Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 mei 2021, 09:14   #1
crowdserver1
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Berichten: 49
Standaard Leven na de dood

Op de hoofdpagina van de volgende website kan je de vijf korte en eenvoudige bewijzen lezen dat er leven na de dood is.
https://levennadedood.jouwweb.be/
__________________
Wie sterft wordt ineens niets dat voor eeuwig niets blijft naar men zegt. Voor hetzelfde geld ziet men dan eens ineens een huis of een auto of iets anders niets worden.
crowdserver1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2021, 10:46   #2
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Bij deze:


5 bewijzen dat er leven na de dood is

Niet na de dood, maar na het sterven of na het leven.

1. Als een acht maanden oude baby in de baarmoeder daar elke dag een dag jonger zou worden zou die uiteindelijk ook sterven en dat betekent dat de dood zich ook voor het leven bevindt.

Waarom?
Dat is dan het leven van de moeder en geen leven na de dood, maar vóór de "dood" dat is vóór dit leven.
Het is slecht uitgelegd.

2. Duizend jaar geleden was je lichaam ook al op de aarde maar het was toen volledig uit elkaar en dus dood om dan later tot leven te komen vanuit de dood.

Dat is een foute redenering, want gaat al reeds uit van de nog onbewezen stelling dat je al voor je leven al reeds leefde.

3. Wanneer men sterft wordt het bewustzijn niets want er is niets na de dood maar dan zou men even goed eens een auto of een huis niets moeten zien worden.

Dat is weer fout geformuleerd: moet zijn: niets na het leven.
Het bewustzijn is iets anders dan een auto. De dood is juist dat het levende lichaam in levenloze dingen verandert.


4. Als de doden enkel zichzelf kunnen zijn, zijn ze al altijd enkel zichzelf geweest.

Ook dat is niet juist, want de doden zijn levend geweest.

5. Bevindt het bewustzijn zich in de lege ruimtes in de hersenen of in de rest van de hersenen waarin geen enkele lege ruimte is?

Het bewustzijn bevindt zich niet geheel en al in het lichaam, maar andersom bevindt het lichaam zich het bewustzijn.
Zo kan ik het oneindige denken dat zich niet in mijn lichaam bevindt.
Ook kan ik de wereld zien, dat zich evenmin in mijn lichaam bevindt.
Wel de abstracte afbeelding daarvan via mijn ogen in mijn hersenen.
Dus slechts deels is het bewustzijn in de hersenen, maar niet geheel en al.
Het valt dan samen met de hersenen, maar is als subjectieve ervaring anders dan de objectieve wetenschappelijke waarneming van de hersenen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2021, 10:52   #3
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Het bewijs van het eeuwige leven kan alleen uitgelegd worden in mijn atoomtheorie, dit omdat de mens wezenlijk God zelf is als eeuwig naar de geest en het heelal anderzijds essentieel uit levende wezens bestaat, microwezens en al het leven dat sterft in het hogere leven van de microkosmos wordt opgenomen.
Dus dat het ene leven in het andere verandert.

Zelfs als je zou menen voor miljarden jaren dood te zijn als dode dingen, en dan pas weer tot leven komt (willekeurig welk dan ook), dan doen die miljarden jaren er niet toe, want de dood kent geen tijd.

Ook in de absolute noodzakelijkheid van het IK als bewustzijn wordt het eeuwige leven bewezen.

Dit zijn dan drie redeneringen die een eenheid vormen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2021, 11:34   #4
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Ik word banger van het leven dan de dood.
Dat het permanent eindigt is daarop een rustgevende gedachte.
Dat het verder duurt is misschien wel akeliger.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2021, 12:19   #5
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik word banger van het leven dan de dood.
Dat het permanent eindigt is daarop een rustgevende gedachte.
Dat het verder duurt is misschien wel akeliger.
Begrijpelijk, maar als overtuigd christen zou je toch in de eeuwige hemel moeten geloven.
Of vrees je de hel?

Als troost moge dienen dat de mens over het algemeen het leven lief heeft en geluk en lijden met elkaar evenwicht zijn.
Maar omdat de meeste mensen geen zelfmoord plegen de gehechtheid aan het leven groter is dan het verlangen naar de dood.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2021, 15:09   #6
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Begrijpelijk, maar als overtuigd christen zou je toch in de eeuwige hemel moeten geloven.
Of vrees je de hel?

Als troost moge dienen dat de mens over het algemeen het leven lief heeft en geluk en lijden met elkaar evenwicht zijn.
Maar omdat de meeste mensen geen zelfmoord plegen de gehechtheid aan het leven groter is dan het verlangen naar de dood.
Ik ben ook maar een mens die kan twijfelen, maar gelovig genoeg geen zelfmoord te plegen. Volharden tot het bittere einde is een roeping die ik niet kan negeren.
Ja ik vrees ook voor de hel, maar waan me wel gered. Ik heb gebeden en Hij heeft me bij naam tot Hem geroepen. Dat was een levensechte ervaring die me in volle nuchterheid overkwam en me instant veranderde.

