Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 maart 2007, 14:28   #1
Queensburry
Gouverneur
 
Queensburry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2005
Berichten: 1.107
Standaard Gratis Koran via de Standaard

Vandaag een bon in de Standaard om gratis een exemplaar van de Koran te gaan afhalen in de winkel.
Is dat niet vreemd voor een zgn. Katholieke krant?
Hebben ze dat ooit gedaan voor de Bijbel? Of voor, laten we zeggen, Darwin?
Neen.
En nog iets anders: speciale aankoopakties tegen verminderd tarief zijn gebruikelijk in de pers. Maar een boek volledig gratis? Neen, dat nog nooit.
Mijn vraag is dan ook: wie financiert dit?
Is de Standaard gecontacteerd door een Arabier met een valies vol petro-dollars? Laten ze zich voor de kar spannen van de Jihad?
Ik weet het niet, maar deze aktie laat toch een wrang gevoel na.
Vergeet niet dat het gepaard gaat met een lange pro-Islam campagne van deze krant.
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 14:35   #2
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Bij De Morgen was de eerste DVD van hun filmreeks ook gratis, dat is volgens mij bijna gelijkwaardig aan een paperback Koran. Dus zo extreem vreemd vind ik dat niet.
Dat het een Koran is, is logisch daar het ter promotie van hun 15-delige reeks over de Islam dient.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 14:42   #3
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde
 
Lao Tzu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 825
Standaard

Oud nieuws.
__________________
Lao Tzu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 14:45   #4
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Lijkt me nog interessant!
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 15:49   #5
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Boycotten!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 17:28   #6
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Boycotten!


D�*�*r gaan ze bij De Standaard nogal van wakker liggen zeg! Alsof jij ooit al eens een krant van De Standaard van dichtbij gezien hebt. Dat is een krant voor mensen die kunnen lezen hoor.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 17:32   #7
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht


D�*�*r gaan ze bij De Standaard nogal van wakker liggen zeg! Alsof jij ooit al eens een krant van De Standaard van dichtbij gezien hebt. Dat is een krant voor mensen die kunnen lezen hoor.

Voor mensen die kunnen lezen?
Voor mij is dat een krant als een andere buiten de morgen natuurlijk.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 17:40   #8
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
Vandaag een bon in de Standaard om gratis een exemplaar van de Koran te gaan afhalen in de winkel.
Is dat niet vreemd voor een zgn. Katholieke krant?
Hebben ze dat ooit gedaan voor de Bijbel? Of voor, laten we zeggen, Darwin?
Neen.
Maar een boek volledig gratis? Neen, dat nog nooit.
Mijn vraag is dan ook: wie financiert dit?
Is de Standaard gecontacteerd door een Arabier met een valies vol petro-dollars? Laten ze zich voor de kar spannen van de Jihad?
Ik weet het niet, maar deze aktie laat toch een wrang gevoel na.
Vergeet niet dat het gepaard gaat met een lange pro-Islam campagne van deze krant.
Jezus. Ik heb je post drie keer gelezen en je profiel bekeken, gewoon om te zien of je het wel meende. Blijkbaar wel...
Jongen, je hebt nog nooit van economie of p.r.-campagnes gehoord, en al zeker niet van "de pers", als je zulke uitspraken doet.
Een boek gratis, dat nog nooit ?! Ik heb wel al een boek gratis gekregen bij HLN, twee boeken bij de Cosmopolitan (ja, haha ), een dvd bij de humo, een condoom bij de p-magazine, een cd bij de deng... Mot je nog wat ?
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 19:18   #9
Queensburry
Gouverneur
 
Queensburry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2005
Berichten: 1.107
Standaard

Mijn vraag is eigenlijk: welke agenda wordt hier gevolgd?

Is het een volgende stap in de sensibilisering van Vlaanderen met het oog op de gelijkschakeling van de Islam met het Christendom?
Is het louter een lapsus van progressieve journalisten?
Is het een provocatie?
Is het echt de bedoeling kennis over de Islam bij te brengen?

