Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 februari 2011, 17:34   #21
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
wie had er dan een probleem mee dat ze uit het vliegtuig werden verwijderd? Niemand?
Ik zie hier maar weinig (geen eigenlijk, op de bedenkingen van Marie na) mensen die daar een probleem van maken. Ze zijn herboekt op een andere vlucht en er werd hen uitgelegd dat ze de volgende keer hun "parfum" niet mochten gebruiken. Zo werkt dat overigens ook met dronken incheckende passagiers: die wordt de toegang tot het vliegtuig ontzegd en nemen de volgende vlucht als ze terug nuchter zijn.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2011, 17:39   #22
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Serenity Bekijk bericht
De vraag is eigenlijk of mensen die op bezoek komen zich onmiddelijk moeten integreren? Is het racisme als westerlingen boos worden hierom? Moeilijke vraag. Op beide vragen is mijn antwoord neen.
Moeilijk, heel zeker.
Hebt u ooit van Pearl Buck gehoord? Waarschijnlijk niet want deze schrijfster is niet meer gekend door de jeugd. Pearl Buck bracht het grootste deel van haar leven in China door als dochter van Amerikaanse zendelingen. Zij gaf in haar boeken heel rake beschrijvingen over het botsen van de Chinese en de Westerse cultuur. In “Oostenwind, Westenwind” staat bv dit incident beschreven : het jonge traditioneel opgevoede bruidje en haar meid vinden het normaal op de grond te spuwen. De man des huizes is Westers georiënteerd en wil doen zoals de Westerlingen. Als het per se moet, zegt hij, gebruik dan een zakdoek. Waarop het bruidje bij zichzelve denkt : Wat een vieze Westerse gewoonte.
Een ander voorbeeld uit één van de vele romans die geschreven werden over onze kolonie, ik ben de naam van het boek kwijt, het is zeker 40 jaar geleden dat ik het las. De oude kolonist bereidt een nieuwkomer voor op het leven in de Congo. Hij waarschuwt de nieuweling dat negers stinken, ze hebben een geur als ranzige boter. Maar, voegt hij eraan toe, beeldt u nu niets in want de negers zeggen dat wij naar de dood stinken, ze vinden dat blanken een lijkengeur hebben.
Begrijpt u wat ik bedoel? Alle volkeren zijn anders en het is niet mogelijk om culturen zonder problemen naast elkaar te laten leven. Vandaar dat heel dat multicul-gedoe niets waard is.
Mijn mening?
Pas u in China zoveel mogelijk aan de Chinezen aan.
Pas u in Afrika zoveel mogelijk aan de Afrikanen aan.
Pas u in Europa zoveel mogelijk aan de Europeanen aan.
m.a.w. : integratie!
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2011, 17:46   #23
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Link:
Mijn vragen:

-Is dit volgens u racisme?

-Moeten wij respect hebben voor dat culturele gebruik en enkele uren de geur verbijten, of zijn ze terecht van het vliegtuig gezet?

-Zo ja, gelieve dan ook aan te geven of u wel degelijk in dat vliegtuig zou willen zitten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik zie hier maar weinig (geen eigenlijk, op de bedenkingen van Marie na) mensen die daar een probleem van maken. Ze zijn herboekt op een andere vlucht en er werd hen uitgelegd dat ze de volgende keer hun "parfum" niet mochten gebruiken. Zo werkt dat overigens ook met dronken incheckende passagiers: die wordt de toegang tot het vliegtuig ontzegd en nemen de volgende vlucht als ze terug nuchter zijn.
Ik zie dat hier in het begin 3 vragen werden gesteld en dat er heel voorzichtig gedraaid wordt rond vraag 3 omdat weinigen rechtstreeks durven antwoorden.
Hoe is het met u, Steve M? Als u gedwongen wordt te zitten naast iemand die stinkt, wilt u er dan zitten? Durft u een andere plaats vragen ook als uw buurman iemand van een ander ras is? Of blijft u urenlang naast de naar knoflook-, bier-, zweet-, sigaretten-, oliemengsel-ruikende persoon zitten?
__________________
Zo is 't.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 6 februari 2011 om 17:48.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2011, 17:47   #24
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Als Clint er niet was, he...
Geen nood, dan zou het in P-magazine staan.

terloops, een vracht naar bier stinkende Ajax- of Feyenoordsupporters, dat stoort niet?
Euh .. Clint IS P-magazine.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2011, 17:52   #25
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Als Clint er niet was, he...
Geen nood, dan zou het in P-magazine staan.

terloops, een vracht naar bier stinkende Ajax- of Feyenoordsupporters, dat stoort niet?
Of het stoort u niet als een vracht naar bier stinkende Ajax- of Feyenoordsupporters van het vliegtuig gezet worden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2011, 17:52   #26
Carnivore
Staatssecretaris
 
Carnivore's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Berichten: 2.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Als Clint er niet was, he...
Geen nood, dan zou het in P-magazine staan.

