Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 14 januari 2009, 18:06   #1
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard Gaza, de internet-oorlog en politics.be

We worden hier verondersteld om geen beelden te plaatsen die de realiteit in Gaza zichtbaar maken. Het zou mensen onnodig kunnen shockeren.

Ik ben het daar niet mee eens: het is namelijk onmogelijk om in deze kwestie mensen 'onnodig' te shockeren. Het omgekeerde is waar: het is dringend nodig om mensen te shockeren. En dat lukt niet altijd met woorden.

De kwestie gaat nog een stap verder. Het Israëlisch 'Public Information Directorate' stelt dat het de 'War of the Words' in de media aan het winnen is door het planten en herhalen van sleutelbegrippen in de wereldpers en door het gebruik van moderne propagandamethodes. Die moeten zorgen voor een consensus in de publieke opinie die niet in vraag gesteld kan worden.

Ze geven echter ook expliciet toe dat ze, als het op beelden aankomt, de strijd niet kunnen winnen, omdat de beelden voor zich spreken.

Het is ook daarom dat het Israëlisch leger geen journalisten tot Gaza toelaat, ook al verplicht het Israëlisch Hooggerechtshof hen daartoe. Ze lappen gewoon de wet aan hun laars. Zoals ze dat met internationale wetten ook doen, trouwens.

Het is dus onze verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk mensen de weinige beelden die uit Gaza komen, toch te zien krijgen.

Vandaar de suggestie om hier de links te plaatsen. Zoveel mogelijk links naar zoveel mogelijk foto's van zoveel mogelijk slachtoffers.

Over de manier waarop Israël ons tracht te hersenspoelen, nog een interessante analyse uit The Guardian:

Citaat:
The hasbara brigade strikes again! You always hear about Israeli attempts at media manipulation. Everyone knows it's going on but usually the process happens through cyber insurgents like those involved with Giyus (and its media monitoring software, Megaphone). Now, we know that the Israeli foreign ministry itself is orchestrating propaganda efforts designed to flood news websites with pro-Israel arguments and information.

A reader of my blog has received the following email which documents both the efforts and the agency that originated them. The solicitation to become a pro-Israel "media volunteer" also includes a list of media links which the ministry would like addressed by pro-Israel comments:

Dear friends,

We hold the [sic] military supremacy, yet fail the battle over the international media. We need to buy time for the IDF to succeed, and the least we can do is spare some (additional) minutes on the net. The ministry of foreign affairs is putting great efforts in balancing the media, but we all know it's a battle of numbers. The more we post, blog, talkback, vote – the more likely we gain positive sentiment.

I was asked by the ministry of foreign affairs to arrange a network of volunteers, who are willing to contribute to this effort. If you're up to it you will receive a daily messages & media package as well as targets.

If you wish to participate, please respond to this email.


My friend did so and received this official communique from the ministry with talking points about Operation Cast Lead which s/he was to use in her/his propaganda efforts. Among the links was was a Peter Beaumont Cif piece. The following were identified as "target sites": the Times, the Guardian, Sky News, BBC, Yahoo!News, Huffington Post, and the Dutch Telegraaf. Also targeted were other media sites in Dutch, Spanish, German and French considered critical of the invasion.

Locally, here in Seattle, peace activists held a rally at our federal building attended by 500 protesters. In the foreign ministry communique issued the next day, activists were directed to comment in the Seattle Post Intelligencer's article about the demonstration. The comment thread for the article is riddled with clear hasbara "plants" who distort the balance and tone of the discussion with their programmed arguments, making it much more favorable than it otherwise would be.

Here the foreign ministry's coordinator describes a meeting he attended at the government's offical office:

Hi all,

I had a meeting in the ministry of foreign affairs today, and was very happy to hear that their metrics show that Israel's position in the internet is getting better every day. It means that you're doing a good job! MFA are concerned with the biased public opinion in Europe. So please focus your efforts on European media.

What can you do to help?

- Identify internet battle-grounds in different languages, and let me know
- Comment/post/vote in the listed links and others; you can use the material attached below
- Write letters to authors and editors. Identify yourself as a local resident
- Have your friends join this activity


This message was meant to encourage the pro-Israel activists in their work:

World governments are still patient with Israel's justified operation in Gaza. The [sic] public opinion, on the other hand, is impatient, to say the least. This gap will soon close – it always does.

It is our goal to shift the public opinion, as conveyed in the internet; avoiding, or at least minimising, sanctions by world leaders. We need to buy the IDF enough time to achieve its goals.


