Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 maart 2007, 12:29   #21
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dat was nu net mijn punt. Vandaar ook dat zo'n verbod zinloos is. Tenzij je inderdaad alles gaat verbieden waar ook maar iemand zich aan kan storen, maar dan hou je natuurlijk geen personeel meer over. Het enige dat hier van belang zou mogen zijn is of het werk correct wordt uitgevoerd.
Ben ik het mee eens. Als iets echter een euvel vormt, waar mensen over kunnen struikelen, kan dat echter het werk in het gedrang brengen.

Citaat:
Maar dat is nu juist het punt, Boadicea. Jij maakt er een symbool van onderdrukking en uitbuiting van, maar dat is het niet. Het feit dat die vrouw daar zit, bewijst zelfs het tegendeel. Maar dat wil jij gewoon niet aanvaarden.
En toch blijf ik de mening toegedaan dat er toch iets merkwaardig aan de hand is met de hoofddoek. Vele moslimlanden verbieden hem en in verschillende landen geven geëmancipeerde moslima's hun leven om ervan bevrijd te geraken.
Hier gaan ze er juist een strijd om voeren om hem wel op te mogen houden. Snappen wie het nog snappen kan.

Waarom mag een Belgische moslima wel met een hoofddoek op haar identiteitskaart, in een Westers land nota bene, terwijl het in moslimlanden als Turkije ondenkbaar is. Daar is het zelfs verboden om met een hoofddoek openbare gebouwen te betreden.

Citaat:
Sorry, Boadicea, maar je zal met iets meer concrete feiten moeten afkomen om enigszins geloofwaardig te zijn.
Deze zaak is uitvoerig in de media geweest. "Sollicitant geweigerd wegens kaalhoofdigheid en tatoeages". Zo stond het letterlijk zwart op wit, terwijl er voor de vacture geen uiterlijke vereisten gesteld waren.
Maar waarschijnlijk kan stad Antwerpen het niet verkroppen dat ze net als het VB er veroordeelde VZW's op nahoudt. Want ja, tewerkstelling voor de stad gebeurd via VZW's.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 12:34   #22
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Wat een leugen weeral ! Natuurlijk is de hoofddoek een symbool van ongelijkheid tussen man en vrouw. De hoofddoek staat symbool voor de inferieure status van de moslima. Zij wordt ermee verplicht haar vrouwelijkheid te camoufleren om de zwakke moslim-man tegen zichzelf te beschermen. Hiermee krijgt ze ineens een sexueel schuldcomplex in haar schoenen geschoven : zij is de schuldige voor zijn gebrek aan zelfcontrole en zij alleen kan er door boeten ... door zich te verbergen, door zich te ontvrouwelijken en zich dus ook te ontmenselijken tot een sexeloos wezen. Door haar hoofddoek te dragen bevestigt de moslima deze achterliggende redenering; ze bevestigt er eveneens haar gebrek aan zelfbeschikkingsrecht mee, mits ze in die macho-redenering meestapt, die vaak door echtgenoot, vader of gemeenschap wordt opgelegd, of minstens aangepraat.
Praat eens met wat moslima's, zou ik zeggen. En euh, met exact dezelfde redenering kan je zeggen dat bijvoorbeeld een vrouw die een minirok draagt, bevestigt dat ze een lustobject is. Dikke zever dus. Alsof een onderdrukte vrouw die een hoofddoek moet dragen, zou mogen werken aan de loketten. En alsof zelfs indien dat zo was ze enigszins geholpen zijn met het verbieden van die hoofddoek.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 12:35   #23
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Het feit dat die vrouw daar zit, bewijst zelfs het tegendeel.
Het feit dat ze daar met hoofddoek zit bewijst haar inferioriteit aan haar echtgenoot/vader/broers. Zonder hoofddoek zou ze er niet mogen zitten van vader, broer of echtgenoot. Enkel door zich te ontvrouwelijken tot sexeloos wezen aan de hand van de hoofddoek, kunnen vader/broers of echtgenoot 'gerust' gesteld worden dat hun volle eigendom onaantrekkelijk genoeg is om geen potentiële rivalen aan te trekken, of dat zij het signaal geeft (via haar hoofddoek) dat zij reeds volle eigendom is (en dus niet meer benaderd mag worden). Eigen kan die hoofddoek vervangen worden door een groot cachet op haar voorhoofd met hetzij "reeds bezet", hetzij "voor inlichtingen, vader pf echtgenoot contacteren en toestemming vragen".
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 12:39   #24
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Praat eens met wat moslima's, zou ik zeggen. En euh, met exact dezelfde redenering kan je zeggen dat bijvoorbeeld een vrouw die een minirok draagt, bevestigt dat ze een lustobject is.
Ik ken weinig vrouwen die een minirok dragen omdat hun vader, broer, echtgenoot of imam dat vragen. Da's het verschil tussen Westerse vrouwen en moslima's : zelfbeschikkingsrecht. Eigen keuzes kunnen maken.
Al die moslima's die beweren dat de hoofddoek 'eigen keuze' is , die liegen. Hun keuze is immers ALTIJD vooraf gegaan door suggesties (religieuse indoctinering) van een man (vader, broers, echtgenoot, imam).

