Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 juni 2015, 21:32   #41
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Tja, als je voordien wél een trein had om op je werk te geraken, en plots moet je uit eigen zak je verplaatsing betalen, misschien zelfs een auto kopen, ja, dan is dat zuur. Los daarvan, er is gewoon een mobiliteitsbehoefte zo vroeg, feestvierders die na een nachtje stappen naar huis willen, talloze werknemers in ploegen, mensen die een vlucht te halen hebben... Het is alleen al daarom spijtig dat ze die mensen zeggen 'trek uw plan'...
Nogmaals: wie de eerste shift werkt, komt altijd met eigen vervoer. Of denkt u dat de treinen zomaar uit zichzelf beginnen te rijden?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2015, 21:46   #42
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Eerste shift is niet het goede woord, vroege shift is beter. En waarom zou er nog geen trein kunnen rijden voor veel meer vroege vogels dan nu? Akkoord, die treinbestuurder die om 3 uur een trein moet verzekeren, zal wellicht geen trein hebben (al zou ik durven pleiten voor verkeer de hele nacht door, minstens op de hoofdlijnen), maar je doet nu alsof 6 uur vroeg is. Dat is het niet.
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2015, 22:07   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Eerste shift is niet het goede woord, vroege shift is beter. En waarom zou er nog geen trein kunnen rijden voor veel meer vroege vogels dan nu? Akkoord, die treinbestuurder die om 3 uur een trein moet verzekeren, zal wellicht geen trein hebben (al zou ik durven pleiten voor verkeer de hele nacht door, minstens op de hoofdlijnen), maar je doet nu alsof 6 uur vroeg is. Dat is het niet.
Je laat geen trein rijden om drie man te vervoeren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2015, 05:56   #44
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Maar je gaat er van uit dat die vroege en late treinen blijkbaar maar 3 man aan boord hebben. De treinen waar minder dan 30 man op zat, zijn bij de vorige besparingsronde al grotendeels gesneuveld. Nu moet er al 100 man op zitten om de hakbijl te ontlopen, of zo...
Die treinen rijden echt niet leeg, integendeel. Als zoveel mensen met een vroege dienst (in het ziekenhuis, op de luchthaven...) met de wagen komen, is dat net omdat ze vaak niet anders kunnen. Hoe anders in landen als Zwitserland, of delen van Nederland en Duitsland. Meer zelfs, hoe anders was dat tot begin jaren '80 in België, toen er al treinen reden voor 3 uur. Ze reden wel de verkeerde kant uit (richting Waalse steenkoolmijnen, die toen al 20 jaar dicht waren), maar je had wel de mogelijkheid, tot het IC-IR-plan van 1984 daar met een -te- grove borstel is doorgegaan.
Uit het boek van Philippe Janssens (een beetje gedateerd voor vandaag, maar wel uitstekend gedocumenteerd over de jaren '80) haal ik het voorbeeld van lijn 52 Antwerpen-Boom-Puurs. In 1984 werden, voor puur ideologische redenen, alle stopplaatsen tussen Antwerpen-Zuid en Boom gesloten, want een trein was er voor lange afstand. Die stoptreinen voorheen zaten echter verre van leeg, er woonden en wonen immers veel havenarbeiders in het gebied. Maar toen ze plots zonder openbaar vervoer zaten, zijn ze ook de auto ingedwongen, om nog wat meters toe te voegen aan de files op de Antwerpse Ring... De haltes zijn ondertussen grotendeels heropend, maar de klap die de sluiting heeft veroorzaakt, zindert na tot vandaag...
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2015, 06:14   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Er zijn mensen die geluk hebben en altijd met het openbaar vervoer naar het werk kunnen gaan en keren.
Dat is echter maar een kleine minderheid !
Ze hebben al zo'n voordeel tegenover de grote meerderheid, en dan moet die grote meerderheid, die met de dure auto moet gaan, nog meebetalen voor die gelukzakken.

Iets meer mensen hebben het geluk dat ze soms of meestal met het openbaar vervoer kunnen gaan. Ze moeten alleen de auto pakken, als ze een vroege of een extra vroege hebben (of late en extra late).

De grote meerderheid moet zijn plan trekken.

In ieder geval moet het volgens mij gedaan zijn met dat gezaag om openbaar vervoer dat treinen of bussen laat rijden waar amper iemand op zit.

