Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 maart 2007, 04:22   #41
UFSIA
Parlementslid
 
UFSIA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 1.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Als jij je aan mijn neusbel stoort, wil ik ze wel uitdoen als ik achter een loket zou zetten. Maar ik stoor me aan een hoofddoek, dus zou het misschien ook logisch zijn dat deze ook afgezet wordt tijdens de werkuren, als mevrouw aan de balie zit?
Dan zijn we beiden tevreden, niet? Anders moeten we ook mensen met hakenkruizen en ga zo verder toelaten. Die waren toch al verboden wegens aanstootgevend voor sommigen.
Alles verbieden: oké, maar ik ga mijn neusbel niet uitdoen, als die moslima van jou haar hoofddoek mag ophouden.
compleet mee eens ja, weg met die hoofddoek !!!
__________________
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 04:24   #42
UFSIA
Parlementslid
 
UFSIA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 1.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas
Het is niet omdat iets storend overkomt, je dat meteen moet gaan verbieden. Ik vind mannen van vijftig met een oranje broek die geen straatwerker zijn enorm irritant, maar waar zou ik bij God het recht vandaan halen hen te verbieden in die kleren rond te lopen?
Die dragen ze dan ook omwille van veiligheidsredenen en niet om een bepaalde modesmaak uit te dragen.
in zijn vrije tijd mag iedereen slechte smaak tonen, en dus bijvoorbeeld oranje broeken dragen ja.
__________________
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7

Laatst gewijzigd door UFSIA : 9 maart 2007 om 04:24.
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 05:03   #43
jurgen79
Banneling
 
 
jurgen79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Locatie: Berlaar
Berichten: 2.951
Standaard

Wanneer vinden de eerste heksenverbrandingen plaats voor het schoonverdiep?

jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 07:34   #44
Enter
Parlementslid
 
Enter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 oktober 2006
Berichten: 1.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Dat een hoofddoek storend kan zijn voor sommigen en niet altijd neutraal overkomt, dat begrijp ik. Moeten we de Antwerpse handjes maar meteen uit de handel halen, want sommige moslima's verkiezen een hanger met een handje te dragen, in plaats van een hoofddoek. Compromissen sluit men dus ook uit. Een kruisje mag ook al niet meer, wat in mijn ogen nog iets anders is dan een habijt of een pij.
Dat mag nu blijkbaar ook niet meer. Iemand met een hakenkruis terugfluiten, oké, maar ze vergeten dat dit symbool ook een andere betekenis kan hebben.

Dat men paal en perk wil stellen, is te begrijpen, maar dat gewone mode- en kledingsaccesoires ook al niet meer mogen, gaan we te ver.

Binnenkort gaan ze nog dicteren welk kapsel je moet hebben. Een minimunhaarlengte, of je komt er niet in.
Als je een geen enkel teken van godsdienst toestaat, moet je een kruisje ook verbieden. Zo simpel is dat.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 11:18   #45
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Die dragen ze dan ook omwille van veiligheidsredenen en niet om een bepaalde modesmaak uit te dragen.
Mannen die het dragen die geen straatwerker zijn, zei ik.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 11:35   #46
Judokus
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 juni 2006
Berichten: 2.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Als je een geen enkel teken van godsdienst toestaat, moet je een kruisje ook verbieden. Zo simpel is dat.
Velen dragen een kruisje omdat ze het mooi vinden, niet zozeer omdat ze diepgelovig zijn. Waar trek je de grens?

Dan moet je toch ook hangertjes verbannen met je horoscoopteken?
Of bv. een ankh-kettingtje

Religieuze symbolen verbieden heeft (ook in de geschiedenis) weinig zin. Het verbieden van het ene symbool is de geboorte van een nieuw symbool. Bv. tijdens de Romeinse christenvervolgingen waren de Eerste Christenen ook creatief. Ze vonden het ichtus-symbool uit (vis) i.p.v. het kruis.
Als je één symbool verbiedt, dan komt altijd een ander. Waarom? Een mens heeft daar nood aan, omdat iedere mens behoefte heeft aan identiteit. Een mens is een Individu, en geen 'massadier' die steriel of uniform gekleed wil zijn.
__________________
pAx Et BoNuM
Judokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 11:38   #47
Judokus
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 juni 2006
Berichten: 2.232
Standaard

En men giet via zo'n heksenjacht het kind met het badwater weg.

