Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 mei 2010, 13:17   #1
zal wel...
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 72
Standaard belgie een zielige vertoning

Verfransing? communitaire "problemen" ?????

Waar zijn we eigenlijk mee bezig. Belgie maakt zich druk om een taal. Een taal die echter niets meer is als een communicatie middel. Niets meer en niets minder. En dit middel , de taal, is een middel, geen doel.
De politiek vind het blijkbaar belangrijker om naar elkaar te gooien en aanhang te verwerven dan het land te besturen. Door problemen te scheppen zullen ze hun baan en macht te behouden.

Dan verfransing: wat een onzin. Is het niveau zo laag dat men dit niet kan verstaan of kan leren?

De grondwet: het wordt tijd dat deze eens drastisch wordt herzien: zoals het er nu aan toe gaat kost het enkel veel geld door die communitaire "problemen" waarom zoveel regeringen en politiekers op dit klein stukje grond? Afgunst? tekort gedaan? nu ieder heeft zijn eigen verantwoordelijk om iets met zijn leven te doen. wijzen naar andere : dat is makkelijk en effectief om tot geen enkele oplossing te willen komen.

Nu is de oplossing zeer simpel, maar lijkt het voor sommige heel moeilijk.
1 regering en alles tweetallig.
Dit betekend ook echt alles: tweetallige ambtenaren, politiekers, stembrieven enz.......
Dit is goed voor ieders persoonijke ontwikkeling en uiteindelijk goed regeerbaar met vele mindere kosten die hiervoor nodig zijn. Echter zal dit in stappen gerealiseerd moeten worden. De huidige generatie zit nog te veel in zijn oude misvormde denkpatronen waardoor men niet verder komt (of wil)

Nu verfransing, als er veel franstallige in een "Nederlands talig" dorp komen wonen is dit echt niet erg. in tegendeel zelfs . dit heeft veel voordelen, zoals een beter taal ontwikkeling voor ieder.
Nu de grondwet bakend alles helaas af en is zo onflexibel als het maar zijn kan. Dit land is meertalig, waarom dat dan niet tweetalig laten zijn? Vanwege een paar verstandelijk beperkten?
In ieder geval kan het zo niet verder. Nederland zal Vlaanderen er niet bij vanwege zijn extreme nationalisme door deze problemen. Vlaanderen alleen verder? Nou succes, dan staat griekenland er beter voor.

Het wordt tijd dat zich realiseerd dat politiekers zoals de geen enkel belang erbij hebben om het land goed te besturen en tot een eenheid te komen.

Zal het Nederlands , want dat is de Vlaamse taal nu eigenlijk, verdwijnen??. Nu dat denk ik zeker niet aangezien het zelfs in Frans Vlaanderen ook nog gesproken wordt. Zal de taalgrens verplaatsen? Nu zal deze afgeschaft worden zodat er geen sprake meer kan zijn van taalgrens aangezien alles tweetalig is.
Het is zelf heel natuurlijk en gezond dat er verleggingen en veranderingen zijn. Het star vasthouden aan "het is altijd zo geweest" of "de walen wilden toen in het jaar......"
We leven nu ! en moeten verder zonder al die oude koeien boven te halen.
Belgie heeft een mooie toekomst welke door de gecrieerde taalproblemen zwaar ondermijnd zijn.

Op moment is zowel Vlaanderen, Walonie als belgie een zielige vertoning
zal wel... is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2010, 13:20   #2
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

de franstaligen willen enkel een ééntalig franstalig belgie, geen tweetalig land.
dus alles blijft zoals het is of het land wordt opgedoekt, er is geen weg meer terug.

btw hoe komt het dat je een draad kunt openen?
duurt dat normaal geen maand en na 100 posts?
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2010, 13:40   #3
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Het is verbazend dat er deze verkiezingstijd nieuwe forummers opduiken die met hun eerste bericht een litanie schrijven van hier tot in Tokio.

