Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 juli 2015, 14:04   #101
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Zouden er ook mensen die nooit een rijbewijs hebben gehaald ,
dan toch rijden met de wagen , wat als die dan gepakt worden ??
Of wanneer men een vals/nep rijbewijs heeft ??
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2015, 14:22   #102
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Ik ben daar dit weekend eens gepasseerd. Ik moet daar zowat de enige zijn die de snelheidsbeperking respecteerde. Cruise control op 73km/u en ik werd voorbijgevlamd door alles en iedereen, tot aan vrachtwagenchauffeurs toe, die quasi in mijn gat kwamen gereden en begonnen te knipperen met hun lichten... Die wegenwerken betalen zichzelf terug heb ik de indruk. Met veiligheid heeft het allemaal weinig te maken, want ik voelde mij niet op mijn gemak aan die veel te lage snelheid tov de rest van het verkeer.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2015, 14:22   #103
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Ik ben daar dit weekend eens gepasseerd. Ik moet daar zowat de enige zijn die de snelheidsbeperking respecteerde. Cruise control op 73km/u en ik werd voorbijgevlamd door alles en iedereen, tot aan vrachtwagenchauffeurs toe, die quasi in mijn gat kwamen gereden en begonnen te knipperen met hun lichten... Die wegenwerken betalen zichzelf terug heb ik de indruk. Met veiligheid heeft het allemaal weinig te maken, want ik voelde mij niet op mijn gemak aan die veel te lage snelheid tov de rest van het verkeer.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2015, 14:37   #104
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik ben daar dit weekend eens gepasseerd. Ik moet daar zowat de enige zijn die de snelheidsbeperking respecteerde. Cruise control op 73km/u en ik werd voorbijgevlamd door alles en iedereen, tot aan vrachtwagenchauffeurs toe, die quasi in mijn gat kwamen gereden en begonnen te knipperen met hun lichten... Die wegenwerken betalen zichzelf terug heb ik de indruk. Met veiligheid heeft het allemaal weinig te maken, want ik voelde mij niet op mijn gemak aan die veel te lage snelheid tov de rest van het verkeer.
Aangezien men tot 76 kmh kan rijden zullen vele ook die 6 kmh tolerantiemarge benutten.

Natuurlijk heeft dit weinig met veiligheid te maken, in D zijn er doorgaans veel smallere rijstroken bij wegenwerken waar men in de regel met een 80 kmh-limiet de doorstroming vlotter houdt.

__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 juli 2015 om 14:46.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2015, 14:43   #105
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Aangezien men tot 76 kmh kan rijden zullen vele ook die 6 kmh tolerantiemarge benutten.

Natuurlijk heeft dit weinig met veiligheid te maken, in D zijn er doorgaans veel smallere rijstroken bij wegenwerken waar men in de regel met een 80 kmh-limiet de doorstroming vlotter houdt.

Ik reed aan 73. Geloof mij, ze reden niet aan 76.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2015, 14:49   #106
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik reed aan 73. Geloof mij, ze reden niet aan 76.
Weet ik, ik reed er onlangs ook. De meesten rijden eerder 80-90 kmh en riskeren 50 €.

Ik wil maar zeggen dat men ook ongestraft tot 76 kmh kan rijden.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2015, 15:15   #107
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Natuurlijk heeft dit weinig met veiligheid te maken, in D zijn er doorgaans veel smallere rijstroken bij wegenwerken waar men in de regel met een 80 kmh-limiet de doorstroming vlotter houdt.
Neen - als de rijstroken te smal worden, wordt een 60 km/u limiet opgelegd, staat zo in de Duitse regelgeving:

Citaat:

StVZO RSA 95 (Richtlinien für die Sicherung von Arbeitsstellen an Straßen) Teil D (Autobahnen - Arbeitsstellen von längerer Dauer) Art. 2.4.2 :

(1) Die zulässige Höchstgeschwindigkeit beträgt in der Regel 80 km/h. Dies gilt auch für Verschwenkungsbereiche, Einziehungsbereiche und Überleitungen auf Richtungsfahrbahnen (Mittelstreifenüberfahrten).

