis?

Citaat:
Is een overdosis mogelijk?
In de klassieke zin zeer moeilijk. Voor eventuele effecten van zeer hoge doseringen, zie vakliteratuur.

Citaat:
Welke andere (lange en kortetermijn) gevaren zijn eraan verbonden?
Zie vakliteratuur.

Citaat:
In welke mate zijn ze verslavend?
Niet.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 21:38   #26
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Ik zie nog steeds geen standpunt van deze politicus.
Hoe zit het legaliseren of in het cordon blijven... vrij simpel om te antwoorden.
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 21:39   #27
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Paddestoelen? Echt m'n ding niet. Heb het n paar keer gedaan en voelde als een vieze soort zattigheid..., en zattigheid vind ik zo al vies.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 21:39   #28
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Ik zie nog steeds geen standpunt van deze politicus.
Hoe zit het legaliseren of in het cordon blijven... vrij simpel om te antwoorden.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 21:42   #29
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Paddestoelen? Echt m'n ding niet. Heb het n paar keer gedaan en voelde als een vieze soort zattigheid..., en zattigheid vind ik zo al vies.

Ik denk dat ik weet waar het aan ligt. Je paddo's waren te oud. Ik heb zelf al twee slechte trips gehad door overgegroeid materiaal. Geeft inderdaad geen aangenaam effect.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 21:44   #30
captain jack
Gouverneur
 
captain jack's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2008
Berichten: 1.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Het lijkt er dus op dat jij zonder jezelf eerst te informeren pleit voor een verbod.

Dat is interessant.
Waar pleit ik ergens voor een verbod? Heb je mijn post wel gelezen?
captain jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 21:46   #31
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captain jack Bekijk bericht
Waar pleit ik ergens voor een verbod? Heb je mijn post wel gelezen?
Ow.

Ik had je verward met een andere poster. 7 uur aan een stuk vectoranalyse leren heeft nare gevolgen voor het concentratievermogen. Mijn excuses.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 21:47   #32
captain jack
Gouverneur
 
captain jack's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2008
Berichten: 1.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ow.

Ik had je verward met een andere poster. 7 uur aan een stuk vectoranalyse leren heeft nare gevolgen voor het concentratievermogen. Mijn excuses.
Haha np, ik ga zelf ff gaan voortleren
captain jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 22:12   #33
Blaft
Lokaal Raadslid
 
Blaft's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2008
Berichten: 336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ow.

Ik had je verward met een andere poster. 7 uur aan een stuk vectoranalyse leren heeft nare gevolgen voor het concentratievermogen. Mijn excuses.
Wist niet dat 'cannabis gebruiken' nu vectoranalyse heet.
Blaft is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 22:50   #34
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Maximus Bekijk bericht
Wist niet dat 'cannabis gebruiken' nu vectoranalyse heet.
Gelieve je onderopgeleidheidscomplex niet op anderen te projecteren.

Waarvoor dank.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 23:07   #35
captain jack
Gouverneur
 
captain jack's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2008
Berichten: 1.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Heeft men dat niet in Nederland gedaan?
Hoe is dat experiment geindigd?
Gaan ze verder? Keren ze op hun stappen terug?
Ik weet niet goed hoe het er in Nederland aan toe gaat. Ik weet allesinds dat de problemen voortvloeien uit een slecht beleid, niet zozeer uit het gebruik zelf. Niets verplicht ons trouwens om het Nederlands model te volgen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Neen.
Omdat alcohol en tabac, hoe destructief ook, een onderdeel zijn van onze kultuur.

bron: http://www.rivm.nl/vtv/object_document/o1505n19087.html (geen idee tot in het hoeverre deze betrouwbaar is)

Zoals je kan zien is het cannabisgebruik bij jongvolwassenen al wel een onderdeel van hun cultuur geworden. Meer dan 40% heeft er ooit gebruik van gemaakt, maar hierover kan men discussiëren.
Ik ben ervan overtuigd dat cannabis ook een onderdeel van onze cultuur kan worden, maar dan moet er eerst een legalisering plaatsvinden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ja
Maar onderzoek heeft aangetoond dat cannabis (en zeker de nederwiet als ik het goed heb) nog veel slechter is voor de gezondheid dan tabak en alcohol?
Correct me if I'm wrong
bron: http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/2419713.stm

Eerst en vooral wil ik opmerken dat "slechter" voor de gezondheid zeer relativeerbaar is. Alles hangt af van hoeveelheden. Het is absurd om een joint bijvoorbeeld in liters bier te gaan uitdrukken.

Men kan het wel enigzins vergelijken met tabak. Uit deze bron blijkt dat één joint gelijkstaat aan 7 sigaretten (naar boven afgerond). Het is belangrijk voor ogen te houden dat men wiet niet zoals tabak rookt. (gelukkig maar )

Over het laatst bleek trouwens dat een waterpijpsessie van een uur gelijkstond het roken van 100 sigaretten.
De schade die men aan een jointje overhoudt is dus serieus relativeerbaar in mijn ogen. Men zou evengoed de verkoop van fruittabak voor waterpijpen kunnen verbieden.

