Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 februari 2012, 09:16   #1
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard 'Ex-tbs'er doodde Ximena'

ma 27 feb 2012

'Ximena vermoord door ex-tbs'er'



AMSTERDAM - De 15-jarige Ximena Pieterse, die afgelopen weekeinde werd vermoord in Den Haag, is waarschijnlijk een volstrekt willekeurig slachtoffer geworden van een aanval door een voormalige tbs'er.


Dat schrijft het AD. De scholiere liep waarschijnlijk volkomen toevallig de man tegen het lijf, nadat ze vrijdagavond was gaan stappen. Na afloop zou ze bij een vriendinnetje gaan logeren.

Hoe zij uiteindelijk in het huis van de voormalig jeugd-tbs'er is beland, is de politie nog onduidelijk.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1...rmoord___.html

Altijd hetzelfste mee die gasten.
En wanneer gaan die spychlogen en spychiaters en meer van dat soort "deskundigen" het in hun kale hersens krijgen dat dergelijke types niet te genezen zijn? Nooits van ze leven.
Boekenverstand hebben ze erover meer niet. Eens TBSér altijd tbsér.
Ze dachten, tis uit zijn jeugd en nu hij volwassen is zal het wel over zijn.
Ja mijn botte.!! Die gasten horen levenslang in een inrichting. Ze kunnen niet vrij in de samenleving zijn. Hoe vaak is het al bericht dat tijdens proef verlof fout ging? Meer dan genoeg.
Opsluiten en sleutel in de vaart gooien!!
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 09:35   #2
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard

di 28 feb 2012

Jeugd-tbs onder de loep
AMSTERDAM - CDA-kamerlid Madeleine van Toorenburg wil Kamervragen stellen naar aanleiding van de schokkende moord op de 15-jarige Ximena Pieterse van afgelopen weekeinde.

De moord is waarschijnlijk het werk van een voormalig jeugd-tbs'er, met zwaar psychiatrische problemen. Zowel CDA als PvdA willen dat de behandeling tegen het licht wordt gehouden. Ze willen dat staatssecretaris Teeven (Veiligheid en Justitie) uitleg gaat geven.

Verdachte Stanley A. noemde zijn verblijf in de jeugdinrichting Teylingereind ook nog eens 'vrij luxe'. "Ik had daar meer dan thuis", schreef hij.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1...de_loep__.html

Wat zegt het spreekwoord: "Te laat de put gevuld als het kalf verdronken is."
Triest dat dit gezegde zo een gruwelijke werkelijkheid kreeg voor Ximena. Zij heeft er niks meer aan.
Wanneer gaan ze verdomme eens vooruit gaan leren denken in Denhaag ivp altijd achteraf met feiten geconfronteerd te moeten worden?
Ze moeten eens een half jaar op straat meelopen en leven dan zien ze hoe de werkelijkheid is ipv het uit boekjes en wetjes te leren en dan denken dat ze weten hoe de samenleving in mekaar zit.
Rutte moet niet in dat Torentje zitten, nee op de fiets door dorpen en steden rijden. Met flikken en security meegaan met mensen praten, op de koffie thuis, bij den Aldi boodschappen doen enz. Dan weet hij wat er leeft, en de rest ook de fiets op.
Oer-Nederlandser kan een politicus niet werken.
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 09:48   #3
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard

Stanley A. was wandelende tijdbom

DEN HAAG - Stanley A., de 25-jarige Hagenaar, die wordt verdacht van de moord op Ximena Pieterse (15), blijkt een verleden vol extreem geweld, drugsgebruik en psychiatrische problemen te hebben. Bekenden typeren hem als een wandelende tijdbom.

“Een onvoorspelbare, instabiele gek”, zo zegt een oude voetbalteamgenoot over Stanley. De problemen begonnen voor de moordverdachte toen hij in 2000 naar de middelbare school ging. Zelf schrijft hij daarover in een online dagboek. “Al snel werd ik daar ook gepest. Ik bleef zitten en 8 januari 2002 ging ik naar de Pleysierschool op de wolweversgaarde. 13 juni 2002 14.15 beging ik een delict door iemand neer te steken. Ik was het gepest zat. Ik werd midden in de klas met de doodbedreigd. Ik durfde niks te zeggen. Ik heb een willekeurig iemand neer gestoken.”


Jeugd-tbs

Stanley wordt voor de steekpartij veroordeeld tot jeugd-tbs en zal uiteindelijk vier jaar vastzitten. Veel indruk maakt de straf niet. Over jeugdgevangenis Teylingereind schrijft hij: “Het was meer een soort van hotel/jeugdherberg met tralies en een betonnen muur. We hadden het vrij luxe. Vind ik. Ik had daar meer dingen dan eerst thuis.” In 2003 wordt hij overgeplaatst naar een psychiatrische instelling in Eindhoven. “Ook een mooie tijd gehad”, zo schrijft hij achteraf.


Paranoia

De laatste jaren woonde hij weer thuis bij zijn vader en diens vriendin. Stanley blijft ondertussen kampen met woede-uitbarstingen en geeft zich over aan drugsgebruik. Buren noemen hem tegen het AD “een engerd” en “een griezel.” Zelf schrijft Stanley in zijn dagboek erg veel last te hebben van depressies en zelfmoordneigingen. In een dagboeknotitie van begin september 2007 schreeuwt hij het bijna uit van wanhoop. “ik weet het nie meer mensen...ik heb het niet meer. er is 150 euro van me gestole, me kat gaat dood, ik ben verliefd, maar kan er niks mee...wat doe ik nog op deze wereld? wrom ben ik nu nie sterker dan ik vroeger was, toen ik wel kon vechten om er boven op te kome? als het zo blijft doorgaan, leef ik nie lang meer.........”