Men zit met een probleem: nl. de onderdrukking van de vrouw in de Islam.
Men 'creëert' een oplossing, met het straffen en verbieden van andere vreedzame overtuigingen.
__________________
pAx Et BoNuM
Judokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 21:03   #48
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Onderkruipsters. Ik draag geen hoofddoek, maar mij laten ze wel gerust, ook al woon ik een wijk vol moslims.
Stevig schoensel dragen en die opgehitste hengsten laten merken hoe dat voelt in hun kruis, wanneer ze over de schreef gaan, helpt ook.
Amsterdam is dan ook Gent of Antwerpen niet hé.
Maar ginder (ik weet dat van mensen die daar wonen) sluiten zich zelfs de niet volgzame moslims zich aan omwille van de enorme druk die op hun uitgeoefend wordt. Zelfs die worden een beetje bang...van hun broeders.
t' is dan ook de grootste 5é kolonie ter wereld.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 21:12   #49
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Verbieden is blijkbaar enkel leuk alst op een ander slaat he. Juist goe se! Weg met die vettige neusbel! Dat is toch enkel maar om te shockeren en uit te dagen.
__________________
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren,

Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 9 maart 2007 om 21:12.
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 21:16   #50
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Binnenkort mag er niets meer. Dat hoofddoeken en politieke symbolen gebannen worden, daar kan ik nog inkomen, die laat men toe voor iedereen of voor niemand, maar nu gaat men ook neuspiercings verbieden. Wat heeft dat met politiek of religie te maken? Willen de progessieven terug naar de klassieke "dresscodes"?

Of wil men de naast de moslims, die Hindoes, die al jarenlang in vrede met ons samenleven, ook nog tegen zich opjutten?

Nou, ik er van uit dat lichaamsversieringen zoals piercings en tatoeages al jaren tot het Westerse culturele erfgoed behoren. Het was in de jaren 90 zelfs mode, vooral in linkse kringen. Begint men nu niet eigen ruiten uit te gooien?

Het valt wel op dat linksen, die vinden dat je niemand op het uiterlijk mag discrimineren, zelf wel erg uit hun bocht vliegen.
Mooi zo, weg met die afzichtelijke piercings en tatooages. Als het goed is mag het ook gezegd worden.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 21:21   #51
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Binnenkort mag er niets meer. Dat hoofddoeken en politieke symbolen gebannen worden, daar kan ik nog inkomen, die laat men toe voor iedereen of voor niemand, maar nu gaat men ook neuspiercings verbieden. Wat heeft dat met politiek of religie te maken? Willen de progessieven terug naar de klassieke "dresscodes"?

Of wil men de naast de moslims, die Hindoes, die al jarenlang in vrede met ons samenleven, ook nog tegen zich opjutten?

Nou, ik er van uit dat lichaamsversieringen zoals piercings en tatoeages al jaren tot het Westerse culturele erfgoed behoren. Het was in de jaren 90 zelfs mode, vooral in linkse kringen. Begint men nu niet eigen ruiten uit te gooien?

Het valt wel op dat linksen, die vinden dat je niemand op het uiterlijk mag discrimineren, zelf wel erg uit hun bocht vliegen.
De selectiviteit...
__________________
"Your brother getting something nice doesn't harm you in any way"
Marge Simpson
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 21:24   #52
Flame
Burger
 
Flame's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2007
Berichten: 152
Standaard

Als je moslima's gebiedt geen godsdienstig symbool te dragen, verwijzend naar de hoofddoek, blijkt de hoofddoek plots louter cultuur. De hoofddoek zou dan niets met de godsdienst islam te maken hebben, maar is een teken van de Arabische cultuur.

Maar wanneer we even later ergens culturele symbolen verbieden, is de hoofddoek weer godsdienstig.

Beide plaatsen komen voor in het dagelijkse leven: plaatsen waar we geen godsdienstig symbool mogen tonen, en plaatsen waar de culturele symbolen niet mogen. Toch weten ze zich er zo altijd uit te praten.
Flame is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 22:02   #53
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

boadinges is volgens mij ooit verliefd geweest op een marokkaanse jongen die ze niet kon krijgen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 23:43   #54
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
boadinges is volgens mij ooit verliefd geweest op een marokkaanse jongen die ze niet kon krijgen.
weer één van jouw zieke fantasmes zeker?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 11:51   #55
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flame Bekijk bericht
Als je moslima's gebiedt geen godsdienstig symbool te dragen, verwijzend naar de hoofddoek, blijkt de hoofddoek plots louter cultuur. De hoofddoek zou dan niets met de godsdienst islam te maken hebben, maar is een teken van de Arabische cultuur.