Citaat:
Dikke zever dus. Alsof een onderdrukte vrouw die een hoofddoek moet dragen, zou mogen werken aan de loketten. En alsof zelfs indien dat zo was ze enigszins geholpen zijn met het verbieden van die hoofddoek.
In Frankrijk denken ze daar anders over. En hun systeem werkt. Het heet evolutie en emancipatie.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 12:44   #25
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht

En toch blijf ik de mening toegedaan dat er toch iets merkwaardig aan de hand is met de hoofddoek. Vele moslimlanden verbieden hem en in verschillende landen geven geëmancipeerde moslima's hun leven om ervan bevrijd te geraken.
Hier gaan ze er juist een strijd om voeren om hem wel op te mogen houden. Snappen wie het nog snappen kan.
Simpel hoor, progressieven als Edina vinden dat moslima's "recht op achterlijkheid" hebben. Daar komt hun standpunt uiteindelijk op neer. In feite is de houding van de Edina's van deze wereld niet erg verschillend van het paternalisme van de vroegere kolonialen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 13:53   #26
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Praat eens met wat moslima's, zou ik zeggen. En euh, met exact dezelfde redenering kan je zeggen dat bijvoorbeeld een vrouw die een minirok draagt, bevestigt dat ze een lustobject is. Dikke zever dus. Alsof een onderdrukte vrouw die een hoofddoek moet dragen, zou mogen werken aan de loketten. En alsof zelfs indien dat zo was ze enigszins geholpen zijn met het verbieden van die hoofddoek.
Oké, laten we een compromis sluiten: moslima's mogen hun hoofddoek ophouden, op voorwaarde dat ze er een minirok bij gaan dragen. Dan heft het ene het andere op.

Daarnaast is een vrouw in een minirok iets anders dan een vrouw met een hoofddoek. De minirok is eerder ontstaan in een periode toen Westerse vrouwen zich gingen emanciperen en vonden dat ze mochten dragen wat ze wilden. De mannen moesten maar leren dat ze geen lustobjecten waren.

Vrouwen met hoofddoek gaan er van uit dat ze juist een lustobject zijn en dat ze zich moeten inpakken om zich te beschermen tegen mannelijke driften.

Het komt er op neer: als beide vrouwen verkracht zouden worden, legt de vrouw in minirok de verantwoordelijkheid bij de man en moet deze gestraft worden. Als de vrouw met hoofddoek verkracht wordt, dan wordt zij als de schuldige aanzien en worden in het beste geval de 2 partijen gestraft. In het ergste geval, wordt de vrouw gruwelijk vermoord voor haar onrein gedrag.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 22:39   #27
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Ik vind vooral tatouages en piercings afstotelijk.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 22:41   #28
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Wel grappig eigenlijk. Degenen die hier de beslissing van het Antwerpse stadsbestuur (om uiterlijke symbolen van religieuze, levensbeschouwelijke en politieke aard aan de loketten te verbieden) het meeste toejuichden, klagen het nu aan omdat blijkt dat niet alleen hoofddoeken worden geviseerd.

En voor alle duidelijkheid: ik ben altijd tegen dat verbod geweest...
ik ben altijd voor het verbod op hoofddoeken geweest...zonder rond de pot te draaien.Voor de rest kunnen de mensen zich aankleden zoals ze willen, en zelfs in naakt bovenlijk, getatoueerd van kop tot teen, en versierd met honderden piercings achter een lokket zitten.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 23:06   #29
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik vind vooral tatouages en piercings afstotelijk.
Als je niet afgewezen wordt om je overtuiging, is het blijkbaar smaak die je de das omdoet.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 23:17   #30
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Goeien bal van de Patrick, ik hoop nu dat ze ook enkel nog maar schoon gerief achter de loketten zetten want ik stoor me ook aan ne lelijke smoel achter het loket.
__________________
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren,
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 23:23   #31
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Als je niet afgewezen wordt om je overtuiging, is het blijkbaar smaak die je de das omdoet.
Ik wil geen extra gaten in huid en ook geen inbreng van rare stofjes; vermijd zelfs bij het kopen van vlees zoveel mogelijk de gestempelde stukken.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 23:28   #32
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Goeien bal van de Patrick, ik hoop nu dat ze ook enkel nog maar schoon gerief achter de loketten zetten want ik stoor me ook aan ne lelijke smoel achter het loket.
Oké, misschien eens sollicitanten gaan zoeken bij een modellenbureau. Als ze dan nog iets meer kunnen dan enkel mooi wezen, komt het misschien nog goed.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 23:40   #33
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Oké, laten we een compromis sluiten: moslima's mogen hun hoofddoek ophouden, op voorwaarde dat ze er een minirok bij gaan dragen. Dan heft het ene het andere op.

