Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 mei 2020, 16:50   #181
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht

In de VS is dat wel toegestaan en daar zijn, voor zover ik weet, nog geen pogroms uit voortgevloeid.
Uiteraard moet ge dan wel in staat zijn om onderbouwde weerwoorden te kunnen bieden, maar die worden ofwel genegeerd ofwel in de antisemitische hoek geduwd, maar het mag daar dus wel, itt Europa.
Ik geloof dat het net interessant zou kunnen zijn, om die mening hier wel toe te laten. Alleen al naar de argumenten ben ik benieuwd. Van iemand die denkt dat de holocaust niet heeft plaatsgevonden, wil ik wel eens de argumenten horen.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2020, 16:58   #182
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Allé zeg ... nu heb ik al veel gehoord.
Bedankt. Je hebt me in elk geval eens goed laten lachen. Conservatief tot in het idiote, dat wel. Maar rechts, in de context van de strekking, waar Doorbraak nogal eens mee in verband wordt gebracht, ... kom zeg.
Hij geeft af op het individualisme, het hedonisme, consumptie en is voor klassieke man-vrouwverhoudingen. Ik kan daar met de beste wil van de wereld niets links in ontwaren. Voor een stuk is hij een aartsconservatief, maar dan vanuit de koran. Dat soort conservatisme is toch gewoon rechts?

Er is inderdaad ook een ander rechts, dat niet in conservatisme wortelt, maar het zijn beide rechtse denkwijzen.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 16:16   #183
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Toch wel, uit 2018:

Twitter has gone from bastion of free speech to global censor
Vind ik wel hilarisch, a global censor . Een privé bedrijf met wankele beursstatus dat plots in staat is globale censuur door te voeren. Jack Dorsey kan nochtans geen ‘executive orders’ tekenen die wettelijke beschermingen doen verdwijnen.

Twitter is de grootste verzameling “gemiste kansen om je verdomde bek te houden“ die ooit in de menselijke geschiedenis werd aangelegd. Een ruziemachine zonder meerwaarde. De ‘crackden’ waar iedereen Verzamelt die verslaafd is aan verontwaardiging en verontwaardigd zijn. Zelfs het meest waardeloze tabloid heeft als medium nooit zoveel conflict en controverse opgeleverd.

Het is evenveel een bastion of free speech als de achterkant van een WC deur in een openbaar toilet. Het verschil is dat vroeg of laat de deur terug overschilderd wordt. Of vervangen. En mensen die hun waarheid ontdekken op de achterkant van een WC deur, brengen te veel tijd door in een plaats waar anderen normaal gezien afknijpen en opstappen.
__________________
'T
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 16:41   #184
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Idd, Twitter bepaalt zelf de content van het medium, vandaar dat het geen slecht idee zou zijn, dat Trump z'n eigen social media opstart.
Kwestie van dan de regels zélf te kunnen bepalen.
Bij mijn weten bepaalt de gebruikers de inhoud. Twitter stelt het medium ter beschikking. Enkel worden er bepaalde inhoudelijke beperkingen ingebouwd. Meer niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 16:44   #185
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Ik geloof dat het net interessant zou kunnen zijn, om die mening hier wel toe te laten. Alleen al naar de argumenten ben ik benieuwd. Van iemand die denkt dat de holocaust niet heeft plaatsgevonden, wil ik wel eens de argumenten horen.
Het is een bijzonder boeiend en interessant debat, maar in België wordt de uitwisseling van ideeën gewoon onmogelijk gemaakt. Muilkorfwetten verbieden dat iemand een bepaalde mening uit.

Er zit ook weinig logica in. De holocaust mag niet ontkend of geminimaliseerd worden, maar je mag gerust straffeloos vrolijk doen over de Armeense volkerenmoord. De bekende Brusselse PS'er van Turkse afkomst, Emir Kir, werd tot op heden niet voor de rechtbank gebracht omwille van zijn negationistische uitspraken over de genocide op de Armeniërs. O wee echter toen Verbeke enkele publicaties liet drukken en die hier bij ons verspreidde...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 19:32   #186
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Vind ik wel hilarisch, a global censor . Een privé bedrijf met wankele beursstatus dat plots in staat is globale censuur door te voeren. Jack Dorsey kan nochtans geen ‘executive orders’ tekenen die wettelijke beschermingen doen verdwijnen.

