Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Karim Van Overmeire (Vlaams Belang) (1 t.e.m. 6 juni)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Karim Van Overmeire (Vlaams Belang) (1 t.e.m. 6 juni) Licentiaat in de rechten, gestart bij het NJSV, geboren te Gent, later actief in Geraardsbergen en Aalst. Volksvertegenwoordiger sinds 1992, auteur van enkele boeken. Lijsttrekker voor het Vlaams Belang te Oost-Vlaanderen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 juni 2009, 16:29   #41
Ars_Nova
Minister
 
Ars_Nova's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Reguleren maakt het kweken dan weer zo duur dat de criminelen goedkoper kweken.

Zo is de cirkel rond want de klant zal het goedkope spul kopen.
Waarom denk je dat?? Wat je nu hebt in het illegale circuit zijn woekerwinsten; daar kan geen enkele taks tegenop.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 21:31   #42
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Waarom denk je dat?? Wat je nu hebt in het illegale circuit zijn woekerwinsten; daar kan geen enkele taks tegenop.
Het is toch logisch dat mensen het goedkopere spul kopen?
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 20:16   #43
Ars_Nova
Minister
 
Ars_Nova's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Het is toch logisch dat mensen het goedkopere spul kopen?
Niet noodzakelijk; als iets totaal verboden is maakt het niet uit waar het van komt, als je een keuze geeft dan leggen veel mensen zich neer bij de legale oplossing. OK, het is persoonlijke mening, maar zeg nu zelf: ken jij veel rokers die illegaal geproduceerde tabak kopen, of drinkers die nog illegaal gestookte jenever consumeren?
Enook: neem nu cocaïne: da's eigenlijk een spotgoedkoop produkt zelfs al is het héél zuiver. Zelfs met een hoop taksen en BTW erbij kom je nog altijd véééél goedkoper uit dan wat het nu is (reken maar 50€/g onzuiver produkt).
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 10:31   #44
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Niet noodzakelijk; als iets totaal verboden is maakt het niet uit waar het van komt, als je een keuze geeft dan leggen veel mensen zich neer bij de legale oplossing. OK, het is persoonlijke mening, maar zeg nu zelf: ken jij veel rokers die illegaal geproduceerde tabak kopen, of drinkers die nog illegaal gestookte jenever consumeren?
Enook: neem nu cocaïne: da's eigenlijk een spotgoedkoop produkt zelfs al is het héél zuiver. Zelfs met een hoop taksen en BTW erbij kom je nog altijd véééél goedkoper uit dan wat het nu is (reken maar 50€/g onzuiver produkt).
Ik ken wel mensen die alkohol stoken en drinken maar die vergelijking loopt mank.

Neem nu dat er gelegaliseerd wordt, er mag gerookt worden en er mag - door de staat of priveefirma's, gekweekt worden.

U start een nieuwe firma en u betaald uw werknemers legaal een loon. u betaald alle verzekeringen - en geloof me nu, met enkele honderdduizenden watts aan lampen afzuigers en filters die aan het werken zijn zal uw brandverzekering een astronomisch bedrag bedragen. Denk ook eens aan de electriciteitsrekening, alweer een nog groter astronomisch bedrag.

Ik huur me een schuur en ik betaal geen electriciteit en geen verzekering en geen belastingen en geen RSZ en dergelijke meer.

Leg me eens uit hoe precies u goedkoper gaat leveren dan ik?
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 11:42   #45
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Leg me eens uit hoe precies u goedkoper gaat leveren dan ik?
Een legaal distributienetwerk heeft wellicht een efficiënter allocatiemechanisme vanwege een grotere openheid van communicatie tegenover de illegale concurrent. Ook zal naar mijn mening dat legale distributienetwerk makkelijker naar boven kunnen schalen.
__________________
auction your future!
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2009, 01:33   #46
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Een legaal distributienetwerk heeft wellicht een efficiënter allocatiemechanisme vanwege een grotere openheid van communicatie tegenover de illegale concurrent. Ook zal naar mijn mening dat legale distributienetwerk makkelijker naar boven kunnen schalen.
Er bestaat helemaal geen legaal distributienetwerk. En als er ooit gelegalizeerd wordt zal de sector dood-gereguleerd worden. Of erger nog, de staat begint te kweken.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2009, 06:37   #47
zondebok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juni 2009
Locatie: diep in de bossen
Berichten: 820
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik ken wel mensen die alkohol stoken en drinken maar die vergelijking loopt mank.