*edit* ik zie dat ge het hebt over nederwiet:
Als het waar zou zijn dat bepaalde soorten cannabis overdreven veel lichamelijke schade aanrichten, zouden we de verkoop kunnen limiteren tot gewone cannabis. Net zoals tabak aan bepaalde kwalitatieve eisen moet voldoen eigenlijk.

bron voor waterpijp: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF25052009_042


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Wat ik geloof is het volgende:
Door de vijver waarin men kan vissen zo klein mogelijk te houden is de kans op kontakt van een rookie het kleinst en de controle van ouders/sociale controle/politiecontrole per casus het grootst.
Mijn theorie kon je al afleiden. Hierover zouden we eigenlijk een wetenschappelijk onderzoek moeten kunnen terugvinden. Het is vrij nutteloos om allebei te gissen uiteindelijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Wat consequentie betreft heb je 100% gelijk.
Maar mijn opinie is dat die cosequentie een verhoging van het aantal verslaafden annex sociale drama's als gevolg zal hebben.

Daarom roep ik op tot een inconsequente houding van onze overheid.
Mijn opinie is dat het aantal verslaafden en sociale drama's gelijk zal blijven. Er zal enkel een verschuiving plaatsvinden tussen de verslaafden.
(indien men voldoende sensibiliseringscampagnes voert althans)

Laatst gewijzigd door captain jack : 6 juni 2009 om 23:10.
captain jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2009, 13:09   #36
Ars_Nova
Minister
 
Ars_Nova's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ik denk dat ik weet waar het aan ligt. Je paddo's waren te oud. Ik heb zelf al twee slechte trips gehad door overgegroeid materiaal. Geeft inderdaad geen aangenaam effect.
En daarom da ik meer fan ben van de zuivere, chemische substantie die verantwoordelijk is voor de effecten. In dit geval: psilocine (4-HO-DMT) of het legale analoog 4-AcO-DMT.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captain jack Bekijk bericht
Mijn opinie is dat het aantal verslaafden en sociale drama's gelijk zal blijven. Er zal enkel een verschuiving plaatsvinden tussen de verslaafden.
(indien men voldoende sensibiliseringscampagnes voert althans)
Dat is zelfs niet eens opinie meer, maar feit. Een bepaald percentage van de bevolking is extra gevoelig voor verslavingen. Het is wel te verwachten dat het een beetje zal stijgen (bv specifieke gevoeligheden voor één bepaald middel, grotere groep gebruikers, ...) maar netto zijn er wel minder problemen. Iets gebruiken staat NIET gelijk met problemen, maar het kan wel tot problemen leiden (voor een relatief beperkte groep dus).
Dat is zelfs door te trekken tot regelrechte "hard drugs" zoals heroïne, waar blijkt dat de meeste problemen te maken hebben met slechte kwaliteit en onvoorspelbaarheid van de kwaliteit van de heroïne, dan met het gebruik van de drug op zich.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2009, 13:30   #37
Smoer
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 56
Standaard

Ik ken genoeg rechtsen die ook genotsmiddelen gebruiken hoor, rechtse kameraden. Druggebruik herleiden tot een politieke stroming slaagt op niks.

Citaat:
Omdat alcohol en tabac, hoe destructief ook, een onderdeel zijn van onze kultuur
Wat zit je gebruikers te verwijten dat ze zichzelf vergiftigen terwijl je pro alcohol bent? Alcohol is ook vergif. Cultuur rechtvaardigt het gebruik?

Waarom legaliseren:
Illegaal houden heeft geen enkel voordeel. Als mensen willen gebruiken zullen ze gebruiken. Door te legaliseren komt er controle op de middelen. Dus geen verzwaarde of vervuilde cannabis meer. De staat verdient er een procentje aan en dat is nooit nadelig, enkel voor de georganiseerde misdaad, en willen we die niet allemaal bestrijden?
Bovendien moet het gewoon de persoonlijke vrijheid van iedereen zijn om een jointje te roken als men dat wil. Anders schaf je de giffen alcohol en tabak ook af. Vergeet ook niet koffie en vet eten, of chocolade of...Iedereen is baas over zijn eigen lichaam en daar heeft een staat, en zeker geen hoop conservatievelingen iets over te zeggen.

Trouwens, het gedoogbeleid in Nederland faalt niet. Het wordt tegengewerkt door een stelletje christenen die denken de enige waarheid in pacht te hebben. Het gedoogbeleid dient aangepast te worden zodat ook kweken en de achterdeur legaal worden. Door inkoop illegaal te houden werkt men problemen met criminelen in de hand. Verbieden is niet de oplossing, maar reguleren.
Smoer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 16:34   #38
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smoer Bekijk bericht
Door inkoop illegaal te houden werkt men problemen met criminelen in de hand. Verbieden is niet de oplossing, maar reguleren.
Reguleren maakt het kweken dan weer zo duur dat de criminelen goedkoper kweken.

Zo is de cirkel rond want de klant zal het goedkope spul kopen.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 12:03   #39
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Tenzij kweken voor eigen gebruik e HAMC
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 13:54   #40
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
En daarom da ik meer fan ben van de zuivere, chemische substantie die verantwoordelijk is voor de effecten. In dit geval: psilocine (4-HO-DMT) of het legale analoog 4-AcO-DMT.
Ik toch wel niet. Als je de plant of paddestoel in zijn geheel consumeert krijg je nog andere andere stoffen binnen en meer bepaald de vibratie van de plant. Dan kan je contact maken met de geest van de plant en kom je zijn "territorium" binnen. Met van die zuivere chemische substanties heb je wel een trip, maar met weinig inhoud.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be