Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 maart 2007, 17:42   #21
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Ik nam vroeger ook veel de metro in brussel en vond die muzikanten eigenlijk best storend. Als je dagelijks met muzikanten worden geconfronteerd op weg naar het werk valt dat dus dik tegen. Als dat ene keer op een week gebeurt is da ni zo erg maar als je geen metro meer kunt nemen zonder een concert te moeten volgen zorgt dat gewoon voor overlast ipv sfeer. Hetzelfde geldt voor de muziek die ze spelen via de luidsprekers van de metro! Afschaffen die handel!
__________________
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren,
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 17:50   #22
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

@Circe: Op de 'rijtuigen' vind ik het ook ongepast, dat is eigenlijk hetzelfde als iemand die naar een veel te luide walkman zit te luisteren.

Voor de rest, laat die mensen toch doen.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 17:56   #23
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
@Circe: Op de 'rijtuigen' vind ik het ook ongepast, dat is eigenlijk hetzelfde als iemand die naar een veel te luide walkman zit te luisteren.

Voor de rest, laat die mensen toch doen.
Ik heb toch nergens gezegd dat je ze niet mag laten doen? Ik vind die muziekskes in de stad altijd leuk.

Ik repliceerde enkel tegen tolerante Edina die vond dat iedereen het maar leuk moest vinden, ook al kan je niet weg uit de wagon waar ik een valse serenade begin af te steken (en valszingende of spelende muzikanten zijn er ook voldoende, maar op straat kan je die mijden).
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 9 maart 2007 om 17:56.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 17:58   #24
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

'Voor de rest...' was niet tegen u maar een algemene opmerking. Mijn excuses voor de onduidelijkheid.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 13:59   #25
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard

bij het leger staan drie of vier vacatures open voor hun fanfaar
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 14:26   #26
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Edinaaaatje...je bent weer aan het flippen.
Ze zijn jarenlang zeer tolerant geweest, met een hoop overlast tot gevolg.
Verschiet je er dan van dat er ineens 'harde' maatregelen worden genomen...binnen x aantal jaar worden deze ook genomen tegen allochtonen ze...maar eerst moet er nog meer 'overlast' zijn.
Ga je dan weer wenen over tolerantie?
Jurgen, jongen, ik vrees dat vooral jij aan het flippen bent. Een hoop overlast?!? Waar heb je het over? Ik vraag mij soms af of sommigen nog wel weten wat overlast is...

Ik wil best geloven dat het wel eens kan storen als er een muzikant op het metrostel begint te spelen, maar er zijn nog zaken die me wel eens storen op het openbaar vervoer (niet in het minst GSM's). Zullen we dat dan ook maar ineens allemaal gaan verbieden? En ineens alles wat ook maar iemand storend kan vinden?

Overigens was het je blijkbaar ontgaan dat het openingsartikel ook ging over muzikanten in de stations. Tolerantie is echt ver zoek...

(en stop eens met er letterlijk in elke thread allochtonen bij te sleuren aub)
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 14:30   #27
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Sinds enkele weken is de MIVB (de openbare vervoersmaatschappij van Brussel) met een heuse campagne begonnen om muzikanten uit de metro te weren. Continu wordt over de luidsprekers in alle stations de boodschap uitgebazuind in 3 talen (!) dat het "voor het comfort van alle reizigers" vanaf nu verboden is om een muziekinstrument te bespelen in de metrostellen. Daarenboven zijn muzikanten ook in de stations niet meer welkom, tenzij ze eerst door een "screening" geraken en zich vervolgens alleen opstellen daar waar er een speciaal bordje met een solsleutelsymbool aan de muur hangt.