Het komt allemaal op propaganda neer......
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2010, 13:45   #4
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.967
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Wat denk je, Hans1?
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2010, 13:51   #5
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

De zoveelste wanhoopskreet van iemand die beseft dat België niet meer werkt en middels een drastische maatregel alsnog wil proberen het zinkende schip boven water te houden. Er zijn nog meertalige landen in de wereld (vb. Zwitserland) en nergens komt men daar op het idee dat men de volledige staatsstructuur, inclusief afbakening in taalgebieden, zou moeten uitwissen om het land te redden. Zegt genoeg over België en de toestand waarin het verkeert.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2010, 13:55   #6
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het is verbazend dat er deze verkiezingstijd nieuwe forummers opduiken die met hun eerste bericht een litanie schrijven van hier tot in Tokio.

Het komt allemaal op propaganda neer......
2
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2010, 13:55   #7
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
De zoveelste wanhoopskreet van iemand die beseft dat België niet meer werkt en middels een drastische maatregel alsnog wil proberen het zinkende schip boven water te houden. Er zijn nog meertalige landen in de wereld (vb. Zwitserland) en nergens komt men daar op het idee dat men de volledige staatsstructuur, inclusief afbakening in taalgebieden, zou moeten uitwissen om het land te redden. Zegt genoeg over België en de toestand waarin het verkeert.
We zullen wel zien wie bij de verkiezingen en na de verkiezingen gaat zinken
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2010, 13:57   #8
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Nu verfransing, als er veel franstallige in een "Nederlands talig" dorp komen wonen is dit echt niet erg. in tegendeel zelfs . dit heeft veel voordelen, zoals een beter taal ontwikkeling voor ieder.
hmmm
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2010, 13:58   #9
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
We zullen wel zien wie bij de verkiezingen en na de verkiezingen gaat zinken
Ik raad de rakkertjes aan om "zevenmijlslaarzen" aan te schaffen, die bieden héél veel plaats als de moed hen in de vooravond van 13 juni in de schoenen zakt......

Laatst gewijzigd door Henri1 : 15 mei 2010 om 13:58.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2010, 13:58   #10
zal wel...
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 72
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
De zoveelste wanhoopskreet van iemand die beseft dat België niet meer werkt en middels een drastische maatregel alsnog wil proberen het zinkende schip boven water te houden. Er zijn nog meertalige landen in de wereld (vb. Zwitserland) en nergens komt men daar op het idee dat men de volledige staatsstructuur, inclusief afbakening in taalgebieden, zou moeten uitwissen om het land te redden. Zegt genoeg over België en de toestand waarin het verkeert.
Dat bedoel ik nu... star en vast in denkvermogen.......
zal wel... is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2010, 14:00   #11
zal wel...
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 72
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
de franstaligen willen enkel een ééntalig franstalig belgie, geen tweetalig land.
dus alles blijft zoals het is of het land wordt opgedoekt, er is geen weg meer terug.

btw hoe komt het dat je een draad kunt openen?
duurt dat normaal geen maand en na 100 posts?

hahahhahahahaahahhaahah wat grappig !!
zal wel... is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2010, 14:08   #12
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
We zullen wel zien wie bij de verkiezingen en na de verkiezingen gaat zinken
Dus volgens jou functioneert België nu perfect? En blijf eens bij de zaak, ik heb het hier niet over politieke partijen.

Overigens, de draadstarter staat met zijn pleidooi voor een unitair tweetalig België haaks op jouw ideeën, dus het staat je vrij om zijn voorstellen van commentaar te voorzien. Of geef je ineens niet meer thuis wanneer er ineens iemand pro-België op het forum bijkomt?

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 15 mei 2010 om 14:12.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2010, 14:27   #13
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde
 
De Rotterdammer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2003
Locatie: Hannover (D)
Berichten: 867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Dus volgens jou functioneert België nu perfect? En blijf eens bij de zaak, ik heb het hier niet over politieke partijen.