Maar wanneer we even later ergens culturele symbolen verbieden, is de hoofddoek weer godsdienstig.

Beide plaatsen komen voor in het dagelijkse leven: plaatsen waar we geen godsdienstig symbool mogen tonen, en plaatsen waar de culturele symbolen niet mogen. Toch weten ze zich er zo altijd uit te praten.
Ze zouden niet moéten, verdorie...
__________________
"Your brother getting something nice doesn't harm you in any way"
Marge Simpson
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 12:41   #56
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
boadinges is volgens mij ooit verliefd geweest op een marokkaanse jongen die ze niet kon krijgen.
Awel ik denk dat ook al een tijdje
__________________
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren,
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 21:35   #57
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
boadinges is volgens mij ooit verliefd geweest op een marokkaanse jongen die ze niet kon krijgen.
Nee, ik heb eerder een Marokkaanse jongen, die mij ooit wou, duidelijk gemaakt wat ik van hem vond. Hij moest zich daar maar bij neerleggen.

En ik wil het hier gerust voor iedereen zeggen wat ik gezegd heb tegen hem: "Sorry, maar geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om ooit een relatie te beginnen met iemand met een andere cultuur dan ik!"

Ondertussen ben ik al jaren gelukkig samen met iemand van mijn eigen volk en hoe het met die Marokkaanse jongen vergaan is, dat weet ik niet en kan me eigenlijk geen barst schelen. Als hij papieren wil, trouwt hij maar met een andere. Tegen een zwarte heb ik ooit hetzelfde gezegd, alleen heb ik die aan een vriendin kunnen koppelen, die op één of andere manier blijkbaar een zwak had voor zwarte mannen.

Ik zeg dus: ieder zijn smaak, maar een niet-Europese buitenlander, die geen Europese roots heeft, ligt me echt niet. Ze mogen er zijn van mij, zelfs in mijn land, maar ik verkies ze niet in mijn huis en zeker niet in mijn bed op te nemen.

Begrepen?

En terug on topic: als ik ergens kom, waar mijn neusbel niet gewenst is, zit ik er niets mee in om ze uit te nemen. Alleen heb ik er nog nooit negatieve reacties op gehad, terwijl vrouwen met hoofddoek er blijkbaar continu schijnen te hebben. Op één of andere manier zijn zij altijd het slachtoffer van discriminatie. Om hun hoofddoek worden ze wel geweigerd, maar ik ben met mijn neusbel nog nergens geweigerd geweest. Nergens heeft men mij ooit gevraagd om ze uit te nemen, terwijl ik daar dus nooit een punt van zou maken.

Er is dus blijkbaar een verschil tussen een neusbel en een hoofddoek. Trouwens: als iemand nu eens een been in zijn neus stopt, een schotel in zijn lip en met metalen ringen zijn oorlellen uitrekt, heeft die dan geen perfecte multicul look? Welke poco kan daar nu iets tegen hebben? Blijkbaar enkel de selectieve poco's van het stadsbestuur van Antwerpen, die schaamteloos moslima's zonder hoofddoek als stemmentrekker gebruikt en geen mandaat gunt.
Een kleurling uit dezelfde partij kreeg in St-Niklaas meer krediet.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc

Laatst gewijzigd door Boadicea : 10 maart 2007 om 21:36.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 21:46   #58
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
En terug on topic: als ik ergens kom, waar mijn neusbel niet gewenst is, zit ik er niets mee in om ze uit te nemen.
U heeft een neusbel

__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 21:57   #59
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

Een kruisje rond de nek mag niet meer? 't is vergekomen.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 21:58   #60
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
U heeft een neusbel


Sorry, maar dat zijn oormerken. Tja, oorbellen draag ik ook. Al wie tegen piercings is: hebt u geen gaatjes in uw oren, of uw moeder, vriendin, vrouw, zus, ...
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be