Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 10 januari 2009, 13:49   #621
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter
 
Weiße Rose's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2008
Berichten: 2.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Droom maar lekker verder je wensdromen.
De geschiedenis leert dat Mohammedanen na een verlies verzwakt zijn zoals iedereen die verslagen is.
De geschiedenis is vol van voorbeelden:
Het moslim rijk na de invallen van de Mongolen
Al-Andalus na de reconquista
De Balkan na de slag bij Wenen
Italië (sicilië) na de slag bij Lepanto
Turkije na de val van het Ottomaanse imperium
Pakistan na de oorlogen met India
Irak na het verlies van Koeweit
...
"Droom maar lekker verder je wensdromen."

Het is zeker niet mijn wensdroom dat Hamas sterker wordt, maar het zal wel de realiteit zijn.

"De geschiedenis leert dat Mohammedanen na een verlies verzwakt zijn zoals iedereen die verslagen is.
De geschiedenis is vol van voorbeelden:
Het moslim rijk na de invallen van de Mongolen
Al-Andalus na de reconquista
De Balkan na de slag bij Wenen
Italië (sicilië) na de slag bij Lepanto
Turkije na de val van het Ottomaanse imperium
Pakistan na de oorlogen met India
Irak na het verlies van Koeweit"


Euhm, Hamas is niet te vergelijken met bovenstaande vbn. Hamas is een guerillabeweging, een terreurorganisatie, geen kalifaat of imperium.

Hamas zal er sterker uitkomen, net zoals de Hezbollah in Libanon en de Taliban in Afghanistan.

Laatst gewijzigd door Weiße Rose : 10 januari 2009 om 13:49.
Weiße Rose is offline  
Oud 10 januari 2009, 13:50   #622
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter
 
Weiße Rose's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2008
Berichten: 2.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Don't feed the troll.
Het is niet makkelijk, maar ik ga uw raad proberen opvolgen.
Weiße Rose is offline  
Oud 10 januari 2009, 13:53   #623
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Hoezo mijn beste, ik ben een atheïst en volgens alle gelovigen ter wereld al bij voorbaat veroordeeld tot de hel....

De tegenpartij echter waarnaar U refereert gaat mits goedkeuring van het gebruikte geweld moreel gezien diezelfde hel tegemoet als ik....

Daarom zeg ik "tot ziens in de hel".....

Of had U liever dat ik de kwestie op zijn zionistisch zou oplossen door middel van bruut geweld....

Dat zou ik gezien mijn best wel kunnen,maar dat zou nu nét te gemakkelijk zijn wéét U....

Diegenen dus het hoekje omhelpen omdat ze het niet met mij eens zijn.....

Dat laat ik liever aan de zionisten over mijn beste,ze bewijzen al méér dan voldoende dat ze in deze materie "heer en meester "zijn....
legeropleiding
Hoomer is offline  
Oud 10 januari 2009, 13:55   #624
matthiasderaedt
Vreemdeling
 
matthiasderaedt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2006
Locatie: Lint
Berichten: 57
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Droom maar lekker verder je wensdromen.
De geschiedenis leert dat Mohammedanen na een verlies verzwakt zijn zoals iedereen die verslagen is.
De geschiedenis is vol van voorbeelden:
Het moslim rijk na de invallen van de Mongolen
Al-Andalus na de reconquista
De Balkan na de slag bij Wenen
Italië (sicilië) na de slag bij Lepanto
Turkije na de val van het Ottomaanse imperium
Pakistan na de oorlogen met India
Irak na het verlies van Koeweit
...
Wat u aanhaalt zijn gebeurtenissen die uit een ver verleden komen. De wereld verandert weet u? Irak was trouwens geen zuiver islamitisch land. Saddam deed zich zo voor om de plaatselijke religieuze leiders niet tegen hem te krijgen. De eerste Irakoorlog had weinig met religie te maken

Laatst gewijzigd door matthiasderaedt : 10 januari 2009 om 13:58.
matthiasderaedt is offline  
Oud 10 januari 2009, 14:13   #625
Mahalingam
Minister
 
Mahalingam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 3.402
Standaard

Mijn voorbeeld van Pakistan is niet uit een ver verleden. Ik was zelf in persoon ter plaatse bij de laatste oorlog met India.
Sindsdien is het leger verzwakt. Niet door materiaalgebrek (eerst de Russen, toen de Amerikanen) maar door zuiveringen in het officierscorps.
Daar zitten nu overal betrouwbare gelovigen, die hun functie niet te danken hebben aan enige geschiktheid, maar aan politiek/religieuze connecties.
Het leger is verworden tot een verzameling raiders-groepen, naar Arabische traditie. Inderdaad een beetje gemodeleerd als een guerillabeweging,
Totaal ongeschik om te vechten buiten Pakistan b.v. op grondgebied van India dat wel over een leger beschikt volgens moderne principes.
En vergeet niet: India is al vele jaren bezig uit de armoede te klimmen. Pakistan zakt steeds verder weg in armoe en onwetendheid. En de vele miljarden steun van de kleine Satan Amerika hebben dit afglijden niet gestopt.
Mahalingam is offline  
Oud 10 januari 2009, 14:18   #626
matthiasderaedt
Vreemdeling
 