Overigens, de draadstarter staat met zijn pleidooi voor een unitair tweetalig België haaks op jouw ideeën, dus het staat je vrij om zijn voorstellen van commentaar te voorzien. Of geef je ineens niet meer thuis wanneer er ineens iemand pro-België op het forum bijkomt?
Ik moet als Hollandse -en daarmee gehate, dat besef ik wel degelijk- buitenlander en buitenstander vaststellen dat Belgie volkomen vast is komen te zitten en ik betreur dat zeer. Een paar jaar geleden had ik verwacht dat een staatshervormingscompromis tussen de Waalse en Vlaamse partijen wel mogelijk zou zijn: in het verleden heeft men er altijd wel een punt aan kunnen draaien. Ik ben dus een beetje verward: ik houd van Belgie (en niet alleen van Vlaanderen, al ben ik een rare Rotterdammer), wil de unie graag behouden, maar het lijkt wel of de verhoudingen steeds meer in een patstelling terecht zijn gekomen en die kan en mag ook niet eewig duren, desnoods door de strijdende partijen uitelkaar te halen. Ik kan mij voorstellen dat de koning de laatste jaren slechte nachten heeft....

Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 15 mei 2010 om 14:31.
De Rotterdammer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2010, 14:30   #14
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
de franstaligen willen enkel een ééntalig franstalig belgie, geen tweetalig land.
Je mening niet als waarheid verkopen, Shadowke.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2010, 14:33   #15
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde
 
De Rotterdammer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2003
Locatie: Hannover (D)
Berichten: 867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Je mening niet als waarheid verkopen, Shadowke.
Shadowke demoniseert de Franstalige en het schildert hen af als de booswicht die hij niet is. Overigens, de laatste tijd moet ik echt vaststellen dat steeds meer Waalse politici het Nederlands machtig zijn. En bepaald niet slechter dan het Frans van de Vlaamse politikers.
De Rotterdammer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2010, 14:39   #16
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rotterdammer Bekijk bericht
Shadowke demoniseert de Franstalige en het schildert hen af als de booswicht die hij niet is.
Dat had ik al door van dag 1 dat ik hier op het forum kwam.
Hij is nogal doorzichtig
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2010, 14:55   #17
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.745
Standaard

Wat komt er hier nu weer binnengewaaid? Leftovers van de BUB? Ach ja.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2010, 14:56   #18
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Je mening niet als waarheid verkopen, Shadowke.
het is wel de achterliggende rede.
niets gehoord van de verkiezingsaffiche van Reynders in 2007?

Laatst gewijzigd door Shadowke : 15 mei 2010 om 14:57.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2010, 14:57   #19
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rotterdammer Bekijk bericht
Shadowke demoniseert de Franstalige en het schildert hen af als de booswicht die hij niet is. Overigens, de laatste tijd moet ik echt vaststellen dat steeds meer Waalse politici het Nederlands machtig zijn. En bepaald niet slechter dan het Frans van de Vlaamse politikers.
zee zijn mss het nederlands machtig maar het zijn wolven in schapenvel beste De Rotterdammer.

als je in duitsland woont, ken je evenveel van de mentaliteit van de franstalige belgische partijen als een duitser ... niets dus.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 15 mei 2010 om 14:59.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2010, 15:00   #20
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde
 
De Rotterdammer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2003
Locatie: Hannover (D)
Berichten: 867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
zee zijn mss het nederlands machtig maar het zijn wolven in schapenvel beste De Rotterdammer.
Omdat ik "slechts" een Hollander ben die in Duitsland woon en dus er helemaal niets van af kan weten -waar jij zonder feitenkennis danwel nader onderzoek zomaar voetstoots vanuit gaat, waardoor ik aan de betrouwbaarheid van jouw uitspraken nog meer ga twijfelen, wil ik het volgende vragen: op welke feiten -en geen paranoide samenzweringstheorien deze keer graag- baseer jij je uitspraak? Waarom zijn Walen wolven in schapenvel.

Eerlijk gezegd hebben veel van jouw generaliserende uitspraken een licht rassistisch tintje.

Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 15 mei 2010 om 15:07.
De Rotterdammer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be