terloops, een vracht naar bier stinkende Ajax- of Feyenoordsupporters, dat stoort niet?
Maar nu effe on-topic. Wat dènk je er van, wat vìndt je er van en hoe gedraag je je er naar?
__________________
Are we not savages innately destined to maim and kill?
blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible
our intelligence may progress at geometric rates
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2011, 17:53   #27
Nidstang
Lokaal Raadslid
 
Nidstang's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2011
Berichten: 355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Moeilijk, heel zeker.
Hebt u ooit van Pearl Buck gehoord? Waarschijnlijk niet want deze schrijfster is niet meer gekend door de jeugd. Pearl Buck bracht het grootste deel van haar leven in China door als dochter van Amerikaanse zendelingen. Zij gaf in haar boeken heel rake beschrijvingen over het botsen van de Chinese en de Westerse cultuur. In “Oostenwind, Westenwind” staat bv dit incident beschreven : het jonge traditioneel opgevoede bruidje en haar meid vinden het normaal op de grond te spuwen. De man des huizes is Westers georiënteerd en wil doen zoals de Westerlingen. Als het per se moet, zegt hij, gebruik dan een zakdoek. Waarop het bruidje bij zichzelve denkt : Wat een vieze Westerse gewoonte.
Een ander voorbeeld uit één van de vele romans die geschreven werden over onze kolonie, ik ben de naam van het boek kwijt, het is zeker 40 jaar geleden dat ik het las. De oude kolonist bereidt een nieuwkomer voor op het leven in de Congo. Hij waarschuwt de nieuweling dat negers stinken, ze hebben een geur als ranzige boter. Maar, voegt hij eraan toe, beeldt u nu niets in want de negers zeggen dat wij naar de dood stinken, ze vinden dat blanken een lijkengeur hebben.
Begrijpt u wat ik bedoel? Alle volkeren zijn anders en het is niet mogelijk om culturen zonder problemen naast elkaar te laten leven. Vandaar dat heel dat multicul-gedoe niets waard is.
Mijn mening?
Pas u in China zoveel mogelijk aan de Chinezen aan.
Pas u in Afrika zoveel mogelijk aan de Afrikanen aan.
Pas u in Europa zoveel mogelijk aan de Europeanen aan.
m.a.w. : integratie!
Interessant. Ik zal eens op zoek gaan naar die boeken.

Ik ben het met je eens met wat jij zegt op het eind. Maar dan wel voor toeristen en mensen die maar korte tijd ergens wonen. Dan integreer je. Maar als je van plan bent om ergens anders vast of voor langere tijd te gaan wonen dan assimileer je. Dan doe je afstand van alle dingen die jouw nieuwe omgeving niet gewenst vindt.
__________________
This nidstang is erected against the enemies of civilized humanity.
Nidstang is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2011, 17:56   #28
COCHINILLO
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
Standaard

Citaat:
Pas u in China zoveel mogelijk aan de Chinezen aan.
Pas u in Afrika zoveel mogelijk aan de Afrikanen aan.
Pas u in Europa zoveel mogelijk aan de Europeanen aan.
m.a.w. : integratie!
ze wisten dat al lang naar het schijnt: "when in Rome, do as the Romans do".

Van Pearl Buck heb ik (lang geleden) PIOENROOS gelezen... en nog eentje maar die ben ik vergeten.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2011, 17:56   #29
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Het verhaal op zich is eigenlijk wel amusant. Maar verder zeer vervelend voor die Afrikanen.
Met racisme heeft het niks te maken.
Hopelijk hebben ze in het hotel nog een stukje zeep op overschot
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2011, 18:02   #30
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nidstang Bekijk bericht
Interessant. Ik zal eens op zoek gaan naar die boeken.

Ik ben het met je eens met wat jij zegt op het eind. Maar dan wel voor toeristen en mensen die maar korte tijd ergens wonen. Dan integreer je. Maar als je van plan bent om ergens anders vast of voor langere tijd te gaan wonen dan assimileer je. Dan doe je afstand van alle dingen die jouw nieuwe omgeving niet gewenst vindt.
De verhalen van Pearl S. Buck over het oude China zijn fascinerend. Het verhaal "De eerste vrouw" geeft op een schrijnende manier weer hoe botsingen tussen culturen tragedies worden. Beperk u echter tot haar "chinese" boeken, toen ze op latere leeftijd in Amerika ging wonen, heeft ze verhalen geschreven die in de VS en in India spelen en die kwalitatief niet veel waard zijn, jammer genoeg.
Sorry dat ik hier niet on topic gebleven ben.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2011, 18:03   #31
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
ze wisten dat al lang naar het schijnt: "when in Rome, do as the Romans do".

