Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 augustus 2007, 13:10   #1
Politics.be
Redactie
 
 
Politics.be's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
Standaard Dierenwelzijn: Proefdieren in België: cijfers 2006

In totaal zijn vorig jaar 756.715 dieren gebruikt voor biomedischeproeven. Dit betekent een lichte stijging van het aantal proefdierenin vergelijking met 2005. De proefdieren werden voornamelijk gebruiktvoor de ontwikkeling en kwaliteitscontrole van geneesmiddelen enmedisch materiaal. Dat besluit de dienst Dierenwelzijn van deFederale Overheidsdienst Volksgezondheid, Veiligheid van deVoedselketen en Leefmilieu op basis van de statistieken van deerkende laboratoria voor 2006.

Lees verder...
Politics.be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 13:40   #2
the outlaw torn
Minister
 
the outlaw torn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: oost-vlaanderen
Berichten: 3.424
Standaard

een triestig feit dat dit nog bestaat , mr aan hetgeen in het artikel staat te oordelen is er veel controle dus ja,..

toch ben en blijf ik tegen dierproeven en moet men nog meer naar alternatieven op zoek gaan.

trouwens, in plaats van dieren te gebruiken, waarom geen gevangenen ? die zitten toch mr op ons kosten te leven, doe ze nog iets nuttig.
natuurlijk wel onder strenge controle, mr toch , dan testten ze direct op mensen want dieren zijn niet altijd even betrouwbaar, kijk nr het geval met dat medicijn vr zwangere vrouwen dat bij vogels geen kwaad en bij mensen tot misvormde kinderen leidde.

dus nogmaals, waarom geen gedetineerden inschakelen vr proeven ?
__________________
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 14:35   #3
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
een triestig feit dat dit nog bestaat , mr aan hetgeen in het artikel staat te oordelen is er veel controle dus ja,..

toch ben en blijf ik tegen dierproeven en moet men nog meer naar alternatieven op zoek gaan.

trouwens, in plaats van dieren te gebruiken, waarom geen gevangenen ? die zitten toch mr op ons kosten te leven, doe ze nog iets nuttig.
natuurlijk wel onder strenge controle, mr toch , dan testten ze direct op mensen want dieren zijn niet altijd even betrouwbaar, kijk nr het geval met dat medicijn vr zwangere vrouwen dat bij vogels geen kwaad en bij mensen tot misvormde kinderen leidde.

dus nogmaals, waarom geen gedetineerden inschakelen vr proeven ?
zijn er dan 756.715 gevangenen in België?
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 14:50   #4
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Honden, katten, konijnen, primaten maar ook de doordeweekse muis of rat, ik wordt er niet goed van. Terwijl de mogelijkheden in-vitro het merendeel kunnen vervangen en er, eventueel tegen betaling, voldoende vrijwilligers te vinden zouden zijn.
Zieke mensen, weerloze slachtoffers aan ook niets bijbrengende testen onderwerpen (bv make-up...), Mengele zou fier op jullie zijn...Naar analogie met die Malherbe schaam ik me mens te zijn.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 20:16   #5
the outlaw torn
Minister
 
the outlaw torn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: oost-vlaanderen
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Honden, katten, konijnen, primaten maar ook de doordeweekse muis of rat, ik wordt er niet goed van. Terwijl de mogelijkheden in-vitro het merendeel kunnen vervangen en er, eventueel tegen betaling, voldoende vrijwilligers te vinden zouden zijn.
Zieke mensen, weerloze slachtoffers aan ook niets bijbrengende testen onderwerpen (bv make-up...), Mengele zou fier op jullie zijn...Naar analogie met die Malherbe schaam ik me mens te zijn.
goed gezegd, ik schaam mij samen met u vr onze gehele mensheid

wie zei het ook weer dat men de mate van beschaving kan aflezen aan de manier waarop men met dieren omgaat ? wie het ook weze ( het was ghandi trouwes als ik met nt vergis, die heeft tenslotte redelijk veel gezegd ), hij heeft gelijk, en nog geen klein beetje. en dat is geen compliment vr onze mate van ontwikkeling.

kijk nr de asielen, etc.
__________________
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 21:09   #6
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Honden, katten, konijnen, primaten maar ook de doordeweekse muis of rat, ik wordt er niet goed van. Terwijl de mogelijkheden in-vitro het merendeel kunnen vervangen en er, eventueel tegen betaling, voldoende vrijwilligers te vinden zouden zijn.
Zieke mensen, weerloze slachtoffers aan ook niets bijbrengende testen onderwerpen (bv make-up...), Mengele zou fier op jullie zijn...Naar analogie met die Malherbe schaam ik me mens te zijn.
heeft u het persbericht eigenlijk wel gelezen? Het gebruik van proefdieren is wettelijk streng geregeld. Je hebt toestemming nodig van een ethisch commitee om nieuwe dierexperimenten op te starten. Je dient te verantwoorden waarom proefdieren noodzakelijk zijn.

Het is al verboden om proefdieren te gebruiken voor cosmetica-testen.

In vitro kan niet het merendeel van de dierproefen vervangen. Het is onmogelijk om het samenspel tussen verschillende organen na te bootsen in een petri-schaal. En dat is maar 1 voorbeeld.