M.a.w. wat is de bedoeling? Gesteld dat ze bij de Standaard al het antwoord op die vraag hebben. Misschien is het inderdaad gewoon om zich interessant te maken, gewoon een PR-stunt, waarbij het hen niet interesseert dat de wrevel die dit veroorzaakt het publiek weer massaal naar het V.B. zal drijven.
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 20:39   #10
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Met al die allochtonen in het land (en op de kieslijst), moet men dat toch een beetje hip zien te maken nietwaar?
Wat mij betreft is het zonde van het papier dat ze er voor gebruiken.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 21:03   #11
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Staat er ook in hoe je bommen kan maken?
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 22:35   #12
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
Mijn vraag is eigenlijk: welke agenda wordt hier gevolgd?

Is het een volgende stap in de sensibilisering van Vlaanderen met het oog op de gelijkschakeling van de Islam met het Christendom?
Is het louter een lapsus van progressieve journalisten?
Is het een provocatie?
Is het echt de bedoeling kennis over de Islam bij te brengen?

M.a.w. wat is de bedoeling? Gesteld dat ze bij de Standaard al het antwoord op die vraag hebben. Misschien is het inderdaad gewoon om zich interessant te maken, gewoon een PR-stunt, waarbij het hen niet interesseert dat de wrevel die dit veroorzaakt het publiek weer massaal naar het V.B. zal drijven.
Het lijkt me niet geheel nutteloos (in een tijd waarin slag om slinger gedebatteerd wordt over de positie van de islam in ons land) mensen terdege te informeren over deze religie. De Koran is een niet onbelangrijk document in de islam, zoals u weet. Als VB'ers op de loop gaan voor informatie over de islam of voor een exemplaar van de koran, is het erg gesteld natuurlijk. Blijkbaar lopen mensen liever wat uit hun nek te kletsen, al springen de kikkers uit hun mond, dan zich de moeite te getroosten een minimum aan informatie in te winnen, bij voorkeur uit een veelheid van bronnen, en niet uit de enige bron waar VB'ers zich kennelijk nog aan wensen te laven. Ik denk dus niet dat we bepaalde acties niet mogen ondernemen, louter omdat een handvol paranoïden er een geestelijke kruistocht achter vermoeden.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 23:13   #13
Cyrano
Minister
 
Cyrano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2006
Locatie: 3680
Berichten: 3.050
Standaard

Een goede zaak die gratis Koran. Hopelijk is ie kompleet met alle soeras.

Ken je vijand en lees de Koran. Lees daarna nog enkele boeken over Mo en zijn Jihad. Het lijstje van alle citaten die tot geweld aanzetten en uitpuilen van racisme en onverdraagzaamheid kan je op het Net gemakkelijk vinden. Bedank de Standaard dat ze de deur heeft open gedaan. De onnozele halzen, ze weten niet wat ze doen.

Zoals reeds gemeld : het zal hen bezuren. De Standaard zal nog door de moslims verweten worden dat ze het Heilige Boek als wc-papier weggeven hebben. Zo respectloos !!
__________________
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot
W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood.

Laatst gewijzigd door Cyrano : 5 maart 2007 om 23:23.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 23:27   #14
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Voor mensen die kunnen lezen?
Voor mij is dat een krant als een andere buiten de morgen natuurlijk.
Ook mijn favoriete krant maar toch al veel aan kwaliteit ingeboet sinds een aantal jaren vind ik.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 07:45   #15
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Het lijkt me niet geheel nutteloos (in een tijd waarin slag om slinger gedebatteerd wordt over de positie van de islam in ons land) mensen terdege te informeren over deze religie. De Koran is een niet onbelangrijk document in de islam, zoals u weet. Als VB'ers op de loop gaan voor informatie over de islam of voor een exemplaar van de koran, is het erg gesteld natuurlijk. Blijkbaar lopen mensen liever wat uit hun nek te kletsen, al springen de kikkers uit hun mond, dan zich de moeite te getroosten een minimum aan informatie in te winnen, bij voorkeur uit een veelheid van bronnen, en niet uit de enige bron waar VB'ers zich kennelijk nog aan wensen te laven. Ik denk dus niet dat we bepaalde acties niet mogen ondernemen, louter omdat een handvol paranoïden er een geestelijke kruistocht achter vermoeden.
Meer dan groot gelijk. En in je laatste zin mag je geestelijke kruistocht vervangen door "complot". Er is geen complot op internationaal niveau om de islam gelijk te schakelen met het christendom. Het is de taak van een krant om te informeren.