Daar valt misschien wel eens iets te zeggen over de forfaitaire aftrek van kosten, voor de belastingen. Straks misschien, nu geen tijd.

Edit:
misschien moeten we een soort van eerlijkheidsfactor in de belastingen invoeren.
Nu krijgt iedereen die zijn kosten niet zelf bewijst, een forfaitaire aftrek.
Of je nu vlak bij je werk woont of veraf (of heel veraf krijg je nog ietske meer), of je kan met het openbaar vervoer of niet, iedereen krijgt hetzelfde.
Zou het niet eerlijker zijn om voor elke arbeidsplaats een soort code toe te kennen: afhankelijk van begin- en einduren van de arbeid, afhankelijk van de afstand naar een kleine of grote woonkern en afhankelijk van de mogelijkheden van openbaar vervoer, wordt je forfaitaire aftrek wat hoger of wat lager ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 4 juni 2015 om 06:27.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2015, 07:51   #46
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Kaart is traceerbaar en enkel in echt noodgeval. Liever met enkele honderden/duizenden euro's op zak rond lopen. Trouwens weinig cash geld op zak hebben voelt aan als zonder kleren op straat lopen.
Sja, sommige hebben snoef-bakken nodig om iets te compenseren, anderen willen veel cash op zak hebben zitten om iets te compenseren, sommigen hebben zelfs beiden nodig om wat te compenseren, en dan heb je mensen die geen nood hebben om iets te compenseren en die dat allemaal dus niet nodig hebben

Of met andere woorden: als je daar je eigenwaarde uit haalt, dan doe je maar. Beetje sneu, maar goed, zo'n mensen moeten er ook zijn .
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2015, 09:00   #47
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Ik begrijp heel goed dat de mensen van de eerste shift met hun persoonlijk vervoer moeten komen maar als je om 06h00 als spoorwegpersoneel niet op je werk geraakt dan scheelt er toch iets. Maar wel een baas die de dienstwagen mee naar huis neemt en dan boodschappen gaat doen met die dienstwagen en de dag daarna om 06h00 zijn bureau binnenstapt. En als diezelfde baas met de trein komt pas om 08h00 zijn bureau binnenstapt.
Wel snelle verbindingen naar Brussel zonder tussenstop te Leuven omdat de bazen anders te lang in eerste klas moeten zitten op de trein.Ik zie de bazen s'morgens toch zelf vertrekken naar Brussel, allemaal in eerste klas. Ik weet om hoelaat de treinen vertrekken.En de bazen vertrekken na 06h00.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2015, 09:56   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

En de piloten van Zaventem moeten met een vliegtuig naar hun werk kunnen komen.

Kleine piloot, klein vliegtuig. Baas piloot in groot vliegtuig.

En de mijnwerkers destijds moesten op hun werk kunnen geraken via een tunnel.
Havenarbeiders met een boot.

En Termont met een vuilniskar.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 4 juni 2015 om 09:58.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2015, 11:37   #49
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Maar je gaat er van uit dat die vroege en late treinen blijkbaar maar 3 man aan boord hebben. De treinen waar minder dan 30 man op zat, zijn bij de vorige besparingsronde al grotendeels gesneuveld. Nu moet er al 100 man op zitten om de hakbijl te ontlopen, of zo...
Die treinen rijden echt niet leeg, integendeel. Als zoveel mensen met een vroege dienst (in het ziekenhuis, op de luchthaven...) met de wagen komen, is dat net omdat ze vaak niet anders kunnen.
Bij mijn weten hadden we het al vanaf het begin over NMBS-werknemers die niet op hun werk geraakten...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2015, 11:38   #50
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

