Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 maart 2007, 14:20   #41
Queensburry
Gouverneur
 
Queensburry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2005
Berichten: 1.107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth Bekijk bericht
Maddox en ik hebben een stevig beduimeld exemplaar liggen, dat 10 jaar geleden nog spiksplinternieuw was.
Staat broederlijk naast mijn verzameling bijbels, missalen, Het Boek Van Mormon, Bhagavad-Gita, Tantra, levensbeschrijving van Shiva, Feng Shui, de Malleus Maleficarum, De Geheime Leer van Blavatsky, een paar Tarot-handleidingen, Wicca-kookboek, I ching, De Godin, Shinto, Het Communistisch Manifest en nog enkele andere werken.

Ik vind het verwonderlijk dat De Standaard, tot enkele jaren nog trots met AVK-KVV op het frontje prijkend, een gratis Koran aan de lezers uitreikt. Nu, een aloud principe "Follow The Money" in gedachten houdende, zou men de vraag mogen stellen: waar zijn die Korans gedrukt en op wiens kosten ?
Of anders gezegd, ik sta wantrouwend tegenover rare bekeringsijver.
Je somt wel een erg fundamentele lijst van wereldbeelden op. Want daar gaat het uiteindelijk om. Zowel de grote wereldgodsdiensten en ideologieën als een eerder obscure leer van Blavatsy en Gurdjieff (die me geleerd heeft dat je niet noodzakelijkerwijze een wereldbeeld moet geloven om er door gefascineerd te worden)

En je vraag over de financiering van die Korans is heeft terecht, dat is ook een van de redenen geweest om deze topic te starten.
"Kan een krant zoals de Standaard geloofwaardig blijven wanneer zou blijven dat ze direct of indirect subsidies heeft ontvangen van een Arabisch land voor de verspreiding van deze boeken?"
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2007, 18:53   #42
Babeth
Gouverneur
 
Babeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.432
Standaard

Ik hou me graag goed geïnformeerd en daar ik altijd al nieuwsgierig ben geweest naar hoe mensen denken en leven...
Ben nog altijd op zoek naar een goede Nederlandse vertaling van de Torah en de Talmud. Iemand een idee ?
__________________
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act." -- George Orwell

Lijst Dedecker, een kwestie van Gezond Verstand.

http://www.elisabethvanson.tk/
Babeth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2007, 19:25   #43
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Boycotten!
jongen jongen, koel toch eens wat af! Niet panikeren.
De gemiddelde VBer zal niet aan die bon geraken wegens leesproblemen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2007, 22:37   #44
Judokus
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 juni 2006
Berichten: 2.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth Bekijk bericht
Ik hou me graag goed geïnformeerd en daar ik altijd al nieuwsgierig ben geweest naar hoe mensen denken en leven...
Ben nog altijd op zoek naar een goede Nederlandse vertaling van de Torah en de Talmud. Iemand een idee ?
Torah staat in het O.T. (dus gewoon in uw bijbel), het zijn de eerste vijf hoofdstukken: Genesis, Exodus, Leviticus, Numeri en Deuteronomium.

De Talmud is commentaar op de Torah en gaat over het leven van rabbijnen.
__________________
pAx Et BoNuM
Judokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2007, 22:55   #45
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht


D�*�*r gaan ze bij De Standaard nogal van wakker liggen zeg! Alsof jij ooit al eens een krant van De Standaard van dichtbij gezien hebt. Dat is een krant voor mensen die kunnen lezen hoor.
Naar het schijnt gaan ze ook een bon kadoo geven voor "Mein Kampf"...Past goed samen met die koran...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2007, 22:57   #46
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht


D�*�*r gaan ze bij De Standaard nogal van wakker liggen zeg! Alsof jij ooit al eens een krant van De Standaard van dichtbij gezien hebt. Dat is een krant voor mensen die kunnen lezen hoor.
ik veeg zelfs mijn gat niet af met die vod...enkel voor de stoof aan te steken is dat goed...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2007, 22:59   #47
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
Mijn vraag is eigenlijk: welke agenda wordt hier gevolgd?