De grote vooruitgang van de kennis over hoe een menselijke cel nu functioneert en interageert is er pas gekomen nadat het mogelijk was proefdieren genetisch te manipuleren. Kennis dat vroeg of laat gebruikt wordt om ook u te genezen. Hoe graag je ook dieren ziet, de realiteit is dat proefdieren een noodzakelijk kwaad blijven. En net daarom ook goed dat de strenge regulering er is. Je vergelijking met Mengele is helemaal van de pot gerukt.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 12:25   #7
m.r.
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 6 augustus 2007
Berichten: 315
Standaard

Dierenproeven [b]moeten naar omlaag[b] en mogen zeker niet stijgen ! Men dient er dringend werk van te maken ! En ik zou ook wel willen weten of voor welke cosmetica dierenproeven worden gedaan. Dit zou echt niet mogen ! Misschien daarvoor de gevangenen inschakelen ?
m.r. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 13:22   #8
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door m.r. Bekijk bericht
Dierenproeven [b]moeten naar omlaag[b] en mogen zeker niet stijgen ! Men dient er dringend werk van te maken ! En ik zou ook wel willen weten of voor welke cosmetica dierenproeven worden gedaan. Dit zou echt niet mogen ! Misschien daarvoor de gevangenen inschakelen ?
Welk gedeelte van "dierproeven voor cosmetica zijn verboden" begrijp je niet?
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 13:26   #9
m.r.
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 6 augustus 2007
Berichten: 315
Standaard

Zijn dierenproeven voor cosmetica verboden ?
m.r. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 13:37   #10
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

af en toe een link lezen kan wonderen doen
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 16:44   #11
Goldband
Parlementslid
 
Goldband's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2004
Berichten: 1.652
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door m.r. Bekijk bericht
Zijn dierenproeven voor cosmetica verboden ?
Ja, dierproeven voor cosmetica zijn verboden.
__________________
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus)
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 18:01   #12
m.r.
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 6 augustus 2007
Berichten: 315
Standaard

Leuk om te weten ! Dus niet meer naar de Body Shop !
m.r. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 18:05   #13
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door m.r. Bekijk bericht
Leuk om te weten ! Dus niet meer naar de Body Shop !

Nochtans gebruikte ik de shampoo (aarbei) van de body shop voor men kat. (af en toe wanneer het echt nodig was)
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 18:06   #14
m.r.
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 6 augustus 2007
Berichten: 315
Standaard

Ik gebruik babyshampoo voor mijn hond, elke maand één wasbeurt.
m.r. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 21:22   #15
the outlaw torn
Minister
 
the outlaw torn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: oost-vlaanderen
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door m.r. Bekijk bericht
Leuk om te weten ! Dus niet meer naar de Body Shop !
de body shop verkoopt enkel producten die niet getest zijn op dieren.
maw als je per se nr zo'n winkel wil of moet, ga daarheen, het veiligst, nr schijnt, zoveel ken ik er ook niet van.
__________________
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 21:26   #16
m.r.
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 6 augustus 2007
Berichten: 315
Standaard

Maar als dierenproeven voor cosmetica verboden zijn, dan hoef ik niet meer naar Body Shop en is dit enkel maar een marketingdingetje van Body shop !
m.r. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 21:28   #17
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
een triestig feit dat dit nog bestaat , mr aan hetgeen in het artikel staat te oordelen is er veel controle dus ja,..

toch ben en blijf ik tegen dierproeven en moet men nog meer naar alternatieven op zoek gaan.

trouwens, in plaats van dieren te gebruiken, waarom geen gevangenen ? die zitten toch mr op ons kosten te leven, doe ze nog iets nuttig.
natuurlijk wel onder strenge controle, mr toch , dan testten ze direct op mensen want dieren zijn niet altijd even betrouwbaar, kijk nr het geval met dat medicijn vr zwangere vrouwen dat bij vogels geen kwaad en bij mensen tot misvormde kinderen leidde.

dus nogmaals, waarom geen gedetineerden inschakelen vr proeven ?
omdat de meeste mensen het niet zo'n goed idee vinden om bij gedetineerde een lobotomie uit te voeren of ze te besmetten met ziekten en dergelijke?

Omdat mensen het niet zo tof vinden dat een medicijn voor zwangere vrouwen meteen op zwangere vrouwen worden getest, ook al zijn die gedetineerd?

Enzovoort?
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 21:32   #18
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Niet alle cosmeticaproducten die je in België kan kopen zijn van Belgische bedrijven en/of worden in België geproduceerd

Jammer genoeg zijn voor de meeste cosmeticaprodukten die je hier kan kopen wel degelijk dierproeven gebeurd.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 22:15   #19
the outlaw torn
Minister
 
the outlaw torn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: oost-vlaanderen
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
omdat de meeste mensen het niet zo'n goed idee vinden om bij gedetineerde een lobotomie uit te voeren of ze te besmetten met ziekten en dergelijke?

Omdat mensen het niet zo tof vinden dat een medicijn voor zwangere vrouwen meteen op zwangere vrouwen worden getest, ook al zijn die gedetineerd?

Enzovoort?
helaas wel e, nochtans zou dat het efficienst zijn.
__________________
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 22:31   #20
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Honden, katten, konijnen, primaten maar ook de doordeweekse muis of rat, ik wordt er niet goed van. Terwijl de mogelijkheden in-vitro het merendeel kunnen vervangen en er, eventueel tegen betaling, voldoende vrijwilligers te vinden zouden zijn.
Zieke mensen, weerloze slachtoffers aan ook niets bijbrengende testen onderwerpen (bv make-up...), Mengele zou fier op jullie zijn...Naar analogie met die Malherbe schaam ik me mens te zijn.
Als je je stoort aan dieren die mishandeld worden of misbruikt worden, dan moet je je zeker niet richten op dit onderzoek. Hier wordt er juist efficiënt en zuinig mee omgesprongen, en de beestjes worden enkel gebruikt om ziektes e.d. tegen te gaan.
Hoewel ik ook wel wat verschoot van alle cijfers zo op een rijtje te zien.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be