(2) Ob eine zulässige Höchstgeschwindigkeit von 60 km/h in Betracht kommt, sollte insbesondere in folgenden Fällen geprüft werden:

-Die Breite der Lkw-Fahrstreifen beträgt weniger als 3,25 m.
-Der Arbeitsbereich befindet sich unmittelbar neben dem Verkehrsbereich (in der Regel Beschränkung nur während der Arbeitszeit).
-Die Fahrbahndecke im Verkehrsbereich (z. B. Standstreifenoberfläche) ist in einem schlechten Zustand.
-Im Verkehrsbereich ist ein Längsgefälle von über 4,0 % vorhanden.

(3) Eine Begrenzung auf 40 km/h kann insbesondere bei besonderen Gefahren im Arbeitsstellenbereich in Frage kommen, wie z. B. Auffahrt auf Behelfsbrücken oder Abgrabungen mit Absturzgefahr unmittelbar am Rand der Fahrbahn.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2015, 15:29   #108
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik reed aan 73. Geloof mij, ze reden niet aan 76.
100 % gelijk.Trouwens ik heb me in Duitsland nog nooit geergerd aan de snelheidslimieten....terwijl hier
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2015, 17:34   #109
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Neen - als de rijstroken te smal worden, wordt een 60 km/u limiet opgelegd, staat zo in de Duitse regelgeving:
Hoezo neen ? Je bevestigt toch wat ik bedoelde.

Je citeert dus 80 kmh in de regel (1), op de E40 zijn ze serieus breed hoor daar zou mss zelfs 100 kmh kunnen zijn als nalv de rijstroken bij wegenwerken 3 en 3,5 m breed zijn (in D volgens (5) uit jouw link).

Dus als ze te smal worden of punt 2) wat eerder zeer zelden voorkomt (en dan nog zeer tijdelijk), ook uitzonderlijk een kort stukje 40 kmh kan (komt voor bij relatief groot hoogteverschil in de chicane als men wisselt).
En als men wisselt van kant (via middenberm) zal dat meestal 60 kmh zijn voor dat korte wisselstuk
, maar eens rechtdoor is het in de regel steeds 80 kmh, met uitzonderingen zelfs 100 kmh (5), ik zal alles citeren.

Citaat:
2.4.2 Höchstgeschwindigkeiten

(1) Die zulässige Höchstgeschwindigkeit beträgt in der Regel 80 km/h. Dies gilt auch für Verschwenkungsbereiche, Einziehungsbereiche und Überleitungen auf Richtungsfahrbahnen (Mittelstreifenüberfahrten).

(2) Ob eine zulässige Höchstgeschwindigkeit von 60 km/h in Betracht kommt, sollte insbesondere in folgenden Fällen geprüft werden:

Die Breite der Lkw-Fahrstreifen beträgt weniger als 3,25 m.
Der Arbeitsbereich befindet sich unmittelbar neben dem Verkehrsbereich (in der Regel Beschränkung nur während der Arbeitszeit).
Die Fahrbahndecke im Verkehrsbereich (z. B. Standstreifenoberfläche) ist in einem schlechten Zustand.
Im Verkehrsbereich ist ein Längsgefälle von über 4,0 % vorhanden.

(3) Eine Begrenzung auf 40 km/h kann insbesondere bei besonderen Gefahren im Arbeitsstellenbereich in Frage kommen, wie z. B. Auffahrt auf Behelfsbrücken oder Abgrabungen mit Absturzgefahr unmittelbar am Rand der Fahrbahn.


(4) Bei einer Begrenzung auf 40 km/h kann ein erläuterndes Gefahrzeichen (z. B. Z 112) in Betracht kommen.

