Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 maart 2007, 10:13   #21
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Als je door een boek geprovoceerd wordt zoals "de Satanische Verzen"...
Als je door een cartoon geprovoceerd wordt....

Was het maar slechts een provocatie , gevolgd door verontwaardiging. Maar neen er moeten doden vallen.

BTW ik ben zeer geprovoceerd door de inhoud van de Koran. Ik voel echter geen behoefte om mijn moslimbuur het hoofd in te slaan.
Dergelijke haatliteratuur mag men niet verspreiden zonder een goede bijsluiter.

Toen men in de 14de en 15de eeuw de Bijbel populariseerde en iedereen zijn gang liet gaan met de inhoud kwam er ook moord en doodslag van. Met boeken zoals de Koran, de Bijbel, das Kapital en mein Kamf blijft het oppassen geblazen.
Juist, men zou ze allemaal eens samen in 1 pakket moeten bundelen en verspreiden. Dan kunnen mensen beter nadenken over hun ideologie.

Ik blijf er bij dat men geen boeken of meningen moet verbieden, maar eerder bespreekbaar moet maken. Iemand een koran geven zonder mogelijkheid tot nabespreking, lijkt me gevaarlijk, zeker als die persoon een ongelovige is.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 10:52   #22
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Iemand een koran geven zonder mogelijkheid tot nabespreking, lijkt me gevaarlijk, zeker als die persoon een ongelovige is.

Hoe bedoel je precies?
__________________
'T
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 11:35   #23
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Hoe bedoel je precies?
Men zou argwaan krijgen tegenover moslims, als men bepaalde passages leest.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 12:41   #24
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Men zou argwaan krijgen tegenover moslims, als men bepaalde passages leest.

Misschien wel. Daarom dat DS er ook een heel dossier bij publiceert. Wie wilt kan zich volledig informeren, anderen zullen selectief blijven.

Ik ben argwanend tegenover elke vorm van strak georganiseerde religie en, for that matter, collectivistische ideologieën. Maar die argwaan is gericht tegen individuen die religie of ideologie aangrijpen om te keer te gaan tegen andere individuen, niet tegen de boeken waarop zij zich baseren.

Misschien zou het wel eens interessant zijn dat DS dit ook doet voor een aantal andere werken, zoals 'mein kampf' of 'das kapital'. Kwestie van zelf niet selectief te zijn.
__________________
'T
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 12:48   #25
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Misschien wel. Daarom dat DS er ook een heel dossier bij publiceert. Wie wilt kan zich volledig informeren, anderen zullen selectief blijven.

Ik ben argwanend tegenover elke vorm van strak georganiseerde religie en, for that matter, collectivistische ideologieën. Maar die argwaan is gericht tegen individuen die religie of ideologie aangrijpen om te keer te gaan tegen andere individuen, niet tegen de boeken waarop zij zich baseren.

Misschien zou het wel eens interessant zijn dat DS dit ook doet voor een aantal andere werken, zoals 'mein kampf' of 'das kapital'. Kwestie van zelf niet selectief te zijn.
Daar ben ik het nu eens 100% mee eens. Het is in mijn ogen niet het boek, maar de lezer die met de ideeën iets moet aanvangen, liefst positief.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 12:57   #26
styllo_ben
Minister-President
 
styllo_ben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 4.454
Standaard

jullie weten duidelijk niet waarover jullie praten

Das kapital is dikker dan de Bijbel, Koran en Mein Kampf samen... In gans België loopt er waarschijnlijk 1000 man rond die dat gelezen heeft...