Het leven zoals het geleefd moet worden is ons mijn inziens afgepakt. We worden geboren tussen beton en krijgen constant toegeroepen aan welke normen we moeten voldoen. Normen waarvan de haren rechtop komen als je maar een greintje godsvrezend bent.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2021, 09:58   #7
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik word banger van het leven dan de dood.
Dat het permanent eindigt is daarop een rustgevende gedachte.
Dat het verder duurt is misschien wel akeliger.
Ah, je hebt eindelijk de terreur van die religies begrepen. Dood gaan is inderdaad, voor iemand die niet in al die zever gelooft, helemaal geen probleem, dat is gewoon zoals inslapen he, maar niet meer wakker worden.

Als je gaat geloven dat je eeuwig en drie dagen gefolterd kan worden, dan kan men U daarmee nogal wat dinges laten doen he om dat te vermijden. Maar als je beseft dat het gewoon niks bijzonders heeft, en je gewoon "stopt met er te zijn", dan is de dood geen enkel probleem. In tegendeel, zoals je zegt. Dood is een verlossing als het niet meer plezant is. Natuurlijk is "dood gaan" misschien een bijzonder onaangename belevenis, maar hoe korter dat duurt, hoe beter dat is he.

Dat willen vasthouden aan leven is idioot. Wat telt is plezier maken en dan zo rap mogelijk dood zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2021, 11:27   #8
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik word banger van het leven dan de dood.
Dat het permanent eindigt is daarop een rustgevende gedachte.
Dat het verder duurt is misschien wel akeliger.
Nu, dat gevoel heb ik ook wel eens van: van mij hoeft het niet meer.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2021, 11:33   #9
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik ben ook maar een mens die kan twijfelen, maar gelovig genoeg geen zelfmoord te plegen. Volharden tot het bittere einde is een roeping die ik niet kan negeren.
Zo is en zo denk ook.
En wie weet dan nog eens iemand voor ik dood ga mijn atoomtheorie wil accepteren en al mijn werk niet voor niets is geweest.
Citaat:
Ja ik vrees ook voor de hel, maar waan me wel gered. Ik heb gebeden en Hij heeft me bij naam tot Hem geroepen. Dat was een levensechte ervaring die me in volle nuchterheid overkwam en me instant veranderde.
Mooi.
Citaat:
Het leven zoals het geleefd moet worden is ons mijn inziens afgepakt. We worden geboren tussen beton en krijgen constant toegeroepen aan welke normen we moeten voldoen. Normen waarvan de haren rechtop komen als je maar een greintje godsvrezend bent.
De oude normen van vroeger, die zijn onmenselijk, bijvoorbeeld om een vrouw die overspel pleegt ter dood te veroordelen.
De moderne normen zijn veel menselijker en liefdevoller.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2021, 08:15   #10
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Beter is het te leven vóór de dood.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2021, 12:09   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Hier wat verder woont een vrouw en die is zo slecht van karakter, dat ik echt meen dat die zo slecht is dat die niet kan sterven. Zo straf slecht dat dat niet uitgeroeid kan worden.

Maar wat mezelf betreft: no way.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2021, 09:27   #12
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hier wat verder woont een vrouw en die is zo slecht van karakter, dat ik echt meen dat die zo slecht is dat die niet kan sterven. Zo straf slecht dat dat niet uitgeroeid kan worden.
Zoals het goede sterft aan het kwade, zo ook met het kwaad dat sterft aan het goede.
Citaat:
Maar wat mezelf betreft: no way.
Dus je bent niet de onuitroeibare goedheid?
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2021, 07:40   #13
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Zou de dood niet meer bestaan, dan zal je ook niet ouder worden en altijd en eeuwig dezelfde leeftijd hebben.
Dat wordt toch vreselijk saai.

Ook zal je nooit iemand anders worden dan je al bent.
Ook dat is saai.

Ook behoef je niet meer voor je bestaan te strijden en te lijden.
Je wordt gemakzuchtig en slap.
Ach, ach, wat een ellende....
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2021, 10:15   #14
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.252
Standaard

Als mensen vinden we loslaten 1 van de moeilijkste dingen in het leven, ook het leven zelf loslaten is moeilijk. Het is een instinct: We willen niet dood en we hebben er bang van.

Aan de andere kant is doodgaan heel normaal en het staat iedereen te wachten. 1 van de weinige dingen die eerlijk zijn in de wereld.