Twitter is de grootste verzameling “gemiste kansen om je verdomde bek te houden“ die ooit in de menselijke geschiedenis werd aangelegd. Een ruziemachine zonder meerwaarde. De ‘crackden’ waar iedereen Verzamelt die verslaafd is aan verontwaardiging en verontwaardigd zijn. Zelfs het meest waardeloze tabloid heeft als medium nooit zoveel conflict en controverse opgeleverd.

Het is evenveel een bastion of free speech als de achterkant van een WC deur in een openbaar toilet. Het verschil is dat vroeg of laat de deur terug overschilderd wordt. Of vervangen. En mensen die hun waarheid ontdekken op de achterkant van een WC deur, brengen te veel tijd door in een plaats waar anderen normaal gezien afknijpen en opstappen.
Dit is bij uitstek de beste omschrijving van social media die ik al gelezen heb.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 19:35   #187
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bij mijn weten bepaalt de gebruikers de inhoud. Twitter stelt het medium ter beschikking. Enkel worden er bepaalde inhoudelijke beperkingen ingebouwd. Meer niet.
Dat is het net. Wat Trump schreef wordt dan gefactcheckt als zijnde ‘misleidend’ nieuws.
Voor zover ik kan zien heeft Trump inhoudelijk niets onwettelijks geschreven, maar was wat hij schreef niet naar de zin van het ‘integrity team' van Twitter.
Of dit soort van arbitrair beleid Twitter goed zal doen is maar de vraag.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 21:00   #188
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
... Muilkorfwetten ...
Ter info, mensen, of toch iets dat de naam mens waardig is, die hebben geen muil.
Muilkorfwetten zijn met andere woorden niet voor 'mensen' ingevoerd.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 22:41   #189
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ter info, mensen, of toch iets dat de naam mens waardig is, die hebben geen muil.
Muilkorfwetten zijn met andere woorden niet voor 'mensen' ingevoerd.
Bon, laten we dan wat alternatieven bedenken, zoals:

Zwijgwetten.
Mondjedichtwetten.
Spreekverbodwetten.
Verbodenteontkennenwetten
Datwaarovermennietmagsprekenwetten.

Btw, hoe zou jij die muilkorfwetten dan noemen ?
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 22:49   #190
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Trumpwetten?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 22:54   #191
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Trumpwetten?
Niet echt, gezien men in de VS vrijuit over die dingen mag praten, terwijl dat in België verboden is.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 31 mei 2020 om 22:54.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 22:56   #192
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Dingen zoals een trein waarop 800.000 joden zouden gezeten hebben?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 31 mei 2020 om 22:57.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 23:04   #193
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dingen zoals die trein waarop 800.000 joden zaten?
Ik vermoed van wel.

Al kan ik niet meteen de noodzaak begrijpen, om holocaust ter discussie te willen brengen; wel vind ik dat wie daar (om welke reden ook) denkt iets over te zeggen hebben, dat recht moet hebben. En in de context daarvan begrijp ik dat ter verdediging, wordt verwezen naar de Armeense genocide. het plaatsvinden daarvan kan en mag om één of andere reden wel voer voor debat zijn. Waarom? Ik kan er geen aanvaardbaar antwoord voor geven.

Wie de holocaust wil ontkennen, of de feiten wil minimaliseren mag zich uiteraard aan weerwoord verwachten. Wie de holocaust ontkent of minimaliseert, wordt gelukkig ook niet al te ernstig genomen, net zoals iemand die claimt dat de aarde plat is; of dat de wereld is geschapen in een recordtempo van zes dagen ...
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson

Laatst gewijzigd door Travis Bickle : 31 mei 2020 om 23:04.
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 23:08   #194
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Wie de holocaust wil ontkennen, of de feiten wil minimaliseren mag zich uiteraard aan weerwoord verwachten. Wie de holocaust ontkent of minimaliseert, wordt gelukkig ook niet al te ernstig genomen, net zoals iemand die claimt dat de aarde plat is; of dat de wereld is geschapen in een recordtempo van zes dagen ...
Eerste vraag: wat bedoelt u dan met "de holocaust minimaliseert"? Is dat vraagtekens plaatsen bij de officiële cijfers?