Is het een volgende stap in de sensibilisering van Vlaanderen met het oog op de gelijkschakeling van de Islam met het Christendom?
Is het louter een lapsus van progressieve journalisten?
Is het een provocatie?
Is het echt de bedoeling kennis over de Islam bij te brengen?

M.a.w. wat is de bedoeling? Gesteld dat ze bij de Standaard al het antwoord op die vraag hebben. Misschien is het inderdaad gewoon om zich interessant te maken, gewoon een PR-stunt, waarbij het hen niet interesseert dat de wrevel die dit veroorzaakt het publiek weer massaal naar het V.B. zal drijven.
volgens mij zou het een initiatief van de VB kunnen zijn:als je die koran nu echt eens leest, heb je daarna zo een afkeer van moslims dat je direkt voor die partij stemt...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 07:28   #48
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik veeg zelfs mijn gat niet af met die vod...enkel voor de stoof aan te steken is dat goed...
Maar goed ook dat je je gat er niet mee afveegt, als je er de stoof nog mee wil aansteken !
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 09:28   #49
Queensburry
Gouverneur
 
Queensburry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2005
Berichten: 1.107
Standaard

Benieuwd of De Standaard ook een bon durft aanbieden voor een gratis exemplaar van 'The Clash of Civilisation'. Het standaardwerk van Samuel Huntington waarin de relatie van de moslims met 'anderen' wordt bestudeerd.
Meer bepaald in de regio's waar de Islam een andere cultuur 'raakt', nl. in Darfur, Kashmir, Bosnië, Palestina, Zuid-Thailand, Indonesië, Sri Lanka, Libanon, Ethiöpië en Tchechenië.
Doen die regio's een belletje rinkelen?
Het besluit van het boek is vernietigend: OVERAL waar de Islam tegen een andere cultuur aanzit, of waar ze door mekaar wonen is er oorlog ten gevolge van de religieuze agressie van de Moslims.
Ik geef toe dat dit geloofwaardig boek, net omdat het vanuit een neutraal wetenschappelijk standpunt werd geschreven, mij sterk heeft beïnvloed.
Want hier gaat het om neutrale statistieken en geen subjectieve individuele gevallen.
Wij wonen in Brussel: Mijn vrouw is al twee keer beroofd van haar handtas, een keer is er bij ons ingebroken terwijl wij zelf thuis waren!, twee keer een geval van verkeersagressie meegemaakt, en tja... altijd waren het Moslims.
En toch hebben die individuele voorvallen mijn beeld van de Moslims minder negatief beïnvloed dan het boek van Huntington.
Een absolute must als je over de Islam wenst mee te kunnen spreken.
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 10:16   #50
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
Benieuwd of De Standaard ook een bon durft aanbieden voor een gratis exemplaar van 'The Clash of Civilisation'. Het standaardwerk van Samuel Huntington waarin de relatie van de moslims met 'anderen' wordt bestudeerd.
Van zodra de invloed van dat boek even groot is op de wereld, de literatuur en de filosofie, als de invloed van de Koran, is dat compleet gerechtvaardigd. Je ziet toch ook wel het verschil tussen de twee, nietwaar ?

Citaat:
Wij wonen in Brussel: Mijn vrouw is al twee keer beroofd van haar handtas, een keer is er bij ons ingebroken terwijl wij zelf thuis waren!, twee keer een geval van verkeersagressie meegemaakt, en tja... altijd waren het Moslims.
Want je hebt hen naar hun religie gevraagd.
Want "moslims" hebben criminaliteit in hun genen
Want de oorzaak van de criminaliteit is hun huidskleur
Het waren ook telkens mannen. Mannen zijn crimineel. Dat moesten ze verbieden.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 13:23   #51
Queensburry
Gouverneur
 
