Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Bekijk resultaten enquête: Ik steun...
Israël 34 39,53%
Palestina 39 45,35%
niemand. Dat ze elkaar maar de kop inslaan. 13 15,12%
Aantal stemmers: 86. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 9 januari 2009, 10:33   #21
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Te ongenuanceerd voor mij.
D�*t zal wel. Precies of u anders wel nuanceert.

Laatst gewijzigd door system : 9 januari 2009 om 10:34.
system is offline  
Oud 9 januari 2009, 10:38   #22
Gorkum
Burger
 
Geregistreerd: 30 november 2008
Locatie: Vierlandenpunt
Berichten: 127
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Het doel heiligt de middelen?
Daarbij door gaza binnen te dringen zorg je er echt niet voor dat het veiliger wordt en van Hamas maak je zo alleen maar een martelaar.
Helaas kan Hamas niet compleet worden uitgeroeid want wat in de minds & hearts zit van die mensen kun je niet bereiken. Maar het inzetten van de nodige middelen om ze te verslaan vind ik geen probleem. Ik heb niet geschreven ALLE middelen: dat zou neerkomen op een bewuste massacre als deze http://www.w8.nl/hama.htm en dat zie ik Israel niet doen.

Degenen die hier hun terechte mededogen uiten met de burgerslachtoffers hebben het makkelijk want kiezen doen ze niet. En dat was de vraag.

En je hebt gelijk, Maarte als je bedoelt dat het bloed van de onschuldigen weer het zaad voor de martelaren is. Maar con mani pulite zal deze krijgsoperatie niet slagen. En slagen moet ze.
Gorkum is offline  
Oud 9 januari 2009, 10:43   #23
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
D�*t zal wel. Precies of u anders wel nuanceert.
Weet u eigenlijk wel wat nuance is?
Jozef Ostyn is offline  
Oud 9 januari 2009, 10:52   #24
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Weet u eigenlijk wel wat nuance is?
U in ieder geval niet, dat lijkt me duidelijk.
system is offline  
Oud 9 januari 2009, 11:24   #25
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Geïnspireerd door deze draad; http://forum.politics.be/showthread.php?t=117324 een simpele peiling. Wie steunt u? Kwestie van duidelijk te zien wie waar zit. Met Palestina bedoel ik dus het Palestijnse volk, aangezien het verzet tegen Israël in de Gaza-strook niet enkel wordt gevoerd door HAMAS.
Heu, ik denk dat er hier een vergissing in het spel is, het is Israël tegen hamas en niet Israël tegen Palestina, hemelsbreed verschil.
Israël is een land, hamas is een terroristische beweging.
Hoomer is offline  
Oud 9 januari 2009, 11:27   #26
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Heu, ik denk dat er hier een vergissing in het spel is, het is Israël tegen hamas en niet Israël tegen Palestina, hemelsbreed verschil.
Israël is een land, hamas is een terroristische beweging.
U vergist zich inderdaad. Israël is geen land maar een religieus-racistisch politiek project.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 9 januari 2009, 11:28   #27
Red_Dog
Schepen
 
Red_Dog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Locatie: Antwerpen, Dublin
Berichten: 416
Stuur een bericht via MSN naar Red_Dog
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
U vergist zich inderdaad. Israël is geen land maar een religieus-racistisch politiek project.
Racistisch ?
Ah, vandaar de vele Moslims en Christenenen in het IDF, vanwege het racisme...
Nu begrijp ik het.
__________________
Quis Separabit ?
Red_Dog is offline  
Oud 9 januari 2009, 11:31   #28
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
U vergist zich inderdaad. Israël is geen land maar een religieus-racistisch politiek project.
Ha ja, verdorie, en hamas is een kaartclubje.
Hoomer is offline  
Oud 9 januari 2009, 11:33   #29
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Als er mij iemand kan uitleggen waarom Hamas hardnekkig bleef raketten afvuren op Israel VOOR de start van de Israelische bombardementen dan zal ik een standpunt innemen. Want nu heb ik er eerlijk gezegd geen idee van waarom ze dit gedaan hebben.