En waarom wilt u automatisch een kritische blik op de officiële versie afdoen als "niet al te ernstig"?

Is er ergens een reden om de andere kant van het spectrum onmiddellijk te betitelen zoals u dat doet? Waarom niet eerst even inhoudelijk gaan en dan pas tot een conclusie komen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 23:08   #195
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dingen zoals een trein waarop 800.000 joden zouden gezeten hebben?
Don't push it, Zjaak, want slechts enkele weken geleden heb ik jou en Panda laten herinneren aan een post uit een oude draad, iets waarop jullie niet hebben geantwoord, wsl omdat jullie toen ook al met de broek op de enkels stonden.
Dus laat maar.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 23:09   #196
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Ik vermoed van wel.

Al kan ik niet meteen de noodzaak begrijpen, om holocaust ter discussie te willen brengen; wel vind ik dat wie daar (om welke reden ook) denkt iets over te zeggen hebben, dat recht moet hebben. En in de context daarvan begrijp ik dat ter verdediging, wordt verwezen naar de Armeense genocide. het plaatsvinden daarvan kan en mag om één of andere reden wel voer voor debat zijn. Waarom? Ik kan er geen aanvaardbaar antwoord voor geven.

Wie de holocaust wil ontkennen, of de feiten wil minimaliseren mag zich uiteraard aan weerwoord verwachten. Wie de holocaust ontkent of minimaliseert, wordt gelukkig ook niet al te ernstig genomen, net zoals iemand die claimt dat de aarde plat is; of dat de wereld is geschapen in een recordtempo van zes dagen ...
Gelukkig hebben we wel het recht om af en toe eens goed met zulke fantastische verhalen te lachen.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 31 mei 2020 om 23:09.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 23:09   #197
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Dat is het net. Wat Trump schreef wordt dan gefactcheckt als zijnde ‘misleidend’ nieuws.
Voor zover ik kan zien heeft Trump inhoudelijk niets onwettelijks geschreven, maar was wat hij schreef niet naar de zin van het ‘integrity team' van Twitter.
Of dit soort van arbitrair beleid Twitter goed zal doen is maar de vraag.
Nog los van het antwoord of dergelijke willekeurig optreden goed doet aan het bedrijf, stel ik mij eerder de vraag of het goed doet aan onze fundamentele vrijheden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 23:11   #198
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Gelukkig hebben we wel het recht om af en toe eens goed met zulke fantastische verhalen te lachen.
Ik denk dat dat vaak ook het enige is wat je kan doen.

Over de capaciteiten van een politicus kan je op zich een ernstig debat voeren.
Als je al iemand zou moeten 'overtuigen' dat de holocaust echt heeft plaatsgevonden, dan zijn de argumenten die je meent te moeten gebruiken al bij voorbaat parels voor de zwijnen. Dan kan je inderdaad beter lachen ...
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 23:15   #199
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nog los van het antwoord of dergelijke willekeurig optreden goed doet aan het bedrijf, stel ik mij eerder de vraag of het goed doet aan onze fundamentele vrijheden.
Twitter is, net zoals FB, YT ea sociale media, een privébedrijf dat z'n eigen regels mag opleggen, geen probleem mee.
Ik vermoed dat deze censuurtoestand zal evolueren naar de oprichting van een platform, waar alles behalve oproepen tot geweld zal toegestaan zijn.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 23:17   #200
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Twitter is, net zoals FB, YT ea sociale media, een privébedrijf dat z'n eigen regels mag opleggen, geen probleem mee.
Ik vermoed dat deze censuurtoestand zal evolueren naar de oprichting van een platform, waar alles behalve oproepen tot geweld zal toegestaan zijn.
Gab is toch al zo een alternatief dacht ik?
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be