De schoofzak, het gaat over openbaar vervoer. De regering promoot het openbaar vervoer maar verplicht mensen hun auto te nemen omdat ze anders niet op tijd op hun werk geraken.Mij gaat het erover dat vroeger de spoorwegarbeider wel om 06h00 op hun werk geraakte maar nu niet meer maar toch promoot de NMBS hun eigen openbaar vervoer maar krijgen ze hun eigen werkvolk niet op tijd(06h00) op hun plaats.
Maar wel snelle verbindingen voor wie om 08h00 te Brussel moet gaan werken en wie zijn dat? Bazen en bureaumensen.Maar die werkman of werkvrouw moet maar zijn plan of haar plan trekken.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2015, 11:39   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er zijn mensen die geluk hebben en altijd met het openbaar vervoer naar het werk kunnen gaan en keren.
Dat is echter maar een kleine minderheid !
Toch even opmerken dat sommige mensen gewoonweg niet met het OV willen reizen. Ze vinden dat ieder ander vervoermiddel buiten de auto een knauw geeft in hun comfortbeleving.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2015, 11:42   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
De schoofzak, het gaat over openbaar vervoer. De regering promoot het openbaar vervoer maar verplicht mensen hun auto te nemen omdat ze anders niet op tijd op hun werk geraken.Mij gaat het erover dat vroeger de spoorwegarbeider wel om 06h00 op hun werk geraakte maar nu niet meer maar toch promoot de NMBS hun eigen openbaar vervoer maar krijgen ze hun eigen werkvolk niet op tijd(06h00) op hun plaats.
Maar wel snelle verbindingen voor wie om 08h00 te Brussel moet gaan werken en wie zijn dat? Bazen en bureaumensen.Maar die werkman of werkvrouw moet maar zijn plan of haar plan trekken.
Als ik de dienstregeling even bekijk, dan zie ik dat de eerste trein in het station van Waregem die naar Gent is, om iets na vier uur. Dat lijkt me toch behoorlijk vroeg.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2015, 11:42   #53
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Voor die die niet met het OV willen reizen, dat is hun keuze. Maar als je geen auto hebt en je moet met het OV gaan werken en er is geen 'vroege' trein, wat dan?
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2015, 12:40   #54
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bij mijn weten hadden we het al vanaf het begin over NMBS-werknemers die niet op hun werk geraakten...
Maar jij had het over treinen met 3 man op. Terwijl ik denk dat die niet meer bestaan (de zwakste treinen, en dan werd er 30 man gerekend, werden immers een paar jaar geleden al geschrapt). Meer zelfs, dat die vroege treinen meer potentieel hebben dan jij hen blijkbaar toedicht, mits ze ook echt vroeg genoeg beginnen, niet alleen voor niet-betalende cheminots in de werkplaatsen, seinhuizen en andere oorden waar 6 uur een normaal aanvangsuur is.
En de lijn 75 doet het over het algemeen inderdaad niet slecht, alleen in het weekend is de vroegste trein wat laat (aankomst om 5u55 in Gent, omgekeerd eerste vertrek om 6u05). Maar wil je nog ergens naartoe vanuit De Panne om 21u? Vergeet het, de laatste trein is net weg. En 's ochtends ben je zelfs in de week te laat (aankomst in Gent om 6u05 ten vroegste, in het weekend zelfs 2 uur later). Of op lijn 60: in de week geraak je voor 6u in Brussel-Zuid, maar in het weekend is het ook pas 8 uur, als je niet in Dendermonde zelf woont, en nog altijd 6u14 voor wie wel in Dendermonde zelf woont... En er zijn nog talloze andere voorbeelden, ik denk opnieuw aan lijn 52, dat in het weekend zelfs geen enkele trein ziet. Een enorm potentieel wordt niet aangeboord... En uiteraard zijn daar ook spoorwegmannen en -vrouwen bij, zelfs wanneer de extreem vroege vogels nog met de auto zullen moeten komen.
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2015, 12:53   #55
Oljoner
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 29 mei 2013
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er zijn mensen die geluk hebben en altijd met het openbaar vervoer naar het werk kunnen gaan en keren.
Dat is echter maar een kleine minderheid !
Gij kunt dat ook. Maar dan moet je maar niet op de boeren buiten willen wonen.
Hoewel er volgens mij best wel spoorlijnen en stations mogen bijkomen.
Citaat:
Ze hebben al zo'n voordeel tegenover de grote meerderheid,
Om dicht bij een station te zitten betaal je dan ook meer (huizen zijn in dat geval duurder) + je hebt niet de luxe in het groen te zitten.
Citaat:
en dan moet die grote meerderheid, die met de dure auto moet gaan, nog meebetalen voor die gelukzakken.
Niemand heeft u verplicht van:
-ver te gaan werken
-ver te gaan wonen
-te werken in shiften
Als jij dat wilt, is dat uw probleem.

De auto, en heel de infrastructuur die eraan vasthangt, kosten ook veel geld aan de belastingsbetaler.

Citaat:
In ieder geval moet het volgens mij gedaan zijn met dat gezaag om openbaar vervoer dat treinen of bussen laat rijden waar amper iemand op zit.
Ahzo, het zou wel het probleem kunnen oplossen van de mensen die in late shiften werken.