Van Pearl Buck heb ik (lang geleden) PIOENROOS gelezen... en nog eentje maar die ben ik vergeten.
Dat is net wat ik bedoel.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2011, 18:20   #32
Wisord
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 januari 2010
Locatie: Lommel
Berichten: 10.022
Standaard

Wat heeft stankoverlast te maken met dit onderwerp ? Te gek?? Kent iemand deurne noord (Antwerpen) . Daar mag het stinken naar de nabijgelegen industrie, geen kat dat daar over klaagt..., wel wel. Zet die luchtverpestende industrie eens in bvb Brasschaat, dan zou het voorpaginanieuws worden denk ik .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2011, 18:21   #33
Wisord
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 januari 2010
Locatie: Lommel
Berichten: 10.022
Standaard

Nieuw in I&I, integratie en stankoverlast...Wat gaan ze hier nog allemaal uitvinden ???
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2011, 18:28   #34
Nidstang
Lokaal Raadslid
 
Nidstang's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2011
Berichten: 355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Wat heeft stankoverlast te maken met dit onderwerp ? Te gek?? Kent iemand deurne noord (Antwerpen) . Daar mag het stinken naar de nabijgelegen industrie, geen kat dat daar over klaagt..., wel wel. Zet die luchtverpestende industrie eens in bvb Brasschaat, dan zou het voorpaginanieuws worden denk ik .
Wat stankoverlast met dit onderwerp te maken heeft? Heb jij de titel niet gelezen? En het eerste bericht?

En op het platteland stinkt het vaak naar koeienstront en kippenstront en varkensstront. En in IJmuiden en Yerseke stinkt het vaak naar vis.
__________________
This nidstang is erected against the enemies of civilized humanity.
Nidstang is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2011, 18:32   #35
Nidstang
Lokaal Raadslid
 
Nidstang's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2011
Berichten: 355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Nieuw in I&I, integratie en stankoverlast...Wat gaan ze hier nog allemaal uitvinden ???
Ik heb zo eens de onderwerpen bekeken die jij hier geplaatst hebt. Ik ga er dan maar vanuit dat jij vast wel iets weet te verzinnen. Zoals een concert van niet-geïntegreerde autochtonen bv.
__________________
This nidstang is erected against the enemies of civilized humanity.
Nidstang is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2011, 18:34   #36
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Wat heeft stankoverlast te maken met dit onderwerp ? Te gek?? Kent iemand deurne noord (Antwerpen) . Daar mag het stinken naar de nabijgelegen industrie, geen kat dat daar over klaagt..., wel wel. Zet die luchtverpestende industrie eens in bvb Brasschaat, dan zou het voorpaginanieuws worden denk ik .
Het gaat hier nu niet bepaald om milieuvervuiling, hé. Herlees de openingspost nog eens.
Vooral de 3de vraag die de topicstarter stelt, is iets om over na te denken.
Ik zou er graag uw antwoord op horen.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2011, 18:37   #37
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Nieuw in I&I, integratie en stankoverlast...Wat gaan ze hier nog allemaal uitvinden ???
Je snapt er duidelijk niets van.
Dit gaat om culturele gebruiken en hoe wij daarmee moeten omgaan.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2011, 18:38   #38
Wisord
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 januari 2010
Locatie: Lommel
Berichten: 10.022
Standaard

Stop de stank ..., mensen komen er zelfs tegen in opstand en rerecht. Sommige geuren hebben nadelige gevolgen voor de gezondheid. Voorbeelden genoeg..., voor wie het wenst wil ik er wel een paar aanhalen.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2011, 18:45   #39
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik zie dat hier in het begin 3 vragen werden gesteld en dat er heel voorzichtig gedraaid wordt rond vraag 3 omdat weinigen rechtstreeks durven antwoorden.
Hoe is het met u, Steve M? Als u gedwongen wordt te zitten naast iemand die stinkt, wilt u er dan zitten? Durft u een andere plaats vragen ook als uw buurman iemand van een ander ras is? Of blijft u urenlang naast de naar knoflook-, bier-, zweet-, sigaretten-, oliemengsel-ruikende persoon zitten?
Ik dacht dat mijn standpunt overduidelijk was, het staat letterlijk in het stukje dat je citeert. Nee, ik heb er geen probleem mee dat mensen die op een of andere manier veel overlast veroorzaken op een vliegtuig herboekt worden naar een volgende vlucht. Daaruit volgt dat ik inderdaad liever niet met overdreven stinkende mensen op het vliegtuig zit en dat heeft niets te maken met ras. Of met de kleur van de ogen. Of met de kledingkeuze van die persoon. Anderzijds is het altijd lastig om dat in te schatten op basis van een artikeltje. Ik heb nl. al meer dan eens naast mensen op het vliegtuig gezeten die a) stiekeme scheten lieten de hele tijd, b) stinkvoeten hadden, c) stonken naar het zweet of d) onderweg dronken werden en dan andere passagiers begonnen lastig te vallen. Maar ik neem aan dat het in dit geval overdreven was. Duidelijk zo?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2011, 18:46   #40
Nidstang
Lokaal Raadslid
 
Nidstang's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2011
Berichten: 355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Stop de stank ..., mensen komen er zelfs tegen in opstand en rerecht. Sommige geuren hebben nadelige gevolgen voor de gezondheid. Voorbeelden genoeg..., voor wie het wenst wil ik er wel een paar aanhalen.
Terecht dus dat die stam uit het vliegtuig werd gezet? Geen racisme nee? En je zou er ook niet naast willen zitten? Kan ik dit concluderen uit jouw bericht?
__________________
This nidstang is erected against the enemies of civilized humanity.
Nidstang is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be