Besides the talking points provided by the foreign ministry to the pro-Israel web activists, they are offered online pro-Israel material to link to in their comments ...
En ook het volgende is interessant, want het is een strategie die we ook op politics.be terugvinden: 'vreemdelingen' die pas geregistreerd zijn en die telkens dezelfde of gelijkaardige vier, vijf volzinnen neerpoten met alle vooroordelen en propaganda die Israël graag verspreid wil zien, zonder te argumenteren, zonder bronnen, zonder achtergrond, zonder meer.:

Citaat:
...

How effective can it be and how many can be convinced? By the way, I've even noticed the hasbaraniks in my own blog. You can see them a mile away because they've never published a comment before yet write something like: "I've enjoyed your blog for a long time, but anyone with a brain in their head knows that Hamas is out to destroy Israel blah, blah blah." Pretty formulaic stuff. Also, you can Google a few phrases of the comment and if you find it appears elsewhere on the web you know you either have a hasbaranik or someone who has repetition compulsion.
de rest staat hier

__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •


Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 14 januari 2009 om 18:10.
ministe van agitatie is offline  
Oud 14 januari 2009, 18:15   #2
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Tsja, met Al Jazeera en Paliwood die ongeveer alle beeldmateriaal en cijfergegevens leveren aan de media, had je nu écht verwacht dat Israel niet zou proberen ook zijn positie te laten kennen?
filosoof is offline  
Oud 14 januari 2009, 18:37   #3
Uh-Huh
Banneling
 
 
Uh-Huh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2006
Locatie: "A"
Berichten: 7.491
Standaard

Citaat:
The more we post, blog, talkback, vote – the more likely we gain positive sentiment.
Ze mogen dat doen zoveel ze willen, ik ga nooit religieuze-en/of machtswaanzin steunen. Ze gaan hier letterlijk over lijken voor dat soort idealen en dit gaat te ver. Ik ga me toch ook niet positief opstellen t.o.v. islamitische fundamentalisten of islamistische terroristen omdat ze veel posten of bloggen op het net?
Uh-Huh is offline  
Oud 14 januari 2009, 18:58   #4
grimbergen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 januari 2009
Berichten: 3.033
Standaard

Deze beelden zijn en blijven afschuwelijk.
grimbergen is offline  
Oud 14 januari 2009, 20:10   #5
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Tsja, met Al Jazeera en Paliwood die ongeveer alle beeldmateriaal en cijfergegevens leveren aan de media, had je nu écht verwacht dat Israel niet zou proberen ook zijn positie te laten kennen?
Dit zal wel historisch zijn zeker?
Ik akkoord met filosoof...bweek...ik ga in contemplatieve hibernatie...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
Oud 14 januari 2009, 20:11   #6
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Tsja, met Al Jazeera en Paliwood die ongeveer alle beeldmateriaal en cijfergegevens leveren aan de media
Paliwood ken ik niet, maar hoe kan het ook anders als Israël ondanks een uitspraak van het Hooggerechtshof weigert om journalisten toe te laten? So far for democracy...

Citaat:
had je nu écht verwacht dat Israel niet zou proberen ook zijn positie te laten kennen?
'Je positie laten kennen' is iets heel anders dan enerzijds censureren en anderzijds een campagne van desinformatie opzetten.

Maar ik had van Israël niets anders verwacht, nee.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline  
Oud 14 januari 2009, 20:17   #7
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde
 
Fiere Jood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 944
Standaard

Het is heel belangrijk om de beelden te tonen.
In de nabije toekomst gaat men niet meer zomaar op terroristische cellen stemmen,men zal 2 keer nadenken.
__________________
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says
Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands.

Published 12:49 11.05.11

Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 14 januari 2009 om 20:20.
Fiere Jood is offline  
Oud 14 januari 2009, 20:20   #8
slegie
Staatssecretaris
 
slegie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 2.783
Standaard

Propaganda is er continu, de waarheid wordt dikwijls verdraaid door de media al dan niet bewust of onbewust of onder dwang.

Of het nu gaat over massa vernietigingswapens ten tijde van Saddam of de oorlog in Gaza of het Vlaams belang in eigen land, dagelijks worden we misleid door de media en of gemanipuleerd.