en @Queensburry:
Is het een volgende stap in de sensibilisering van Vlaanderen met het oog op de gelijkschakeling van de Islam met het Christendom? --> Die bestaat alleen in paranoïde complottheorieën.
Is het louter een lapsus van progressieve journalisten?-->Een fout ? Kan het niet gewoon de bedoeling zijn ?
Is het een provocatie?-->Als jij door een boek geprovoceerd wordt...
Is het echt de bedoeling kennis over de Islam bij te brengen?-->Dit is een deel van het echte doel, als je het mij vraagt.

Maar je vergeet een belangrijk argument: jij praat erover, ik praat erover, je hoort het op de radio, en het gratis boek is een incentive om te kopen. Een uitgekiende reclame/verkoopstruc. Net als álle kranten/tijdschriften doen. Waar maak je je druk om ? Dat de Islam zo zieltjes zal winnen ? Pff.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 08:29   #16
Cyrano
Minister
 
Cyrano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2006
Locatie: 3680
Berichten: 3.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Is het een volgende stap in de sensibilisering van Vlaanderen met het oog op de gelijkschakeling van de Islam met het Christendom? --> Die bestaat alleen in paranoïde complottheorieën.
Is het louter een lapsus van progressieve journalisten?-->Een fout ? Kan het niet gewoon de bedoeling zijn ?
Is het een provocatie?-->Als jij door een boek geprovoceerd wordt...
Is het echt de bedoeling kennis over de Islam bij te brengen?-->Dit is een deel van het echte doel, als je het mij vraagt.

Maar je vergeet een belangrijk argument: jij praat erover, ik praat erover, je hoort het op de radio, en het gratis boek is een incentive om te kopen. Een uitgekiende reclame/verkoopstruc. Net als álle kranten/tijdschriften doen. Waar maak je je druk om ? Dat de Islam zo zieltjes zal winnen ? Pff.
Als je door een boek geprovoceerd wordt zoals "de Satanische Verzen"...
Als je door een cartoon geprovoceerd wordt....

Was het maar slechts een provocatie , gevolgd door verontwaardiging. Maar neen er moeten doden vallen.

BTW ik ben zeer geprovoceerd door de inhoud van de Koran. Ik voel echter geen behoefte om mijn moslimbuur het hoofd in te slaan.
Dergelijke haatliteratuur mag men niet verspreiden zonder een goede bijsluiter.

Toen men in de 14de en 15de eeuw de Bijbel populariseerde en iedereen zijn gang liet gaan met de inhoud kwam er ook moord en doodslag van. Met boeken zoals de Koran, de Bijbel, das Kapital en mein Kamf blijft het oppassen geblazen.
__________________
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot
W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood.

Laatst gewijzigd door Cyrano : 6 maart 2007 om 08:30.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 08:35   #17
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
M.a.w. wat is de bedoeling? Gesteld dat ze bij de Standaard al het antwoord op die vraag hebben. Misschien is het inderdaad gewoon om zich interessant te maken, gewoon een PR-stunt, waarbij het hen niet interesseert dat de wrevel die dit veroorzaakt het publiek weer massaal naar het V.B. zal drijven.

Weet je, mij interesseert het ook niet. Mensen die uit wrevel voor een gratis koran voor het VB beginnen te stemmen, hebben een probleem dat niets met de koran te maken heeft.