Het is op zijn minst opmerkelijk, en eerlijk gezegd verdacht, dat de MIVB zich zonder zichbare aanleiding nu ineens met volle overgave op het "probleem" van de muzikanten werpt, daar waar de maatschappij volgens mij wel andere katten te geselen heeft : frequente vertragingen door versleten materieel, doorgaans zeer gebrekkige communicatie (wat de continue communicatie over de gewraakte muzikanten nog meer in het oog doet springen), vandalisme en zwartrijden, roken in de stations, ontbrekend rampenplan, etc. Keuze te over, maar blijkbaar zijn die muzikanten nu toch eigenlijk wel de hoogste prioriteit voor het moment. Ik zie maar één mogelijke reden, en dat is dat iemand met enige invloed een boze brief naar de juiste mensen heeft gestuurd.

Uiteindelijk gaat het hem de MIVB waarschijnlijk niet over het spelen van muziek, maar eerder over het feit dat de meeste van die muzikanten met de pet rondgaan na hun voorstelling. Men klasseert voor het gemak het métier van straatmuzikant bij de bedelaars, en wil iedereen die om wat voor reden dan ook een kleinigheid vraagt aan de gebruikers van de metro uit het gezichtsveld verwijderen. Een spijtige en asociale ontwikkeling. Ik zou trouwens wel eens willen weten hoe die fameuze "screening" van kandidaat-muzikanten in zijn werk gaat, en wie daar in de jury zit. Wellicht zijn enkele van de criteria dat je er a) pittoresk moet uitzien, b) conservatorium achter de rug moet hebben en c) over een instrument van minstens 5000 euro moet beschikken.
D) Je minstens evenveel betaalt aan MIVB en Sabam.

Laatst gewijzigd door Heftruck : 10 maart 2007 om 14:31.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 14:32   #28
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Ik nam vroeger ook veel de metro in brussel en vond die muzikanten eigenlijk best storend. Als je dagelijks met muzikanten worden geconfronteerd op weg naar het werk valt dat dus dik tegen. Als dat ene keer op een week gebeurt is da ni zo erg maar als je geen metro meer kunt nemen zonder een concert te moeten volgen zorgt dat gewoon voor overlast ipv sfeer. Hetzelfde geldt voor de muziek die ze spelen via de luidsprekers van de metro! Afschaffen die handel!
Koop jezelf dan een MP3-speler ofzo.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 14:33   #29
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik repliceerde enkel tegen tolerante Edina die vond dat iedereen het maar leuk moest vinden, ook al kan je niet weg uit de wagon waar ik een valse serenade begin af te steken (en valszingende of spelende muzikanten zijn er ook voldoende, maar op straat kan je die mijden).
Ik heb nergens beweerd dat je het leuk moet vinden. Maar verbieden vind ik belachelijk en inderdaad niet getuigen van tolerantie.

En het instrument waar je trouwens zo van hebt genoten op de trein is volgens mij een soort vedel en meer bepaald een hoornvedel.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 14:48   #30
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik heb nergens beweerd dat je het leuk moet vinden. Maar verbieden vind ik belachelijk en inderdaad niet getuigen van tolerantie.

En het instrument waar je trouwens zo van hebt genoten op de trein is volgens mij een soort vedel en meer bepaald een hoornvedel.
zal het eens opzoeken: we spraken nl. engels met elkaar, dus hij gebruikte een ander woord. iets met "phonograph" en er dan nog iets voor of achter!

-----------------

Maar over die overlast: vrienden van me wonen in Antwerpen in een pittoresk straatje. Een paar jaar geleden vonden een groepje zuid-amerikanen (chilenen of zoiets) hun benedenverdieping een schitterend staanplaatsje om hun (zeer mooie) volksmuziek ten gehore te brengen.

Maar ik kan je wel verzekeren dat die vrienden van me het niet zo aangenaam vonden om 7/7 ongeveer 12 uur per dag (van 'smiddags tot na middernacht) vergast te worden op die chileense volksmuziek hoor!