Daarnaast is een vrouw in een minirok iets anders dan een vrouw met een hoofddoek. De minirok is eerder ontstaan in een periode toen Westerse vrouwen zich gingen emanciperen en vonden dat ze mochten dragen wat ze wilden. De mannen moesten maar leren dat ze geen lustobjecten waren.

Vrouwen met hoofddoek gaan er van uit dat ze juist een lustobject zijn en dat ze zich moeten inpakken om zich te beschermen tegen mannelijke driften.

Het komt er op neer: als beide vrouwen verkracht zouden worden, legt de vrouw in minirok de verantwoordelijkheid bij de man en moet deze gestraft worden. Als de vrouw met hoofddoek verkracht wordt, dan wordt zij als de schuldige aanzien en worden in het beste geval de 2 partijen gestraft. In het ergste geval, wordt de vrouw gruwelijk vermoord voor haar onrein gedrag.

Dat zal wel juist zijn maar ik heb ook iets anders gehoord.
In Amsterdam waar het krioelt van de moslims en de vrouwen lastig vallen beginnen de vrouwen zich te vermommen in een moslima om gerust gelaten te worden.
Uit schrik dus!
En ze laten ze gerust.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 23:41   #34
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

[quote=Bazilfunk;2503682]Goeien bal van de Patrick, ik hoop nu dat ze ook enkel nog maar schoon gerief achter de loketten zetten want ik stoor me ook aan ne lelijke smoel achter het loket.[/quote
schoon jonge vrouwen in minirok zou tof zijn. Zogezegd preutse dames met hoofddoeken mogen opdonderen.Europese landen moeten vrolijk zijn, en daar is geen plaats voor triestige planten.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 23:42   #35
UFSIA
Parlementslid
 
UFSIA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 1.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Geachte, neuspiercings en hoofddoeken hebben 1 ding gemeen: ze kunnen afgezet en uitgenomen worden.

Jij stoort je aan het kleine belletje in mijn neus. Jij beschouwt dat als mutulatie. Ik beschouw een hoofddoek als het uiten van een gebrek aan zelfrespect. Ieder zijn ding.
Dan zijn we het eigenlijk eens ?

Die dingen dienen afgezet te worden tijdens je werk ?
__________________
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 23:44   #36
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat zal wel juist zijn maar ik heb ook iets anders gehoord.
In Amsterdam waar het krioelt van de moslims en de vrouwen lastig vallen beginnen de vrouwen zich te vermommen in een moslima om gerust gelaten te worden.
Uit schrik dus!
En ze laten ze gerust.
Als dat de enige oplosing is die ze kunnen bedenken ginder...plooien dus voor de godsdienstmaniakken!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 23:45   #37
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Dan zijn we het eigenlijk eens ?

Die dingen dienen afgezet te worden tijdens je werk ?
hoofddoeken wel ja.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 00:21   #38
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Dan zijn we het eigenlijk eens ?

Die dingen dienen afgezet te worden tijdens je werk ?
Als jij je aan mijn neusbel stoort, wil ik ze wel uitdoen als ik achter een loket zou zetten. Maar ik stoor me aan een hoofddoek, dus zou het misschien ook logisch zijn dat deze ook afgezet wordt tijdens de werkuren, als mevrouw aan de balie zit?
Dan zijn we beiden tevreden, niet? Anders moeten we ook mensen met hakenkruizen en ga zo verder toelaten. Die waren toch al verboden wegens aanstootgevend voor sommigen.
Alles verbieden: oké, maar ik ga mijn neusbel niet uitdoen, als die moslima van jou haar hoofddoek mag ophouden.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 00:23   #39
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat zal wel juist zijn maar ik heb ook iets anders gehoord.
In Amsterdam waar het krioelt van de moslims en de vrouwen lastig vallen beginnen de vrouwen zich te vermommen in een moslima om gerust gelaten te worden.
Uit schrik dus!
En ze laten ze gerust.
Onderkruipsters. Ik draag geen hoofddoek, maar mij laten ze wel gerust, ook al woon ik een wijk vol moslims.
Stevig schoensel dragen en die opgehitste hengsten laten merken hoe dat voelt in hun kruis, wanneer ze over de schreef gaan, helpt ook.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 02:12   #40
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Het is niet omdat iets storend overkomt, je dat meteen moet gaan verbieden. Ik vind mannen van vijftig met een oranje broek die geen straatwerker zijn enorm irritant, maar waar zou ik bij God het recht vandaan halen hen te verbieden in die kleren rond te lopen?
Die dragen ze dan ook omwille van veiligheidsredenen en niet om een bepaalde modesmaak uit te dragen.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be