(5) Die zulässige Höchstgeschwindigkeit kann auf 100 km/h festgesetzt werden, wenn die Breite der linken Behelfsfahrstreifen mindestens je 3 m und des rechten 3,5 m beträgt und wenn die vorgenannten Gesichtspunkte nicht entgegenstehen. Auf der Seite zur Arbeitsstelle hin muss außerdem eine Abtrennung durch dauerhafte oder transportable Schutzeinrichtungen vorhanden sein. Dann sind ggf. auch Verschwenkungsbereiche bzw. Einziehungsbereiche auf Richtungsfahrbahnen entsprechend zu beschränken.

(6) Für die Festlegung von zulässigen Höchstgeschwindigkeiten in den Überleitungen sind die Kriterien Griffigkeit bei Nässe und Kippsicherheit bei allen Fahrbahnzuständen maßgebend. Bei Vergleichen der weitgehend baulich vorgegebenen Entwurfsparameter einer Überleitung mit in den RAS-L festgelegten Entwurfsgeschwindigkeiten und den zugehörigen geometrischen Größen ist zu beachten, dass Fahrstreifenwechselvorgänge nicht in Ansatz zu bringen sind; sie werden durch Fahrstreifenbegrenzungen unterbunden.

(7) Erfahrungsgemäß reicht in Überleitungen mit üblichen geometrischen Voraussetzungen (z. B. Dachprofil mit Querneigungen bis 2,5 %) eine Begrenzung der zulässigen Höchstgeschwindigkeit auf 80 km/h aus. Sind ungünstigere Voraussetzungen gegeben (z. B. Sägeprofil mit ausgeprägter gegenläufiger Querneigung im Mittelstreifen), so ist zu prüfen, ob eine solche Überleitung durch vorübergehende bauliche Maßnahmen entschärft oder an eine andere Stelle mit günstigeren Querneigungsverhältnissen (Wendepunktbereiche) verlegt werden kann. Andernfalls ist eine Beschränkung der zulässigen Höchstgeschwindigkeit auf 60 bzw. 40 km/h vorzusehen. Wegen der besonderen Kippgefahr beladener Lkw mit hoher Schwerpunktlage kann dabei für den Fall größerer Querneigungswechsel eine Herabsetzung der zulässigen Höchstgeschwindigkeit allein für Lkw erwogen werden. In jedem Fall ist vor solchen Überleitungen das Zeichen 112 aufzustellen.

http://www.stvzo.de/seminare/rsa/RSA_TeilD.htm
In D is het begrenzen van filedruk prioritair daar zal men steeds trachten te zorgen voor een zodanige noodinfrastructuur dat in de regel steeds minstens 80 kmh toegelaten kan worden (ook in de flauwe chicane zie (1)), zelfs 100 kmh als het mogelijk is. Zodat het snellere verkeer niet te rap de wegenwerken nadert en opstoppingen ontstaan. 90-100 kmh zorgt voor het beste debiet aan de versmalde stroken door wegenwerken. Voor de veiligheid wordt in de regel 80 kmh gekozen.

Men zal ook steeds zorgen dat de rechterstrook breed genoeg is want daar rijden de vrachtwagens en er geldt een inhaalverbod voor vrachtwagens en slepen. De inhaalstrook is soms maar 2,10 �* 2,20 m breed wat voldoende is voor de meeste auto´s. Getand rijden wordt aanbevolen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 juli 2015 om 18:01.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2015, 18:24   #110
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

aja, ook punt (7*) uit link bevestigt nogmaals (ook punt 1 uit link) en ook wat ik bedoelde, in D tracht men dus altijd dat de rechterr�*jstrook voor de brede voertuigen (camions. bussen, sleep) minstens 3,25 m breed is (1) waardoor punt 2) of de 60 kmh niet van toepassing is.