matthiasderaedt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2006
Locatie: Lint
Berichten: 57
Standaard

dit kan men dan toch niet vergelijken met de Gaza-strook? Pakistan is een autonoom land, Palestina niet. Het kan goed zijn dat het leger daar sterk verzwakt is, en vecht het Pakistaans leger nu ook niet tegen de Taliban?
matthiasderaedt is offline  
Oud 10 januari 2009, 16:59   #627
kilgore
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 mei 2007
Berichten: 578
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Ik denk dat ik u na deze reactie maar ga negeren. Ik heb geen zin een een welles - nietes spelletje.

Als zelfs een politiek neutrale organisatie als het Rode Kruis de aanvallen van het IDF als afschuwelijk en disproportioneel beschouwd, dan is het al ver gekomen lijkt me.

Meer dan 800 doden en meer dan 3000 gewonden beschouw ik overigens niet als een minimum.
Bewijst alleen maar de onwil om in te zien dat er niet meer burgers gedood worden dan onvermijdbaar in de omstandigheden zoals ze zijn.Hamas heeft grote invloed op dat aantal burgerdoden doordat het ze bewust in gevaar brengt.Met inzet van andere minder gesofistikeerde wapens zou het aantal doden overigens veel hoger zijn.
Weer een die wegloopt van het gevecht.Was te verwachten.Sommige mensen kunnen de tegenspraak niet aan.Men kan zich afvragen wat zo iemand op een discussieforum doet.

Laatst gewijzigd door kilgore : 10 januari 2009 om 17:05.
kilgore is offline  
Oud 10 januari 2009, 17:02   #628
kilgore
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 mei 2007
Berichten: 578
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthiasderaedt Bekijk bericht
Denkt u echt dat met bruut geweld zoiets opgelost kan worden? Kijk naar de Taliban in Afghanistan, naar Irak? Is daar het moslimextremisme weg? Is de Taliban weg? Neen.
En nu zou volgens u met een "offensiefje" van twee weken een extremistische partij onschadelijk gemaakt kunnen worden? Extremisten worden vaak gekenmerkt dat ze vechten tot de dood, en ik vrees dat dat er meer zijn dan 800. Dit probleem kan niet opgelost worden met geweld, wel met besluiten, akkoorden en duurzame vrede
Terroristen reduceert men tot een niveau van loutere irritatie waarmee men kan leven.Dat kan men als men het maar wil.
kilgore is offline  
Oud 10 januari 2009, 17:11   #629
Jean-Pierre
Staatssecretaris
 
Jean-Pierre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2002
Locatie: Zaventem
Berichten: 2.682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Mijn voorbeeld van Pakistan is niet uit een ver verleden. Ik was zelf in persoon ter plaatse bij de laatste oorlog met India.
Sindsdien is het leger verzwakt. Niet door materiaalgebrek (eerst de Russen, toen de Amerikanen) maar door zuiveringen in het officierscorps.
Daar zitten nu overal betrouwbare gelovigen, die hun functie niet te danken hebben aan enige geschiktheid, maar aan politiek/religieuze connecties.
Het leger is verworden tot een verzameling raiders-groepen, naar Arabische traditie. Inderdaad een beetje gemodeleerd als een guerillabeweging,
Totaal ongeschik om te vechten buiten Pakistan b.v. op grondgebied van India dat wel over een leger beschikt volgens moderne principes.
En vergeet niet: India is al vele jaren bezig uit de armoede te klimmen. Pakistan zakt steeds verder weg in armoe en onwetendheid. En de vele miljarden steun van de kleine Satan Amerika hebben dit afglijden niet gestopt.
...Misschien hebben ze ook niet zoveel steun gehad als het kleine Israël dat tot nu toe meer dan 10 miljard dollar ontvangen heeft... minstens!
Jean-Pierre is offline  
Oud 10 januari 2009, 21:21   #630
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.438
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
...Misschien hebben ze ook niet zoveel steun gehad als het kleine Israël dat tot nu toe meer dan 10 miljard dollar ontvangen heeft... minstens!
Ik zou eerder durven zeggen dat het niet ligt aan de steun in welke hoeveelheid dan ook, maar aan de religipolitico-infrastructuur.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online  
Oud 10 januari 2009, 22:04   #631
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
legeropleiding
als U nog eens een quote van mij eigenhandig aanpast zal ik verplicht zijn de moderatie hierop te wijzen en staan de gevolgen ervan voor U ......
Svennies is nu online  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be