Na een vakantie in Turkije is hij weer optimistisch, om een maand later in oktober te noteren. “Ik word helemaal gek van andere mensen. Of ze lullen of ze doen, hoe dan ook, ze maken me helemaal paranoia. Ik ben um helemaal aant flippe in me hooft. Ik weet niet wat ik ermee aan moet.”


Ximena Pieterse

Afgelopen zaterdagochtend lijkt het weer gruwelijk mis te zijn gegaan als Ximena Pieterse waarschijnlijk toevallig op zijn pad komt. Het meisje wordt in Stanley’s woning in de Goudenregenstraat afschuwelijk toegetakeld met een mes en overlijdt op straat, badend in het bloed. Stanley meldt zich korte tijd later zelf bij de politie.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1...tijdbom__.html

Hier nog eens gezegd: het zijn lopende tijdbommen. En dat zien of willen de deskundigen niet zien
Blijkbaar zien mensen uit de straat het wel en heel duidelijk met een goed oordeel. Hoe kan dat? Jan uit de straat heeft levenswijsheid en ervaring,
"de deskundigen" enkel boekenwijsheid.
Levenswijsheid<> boekenwijsheid daar zit het knelpunt dat al genoeg slachtoffers heeft gemaakt. Hopelijk is Ximena de laatste.
Dus ook deskundigen op de fiets de straat op. Miss leren ze eens wat.
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 16:11   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.400
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik herken het eerste deel van het verhaal. Een jong iemand die moegetergt door het lint gaat.
Daar kan ik nog enigzins begrip voor opbrengen.

Maar het is het andere deel , het willekeurig neersteken van iemand gaat daarentegenover mijn bevattingsvermogen te buiten.

Maar dat het moet cummuleren in de moord op 15 jarig meisje, da's al helemaal van de pot gerukt.

Er zijn enkele dingen duidelijk.
Het huidige systeem van "vrijheidsontneming" werkt niet voor echte criminelen. En veroordeelde mensen die niet crimineel van inborst waren, worden wel crimineel in't huidige systeem.
"Experten" op't vlak van psychiatrische begeleiding slaan regelmatig de bal mis.

En hoe gaat men deze zaak afhandelen? Weer een paar jaartjes in een instelling?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 18:27   #5
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard

Op eenvandaag uitgebreid over deze kwestie. Hoofdconclusie: de nazorg voor deze tbsérs faalt.
http://www.eenvandaag.nl/
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2012, 11:58   #6
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Op eenvandaag uitgebreid over deze kwestie. Hoofdconclusie: de nazorg voor deze tbsérs faalt.
http://www.eenvandaag.nl/
Verdachte moord meisje Nootdorp zocht hulp
De 25-jarige Stanley A., die de moord op een 15-jarig meisje uit Nootdorp heeft bekend, zocht al een tijdlang hulp voor zijn psychische problemen. Dat stelt zijn advocaat Rob Pohlkamp woensdag.

DELFT (ANP) - De 25-jarige Stanley A., die de moord op een 15-jarig meisje uit Nootdorp heeft bekend, zocht al een tijdlang hulp voor zijn psychische problemen. Dat stelt zijn advocaat Rob Pohlkamp woensdag.

A. zegt volgens zijn advocaat niet te begrijpen waarom hij het meisje neerstak en het verschrikkelijk te vinden dat het is gebeurd.

Al in februari vorig jaar schreef Stanley A. een brief met daarin zijn noodkreet. In oktober vroeg hij zelf hulp bij de psychiatrische instelling De Waag. ,,Hij heeft steeds hulp gezocht, maar nooit gekregen’’, aldus Pohlkamp. ,,Hij vindt zelf dat het nooit zover had moeten komen.’’
http://nieuws.nl.msn.com/binnenlands...orp-zocht-hulp

Uit dit verhaal blijkt dus toch enige waarheid uit de conclusie van gisteren dat de nazorg tbsers schromelijk te kort schiet. Ook het eerder verhaal van zijn wanhoopsbrief lijkt hierop.
Dan is hij zowat ontoerekeningsvatbaar voor zijn daden en zijn de falende instanties hier ook medeverantwoordelijk voor de dood van Ximena.
100x schande voor deskundigen
De betreffende ministeries hier op matje en valt kabinet erover, voor mijn part. Hoogste tijd dat er eens mensen met levenswijsheid in het torentje gaan zitten ipv boekenwurmen.
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 04:20   #7
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

In iedere gedetineerde zit er ergens een recidivist verscholen. In iedere blanco een potentiele misdadiger.
Dus ja wat wil je nu, een sl
ot op iedereen steken?
Er komen er echt een massa mensen op vrije voeten na een veroordeling waarvan je nadien nooit nog last hebt.
En van een aantal zal je idd nadien nog eens horen of lezen.
Nou ja...zo is het leven hé?
De builen met de blutsen vind ik beter dan alleen nog maar blutsen.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be