Citaat:
(7*) Erfahrungsgemäß reicht in Überleitungen mit üblichen geometrischen Voraussetzungen (z. B. Dachprofil mit Querneigungen bis 2,5 %) eine Begrenzung der zulässigen Höchstgeschwindigkeit auf 80 km/h aus.
Citaat:
(2) Ob eine zulässige Höchstgeschwindigkeit von 60 km/h in Betracht kommt, sollte insbesondere in folgenden Fällen geprüft werden:
Die Breite der Lkw-Fahrstreifen beträgt weniger als 3,25 m.
...]
De brede rechterrijstrook gaat ten koste van de inhaalstrook die dan navenant smaller wordt, maar dat is voor normale auto´s (ook zonder slepen) geen probleem, en staat niet vermeld in 2).

Toen ik op de E40 reed bij die wegenwerken-70 kmh werd enkel het linkervak afgesloten met rood-witte- paaltjes en dat een stukje over de rijstrookmarkering, aangezien de E40 daar wslk 3 x 3,5 m brede rijstroken heeft (snelwegstandaard in de regel, soms 3,75 m) is er dus -hypothetisch- zelfs plaats genoeg om aan punt (5) van de Duitse 100 kmh-regel te voldoen, namelijk 3 m voor de auto´s linkerstrook en 3,5 meter voor de camions, rechterstrook.

Citaat:
(5) Die zulässige Höchstgeschwindigkeit kann auf 100 km/h festgesetzt werden, wenn die Breite der linken Behelfsfahrstreifen mindestens je 3 m und des rechten 3,5 m beträgt und wenn die vorgenannten Gesichtspunkte nicht entgegenstehen
Zelfs als men de berijdbare -wat smallere pechstrook- benut (bij wegenwerken op een 3-vakssnelweg) - kan men voor 3+3,5 m noodrijstroken zorgen en een (veel) hogere Vmax toelaten, maar dat brengt natuurlijk minder op...

( @ fox zijn post bevestigt overigens dat de noodrijstroken voldoende breed waren en dus de 70 kmh-limiet te traag)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 juli 2015 om 18:43.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2015, 18:49   #111
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Hoezo neen ? Je bevestigt toch wat ik bedoelde.

Je citeert dus 80 kmh in de regel (1), op de E40 zijn ze serieus breed hoor daar zou mss zelfs 100 kmh kunnen zijn als nalv de rijstroken bij wegenwerken 3 en 3,5 m breed zijn (in D volgens (5) uit jouw link).
In B wordt meestal 3,0 m gebruikt voor de rechter- en 2,75 of 2,85 m voor de linkerrijstroken bij wegenwerken (volgens Crevits haar persmedelingen toch)... 3,5 m is de standaardbreedte van een rijstrook en geenzins versmald.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
In D is het begrenzen van filedruk prioritair daar zal men steeds trachten te zorgen voor een zodanige noodinfrastructuur dat in de regel steeds minstens 80 kmh toegelaten kan worden (ook in de flauwe chicane zie (1)), zelfs 100 kmh als het mogelijk is. Zodat het snellere verkeer niet te rap de wegenwerken nadert en opstoppingen ontstaan.
Allemaal mooi in theorie... maar jarenlang de grootste ellende beleefd op de A8 (Karlsruhe - Munchen, zijn die werken al eigenlijk afgelopen ?) dat ik liever wegenwerken en 'autobahn' niet in één zin hoor uitspreken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De inhaalstrook is soms maar 2,10 �* 2,20 m breed wat voldoende is voor de meeste auto´s. Getand rijden wordt aanbevolen.
70% van de moderne auto's zou breder zijn dan 2 m (link, link), dan is een rijstrook van 2.1 tot 2.2 m toch wel vrij krap...

