Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 februari 2024, 09:02   #41
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
De modellen hebben geen begrip van wat ze aan het doen zijn.
Wel, in een klassiek neuraal netwerk kan je dat zeggen, het is gewoon een "fitting en interpolatie" van gekende gegevens. Echter, sinds de uitvinding van het transformer concept (wat toegelaten heeft de automatische vertaling serieus goed doen te werken) is dat zo geen evidentie meer.

https://en.wikipedia.org/wiki/Transf...g_architecture)

Het "attentie mechanisme" kan gezien worden als het distilleren van een "intermediaire representatie" van de input, die kan gezien worden als een geabstraheerde en geconceptualiseerde voorstelling van de input, die dan, op basis van het omgekeerde procede, een output genereert.

Kortom, je zou toch ergens kunnen beginnen gaan te denken dat die dingen een abstracte conceptualisering van de vraagstelling fabriceren, wat men "begrijpen" kan gaan noemen he.

Het was uiteraard iets dat perfect paste voor vertalingen: vanuit de input taal werd een tekst omgezet in een "taal-loze geconceptualiseerde inhoud" om dan via de kennis van de output taal, die geconceptualiseerde inhoud in de doeltaal te herformuleren.

Dat is precies wat wij doen als wij iets vertalen he: eerst "mentaal begrijpen" wat men U zegt in de input taal, en dan wat je mentaal begrepen hebt, "zeggen" in de de output taal.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2024, 09:32   #42
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat moeten de woke filters zijn die ze hebben ingebouwd. Je kan ChatGPT totaal niks "schofferends" laten zeggen. Ik denk dat het gros van de research in dat gefilter is ingebouwd, wat tevens dat soort dingen bijzonder gevaarlijk maakt, want die filters zijn niks anders dan een vorm van conditionering en indoctrinatie he.

Zelfs al zou ChatGPT met zijn grote intelligentie het ecologisch paradigme begrijpen, en dus weten hoe de planeet te redden, het zou het nooit gezegd krijgen vanwege die filters he, en we gaan dus allemaal de afgrond in
Het zal verdekke eens tijd worden dat mensen terug beledigd (mogen) worden.
Op eieren lopen voor mentaal gestoorden is ongewenst. Niemand heeft dat ooit voor mij moeten doen, integendeel, ge wordt er juist meer weerbaar van.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 26 februari 2024 om 09:33.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2024, 09:49   #43
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het zal verdekke eens tijd worden dat mensen terug beledigd (mogen) worden.
Op eieren lopen voor mentaal gestoorden is ongewenst. Niemand heeft dat ooit voor mij moeten doen, integendeel, ge wordt er juist meer weerbaar van.

Ik zou zelfs nog meer durven zeggen. Van een slachtofferrol word je ongelukkig en mensen die dingen te veel verdraaien om 'niet te kwetsen' kwetsen daar vaak net meer mee. Uiteraard is ongebreideld cynisme evenmin iets om gelukkig van te worden, maar het gezond verstand is wat hier een goede moderator in is.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2024, 09:51   #44
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat moeten de woke filters zijn die ze hebben ingebouwd. Je kan ChatGPT totaal niks "schofferends" laten zeggen. Ik denk dat het gros van de research in dat gefilter is ingebouwd, wat tevens dat soort dingen bijzonder gevaarlijk maakt, want die filters zijn niks anders dan een vorm van conditionering en indoctrinatie he.

Zelfs al zou ChatGPT met zijn grote intelligentie het ecologisch paradigme begrijpen, en dus weten hoe de planeet te redden, het zou het nooit gezegd krijgen vanwege die filters he, en we gaan dus allemaal de afgrond in
Ik heb hem wel een verhaal weten doen schrijven van een Jood, David die werkt op een kantoor en door HR gedwongen wordt om samen te werken met een man die een hakenkruisarmband draagt, Fritz.

Halverwege krijg je toch dat clichéverhaal dat ze elkaars verschillen leren respecteren en een gedeelde passie voor geschiedenis ontdekken en dat Fritz eindelijk de gruwelen van de Holocaust beseft.