Hoe dan ook heb ik geen sympathie voor Hamas omdat ze vrouwen en kinderen als menselijk schild gebruiken. Ik heb dan weer geen sympathie voor Israel omdat ze nu blijkbaar al zo gek geworden zijn om fosfor te gaan gebruiken.
fox is offline  
Oud 9 januari 2009, 11:36   #30
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Ik kies de kant van de onschuldige slachtoffers in dit conflict. Noch Hamas, noch het Israelische militaire en politieke aparaat verdienen hier enige sympathie.
2
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 9 januari 2009, 11:36   #31
Red_Dog
Schepen
 
Red_Dog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Locatie: Antwerpen, Dublin
Berichten: 416
Stuur een bericht via MSN naar Red_Dog
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Als er mij iemand kan uitleggen waarom Hamas hardnekkig bleef raketten afvuren op Israel VOOR de start van de Israelische bombardementen dan zal ik een standpunt innemen. Want nu heb ik er eerlijk gezegd geen idee van waarom ze dit gedaan hebben.

Hoe dan ook heb ik geen sympathie voor Hamas omdat ze vrouwen en kinderen als menselijk schild gebruiken. Ik heb dan weer geen sympathie voor Israel omdat ze nu blijkbaar al zo gek geworden zijn om fosfor te gaan gebruiken.
Omdat het Hamas is, die hebben geen reden nodig om raketten af te vuren.
Israël is een Joodse staat, dat is voldoende voor hen. Of beter gezegd, Israël is geen moslim-staat. Was het een Christelijke staat zaten we volgens mij nu met exact hetzelfde probleem.
__________________
Quis Separabit ?
Red_Dog is offline  
Oud 9 januari 2009, 11:36   #32
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Heu, ik denk dat er hier een vergissing in het spel is, het is Israël tegen hamas en niet Israël tegen Palestina, hemelsbreed verschil.
Israël is een land, hamas is een terroristische beweging.
en waarom schiet Israël dan op gewone Palestijnen?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 9 januari 2009, 11:39   #33
Demosthenes
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2008
Berichten: 314
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Meer nog: de niets ontziende Israëlische invasie is op dit moment aan het zorgen voor een totale ineenstorting van Fatah en een steile opgang van Hamas op de Westelijke Jordaanoever. Nog even en het gros van de Palestijnen worden uitsluitend nog vertegenwoordigd door Hamas.

Ik weet niet of dat een goede zaak is voor Israël.
Ik ben het daar niet mee eens.
Ik ga er van uit dat de palestijnen niet dom zijn en zullen beseffen dat Hamas blijven steunen een blijvende oorlogssituatie en economische achteruitgang zal betekenen . Militair kunnen de palestijnen dit conflict toch nooit winnen.
Demosthenes is offline  
Oud 9 januari 2009, 11:42   #34
moser
Europees Commissaris
 
moser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Berichten: 3.711
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Als er mij iemand kan uitleggen waarom Hamas hardnekkig bleef raketten afvuren op Israel VOOR de start van de Israelische bombardementen dan zal ik een standpunt innemen. Want nu heb ik er eerlijk gezegd geen idee van waarom ze dit gedaan hebben.

Hoe dan ook heb ik geen sympathie voor Hamas omdat ze vrouwen en kinderen als menselijk schild gebruiken. Ik heb dan weer geen sympathie voor Israel omdat ze nu blijkbaar al zo gek geworden zijn om fosfor te gaan gebruiken.
Omdat er sprake is van een bezetter en een bezette, niet van een gewone oorlogssituatie tussen 2 evenwaardige landen. Je kunt niet verwachten dat honderd procent van degene die bezet worden braafjes in de pas gaan lopen. Er zullen altijd radicalere individuen zijn binnen de groep die bezet wordt die de bezetter zullen aanvallen. Dat is geen oorzaak maar een gevolg. De oorzaak is de onrechtvaardigheid die de staat Israel met de hele manier waarop het is ontstaan heeft meegebracht.