Laatst gewijzigd door Aurora_Borealis : 7 juli 2015 om 18:50.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2015, 19:34   #112
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
In B wordt meestal 3,0 m gebruikt voor de rechter- en 2,75 of 2,85 m voor de linkerrijstroken bij wegenwerken (volgens Crevits haar persmedelingen toch)... 3,5 m is de standaardbreedte van een rijstrook en geenzins versmald.
En waarom niet wat smaller voor de auto en breder voor de camions ? (in jouw Duitse link staan tabellen met nagestreefde respectievelijke breedtes)

Citaat:
Allemaal mooi in theorie... maar jarenlang de grootste ellende beleefd op de A8 (Karlsruhe - Munchen, zijn die werken al eigenlijk afgelopen ?) dat ik liever wegenwerken en 'autobahn' niet in één zin hoor uitspreken.
Dat was idd ondermaats aldaar (Karlsruhe-Stuttgart), heb ik ook een paar maal gedaan, dan niet meer, Bundesländer verschillen mss wel eens met hun (geplande) wegenaanleg en timing...

1 week geleden (naar Italië) reed ik de A61 (vanaf Kreuz Kerpen) en dan vóór Koblenz de Rijn over richting Frankfurt dan klassieke Würzburg- Nürnberg (ook veel wegenwerken) München richting Salzburg enz...

Citaat:
70% van de moderne auto's zou breder zijn dan 2 m (link, link), dan is een rijstrook van 2.1 tot 2.2 m toch wel vrij krap...
Klopt, maar ze komen wel van 2 meter... dus zeker die 2,2 meter is al serieus aangepast aan de moderne (bredere) wagen (incl spiegels). En de hoge linkerspiegel kan nooit de linkerberm raken.

Volgens de strikte regel mag men met een bredere wagen als de opgegeven breedte de linkerrijstrook niet benutten... (ook te lezen in jouw links)
Maar van een eventuele controle heb ik zelden gehoord.

Wat denk je bij deze foto ? maar 2,1 m linkerrijstrook... best wachten tot de camion meer rechts houdt...


Baustellen genoeg momenteel in D men speekt van 400...
http://www.atudo.de/2015/knapp-400-b...er-ferienzeit/

per Bundesland met details: http://www.verkehrsinfo.de/index.php?menuselect=3
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 juli 2015 om 19:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2015, 21:41   #113
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht

Wat denk je bij deze foto ? maar 2,1 m linkerrijstrook... best wachten tot de camion meer rechts houdt...


Baustellen genoeg momenteel in D men speekt van 400...
http://www.atudo.de/2015/knapp-400-b...er-ferienzeit/

per Bundesland met details: http://www.verkehrsinfo.de/index.php?menuselect=3
Heb ik ook al vaak gehad
Even moed verzamelen achter de camion, dan stuur vastklemmen en in eenmaal voorbij rijden en terug op adem komen.
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2015, 21:58   #114
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Heb ik ook al vaak gehad
Even moed verzamelen achter de camion, dan stuur vastklemmen en in eenmaal voorbij rijden en terug op adem komen.
Tip: niet zozeer op de ruimtes letten maar rijdend je lichaam of zitpositie denkbeeldig projecteren/indelen op de juiste plaats op de rijstrook voor je (de autobreedte links en rechts naast je lichaam ken je), zo kan je relaxer inhalen. Natuurlijk moet de ruimte groot genoeg zijn om vlot te passeren.

Nooit daar -met onnodig risico- inhalen om tijd te winnen, enkel inhalen als je zeker bent van jezelf.

Als men met brede onoverzichtelijke vrachtwagens ooit gereden heeft (bvb met neus zoals een antieke Magirus Deutz # (ABL) van bouwjaar 1955), en dit zonder servostuur, dus met wakkelig onprecies reusachtig stuur... leer je die tip wel best heel rap...

# zo is het zicht op de baan door de stad... : https://www.youtube.com/watch?v=dlAJifSNXnE Je denkt mss dat hij teveel rechts rijdt... aan de rijstrookmarkeringen te zien, neen hoor die kan rijden hoor.

Kijk ook naar het rijmaneuver vanaf 3´50" en het zicht op de bescheiden plaatsruimte die men moet inrijden...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 juli 2015 om 22:26.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be