Citaat:
misschien moeten we een soort van eerlijkheidsfactor in de belastingen invoeren.
Misschien wel, we kunnen bijvoorbeeld alle ouderen die hun huis verkopen aan meer dan de aankoopprijs + indexering, extra zwaar belasten. Lijkt me eerlijker voor de jonge gezinnen.

Citaat:
Of je nu vlak bij je werk woont of veraf (of heel veraf krijg je nog ietske meer), of je kan met het openbaar vervoer of niet, iedereen krijgt hetzelfde.
Logisch, iedereen gelijk voor de wet.
Citaat:
Zou het niet eerlijker zijn om voor elke arbeidsplaats een soort code toe te kennen: afhankelijk van begin- en einduren van de arbeid, afhankelijk van de afstand naar een kleine of grote woonkern en afhankelijk van de mogelijkheden van openbaar vervoer, wordt je forfaitaire aftrek wat hoger of wat lager ?
Niemand heeft u verplicht in shiften te werken, ver van uw werk te gaan wonen,.. dus probeer dan ook geen munt uit te slaan uit uw weloverwogen keuzes.
Daarbij, voor je huis heb je waarschijnlijk veeel minder betaald, dan de mensen in de vlaamse ruit of mensen die dicht bij het station wonen.
Misschien moeten we dat verschil in rekening brengen bij het berekenen van de belastingen? Degenen die via hun huis al veel hebben afgedragen, korting geven?
Oljoner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2015, 13:17   #56
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Het gaat erover dat de NMBS treinen afschaft waarop hun eigen werkvolk zit die om 06h00 aan hun schift moeten beginnen.Voor het werkvolk niks en voor de bazen snelle verbindingen naar Brussel. Maar als het werkvolk het werk niet doet of kan doen dan rijd er geen trein en als de baas niks doet dan rijd de trein wel.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2015, 14:22   #57
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Voor die die niet met het OV willen reizen, dat is hun keuze. Maar als je geen auto hebt en je moet met het OV gaan werken en er is geen 'vroege' trein, wat dan?
Die moeten maar een auto kopen.
Of elders gaan werken.
Of elders gaan wonen.
Of andere alternatieven vinden om toch op hun werk te geraken.

Moeilijk is dat toch niet?

Het is waanzin om lijnen open te houden waar 2 man en een paardenkop op zitten. Als die 2 man + paardenkop niet bereid zijn de kost van die lijn te betalen, dan zit je met een verspilling van resources als je desondanks toch open houdt op kosten van anderen.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2015, 14:30   #58
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Die moeten maar een auto kopen.
Of elders gaan werken.
Of elders gaan wonen.
Of andere alternatieven vinden om toch op hun werk te geraken.

Moeilijk is dat toch niet?

Het is waanzin om lijnen open te houden waar 2 man en een paardenkop op zitten. Als die 2 man + paardenkop niet bereid zijn de kost van die lijn te betalen, dan zit je met een verspilling van resources als je desondanks toch open houdt op kosten van anderen.
Zulke praat hoor ik nogal dikwijls uit de monden van mensen die in verkavelingen of achterhoeken wonen die er niet zouden zijn geweest als de overheid er niet had geïnvesteerd.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 4 juni 2015 om 14:33.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2015, 14:33   #59
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Zulke praat hoor ik nogal dikwijls uit de monden van mensen die in verkavelingen of achterhoeken wonen die er niet zouden zijn geweest als de overheid er niet had in geïnvesteerd.
Nope & nope

Come again?

Of anders mag je uiteraard altijd eens uitleggen waarom Jan en alleman moet betalen voor de service van enkelen, waarbij die enkele niet voor die service willen betalen.

Laatst gewijzigd door Drosamadaris : 4 juni 2015 om 14:34.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2015, 14:41   #60
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Nope & nope

Come again?

Of anders mag je uiteraard altijd eens uitleggen waarom Jan en alleman moet betalen voor de service van enkelen, waarbij die enkele niet voor die service willen betalen.
Dat is met zoveel zo. Van verplichte verzekeringen over sociale voorzieningen tot weet ik veel wat. De gemeenschap van mensen die tot elkaar gedwongen zijn (door te leven, niet door een overheid) doet dat om uiteindelijk niet voor nog grotere kosten te moeten opdraaien : criminaliteit en geweld, niet leefbare onzekerheid en wisselvalligheid, revolutie en oorlog.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be