Bovendien zouden ze een verkeerde keuze maken, want het VB propageert toch de totale vrije meningsuiting. Dus kunnen ze daar geen wezenlijke bezwaren hebben tegen de verspreiding van een gratis koran. Het is maar een geschrift dat een bepaalde visie uitdrukt, hetzelfde als wat ze over hun eigen verkiezingspropaganda beweren.
__________________
'T
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 09:08   #18
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Als je door een boek geprovoceerd wordt zoals "de Satanische Verzen"...
Als je door een cartoon geprovoceerd wordt....

Was het maar slechts een provocatie , gevolgd door verontwaardiging. Maar neen er moeten doden vallen.
Bijzonder kort door de bocht, mijn beste. Ik schreef: "Als jij al door een boek geprovoceerd wordt...". Ik zal het specifiëren: Als jij al door een boek als de Koran geprovoceerd wordt, dan is het erg met je gesteld. Wat bedoel je nu met die Duivelsverzen (denk ik dat je bedoelt), en de cartoons ?
Dat zijn namelijk twee totaal verschillende voorbeelden. Als iemand geprovoceerd geraakt door een boek als "Duivelsverzen" is dat iets helemaal anders dan een boek als de Koran, die men moet interpreteren en moet lezen als een gids voor je leven. Met wijze lessen en interessante filosofische vraagstukken. Net als de Bijbel. Niet zoals de Duivelsverzen, hè. Daarin is duidelijk wel een verschil, of niet ? Maar oké, dit is nog de meest logische van de vergelijkingen. Het grootste verschil zie je wel bij de cartoons. Die zijn gemaakt door een rechtse krant met de bedoeling om te "porren", waarop er een veel te hevige reactie is gekomen. Nu vraag ik me af wat je bedoelt met die vergelijking. Die hevige reacties die jij opnoemt, zijn niet beter dan die van Queensburry, hoor. Dat heb ik ook nooit beweerd. Het is niet omdat ik zeg dat Queensburry zich niet moet laten provoceren door een boek, dat ik zeg dat anderen dat wel horen te doen. Wat een nonsens.

Citaat:
BTW ik ben zeer geprovoceerd door de inhoud van de Koran. Ik voel echter geen behoefte om mijn moslimbuur het hoofd in te slaan.
Dergelijke haatliteratuur mag men niet verspreiden zonder een goede bijsluiter.
Onbekend is onbemind. Praat je ook zo over de Bijbel ? Zo ja, dan kan ik je nog enigszins volgen, hoewel je de mensheid schromelijk onderschat door zo'n stelling.

Citaat:
Toen men in de 14de en 15de eeuw de Bijbel populariseerde en iedereen zijn gang liet gaan met de inhoud kwam er ook moord en doodslag van. Met boeken zoals de Koran, de Bijbel, das Kapital en mein Kamf blijft het oppassen geblazen.
Zonder twijfel blijft het oppassen geblazen voor mensen die vinden zulke boeken (en dan laat ik Das Kapital en Mein Kampf even uit het lijstje weg) letterlijk geïmplementeerd moeten worden in de wetten van een samenleving, en een(/hun) radicale invulling ervan als de enige juiste beschouwen.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 09:35   #19
Cyrano
Minister
 
Cyrano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2006
Locatie: 3680
Berichten: 3.050
Standaard

OK,je hebt een punt. "Als jij al door een boek geprovoceerd wordt...". .. Je bedoelde Queensburry en niet "men" in het algemeen.

Toch zou ik even opletten waar je stelt dat : "helemaal anders dan een boek als de Koran, die men moet interpreteren en moet lezen als een gids voor je leven. " Volgens mijn informatie behoor je de Koran niet te interpreteren maar letterlijk te nemen; de interpretaties staan in Soeras en daar zit ook niet veel elastiek op.

Uit mijn post blijkt toch dat ik het met de Bijbel ook niet zo hoog op heb. De meeste Schriften zijn gevaarlijk spul in de handen van de selectieve lezer. De Kerk was ook geprovoceerd door een massa boeken die nu nog op de Index staan. Mijn verwijt richt zich niet alleen aan de islamieten. Maar het zijn zij die tegenwoordig in beeld komen door hun overtrokken reacties.