Queensburry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2005
Berichten: 1.107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Want je hebt hen naar hun religie gevraagd.
Want "moslims" hebben criminaliteit in hun genen
Want de oorzaak van de criminaliteit is hun huidskleur
Het waren ook telkens mannen. Mannen zijn crimineel. Dat moesten ze verbieden.
Beste, als er iemand een volle minuut aan je handtas zit te rukken, kun je wel zien dat het een Noord-Afrikaan is en geen Eskimo! Dus steek dat cynisme maar daar waar de zon niet schijnt! Aan dat soort van commentaren hebben je geen behoeften na gewelddadig te zijn bestolen! En op al die andere flauwekul die je me in de mond wil leggen ga ik niet eens reageren.

Het is trouwens nog al gebeurt dan men ons vroeg: heb je gezien wie het gedaan heeft?
Dan zeiden we: het was duidelijk een jongere van Noord-Afrikaanse afkomst.
Waarna hun antwoord: dat is toch erg, dat jullie die mensen zo ongegeneerd stigmatiseren.

Als ik niet beter zou weten, zou ik die mensen als stemmenronselaars voor het V.B. bestempelen! Maar neen, ze zijn gewoon oerdom.
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 13:29   #52
Laya
Minister
 
Geregistreerd: 30 september 2006
Berichten: 3.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
Beste, als er iemand een volle minuut aan je handtas zit te rukken, kun je wel zien dat het een Noord-Afrikaan is en geen Eskimo! Dus steek dat cynisme maar daar waar de zon niet schijnt! Aan dat soort van commentaren hebben je geen behoeften na gewelddadig te zijn bestolen! En op al die andere flauwekul die je me in de mond wil leggen ga ik niet eens reageren.

Het is trouwens nog al gebeurt dan men ons vroeg: heb je gezien wie het gedaan heeft?
Dan zeiden we: het was duidelijk een jongere van Noord-Afrikaanse afkomst.
Waarna hun antwoord: dat is toch erg, dat jullie die mensen zo ongegeneerd stigmatiseren.

Als ik niet beter zou weten, zou ik die mensen als stemmenronselaars voor het V.B. bestempelen! Maar neen, ze zijn gewoon oerdom.
Daarnet sprak je van moslims, nu Noord-Afrikanen, groot verschil als je't mij vraagt. Als je een blanke iets ziet doen zeg je toch ook niet: het was weer een christen!?
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 13:31   #53
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
Beste, als er iemand een volle minuut aan je handtas zit te rukken, kun je wel zien dat het een Noord-Afrikaan is en geen Eskimo! Dus steek dat cynisme maar daar waar de zon niet schijnt! Aan dat soort van commentaren hebben je geen behoeften na gewelddadig te zijn bestolen! En op al die andere flauwekul die je me in de mond wil leggen ga ik niet eens reageren.
Ik ben blij dat je het flauwekul noemt. Het zijn namelijk de drogredenen die veel Blokkers aan de dag leggen bij dit soort anekdotes die ze tot algemene waarheden ophemelen.

Ten eerste zei je dat het allemaal moslims waren, en het gaat hier om het geloof (Koran), en nu zeg je dat het Noord-Afrikanen waren. Marokkanen, dus. Dat klinkt al heel wat geloofwaardiger dan moslims, nietwaar ? Wat dit dan ook met de islam te maken heeft, dat zie ik even niet. Jij maakt het verband tussen een geloof, een ras en een anekdote. Ik duid alleen maar aan dat dat "flauwekul" is.

Citaat:
Het is trouwens nog al gebeurt dan men ons vroeg: heb je gezien wie het gedaan heeft?
Dan zeiden we: het was duidelijk een jongere van Noord-Afrikaanse afkomst.
Waarna hun antwoord: dat is toch erg, dat jullie die mensen zo ongegeneerd stigmatiseren.
Het lijkt me sterk dat jij zou antwoorden "een jongere van Noord-Afrikaanse afkomst", maar áls dat zo is, dan is daar niks verkeerd aan. Niks stigmatiserend. Als je schrijft "Een Marokkaan", is daar niks mis mee. Ga je racistisch gekleurde woorden gebruiken, dan is er een groter probleem, en als je dan ook nog het gedrag aan het ras/geloof gaat linken, en daar algemene vooroordele uithaalt, is dat nog erger.

