Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 4 januari 2009, 17:31   #41
bloedverwant
Schepen
 
Geregistreerd: 13 augustus 2007
Berichten: 499
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Nogmaals: ik moet nog bewijs zien van het gebruik van clustermunitie.

Maar afgezien daarvan: stel dat de Belgische regering vanuit Brussel Franse steden laat bombarderen met honderden raketten, dan twijfel ik er niet aan dat Frankrijk daar met alle beschikbare en nuttige middelen zal op reageren.
Dat is naast de vraag lopen. Maar u raakt wel een interessant punt. Alle beschikbare middelen zei u? U weet dat Israël nog iets anders liggen heeft. Je weet wel, die dingen die fall-out en paddestoelen veroorzaken?
__________________
http://www.frontalnoize.be
bloedverwant is offline  
Oud 4 januari 2009, 17:32   #42
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.887
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Koelbloedigheid is in deze zaken steeds de beste raadgever. Met bloeddorstigheid heeft dit niets te maken.
Bloeddorstigheid verstopt achter koelbloedigheid.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline  
Oud 4 januari 2009, 17:32   #43
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bloedverwant Bekijk bericht
Die "normale militaire uitrusting" is door een hele hoop landen verboden. Vreemd, gezien het maar normale wapens zijn.
En door een hele hoop landen is ze niet verboden. Vreemd genoeg bevinden het merendeel van de landen met geavanceerde legers zich in de niet-ondertekenende groep terwijl het gros van de landen die de conventie wel ondertekende militair volkomen betekenisloos is. Hoe zou dat komen?
Jozef Ostyn is offline  
Oud 4 januari 2009, 17:33   #44
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
echt een antwoord dat ik van jou zou verwachten.

Je gaat gewoon voorbij aan de essentie: is het gebruik van clusterbommen boven steden goed te praten?


Eerst hier komen debiteren dat Israël het internationaal het internationaal recht compleet negeert, en als u dan geconfronteerd wordt met uw eigen onzin dan maar wat beginnen te zagen over het gebruik van bommen. De antisemieten druipen steeds vlugger en vlugger af
Savatage is offline  
Oud 4 januari 2009, 17:34   #45
bloedverwant
Schepen
 
Geregistreerd: 13 augustus 2007
Berichten: 499
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
En door een hele hoop landen is ze niet verboden. Vreemd genoeg bevinden het merendeel van de landen met geavanceerde legers zich in de niet-ondertekenende groep terwijl het gros van de landen die de conventie wel ondertekende militair volkomen betekenisloos is. Hoe zou dat komen?
Om dezelfde reden waarom die militair-geavanceerde landen atoombommen hebben en die andere niet: omdat het oorlogszuchtige landen zijn die alle middelen achter de hand willen houden.
__________________
http://www.frontalnoize.be
bloedverwant is offline  
Oud 4 januari 2009, 17:35   #46
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bloedverwant Bekijk bericht
En waarom zegt u "vele doelen treffen". Kunt u het woord "personen" niet gebruiken, omdat je geweten dan in opstand komt?
Ik zeg dat omdat één van de traditionele doelwitten voor clustermunities tank- en pantserformaties zijn. Een doel kan overigens van alles zijn. En de meeste doelen bevatten ook één of meer mensen. Dat lijkt mij vrij evident. Ik bekijk deze zaken dan ook rationeel. Misschien een beetje moeilijk voor u.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 4 januari 2009, 17:36   #47
bloedverwant
Schepen
 
Geregistreerd: 13 augustus 2007
Berichten: 499
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ik zeg dat omdat één van de traditionele doelwitten voor clustermunities tank- en pantserformaties zijn. Een doel kan overigens van alles zijn. En de meeste doelen bevatten ook één of meer mensen. Dat lijkt mij vrij evident. Ik bekijk deze zaken dan ook rationeel. Misschien een beetje moeilijk voor u.
Tanks en pantserformaties heeft Hamas niet echt. Vandaar dat ik het niet zo rationeel bekijk.
__________________
http://www.frontalnoize.be
bloedverwant is offline  
Oud 4 januari 2009, 17:37   #48
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bloedverwant Bekijk bericht
Die willen zeggen dat staten altijd zeggen dat ze niet espres op burgers mikken, hoewel iedereen weet dat je dat onderscheid niet kunt maken vanuit een F16.
F-16s moeten ook verboden worden volgens u?

Overigens zijn er al meer burgers vermoord met ordinaire kapmessen dan vanuit F-16s. Zullen we kapmessen maar verbieden?
Jozef Ostyn is offline  
Oud 4 januari 2009, 17:39   #49
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bloedverwant Bekijk bericht
Dat is naast de vraag lopen. Maar u raakt wel een interessant punt. Alle beschikbare middelen zei u? U weet dat Israël nog iets anders liggen heeft. Je weet wel, die dingen die fall-out en paddestoelen veroorzaken?
Het gebruik van nucleaire wapens lijkt mij in deze omstandigheden niet echt nuttig of wenselijk.