Wat leven na de dood betreft geloof ik dat best. Er is zeker leven na de dood. Bewust leven is dat echter niet. Je bewustzijn, je herinneringen, je identiteit zijn chemische processen in je hersenen en die staan uit. Ze zitten er nog ergens maar ze worden niet meer "beleefd". En als je wordt gecremeerd dan vergaan ze tot as. Deze as (indien uitgestrooid) zorgt dan weer voor meer vruchtbaarheid en meer leven. Een concept dat ik wel mooi vind: Het eindigen van een leven zorgt dan voor meer biodiversiteit. Dus: Er is leven na de dood. Geen zorgen dus.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2021, 10:28   #15
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

De dood is eigenlijk eerlijk, want ze discrimineert niemand.
Volgens mij bestond onze frequentie al voor het leven.
We weten niets meer van onze geboorte, hoewel dat voor velen onder ons een beangstigende situatie moet geweest zijn.
En zo zal dat ook met sterven zijn, terugkeren naar die frequentie en daarin opnieuw tot uiting komen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2021, 08:27   #16
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Als mensen vinden we loslaten 1 van de moeilijkste dingen in het leven, ook het leven zelf loslaten is moeilijk. Het is een instinct: We willen niet dood en we hebben er bang van.

Aan de andere kant is doodgaan heel normaal en het staat iedereen te wachten. 1 van de weinige dingen die eerlijk zijn in de wereld.
Eerlijk is het niet, integendeel, maar wel moet het gebeuren om wedergeboren te worden.
Citaat:
Wat leven na de dood betreft geloof ik dat best. Er is zeker leven na de dood. Bewust leven is dat echter niet. Je bewustzijn, je herinneringen, je identiteit zijn chemische processen in je hersenen en die staan uit. Ze zitten er nog ergens maar ze worden niet meer "beleefd".
Je leeft sowieso verder in de microkosmos, heel bewust zelfs, meer dan hier op aarde.
En je was er ook al altijd, maar nu besef je het pas.
Citaat:
En als je wordt gecremeerd dan vergaan ze tot as. Deze as (indien uitgestrooid) zorgt dan weer voor meer vruchtbaarheid en meer leven. Een concept dat ik wel mooi vind: Het eindigen van een leven zorgt dan voor meer biodiversiteit. Dus: Er is leven na de dood. Geen zorgen dus.
Zo is het.

Maar hebt de essentie van het leven vergeten en dat is de Geest, die gaat terug naar God om van daaruit weer wedergeboren te worden in een willekeurig totaal nieuw leven.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 5 juni 2021 om 08:28.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2021, 08:32   #17
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De dood is eigenlijk eerlijk, want ze discrimineert niemand.
Volgens mij bestond onze frequentie al voor het leven.
We weten niets meer van onze geboorte, hoewel dat voor velen onder ons een beangstigende situatie moet geweest zijn.
En zo zal dat ook met sterven zijn, terugkeren naar die frequentie en daarin opnieuw tot uiting komen.
De eindeloze herhaling van het leven en de dood dus.

Maar ook het eeuwige leven in de hemel van de microwezentjes, statisch als herinnering en dus ook heel erg saai, maar ongetwijfeld kunnen de microwezentjes daar weer een hogere ontwikkeling van maken.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2021, 13:48   #18
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik ben ook maar een mens die kan twijfelen, maar gelovig genoeg geen zelfmoord te plegen. Volharden tot het bittere einde is een roeping die ik niet kan negeren.
Ja ik vrees ook voor de hel, maar waan me wel gered. Ik heb gebeden en Hij heeft me bij naam tot Hem geroepen. Dat was een levensechte ervaring die me in volle nuchterheid overkwam en me instant veranderde.

Het leven zoals het geleefd moet worden is ons mijn inziens afgepakt. We worden geboren tussen beton en krijgen constant toegeroepen aan welke normen we moeten voldoen. Normen waarvan de haren rechtop komen als je maar een greintje godsvrezend bent.
U hallucineert dus met waanvoorstellingen die u als echt ervaart , wat wijst op een psychose en u ziet uw gebrek als inzicht over uw geestelijk functioneren als een roeping.
Meestal worden mensen dan opgenomen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2021, 13:57   #19
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U hallucineert dus met waanvoorstellingen die u als echt ervaart , wat wijst op een psychose en u ziet uw gebrek als inzicht over uw geestelijk functioneren als een roeping.
Meestal worden mensen dan opgenomen.
Ik ben zo gemanhandeld geweest en verplicht op gesprek gemoeten.
Die mensen zijn nu tot inkeer gekomen en hebben later hun narratieven aangepast. En ik, ik verkondig nog altijd dezelfde zever
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2021, 09:32   #20
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik ben zo gemanhandeld geweest en verplicht op gesprek gemoeten.
Die mensen zijn nu tot inkeer gekomen en hebben later hun narratieven aangepast. En ik, ik verkondig nog altijd dezelfde zever
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be