Laatst gewijzigd door styllo_ben : 6 maart 2007 om 12:58.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 13:02   #27
Fonske
Gouverneur
 
Fonske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Brussel
Berichten: 1.133
Standaard

De Islam is een heel actueel onderwerp , is het dan zo onlogisch dat een krant zijn lezers hiervan een genuanceerd beeld probeert te geven (Die Koran is maar een teaser voor het dossier die de hele week loopt) .
Maar neen, de bekrompen voelen zich weer verongelijkt. Dat nuancering bij hen gelijk staat aan pro Islam maakt genoeg duidelijk. Accurate informatie is de vijand voor mensen die het volk bekrompen en vooringenomen willen houden.
__________________
"Het gezag van duizend personen weegt niet op tegen de bescheiden redenering van één individu" (Galileo Galilei, 1632).
Fonske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 13:03   #28
Cyrano
Minister
 
Cyrano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2006
Locatie: 3680
Berichten: 3.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Dan klopt jouw informatie niet, aangezien de Koran wel degelijk geïnterpreteerd wordt. Hier op dit forum (voor al op het subforum over integratie) wordt nogal vaak gesteld dat de Koran enkel hardlijnig en extremistisch te volgen is. Dat is uiteraard belachelijk, als je rond je kijkt. Ik ken vele moslims, en toch zie ik ze niet trouwen met zesjarige meisjes. Nochtans staat in de Koran dat ze dat moeten doen, volgens sommigen hier. Alles is een interpretatie, als je dat niet kan inzien zit je in de foute business als gelovige/clerus. Er zijn ook verschillende officiële interpretaties buiten die "toevoegingen" die jij aanhaalt, door min of meer hedendaagse theologen. Er is zelfs een soort "handleiding" om een juiste interpretatie te maken, om niks over het hoofd te zien, en om geen foute conclusies te trekken. Dat alles duidt toch op een vorm van interpretaties ? En dat is nog maar het officiële luik. Op persoonlijk vlak gaat dat nog veel verder. Een moslim leeft meer naar de Koran dan een christen naar de Bijbel. Ik spreek nu in gemiddeldes, in Europa. Maar dat wil niet zeggen dat een moslim alles wat in de Koran staat voor waar aanneemt, en alles letterlijk zal volgen, ook al druist dat in tegen wat hij zelf vindt. Dat kan in de slechte en in de goede richting zijn, ik spreek geen waardeoordeel uit. Nog niet.
Zeggen dat een complex boek als de Heilige Schrift niet voor interpretatie vatbaar is, of beweren dat zijn inhoud niet geïnterpreteerd wordt door de individuele gelovigen is allebei fout, radicaal en bekrompen.
Uit mijn post blijkt toch dat ik het met de Bijbel ook niet zo hoog op heb. De meeste Schriften zijn gevaarlijk spul in de handen van de selectieve lezer. De Kerk was ook geprovoceerd door een massa boeken die nu nog op de Index staan. Mijn verwijt richt zich niet alleen aan de islamieten. Maar het zijn zij die tegenwoordig in beeld komen door hun overtrokken reacties.[/quote]
Ja, ik ving al een terughoudendheid op tegenover alles wat Heilig is . Maar zoals je zegt, is het in de handen van een selectieve lezer gevaarlijk. Maar is daarom het boek gevaarlijk ? En waarom wordt het gedrag van extremistische islamieten direct als karakteristiek voor alle moslims gebruikt ?



En laten we nu eens eerlijk zijn. Welke problemen van de islam zijn naar jou toe gekomen ? Hoeveel problemen ondervind jij ervan ? Ik zeg niet dat er in de hele wereld geen problemen zijn met fundamentalisten. Integendeel. Ik zeg wel dat die zogenaamde problemen die naar hier zijn gekomen, weinig te maken hebben met de islam.
Fundamentalisten zijn niet gelijk aan moslims, of omgekeerd. Zo werkt het niet.[/quote]

------------------------------------------------------------------------------------

Het verblijdt en troost mij jouw reactie te lezen, Ozymandias. De Koran is slechts een richtsnoer voor een beter leven. OK. mooi. Fundamentalisme, c.q. islamisme (de politieke strekking) is fout. Goed zo.

Ik vermoed dat jij een moslim bent. Wat jij hier op dit forum vertelt, durf je dat ook in de moskee ? Zo ja, welke moskee ? Dan kom ik eens luisteren hoe dat afloopt. Dan kan je me ook wijzen op mijn foute informatiebronnen.