Beelden spreken dikwijls voor zich maar 1 moment opname zegt niets over een oorlog. Had je bijvoorbeeld een moment opname van de russen in 1945 gemaakt toen ze Berlijn binnengevallen waren dan had je zeker een beeld gevormd van afschuw van diezelfde russen ten opzichte van de nazi's. Dus je moet alles een beetje relativeren ook beelden, natuurlijk kennen de meeste onder ons een beetje de situatie in het midden oosten en zijn er al meerdere bronnen die melding hebben gemaakt van brutaliteiten door isräel.

Maar hoe dan ook, de VS zal altijd achter israël blijven staan en zolang dit zo is zal Europa ook niet meer kunnen doen dan blijven toekijken en vergaderen.
slegie is offline  
Oud 14 januari 2009, 20:21   #9
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Het is heel belangrijk om de beelden te tonen.
De wereld kan zien dat democratisch kiezen voor terroristen geen optie is.
Als u me uitdaagt, plaats ik hier de foto's van de slachtoffers van die democratisch gekozen Israëlische terroristen van u.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline  
Oud 14 januari 2009, 20:22   #10
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde
 
Fiere Jood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Als u me uitdaagt, plaats ik hier de foto's van de slachtoffers van die democratisch gekozen Israëlische terroristen van u.
Ik heb geen enkele probleem met geen enkele foto.
Het is de moderatie die dat niet toelaat.
__________________
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says
Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline  
Oud 14 januari 2009, 20:22   #11
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Maar hoe dan ook, de VS zal altijd achter israël blijven staan en zolang dit zo is zal Europa ook niet meer kunnen doen dan blijven toekijken en vergaderen.
Daarom ben ik blij met de rellen in alle grote Europese steden. Het is een manier om politici onder druk te zetten en dat lijkt ook te werken.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline  
Oud 14 januari 2009, 20:31   #12
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

zoals ik reeds heb geopperd op dit forum...elke oorlog na WWII is beslecht in de media...als je dan weet dat 80% van de journalisten van linkse tot exteem linkse overtuiging zijn in België, dan heb ik een nogal wee gevoel bij het aandringen van sommige media om toch maar ter plaatse te geraken. Israël gaat deze oorlog bijgevolg verliezen door de politieke oriëntatie van onze main stream media en niet omdat een Palestijnse baby meer of anders bloedt, schreeuwt en lijdt bij verwondingen dan een Joodse.
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me

Laatst gewijzigd door Fieseler : 14 januari 2009 om 20:34.
Fieseler is offline  
Oud 14 januari 2009, 21:03   #13
de mensen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 januari 2009
Berichten: 268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Daarom ben ik blij met de rellen in alle grote Europese steden. Het is een manier om politici onder druk te zetten en dat lijkt ook te werken.
Dat verbaast me niets... Zeker niet als de eigen auto of woning niet vernield wordt...
de mensen is offline  
Oud 14 januari 2009, 21:19   #14
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.561
Standaard

@ ministe van agitatie :


hartelijk dank voor dit nieuwe stukje dat de puzzel completer maakt.

Ik zal mijn best doen om dit bericht zo wijd mogelijke verspreiding te geven.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 14 januari 2009, 21:35   #15
de mensen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 januari 2009
Berichten: 268
Standaard

We kunnen die zaak ginder natuurlijk vlugger oplossen door meer haat te spuien...
de mensen is offline  
Oud 14 januari 2009, 21:47   #16
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Daarom ben ik blij met de rellen in alle grote Europese steden. Het is een manier om politici onder druk te zetten en dat lijkt ook te werken.
Laat me raden (op zijn Van Bommels) meerkeuze:
a. U bedoelt het niet zo;
b. Er zijn ook geweldloze rellen;
c. Want iedereen die niet mee-relt is per definitie medeschuldig.
d. U gaat ter compensatie hard roepen dat u nu een dodenherdenking gaat bezoeken.

???
Hertog van Gelre is offline  
Oud 14 januari 2009, 22:02   #17
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.398
Standaard

Propagandawebsites dus. Even een stukje daarover.

Ik ben al enkele weken aan het zoeken naar echt degelijke informatie over de Joodse kolonisatie van Palestina, en stoot daarbij soms op websites die zichzelf uitdrukkelijk als neutraal in het conflict presenteren en tegelijk een aantrekkelijk, uitgebreid informatie-arsenaal aanbieden. Hun neutraliteit wordt meestal gesuggereerd in de web-naam (het adres), maar soms ook op de thuispagina of in de 'about us' sectie.