Citaat:
Als ik niet beter zou weten, zou ik die mensen als stemmenronselaars voor het V.B. bestempelen! Maar neen, ze zijn gewoon oerdom.
Als ik niet beter wist, zou ik denken dat je het feit dat je overvallen bent wil gebruiken als autoriteitsargument om aan te tonen dat je een "ervaringsexpert" bent.

@Laya: Sorry, je was me voor Ik typ niet zo snel

Laatst gewijzigd door Ozymandias : 8 maart 2007 om 13:32.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 17:34   #54
Queensburry
Gouverneur
 
Queensburry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2005
Berichten: 1.107
Standaard

@ Ozymandias

Je begrijpt dus niet wat 'Noord-Afrikanen' met 'Moslims' te maken heeft? Zucht...
Jij vindt het dus een schande een bepaald gedrag aan een bepaald geloof te linken? Elk geloof is nochtans een deel van een cultuur die zich net in gedragingen uit! Diepe zucht...
Je vindt dus dat iemand die al bijna zijn hele leven leeft en werkt in een stad vol Moslims niet met meer kennis van zaken kan spreken dan iemand die dat niet doet? Nog diepere zucht...
Uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat ik wordt beschuldigd van te vertellen dat het steeds Moslims waren waarvan we het slachtoffer waren.
Dat mag dus niet. Nog veel diepere zucht...
Pfff, ik ga er verder niets over zeggen wegens volstrekt zinloos en overbodig. Met je reacties heb je jezelf al genoeg ontmaskerd en ongeloofwaardig gemaakt.
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 18:00   #55
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Ik ben blij dat je het flauwekul noemt. Het zijn namelijk de drogredenen die veel Blokkers aan de dag leggen bij dit soort anekdotes die ze tot algemene waarheden ophemelen.

Ten eerste zei je dat het allemaal moslims waren, en het gaat hier om het geloof (Koran), en nu zeg je dat het Noord-Afrikanen waren. Marokkanen, dus. Dat klinkt al heel wat geloofwaardiger dan moslims, nietwaar ? Wat dit dan ook met de islam te maken heeft, dat zie ik even niet. Jij maakt het verband tussen een geloof, een ras en een anekdote. Ik duid alleen maar aan dat dat "flauwekul" is.
Ken jij veel Marokkanen die geen moslims zijn?
Ooit al gehoord van het halal pikken? Lees het boek van de Marokkaanse Hind Fraihi. Pikken mag niet van de islam maar als je het dan toch doet kies dan een kaffir als slachtoffer. Aan de criminaliteitsstatistieken te zien en de informatie over de klassieke slachtoffers van roofovervallen (autochtonen), zijn die Marokkanen 'trouwe moslims'.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 18:04   #56
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
@ Ozymandias

Je begrijpt dus niet wat 'Noord-Afrikanen' met 'Moslims' te maken heeft? Zucht...
Jij vindt het dus een schande een bepaald gedrag aan een bepaald geloof te linken? Elk geloof is nochtans een deel van een cultuur die zich net in gedragingen uit! Diepe zucht...
Je vindt dus dat iemand die al bijna zijn hele leven leeft en werkt in een stad vol Moslims niet met meer kennis van zaken kan spreken dan iemand die dat niet doet? Nog diepere zucht...
Uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat ik wordt beschuldigd van te vertellen dat het steeds Moslims waren waarvan we het slachtoffer waren.
Dat mag dus niet. Nog veel diepere zucht...
Pfff, ik ga er verder niets over zeggen wegens volstrekt zinloos en overbodig. Met je reacties heb je jezelf al genoeg ontmaskerd en ongeloofwaardig gemaakt.
Nee, je mag niet zeggen dat je het slachtoffer bent geweest van geloofsracistische moslims die halal-misdaden plegen. Dat is niet multicultureel correct volgens Ozzie. Dat tast zijn droom aan over de diversiteit die per progressieve definitie verrijkend is.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 19:58   #57
Babeth
Gouverneur
 
Babeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Torah staat in het O.T. (dus gewoon in uw bijbel), het zijn de eerste vijf hoofdstukken: Genesis, Exodus, Leviticus, Numeri en Deuteronomium.