Maak je geen grote zorgen, ik en de meeste vlamingen zijn overtuigd dat
de overgrote meerderheid van de immigrerende moslims brave mensen zijn en eigenlijk geen problemen willen. Het gaat om die 5 �* 10 % die-hards die alles verzieken. Neem daar eens publiek afstand van en kom naar de goede kant (onze) van de barrikade om deze ideëen en mensen te bestrijden.
Welkom.
__________________
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot
W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood.

Laatst gewijzigd door Cyrano : 6 maart 2007 om 13:05.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 13:04   #29
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
jullie weten duidelijk niet waarover jullie praten

Das kapital is dikker dan de Bijbel, Koran en Mein Kampf samen... In gans België loopt er waarschijnlijk 1000 man rond die dat gelezen heeft...

Voor de echte boekenwurmen zullen we er ter ontspanning nog "Lord of the Rings" bij doen.

Gelieve heel het pakket dan wel op gerecyleerd papier te drukken, teneinde het regenwoud te beschermen.

En voor wie haast heeft kunnen we het "Communistisch Manifest" er ook nog eens bij doen. Dat is iets minder lijvig.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 13:07   #30
styllo_ben
Minister-President
 
styllo_ben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 4.454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Voor de echte boekenwurmen zullen we er ter ontspanning nog "Lord of the Rings" bij doen.

Gelieve heel het pakket dan wel op gerecyleerd papier te drukken, teneinde het regenwoud te beschermen.

En voor wie haast heeft kunnen we het "Communistisch Manifest" er ook nog eens bij doen. Dat is iets minder lijvig.
eigenlijk een goed idee. Zo kan ik gratis een uitgebreide bibiliotheek uitbouwen.

Gratis boeken! NU!
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 13:09   #31
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Het verblijdt en troost mij jouw reactie te lezen, Ozymandias. De Koran is slechts een richtsnoer voor een beter leven. OK. mooi. Fundamentalisme, c.q. islamisme (de politieke strekking) is fout. Goed zo.

Ik vermoed dat jij een moslim bent. Wat jij hier op dit forum vertelt, durf je dat ook in de moskee ? Zo ja, welke moskee ? Dan kom ik eens luisteren hoe dat afloopt. Dan kan je me ook wijzen op mijn foute informatiebronnen.

Maak je geen grote zorgen, ik en de meeste vlamingen zijn overtuigd dat
de overgrote meerderheid van de immigrerende moslims brave mensen zijn en eigenlijk geen problemen willen. Het gaat om die 5 �* 10 % die-hards die alles verzieken. Neem daar eens publiek afstand van en kom naar de goede kant (onze) van de barrikade om deze ideëen en mensen te bestrijden.
Welkom.
Fijn om zulke gevoelens bij iemand los te weken, Cyrano Maar ik moet je teleurstellen, ik been geen moslim. Dat wil daarom nog niet zeggen dat ik niet achter de argumenten sta die ik gegeven heb, hoor. En waarom moeten die standpunten altijd in de moskee aangehaald worden ? Zo'n plek van het "officiele" geloof moet toch geen persoonlijke interpretatie geven aan de tekst ? Mensen die de interpretatie van de imam willen horen, gaan naar de moskee. Het werkt net zoals bij ons. De priesters zullen ook niet zeggen dat Maria niet echt maagd was toen ze beviel van Jezus. Maar toch weet iedereen bij ons dat ondertussen wel al. Behalve de fundamentalisme.
En politiek en religie mengen is altijd een slecht idee. Net als fundamentalisme, maar ook een groep beoordelen op enkelingen.


Edit: Wat een zooi. Ik wou mijn vorige post opschonen qua quotes, maar dat lukt dus niet.
Edit2: In een van de forumsessies heeft een moslim (de naam ontglipt me even, sorry) verschillende interpretaties gepost, en die leidraad om te interpreteren. Ik zal proberen om dat nog even boven te halen...

Laatst gewijzigd door Ozymandias : 6 maart 2007 om 13:15.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 13:25   #32
Cyrano
Minister
 
Cyrano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2006
Locatie: 3680
Berichten: 3.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Fijn om zulke gevoelens bij iemand los te weken, Cyrano Maar ik moet je teleurstellen,.....