Overigens, vindt u het absoluut nodig om in elke posting een uiting van uw gebrek aan kennis te zetten? Kernwapens veroorzaken niet per definitie fall-out.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 4 januari 2009, 17:43   #50
bloedverwant
Schepen
 
Geregistreerd: 13 augustus 2007
Berichten: 499
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Het gebruik van nucleaire wapens lijkt mij in deze omstandigheden niet echt nuttig of wenselijk.
Hetgeen u daar impliceert is werkelijk weerzingwekkend. Hoewel u het waarschijnlijk rationeel en koelbloedig bedoelt.
__________________
http://www.frontalnoize.be
bloedverwant is offline  
Oud 4 januari 2009, 17:48   #51
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bloedverwant Bekijk bericht
Hetgeen u daar impliceert is werkelijk weerzingwekkend. Hoewel u het waarschijnlijk rationeel en koelbloedig bedoelt.
Persoonlijk vind ik domheid één van de meest weerzinwekkende dingen. Maar ieder diertje zijn pleziertje nietwaar.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 4 januari 2009, 17:52   #52
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.887
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bloedverwant Bekijk bericht
Tanks en pantserformaties heeft Hamas niet echt.
Jozef heeft het dan ook eerder begrepen op doelen "in de ruimere omgeving". In een gebied met een bevolkingsdichtheid van meer dan 3500 personen per vierkante kilometer.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline  
Oud 4 januari 2009, 17:58   #53
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Zoiets heet "verwateren" en daardoor devalueert men het echte bestaande recht. Net zoals men het begrip genocide inhoudsloos maakt door het om de haverklap te gebruiken.
Misschien dat u nu dit deel van mijn bericht wel ziet...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Het "echte bestaande oorlogsrecht" verbiedt overigens ook het bewust bombarderen van burgers.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline  
Oud 4 januari 2009, 18:00   #54
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
En door een hele hoop landen is ze niet verboden. Vreemd genoeg bevinden het merendeel van de landen met geavanceerde legers zich in de niet-ondertekenende groep terwijl het gros van de landen die de conventie wel ondertekende militair volkomen betekenisloos is. Hoe zou dat komen?
Het gros van de Westerse mogendheden heeft het wel ondertekend...

Het gros van de landen die het niet ondertekenden zijn daarentegen militair volkomen betekenisloze Derde Wereld-landen.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 4 januari 2009 om 18:01.
Geert C is offline  
Oud 4 januari 2009, 18:11   #55
Depth of Field
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 juli 2008
Locatie: Occupied Flanders
Berichten: 1.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Het "echte bestaande oorlogsrecht" verbiedt overigens ook het bewust bombarderen van burgers.
Link?
Depth of Field is offline  
Oud 4 januari 2009, 18:51   #56
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bloedverwant Bekijk bericht
Kanker is een ziekte. Oorlog niet. Daarbij, je zou eens moeten weten hoeveel geld er in Gaza wordt weggegooid met die bommen... Steek dat in kankeronderzoek
En terwijl Europa 300 miljoen € (onze belastingcentjes) naar de Pallies stuurt voor verzorging e.d., zit Hamas de laatste mensen van Fatah te killen, en doet alsof Israel het heeft gedaan.

En wat nog meer? Oh ja, ze krijgen cadeautjes van Iran. Raketten, om op Israel af te schieten.

Ze gaan lekker, die terreurlanden van de islam.
PollyCorrect is offline  
Oud 4 januari 2009, 19:36   #57
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
De conventie waarover hier gezanikt wordt bindt enkel de ondertekenende landen en is geen algemeen geldend internationaal recht. Maar ik weet wel dat velen hier graag het internationaal recht gewoon willen prostitueren zodat het kan ingeroepen worden telkens men iets niet leuk of afkeurenswaardig vindt. Vrij zielig.
U noemt uzelf Christen. Wel Christus draait zich om in zijn graf.

Ten eerste collaboreren met de moordenaars van Christus.
Ten tweede dergelijke oorlogsmisdaden gaan goedkeuren.

Sinds WO II zijn de twee grootste schurkenstaten de VS en Israël gebleken. Ik bid dagelijks tot God dat Hij die door en door slechte rijken snel ten val kan brengen.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 4 januari 2009 om 19:36.
Max van Dietschland is offline  
Oud 4 januari 2009, 19:39   #58
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Het gros van de landen die het niet ondertekenden zijn daarentegen militair volkomen betekenisloze Derde Wereld-landen.
Zoals China, Rusland, India, Brazilië, Polen, Roemenië, Ukraine, Egypte, Pakistan, Zuid-Korea, ...
Jozef Ostyn is offline  
Oud 4 januari 2009, 19:46   #59
roodhaar
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 2.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Ah ja, maar zij mogen dat. Joden mogen zich immers niet verdedigen.
nee, ze mogen geen land bezetten en koloniseren /confisceren tegen het internationaal recht. als ze dat wel doen, zullen ze juist geconfronteerd worden met verdediging van diegenen die ze trachten te vermoorden.
__________________
Citaat:
ZIONISME ; woorden schieten tekort...PollyCorrect :
Ik ga even naar Canvas terzake kijken, en zien hoe Zielig ze het daar wel vinden, van die 2 arme Palestijnse kindertjes en het lijden van hun gezinnen
.
roodhaar is offline  
Oud 4 januari 2009, 19:52   #60
roodhaar
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 2.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Dus het gaat effectief om clusterbommen? Ik dacht toen ik gisterenavond die beelden zag ook al aan clusterbommen (en ik ben dus blijkbaar niet de enige), maar vermits ik een totale leek ben in die materie was ik niet zeker. Enfin, opnieuw oorlogsmisdaden...
idd opnieuw oorlogsmisdaden. Ook in libanon deden ze dat. en ook fosforbommen werden gebruikt.
__________________
Citaat:
ZIONISME ; woorden schieten tekort...PollyCorrect :
Ik ga even naar Canvas terzake kijken, en zien hoe Zielig ze het daar wel vinden, van die 2 arme Palestijnse kindertjes en het lijden van hun gezinnen
.
roodhaar is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be