De Talmud is commentaar op de Torah en gaat over het leven van rabbijnen.
Het Oude Testament is een zwaar verhakkelde vertaling van de Torah. En waarom mag ik niet over het leven van rabbijnen lezen ? Ik heb immers ook missalen, misboeken en zelfs een gezangenboek voor priesters liggen. Ik moet zelfs nog ergens een brevier hebben liggen.
__________________
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act." -- George Orwell

Lijst Dedecker, een kwestie van Gezond Verstand.

http://www.elisabethvanson.tk/
Babeth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 07:18   #58
Laya
Minister
 
Geregistreerd: 30 september 2006
Berichten: 3.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
@ Ozymandias

Je begrijpt dus niet wat 'Noord-Afrikanen' met 'Moslims' te maken heeft? Zucht...
Jij vindt het dus een schande een bepaald gedrag aan een bepaald geloof te linken? Elk geloof is nochtans een deel van een cultuur die zich net in gedragingen uit! Diepe zucht...
Je vindt dus dat iemand die al bijna zijn hele leven leeft en werkt in een stad vol Moslims niet met meer kennis van zaken kan spreken dan iemand die dat niet doet? Nog diepere zucht...
Uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat ik wordt beschuldigd van te vertellen dat het steeds Moslims waren waarvan we het slachtoffer waren.
Dat mag dus niet. Nog veel diepere zucht...
Pfff, ik ga er verder niets over zeggen wegens volstrekt zinloos en overbodig. Met je reacties heb je jezelf al genoeg ontmaskerd en ongeloofwaardig gemaakt.
Als je het over Noord-Afrikanen hebt kunnen we er van uitgaan dat je het over Marokkanen hebt, als je moslims zegt betrek je er veel meer mensen bij, beschuldig je veel meer mensen, vandaar mijn antwoord in een andere draad op de vraag of het wel eens zou kunnen dat Syriërs en Marokkanen lijnrecht tegenover elkaar staan in ons land. Marokkanen zorgen ervoor dat oa ook zij soms door autochtonen scheef bekeken worden terwijl het enige raakvlak hun geloof is. Je linkt daar gedrag aan geloof en cultuur, weet jij wel iets van de cultuur in verschillende moslimlanden? Was dat zo dan zou je ze niet linken.

Laatst gewijzigd door Laya : 10 maart 2007 om 07:24.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 07:26   #59
Laya
Minister
 
Geregistreerd: 30 september 2006
Berichten: 3.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Ken jij veel Marokkanen die geen moslims zijn?
Ooit al gehoord van het halal pikken? Lees het boek van de Marokkaanse Hind Fraihi. Pikken mag niet van de islam maar als je het dan toch doet kies dan een kaffir als slachtoffer. Aan de criminaliteitsstatistieken te zien en de informatie over de klassieke slachtoffers van roofovervallen (autochtonen), zijn die Marokkanen 'trouwe moslims'.
Je hebt gelijk maar het blijven in de eerste plaats Marokkanen, niet? Of gedragen alle moslims zich zoals Marokkanen?? Probeer dat maar es tegen een Turk of een Syriër uit te leggen
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 14:26   #60
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Maar goed ook dat je je gat er niet mee afveegt, als je er de stoof nog mee wil aansteken !
stront brand ook hoor.Er zijn zelfs volkeren die hun eten braden, en het water voor hun thee koken, op vuurtjes van gedroogde kamelenstront...Straf hé?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be