Edit: Wat een zooi. Ik wou mijn vorige post opschonen qua quotes, maar dat lukt dus niet.
Edit2: In een van de forumsessies heeft een moslim (de naam ontglipt me even, sorry) verschillende interpretaties gepost, en die leidraad om te interpreteren. Ik zal proberen om dat nog even boven te halen...
Doe geen moeite. Ik ben verloren voor de Ummah en de Kerk. Mijn belangstelling gaat naar de maatschappelijke opstelling van de moslims niet naar religieuse spijkers op laag water.

Best dat je geen moslim bent. Als ongelovige ben je beter af dan afvallige ketter.
Ozymandias, het siert je dat je voor de zwakkere pleit.
__________________
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot
W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood.

Laatst gewijzigd door Cyrano : 6 maart 2007 om 13:27.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 13:34   #33
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
jullie weten duidelijk niet waarover jullie praten

Das kapital is dikker dan de Bijbel, Koran en Mein Kampf samen... In gans België loopt er waarschijnlijk 1000 man rond die dat gelezen heeft...

1) Voor jou is de dikte van een boek het criterium van leesbaarheid?

2) Mocht het waar zijn dat er maar duizend man dit gelezen heeft (hoeveel niet islamitische Belgen hebben de koran eigenlijk gelezen) dan is dat misschien juist een reden om dit te doen.

Wie mij beschuldigt van onwetendheid, creëert voor zichzelf de verplichting van mij te informeren. Of hanteert loze argumenten.
__________________
'T

Laatst gewijzigd door Morduk : 6 maart 2007 om 13:35.
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 13:47   #34
Cyrano
Minister
 
Cyrano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2006
Locatie: 3680
Berichten: 3.050
Standaard

De nieuwe engelstalige versie van Das Kapital van Dhr. Marx heeft 256 paginas. Misschien heeft men er 1000 paginas bullshit uitgegooid.
Mijn Willibrord Bijbel heeft 410 paginas.
De Koran zullen ze mij cadeau moeten doen. Liefst in grote-letter-bilbliotheek. Voor de liefhebbers en beschermers van het regenwoud zie www.redouan.nl/koran.

Mein Kampf is niet mijn ding.
__________________
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot
W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood.

Laatst gewijzigd door Cyrano : 6 maart 2007 om 13:48.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 14:23   #35
Queensburry
Gouverneur
 
Queensburry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2005
Berichten: 1.107
Standaard

Zelf woon ik in Brussel, je kan dus zeggen dat de Koran tot mijn dagelijkse leefwereld is gaan behoren, zonder dat ik het boek ooit heb gelezen.
Enerzijds moet dat me net aanzetten het eens te lezen, net zoals ik na 6 jaar nonnenschool en 6 jaar college de Bijbel nog steeds bijna van buiten ken, maar anderzijds hangt er zo'n negatief aura rond de hedendaagse Islam dat je het boek inderdaad zoals 'Mein Kampf' gaat beschouwen, hetgeen je alle lust ontneemt het te lezen.
Als ik tijd heb ga ik mijn exemplaar toch maar uithalen. Ben benieuwd of ik het ook ga lezen.
N.B.: Schopenhauer schreef dat hij geen enkele waardevolle gedachte in de Koran heeft ontdekt. Tja.
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 15:13   #36
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
Zelf woon ik in Brussel, je kan dus zeggen dat de Koran tot mijn dagelijkse leefwereld is gaan behoren, zonder dat ik het boek ooit heb gelezen.
Enerzijds moet dat me net aanzetten het eens te lezen, net zoals ik na 6 jaar nonnenschool en 6 jaar college de Bijbel nog steeds bijna van buiten ken, maar anderzijds hangt er zo'n negatief aura rond de hedendaagse Islam dat je het boek inderdaad zoals 'Mein Kampf' gaat beschouwen, hetgeen je alle lust ontneemt het te lezen.
Als ik tijd heb ga ik mijn exemplaar toch maar uithalen. Ben benieuwd of ik het ook ga lezen.
N.B.: Schopenhauer schreef dat hij geen enkele waardevolle gedachte in de Koran heeft ontdekt. Tja.
Schoppenhauer heeft mij ook de das om gedaan tijdens mijn examen filosofie. Niet te vertrouwen, die kerel.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 15:17   #37
Laya
Minister
 