Als je de steeds heverige reacties van de ongelovigen verbazen, is het goed eens te kijken naar de oorzaken van die reacties. De agressieve houding van de islamisten in woord en daad roepen dit op. 50 jaar geleden hadden wij hier geen probleem met de Islam. Het probleem is naar ons toe gekomen.
__________________
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot
W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 10:05   #20
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Toch zou ik even opletten waar je stelt dat : "helemaal anders dan een boek als de Koran, die men moet interpreteren en moet lezen als een gids voor je leven. " Volgens mijn informatie behoor je de Koran niet te interpreteren maar letterlijk te nemen; de interpretaties staan in Soeras en daar zit ook niet veel elastiek op.
Dan klopt jouw informatie niet, aangezien de Koran wel degelijk geïnterpreteerd wordt. Hier op dit forum (voor al op het subforum over integratie) wordt nogal vaak gesteld dat de Koran enkel hardlijnig en extremistisch te volgen is. Dat is uiteraard belachelijk, als je rond je kijkt. Ik ken vele moslims, en toch zie ik ze niet trouwen met zesjarige meisjes. Nochtans staat in de Koran dat ze dat moeten doen, volgens sommigen hier. Alles is een interpretatie, als je dat niet kan inzien zit je in de foute business als gelovige/clerus. Er zijn ook verschillende officiële interpretaties buiten die "toevoegingen" die jij aanhaalt, door min of meer hedendaagse theologen. Er is zelfs een soort "handleiding" om een juiste interpretatie te maken, om niks over het hoofd te zien, en om geen foute conclusies te trekken. Dat alles duidt toch op een vorm van interpretaties ? En dat is nog maar het officiële luik. Op persoonlijk vlak gaat dat nog veel verder. Een moslim leeft meer naar de Koran dan een christen naar de Bijbel. Ik spreek nu in gemiddeldes, in Europa. Maar dat wil niet zeggen dat een moslim alles wat in de Koran staat voor waar aanneemt, en alles letterlijk zal volgen, ook al druist dat in tegen wat hij zelf vindt. Dat kan in de slechte en in de goede richting zijn, ik spreek geen waardeoordeel uit. Nog niet.
Zeggen dat een complex boek als de Heilige Schrift niet voor interpretatie vatbaar is, of beweren dat zijn inhoud niet geïnterpreteerd wordt door de individuele gelovigen is allebei fout, radicaal en bekrompen.

[/quote]Uit mijn post blijkt toch dat ik het met de Bijbel ook niet zo hoog op heb. De meeste Schriften zijn gevaarlijk spul in de handen van de selectieve lezer. De Kerk was ook geprovoceerd door een massa boeken die nu nog op de Index staan. Mijn verwijt richt zich niet alleen aan de islamieten. Maar het zijn zij die tegenwoordig in beeld komen door hun overtrokken reacties.[/quote]
Ja, ik ving al een terughoudendheid op tegenover alles wat Heilig is . Maar zoals je zegt, is het in de handen van een selectieve lezer gevaarlijk. Maar is daarom het boek gevaarlijk ? En waarom wordt het gedrag van extremistische islamieten direct als karakteristiek voor alle moslims gebruikt ?

Citaat:
Als je de steeds heverige reacties van de ongelovigen verbazen, is het goed eens te kijken naar de oorzaken van die reacties. De agressieve houding van de islamisten in woord en daad roepen dit op. 50 jaar geleden hadden wij hier geen probleem met de Islam. Het probleem is naar ons toe gekomen.
En laten we nu eens eerlijk zijn. Welke problemen van de islam zijn naar jou toe gekomen ? Hoeveel problemen ondervind jij ervan ? Ik zeg niet dat er in de hele wereld geen problemen zijn met fundamentalisten. Integendeel. Ik zeg wel dat die zogenaamde problemen die naar hier zijn gekomen, weinig te maken hebben met de islam.
Fundamentalisten zijn niet gelijk aan moslims, of omgekeerd. Zo werkt het niet.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be