Neem nu dat er gelegaliseerd wordt, er mag gerookt worden en er mag - door de staat of priveefirma's, gekweekt worden.

U start een nieuwe firma en u betaald uw werknemers legaal een loon. u betaald alle verzekeringen - en geloof me nu, met enkele honderdduizenden watts aan lampen afzuigers en filters die aan het werken zijn zal uw brandverzekering een astronomisch bedrag bedragen. Denk ook eens aan de electriciteitsrekening, alweer een nog groter astronomisch bedrag.

Ik huur me een schuur en ik betaal geen electriciteit en geen verzekering en geen belastingen en geen RSZ en dergelijke meer.

Leg me eens uit hoe precies u goedkoper gaat leveren dan ik?
Ik maak dan een legale afspraak met Marrokkaanse of Afgaanse hasjisj-boeren, en importeer prima kwaliteit hasj van de bovenste plank.
Deze producten worden dan wel gecontroleerd op de eventuele aanwezigheid van pesticides, en andere giftige stoffen, vooraleer verkocht te worden, hetgeen nu niet het geval is. Illegaal verkochte drugs zit dikwijls vol van dit soort vergif, hetgeen voor je lichaam veel schadelijker is dan de drug zelf !

Laatst gewijzigd door zondebok : 3 juli 2009 om 06:51.
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2009, 06:46   #48
zondebok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juni 2009
Locatie: diep in de bossen
Berichten: 820
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Er bestaat helemaal geen legaal distributienetwerk. En als er ooit gelegalizeerd wordt zal de sector dood-gereguleerd worden. Of erger nog, de staat begint te kweken.
Erger ? Dat zou ook een goede oplossing zijn . Dan kan er in grote hoeveelheid geproduceerd worden, gecontroleerde kwaliteit en dit aan menselijke prijzen. Zo de staat een monopolie heeft op het verspreidden van cannabis is er nog een extra risico voor trafikanten.
Daarnaast zou elke volwassen burger het recht moeten hebben om zijn eigen cannabis te kweken. Laat ons zeggen 10 planten per jaar / per persoon. Voor planten van 2,5 meter hoog hou je ongeveer 100 gram gedroogde wiet over, da's dan een kilootje per jaar.
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 21:31   #49
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zondebok Bekijk bericht
Erger ? Dat zou ook een goede oplossing zijn . Dan kan er in grote hoeveelheid geproduceerd worden, gecontroleerde kwaliteit en dit aan menselijke prijzen. Zo de staat een monopolie heeft op het verspreidden van cannabis is er nog een extra risico voor trafikanten.
Daarnaast zou elke volwassen burger het recht moeten hebben om zijn eigen cannabis te kweken. Laat ons zeggen 10 planten per jaar / per persoon. Voor planten van 2,5 meter hoog hou je ongeveer 100 gram gedroogde wiet over, da's dan een kilootje per jaar.
Uit wat bestaat dat risico dan? Wat is het verschil met de huidige situatie?
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 21:42   #50
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zondebok Bekijk bericht
Ik maak dan een legale afspraak met Marrokkaanse of Afgaanse hasjisj-boeren, en importeer prima kwaliteit hasj van de bovenste plank.
Deze producten worden dan wel gecontroleerd op de eventuele aanwezigheid van pesticides, en andere giftige stoffen, vooraleer verkocht te worden, hetgeen nu niet het geval is. Illegaal verkochte drugs zit dikwijls vol van dit soort vergif, hetgeen voor je lichaam veel schadelijker is dan de drug zelf !
Hoe gaat u de wetgeving terplaatse omzeilen?
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2009, 09:14   #51
cheverrant
Partijlid
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Locatie: filipijnen
Berichten: 207
Standaard Genotsmiddelenvrijheid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Het lijkt er dus op dat jij zonder jezelf eerst te informeren pleit voor een verbod.