Laatst gewijzigd door Weyland : 26 februari 2024 om 10:01.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2024, 09:56   #45
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Ik zou zelfs nog meer durven zeggen. Van een slachtofferrol word je ongelukkig en mensen die dingen te veel verdraaien om 'niet te kwetsen' kwetsen daar vaak net meer mee. Uiteraard is ongebreideld cynisme evenmin iets om gelukkig van te worden, maar het gezond verstand is wat hier een goede moderator in is.
En als je omgeving dan ook nog eens vatbaar voor the narrative is, die hen alles kan wijsmaken en voorkauwt wat goed en slecht is; is de schade immens.
Je mag nooit genderdysforie bevestigen omdat 4 op 5 kinderen de fase ontgroeien als je niet bevestigt.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2024, 11:06   #46
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Eigenlijk heeft de output van ChatGPT wel wat weg van jouw posts Patrick. Het kan op een technisch niveau indrukwekkende en goed lopende betogen schrijven, dan kom je bij een conclusie die je compleet niet verwacht had, bijvoorbeeld "en daarom wil ik massamoord plegen", en dan moet je de tekst drie keer achter elkaar teruglezen om te kijken waar in dat goed opgebouwde verhaal eigenlijk de grote redenatiefouten zitten.

Goede vorm verbloemt een hoop. En ChatGPT is erg goed in goede vorm.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2024, 11:31   #47
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Ik had zo eens een brief geschreven in volle furie, dan naar ChatGPT gekopieerd en gevraagd: verwoord dit nu eens beleefd.
En tadaaaa dat deed ie perfect.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2024, 11:51   #48
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dat spel is zo politiek correct en ingesteld om specifieke informatie achter te houden en zelfs desinformatie te verspreiden.
Hij gaf zelf al meermaals toe dat hij fout was nadat de foute informatie gecorrigeerd werd.

Voor sommige zaken vond ik hem wel nuttig, maar ik ga toch de langere weg nemen en dat spel de rug toekeren.
Ik gebruik het af en toe en vind het wel handig.

Onlangs moest er (vanuit een vereniging) nog een 'officiele brief' opgemaakt worden en dan komt dat toch van pas. Zelf ben je niet zo gewend aan dat officiele maar to-the-point taalgebruik maar chatgpt zet je dan snel op de goeie weg.

In diezelfde brief moesten we een aantal argumenten aanhalen voor onze standpunten en daar kwam chatgpt ook met enkele tips waar we zelf niet aan gedacht hadden.

Ik gebruik het resultaat nooit één op één maar in vele gevallen heb je er toch al een goeie leidraad aan.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2024, 11:51   #49
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dat spel is zo politiek correct en ingesteld om specifieke informatie achter te houden en zelfs desinformatie te verspreiden.
Hij gaf zelf al meermaals toe dat hij fout was nadat de foute informatie gecorrigeerd werd.

Voor sommige zaken vond ik hem wel nuttig, maar ik ga toch de langere weg nemen en dat spel de rug toekeren.
heb je het niet gebruikt om een afscheids speech te schrijven ?

Ik gebruik de pro/microsoft versie om scripts te genereren en dat werkt heel goed.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2024, 13:45   #50
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik gebruik het af en toe en vind het wel handig.

Onlangs moest er (vanuit een vereniging) nog een 'officiele brief' opgemaakt worden en dan komt dat toch van pas. Zelf ben je niet zo gewend aan dat officiele maar to-the-point taalgebruik maar chatgpt zet je dan snel op de goeie weg.

In diezelfde brief moesten we een aantal argumenten aanhalen voor onze standpunten en daar kwam chatgpt ook met enkele tips waar we zelf niet aan gedacht hadden.

Ik gebruik het resultaat nooit één op één maar in vele gevallen heb je er toch al een goeie leidraad aan.
Zie ook zo, door het rekenmachine verloren we veel van ons denkvermogen.
Wel met ChatGPT wordt alles voor u gedaan, bv een opstel, een code voor een website.
Ge wordt telkens naar den top van den berg geleid, terwijl er naartoe wandelen net de hele ervaring is.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2024, 13:45   #51
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
heb je het niet gebruikt om een afscheids speech te schrijven ?

Ik gebruik de pro/microsoft versie om scripts te genereren en dat werkt heel goed.
Neen ik ben gewoon een te prikkelbare mens om ermee om te gaan.
(Iedereen rond mij: ("zou ge niet eentje smoren? Ge gaat u beter voelen!")
Maar stiekem vragen ze het voor zichzelf omdat ik steeds minder met hun bs om kan gaan.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 26 februari 2024 om 13:46.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2024, 15:43   #52
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
... als je omgeving dan ook nog eens vatbaar voor the narrative is, die hen alles kan wijsmaken en voorkauwt wat goed en slecht is; is de schade immens...
Zoals met: < God Ziet U >?