Geregistreerd: 30 september 2006
Berichten: 3.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
Zelf woon ik in Brussel, je kan dus zeggen dat de Koran tot mijn dagelijkse leefwereld is gaan behoren, zonder dat ik het boek ooit heb gelezen.
Enerzijds moet dat me net aanzetten het eens te lezen, net zoals ik na 6 jaar nonnenschool en 6 jaar college de Bijbel nog steeds bijna van buiten ken, maar anderzijds hangt er zo'n negatief aura rond de hedendaagse Islam dat je het boek inderdaad zoals 'Mein Kampf' gaat beschouwen, hetgeen je alle lust ontneemt het te lezen.
Als ik tijd heb ga ik mijn exemplaar toch maar uithalen. Ben benieuwd of ik het ook ga lezen.
N.B.: Schopenhauer schreef dat hij geen enkele waardevolle gedachte in de Koran heeft ontdekt. Tja.
Net zomin je christenen beter leert kennen door het lezen van de Bijbel lukt dat bij moslims door het lezen van de Koran, in tegendeel.

Wat ik het ergste vind is dat ik verdorie enkele maanden geleden €32 aan mijn exemplaar gaf!
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 17:33   #38
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
jullie weten duidelijk niet waarover jullie praten

Das kapital is dikker dan de Bijbel, Koran en Mein Kampf samen... In gans België loopt er waarschijnlijk 1000 man rond die dat gelezen heeft...

En de delen 2 en 3 van Das kapital zijn zelfs nooit naar het Nederlands vertaald.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 17:51   #39
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
Mijn vraag is eigenlijk: welke agenda wordt hier gevolgd?

Is het een volgende stap in de sensibilisering van Vlaanderen met het oog op de gelijkschakeling van de Islam met het Christendom?
Is het louter een lapsus van progressieve journalisten?
Is het een provocatie?
Is het echt de bedoeling kennis over de Islam bij te brengen?

M.a.w. wat is de bedoeling? Gesteld dat ze bij de Standaard al het antwoord op die vraag hebben. Misschien is het inderdaad gewoon om zich interessant te maken, gewoon een PR-stunt, waarbij het hen niet interesseert dat de wrevel die dit veroorzaakt het publiek weer massaal naar het V.B. zal drijven.

Dus:
1. de mensen van de Standaard willen Vlaanderen Islamiseren.

2. Mensen gaan voor het VB stemmen omdat er godbetert ne koran bij de Standaard zitten.


Om het met suske en wiske te zeggen: Whoeahahahaha!
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 19:46   #40
Babeth
Gouverneur
 
Babeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
hoeveel niet islamitische Belgen hebben de koran eigenlijk gelezen
Maddox en ik hebben een stevig beduimeld exemplaar liggen, dat 10 jaar geleden nog spiksplinternieuw was.
Staat broederlijk naast mijn verzameling bijbels, missalen, Het Boek Van Mormon, Bhagavad-Gita, Tantra, levensbeschrijving van Shiva, Feng Shui, de Malleus Maleficarum, De Geheime Leer van Blavatsky, een paar Tarot-handleidingen, Wicca-kookboek, I ching, De Godin, Shinto, Het Communistisch Manifest en nog enkele andere werken.

Ik vind het verwonderlijk dat De Standaard, tot enkele jaren nog trots met AVK-KVV op het frontje prijkend, een gratis Koran aan de lezers uitreikt. Nu, een aloud principe "Follow The Money" in gedachten houdende, zou men de vraag mogen stellen: waar zijn die Korans gedrukt en op wiens kosten ?
Of anders gezegd, ik sta wantrouwend tegenover rare bekeringsijver.
__________________
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act." -- George Orwell

Lijst Dedecker, een kwestie van Gezond Verstand.

http://www.elisabethvanson.tk/
Babeth is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be