Dat is interessant.
Het lijkt er dus op dat gezond verstand niet meer van belang is... ? OK: volgend topic; WAT is gezond verstand ?
Niet iets waar veel van te merken valt op dit forum...
cheverrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2009, 11:30   #52
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cheverrant Bekijk bericht
Het lijkt er dus op dat gezond verstand niet meer van belang is... ? OK: volgend topic; WAT is gezond verstand ?
Niet iets waar veel van te merken valt op dit forum...
LDD heeft er een monopolie op.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2009, 19:08   #53
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cheverrant Bekijk bericht
Het lijkt er dus op dat gezond verstand niet meer van belang is... ? OK: volgend topic; WAT is gezond verstand ?
Niet iets waar veel van te merken valt op dit forum...
Natuurlijk is gezond verstand van belang, maar om dit ten volle te benutten is het aangewezen om ook wat info beschikbaar te hebben.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2009, 13:30   #54
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Natuurlijk is gezond verstand van belang, maar om dit ten volle te benutten is het aangewezen om ook wat info beschikbaar te hebben.
Ja, maar de vraag was, wat is gezond verstand?
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2009, 18:34   #55
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ja, maar de vraag was, wat is gezond verstand?
Ik reageerde op die andere vraag
"Het lijkt er dus op dat gezond verstand niet meer van belang is... ?"
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2009, 10:35   #56
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

'gezond' verstand is uitgevonden voor dezelfde reden als 'cultuureigen'. Angstige mensen die het nodig hebben om zichzelf als de norm te gaan zien zo ze zich tegen alles wat ze niet begrijpen kunnen afzetten.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 14:26   #57
Ars_Nova
Minister
 
Ars_Nova's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik ken wel mensen die alkohol stoken en drinken maar die vergelijking loopt mank.

Neem nu dat er gelegaliseerd wordt, er mag gerookt worden en er mag - door de staat of priveefirma's, gekweekt worden.

U start een nieuwe firma en u betaald uw werknemers legaal een loon. u betaald alle verzekeringen - en geloof me nu, met enkele honderdduizenden watts aan lampen afzuigers en filters die aan het werken zijn zal uw brandverzekering een astronomisch bedrag bedragen. Denk ook eens aan de electriciteitsrekening, alweer een nog groter astronomisch bedrag.

Ik huur me een schuur en ik betaal geen electriciteit en geen verzekering en geen belastingen en geen RSZ en dergelijke meer.

Leg me eens uit hoe precies u goedkoper gaat leveren dan ik?
Geen pervers hoge winsten verwachten?
Verder: de markt zou zich stabiliseren aangezien het veel goedkoper zou zijn om de planten te kweken in het buitenland en dan te importeren. Voor synthetische drugs zal het er nog van afhangen maar dat zou ik enkel toevertrouwen aan pharmaceutische bedrijven, die al die dingen eigenlijk al maken of gemaakt hebben.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 14:31   #58
Ars_Nova
Minister
 
Ars_Nova's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ja, maar de vraag was, wat is gezond verstand?
Gezond verstand is erkennen dat een fenomeen groter is dan uw verstand aankan. Iemand heeft ooit gezegd: "we kunnen getallen maar ècht goed begrijpen tot en met het cijfer 10, want we hebben maar 10 vingers".
Mijn eigen interpretatie (op reis onlangs uitvoerig besproken met een vriendin) is dat gezond verstand enkel werkt voor dingen die uzelf of uw directe omgeving aanbelangen en die te maken hebben met oerprincipes. Het basale instinct, dus. Wat geef je uw kinderen te eten, wat doe je als je gewond of ziek bent, ...
Wanneer het gaat over wat je moet doen met 10 000 000 mensen, of met allerhande processen die zich afspelen in de natuur, is er maar 1 oplossing: bikkelharde wetenschap. In dat geval is er maar één gezond verstand: alles wat wij proberen is giswerk of gebaseerd op onvolledige informatie, dus KUNNEN we er zelf geen zinnige uitspraken over doen.

Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 10 juli 2009 om 14:33.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 14:40   #59
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Gezond verstand is erkennen dat een fenomeen groter is dan uw verstand aankan. Iemand heeft ooit gezegd: "we kunnen getallen maar ècht goed begrijpen tot en met het cijfer 10, want we hebben maar 10 vingers".
Mijn eigen interpretatie (op reis onlangs uitvoerig besproken met een vriendin) is dat gezond verstand enkel werkt voor dingen die uzelf of uw directe omgeving aanbelangen en die te maken hebben met oerprincipes. Het basale instinct, dus. Wat geef je uw kinderen te eten, wat doe je als je gewond of ziek bent, ...
Wanneer het gaat over wat je moet doen met 10 000 000 mensen, of met allerhande processen die zich afspelen in de natuur, is er maar 1 oplossing: bikkelharde wetenschap. In dat geval is er maar één gezond verstand: alles wat wij proberen is giswerk of gebaseerd op onvolledige informatie, dus KUNNEN we er zelf geen zinnige uitspraken over doen.
Hoe ga je bepalen wat er moet gebeuren met 10 miljoen mensen zonder een normatieve uitspraak te doen?
__________________
auction your future!
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 09:03   #60
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Reguleren maakt het kweken dan weer zo duur dat de criminelen goedkoper kweken.

Zo is de cirkel rond want de klant zal het goedkope spul kopen.
Dit wordt soms beweerd, maar is dit correct?

Prijs bij regulering.
Tweede kwestie is de bewering dat bij regulering van de kweek de verkoopprijs zal stijgen. Daardoor zou de cannabis in de coffeeshop duurder worden dan op straat en zou de coffeeshop dus uit de markt gedrukt worden. Toenmalig minister van Justitie Donner gebruikte dit argument om regulering tegen te houden toen een Kamermeerderheid dat verlangde.
Deze bewering is aantoonbaar onjuist.
Dat de prijs zeker niet zal stijgen maar eerder zal dalen mag blijken uit de volgende berekening.
De nu geldende verkoopprijs in de coffeeshop bedraagt ca. € 8 per gram bij een inkoopprijs van rond de € 4.
De productieprijs is te schatten op ca. € 1 per gram. Voor verpakking en transport blijft dan een bedrag van € 3 over.
Dit is een veel te hoog bedrag! Het is het gevolg van de risicodekking, ter compensatie van de hoge boetes die illegale teelt en transport met zich mee kunnen brengen.

Tjalling Erkelens is directeur van Bedrocan B.V., een bedrijf dat met toestemming en onder strikte controle van de overheid medische cannabis produceert.
In zijn artikel schrijft hij ondermeer met betrekking tot de prijs van cannabis in de coffeeshop:
"Het is technisch goed mogelijk schone wiet te produceren voor een prijs die beduidend lager ligt dan de huidige inkoopsprijs voor coffeeshophouders. Die prijs is inclusief de noodzakelijke kwaliteitscontroles op gehaltes werkzame stoffen, reinheid van het product (vrij van bestrijdingsmiddelen, zware metalen en ziektekiemen), juiste graad van droogheid en een correct aflevergewicht."
Als -hetgeen vrijwel alle burgemeesters van de (middel-) grote steden al jaren wensen- gecontroleerde kwekers de cannabis leveren aan coffeeshops betekent dit tevens dat het probleem van wisselende- en onbetrouwbare kwaliteit in één keer is opgelost.
Het is welbeschouwd te gek voor woorden dat in de huidige situatie er wel een kwaliteitscontrole plaatsvindt op het kopje koffie dat in de coffeeshop wordt geserveerd maar niet op het hoofdproduct: de cannabis. "
http://www.drugsbeleid.nl/nederlands...ijs_040509.htm

Het artikel naar waar verwezen wordt.

Legale wietteelt kan veilig en goedkoop.
http://www.trouw.nl/opinie/podium/ar..._goedkoop.html
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be