Waarschijnlijk waren ze ontzettend intolerant hé Edina?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 10 maart 2007 om 14:49.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 18:11   #31
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Dat is eigenlijk een symbolische afbeelding van Lao Tse, één van de belangrijkste bronschrijvers van het taoisme.
http://en.wikipedia.org/wiki/Laozi

Wel toeval (?) dat je de link legt me Bodidharma, wiens zenboedhisme inhoudelijk eigenlijk vrijwel samenvalt met het chinese taoisme.
Ik probeer dan dan ook erg tao-zen te zijn.
Beiden hebben de os getemd...Lao-tse en Bodidharma...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 20:17   #32
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Sinds enkele weken is de MIVB (de openbare vervoersmaatschappij van Brussel) met een heuse campagne begonnen om muzikanten uit de metro te weren. Continu wordt over de luidsprekers in alle stations de boodschap uitgebazuind in 3 talen (!) dat het "voor het comfort van alle reizigers" vanaf nu verboden is om een muziekinstrument te bespelen in de metrostellen. Daarenboven zijn muzikanten ook in de stations niet meer welkom, tenzij ze eerst door een "screening" geraken en zich vervolgens alleen opstellen daar waar er een speciaal bordje met een solsleutelsymbool aan de muur hangt.

Het is op zijn minst opmerkelijk, en eerlijk gezegd verdacht, dat de MIVB zich zonder zichbare aanleiding nu ineens met volle overgave op het "probleem" van de muzikanten werpt, daar waar de maatschappij volgens mij wel andere katten te geselen heeft : frequente vertragingen door versleten materieel, doorgaans zeer gebrekkige communicatie (wat de continue communicatie over de gewraakte muzikanten nog meer in het oog doet springen), vandalisme en zwartrijden, roken in de stations, ontbrekend rampenplan, etc. Keuze te over, maar blijkbaar zijn die muzikanten nu toch eigenlijk wel de hoogste prioriteit voor het moment. Ik zie maar één mogelijke reden, en dat is dat iemand met enige invloed een boze brief naar de juiste mensen heeft gestuurd.

Uiteindelijk gaat het hem de MIVB waarschijnlijk niet over het spelen van muziek, maar eerder over het feit dat de meeste van die muzikanten met de pet rondgaan na hun voorstelling. Men klasseert voor het gemak het métier van straatmuzikant bij de bedelaars, en wil iedereen die om wat voor reden dan ook een kleinigheid vraagt aan de gebruikers van de metro uit het gezichtsveld verwijderen. Een spijtige en asociale ontwikkeling. Ik zou trouwens wel eens willen weten hoe die fameuze "screening" van kandidaat-muzikanten in zijn werk gaat, en wie daar in de jury zit. Wellicht zijn enkele van de criteria dat je er a) pittoresk moet uitzien, b) conservatorium achter de rug moet hebben en c) over een instrument van minstens 5000 euro moet beschikken.
Dit is een goede zaak. Enkele jaren geleden heb ik het nog aan de stok gehad met zo'n 'muzikant'. Als Vlaming MOEST ik maar geld geven anders ging hij wel op mijn bakkes slaan.

Ze moesten al dat krapuul gewoon verbieden om nog op de metro te stappen.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 21:43   #33
Doki
Parlementsvoorzitter
 
Doki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 2.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Dit is een goede zaak. Enkele jaren geleden heb ik het nog aan de stok gehad met zo'n 'muzikant'. Als Vlaming MOEST ik maar geld geven anders ging hij wel op mijn bakkes slaan.

Ze moesten al dat krapuul gewoon verbieden om nog op de metro te stappen.
Het lijkt me dat u een slechte ervaring hebt gehad en nu alle straatmuzikanten in dezelfde zak steekt. Zo'n veralgemening gaat niet op. Mensen die metrogebruikers bedreigen of geld afpersen moeten uiteraard geweerd worden, maar ik woon al heel wat jaren in Brussel, neem de metro elke dag, en ben eigenlijk nog nooit zo'n geval tegengekomen. U hebt dus denk ik pech gehad.

Deze middag was er een originele protestactie in de metro van een groep jonge muzikanten. Ze waren met een man of 20, maakten muziek en deelden flyers uit waarop de nieuwe politiek van de MIVB werd aangeklaagd onder de vlag "Ja tegen muziek in publieke plaatsen!". Sympatiek.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be