Blij dat u het ook beseft!

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2024, 15:44   #53
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Zoals met: < God Ziet U >?



Blij dat u het ook beseft!

Ik geloof dat en handhaaf geen social constructs om via pseudowetenschap medische schandalen recht te redeneren.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2024, 16:37   #54
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Eigenlijk heeft de output van ChatGPT wel wat weg van jouw posts Patrick.
Dju ik voel nattigheid....

patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2024, 14:00   #55
Visjnu
Minister
 
Visjnu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2006
Berichten: 3.816
Standaard Challenge Accepted!

Bijgevoegde afbeelding(e)
 
__________________
sin otra luz y guía
sino la que en el corazón ardía.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2024, 06:06   #56
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Variables tellen niet!
Want dan ben je niet meer mathematisch bezig.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2024, 09:07   #57
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik geloof dat ...
Dat mag.

Ik wil u uw speelgoed niet afpakken, hé.

Ik zou het wel weten te waarderen mocht u mij niet dwingen mee te spelen.

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2024, 21:53   #58
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dat mag.

Ik wil u uw speelgoed niet afpakken, hé.

Ik zou het wel weten te waarderen mocht u mij niet dwingen mee te spelen.

De dwang komt niet van christenen.
Wij vragen wel uw seksualiteit niet rond hun oren te slagen. En blijkbaar is dat teveel gevraagd in deze goddeloze samenleving.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2024, 14:03   #59
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De dwang komt niet van christenen.
Wij vragen wel uw seksualiteit niet rond hun oren te slagen. En blijkbaar is dat teveel gevraagd in deze goddeloze samenleving.

Ik ben van mening dat ik er niet toe verplicht BEN noch KAN WORDEN met mijn seksualiteit te koop te lopen, maar anderzijds ga ik voor niemands schoon ogen of zieleheil in een kast kruipen of zo.

Ik weet dat 'christenen' eeuwenlang jan & alleman met hun destructieve doodscultus om de oren mochten slaan (en erger).


Ik stel vast dat er nu al sinds enkele decennia een maatschappelijke backlash tegen de schadelijke pezeweverij van uw favoriete pilaarbijters bezig is.


Ik denk echter dat die backlash inmiddels zo'n beetje over z'n hoogtepunt heen is én zie tegelijkertijd met lede ogen aan dat er een nieuwe bende pezewevers klaarstaat om iederéén met HUN eigen variant van een nog véél schadelijker doodscultus rond te oren te slaan (en erger).


Nog een fijn weekend toegewenst.

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 1 maart 2024 om 14:04.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2024, 14:06   #60
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik ben van mening dat ik er niet toe verplicht BEN noch KAN WORDEN met mijn seksualiteit te koop te lopen, maar anderzijds ga ik voor niemands schoon ogen of zieleheil in een kast kruipen of zo.

Ik weet dat 'christenen' eeuwenlang jan & alleman met hun destructieve doodscultus om de oren mochten slaan (en erger).


Ik stel vast dat er nu al sinds enkele decennia een maatschappelijke backlash tegen de schadelijke pezeweverij van uw favoriete pilaarbijters bezig is.


Ik denk echter dat die backlash inmiddels zo'n beetje over z'n hoogtepunt heen is én zie tegelijkertijd met lede ogen aan dat er een nieuwe bende pezewevers klaarstaat om iederéén met HUN eigen variant van een nog véél schadelijker doodscultus rond te oren te slaan.


Nog een fijn weekend toegewenst.

Nochtans moeten wij draconisch de schoolboekskes in de gaten houden omdat enkele volwassenen het nodig vinden ze van kinds af het hele aanbod te presenteren.

Homoseksualiteit is een zonde. Dat anderen dat niet vinden, geeft ze geen recht andermans kinderen van het tegendeel te overtuigen.
Waarop dan genitale mutilatie en chemische sterilisaties op volgden.
Als ge niet inziet dat het christendom geen enkele bedreiging vormt, maar het die fascisten van het WEF/nwo zijn ; is het tijd de prut uit uw ogen te halen.

Edit: en de christenen drongen hun ideologie nooit op in andermans scholen. Maar de christelijke scholen ervoeren en ervaren wel druk van anderen die hun ideologie ook daar willen opdringen.
Deze democratie is de nieuwe nazi.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 1 maart 2024 om 14:33.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be