Geweld is er van beide kanten, jaren van bezetting en al de dagelijkse vernederingen die daarmee gepaard gaan komt maar van 1 kant.
moser is offline  
Oud 9 januari 2009, 11:45   #35
Red_Dog
Schepen
 
Red_Dog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Locatie: Antwerpen, Dublin
Berichten: 416
Stuur een bericht via MSN naar Red_Dog
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Omdat er sprake is van een bezetter en een bezette, niet van een gewone oorlogssituatie tussen 2 evenwaardige landen. Je kunt niet verwachten dat honderd procent van degene die bezet worden braafjes in de pas gaan lopen. Er zullen altijd radicalere individuen zijn binnen de groep die bezet wordt die de bezetter zullen aanvallen. Dat is geen oorzaak maar een gevolg. De oorzaak is de onrechtvaardigheid die de staat Israel met de hele manier waarop het is ontstaan heeft meegebracht.

Geweld is er van beide kanten, jaren van bezetting en al de dagelijkse vernederingen die daarmee gepaard gaan komt maar van 1 kant.
Was het maar zo simpel.
Ik denk dat je net de hele situatie hebt opgelost
__________________
Quis Separabit ?
Red_Dog is offline  
Oud 9 januari 2009, 11:46   #36
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Omdat er sprake is van een bezetter en een bezette, niet van een gewone oorlogssituatie tussen 2 evenwaardige landen. Je kunt niet verwachten dat honderd procent van degene die bezet worden braafjes in de pas gaan lopen. Er zullen altijd radicalere individuen zijn binnen de groep die bezet wordt die de bezetter zullen aanvallen. Dat is geen oorzaak maar een gevolg. De oorzaak is de onrechtvaardigheid die de staat Israel met de hele manier waarop het is ontstaan heeft meegebracht.

Geweld is er van beide kanten, jaren van bezetting en al de dagelijkse vernederingen die daarmee gepaard gaan komt maar van 1 kant.
Net alsof die situatie nieuw is. Het is er zo al jaar en dag, met evenveel geweld langs beiden kanten. Het zijn de Palestijnen die begonnen zijn met hun raketten af te vuren, zij zijn de bron van het huidige geweld in de Gaza strook.
Savatage is offline  
Oud 9 januari 2009, 11:48   #37
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde
 
Fiere Jood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 944
Standaard

En die bezetting kwam pas na 1 kant weer de vrede wou verstoren.
__________________
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says
Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline  
Oud 9 januari 2009, 11:48   #38
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en waarom schiet Israël dan op gewone Palestijnen?
Markt in Gaza stad, veel volk op de been. Plots komen daar drie mannekes aan met sjaals rond hunne kop een raket en een lanceerinstallatie , ze poten dat spul daar neer. De mensen op de markt mogen niet weg onder bedreiging.
Ze schieten die raket af, Israël ziet perfect en tot op de meter vanwaar die raket afgevuurd is en schieten terug, 't is al.
Waar gaan we onze wapendepots maken? In de woestijn? Neen neem dat schooltje daar maar. Israël ziet perfect waar ze hun wapens naar toe brengen, en hup schooltje plat, en ga zo maar verder.
U moet weten per satelietfoto kan men tegenwoordig zien of u zich 's morgens geschoren heeft of niet.
Hamas gelooft nu éénmaal dat alle slachtoffers martelaars zijn en naar de Hemel gaan, zodoende kunnen ze zonder scrupules de burgers (en liefst kinderen,staat beter op tv) als schild gebruiken.
Denkt u echt dat Israël op kinderen zou schieten moest het anders kunnen?
Zo ja dan heeft u een verkronkelde geest mijns inziens.
Hoomer is offline  
Oud 9 januari 2009, 11:49   #39
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ha ja, verdorie, en hamas is een kaartclubje.
Hamas is gecreëerd naar Israël's beeld en gelijkenis.
Ik heb het meer voor de PLO.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 9 januari 2009, 11:50   #40
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
En die bezetting kwam pas na 1 kant weer de vrede wou verstoren.
Als er geen bezetter was, met wie gingen de Palestijnen dan een robbertje vechten? Met zichzelf? Met een fictieve bezetter?
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be