Nooit krijg je bij dat soort sites een duidelijke aanduiding wie er achter zit, maar van zodra je dieper gaat kijken zie je, bij de ene al wat sneller dan de andere, dat ze uit zionistische hoek komen.

Het meest blatante voorbeeld is de zgn. Israël-Palestina Gids", nederlandstalig en te vinden op www.israel-palestina.info. Zeer veel achtergrondinfo, met zeer selectief gekozen titels. Van bij de aanvang van de Gaza-oorlog konden ze zich echter niet meer bedwingen en werd de thuispagina overspoeld met titels die zo uit het partijblad van Likoed konden komen. Haatspeech, in mijn ogen.

Een moeilijker geval is www.palestinefacts.org. De naam suggereert degelijkheid en diepgang, ook de layout doet dat trouwens. In de FAQ lezen we:

Citaat:
Who is the editor of Palestinian Facts?

There is no one individual editor. The site has been prepared by a team of writers and editors who are knowledgable of the history, politics, economics and military situation in the Middle East, based on information compiled from the best available sources. They have developed Palestine Facts to provide much-needed factual information to everyone who may be interested in the current situation in Israel, how it evolved to today's status, and what might be reasonable policies for the future.

There is a lot of propaganda. Why should I believe you?

Every fact and assertion on this web site is backed-up by elaborate documentation hyperlinked right into the materials presented or available in the supplemental references. If you question anything, follow the links for more and more in-depth discussion and information. The most authoritative sources were sought and are presented for each topic. Lies and propaganda are excluded.
Klinkt goed, en het moet gezegd dat de site een schat aan interessant historisch materiaal en actuele gegevens bevat. De moeite. Maar ook hier stoot je, als je dieper gaat, op bewoordingen en titels die er zouden kunnen op wijzen dat de makers zionistisch geaard zijn. Een voorbeeldje daarvan is de sectie Is Israel an apartheid state? Plots blijkt "Palestine Facts" een apologie voor het zionisme te zijn.

Wie houdt zich bezig met dat soort maskerades, vraag een mens zich dan wel eens af?

In een volgende bijdrage wil ik enkele andere categorieën bespreken:
• sites die de Palestijnse kant op een evenwichtige manier aan bod laten komen
• sites die een historische databank opbouwen
• sites van gereputeerde internationale instituten
• sites van joodse, anti-zionistische organisaties
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline  
Oud 14 januari 2009, 22:06   #18
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
We worden hier verondersteld om geen beelden te plaatsen die de realiteit in Gaza zichtbaar maken. Het zou mensen onnodig kunnen shockeren.

Ik ben het daar niet mee eens
Dat is uw volle recht. Maar toon eens een paar dode Joden ook. Kwestie van te tonen dat het conflict daar te complex is om een kant te kiezen en dat ook Joden sterven na een raket op hun kop te hebben gehad. Zien die er ook nog goed uit?

Ik steun wel de vraag van de moderatie om heel expliciete beelden via een link te geven en niet zomaar in de snuit te duwen van wie dan ook die toevallig een draadje opent zonder te weten wat het volgende scherm brengt. Niet iedereen kickt op bloedbaden. Er zijn hier waarschijnlijk hopen mensen die geen partij kiezen in een conflict dat zo complex is en waar je vandaag door de reactie van Israel een anti-Isreal fanaat wordt en als morgen een achtjarig kind zich opblaast op een markt in Israel weer gaat afvragen waarom een kind op een leeftijd dat het politiek nog niet begrijpt toch zichzelf gaat opblazen tussen burgers en dan gaat denken dat de Israelis zichzelf toch moeten beschermen.

Ik schaam me voor het gebrek aan grijs-denken. Iedereen lijkt hier wit of zwart te denken. En dat is net zoals ze ginder doen. Als ik hier vele keyboard-strijders lees dan zou bij eenzelfde situatie hier zo'n conflict kunnen uitbreken. Gelukkig of ongelukkig is het volk hier al tam geslagen door het regime. Al mogen Vlamingen wel eens iets tegenover het FDF zetten zonder enkel te hopen op TAK en Voorpost die een fascist als Maingain wel verwelkomen met... eitjes. Geen bommengordels maar eitjes.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 14 januari 2009, 22:12   #19
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.398
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
En ook het volgende is interessant, want het is een strategie die we ook op politics.be terugvinden: 'vreemdelingen' die pas geregistreerd zijn en die telkens dezelfde of gelijkaardige vier, vijf volzinnen neerpoten met alle vooroordelen en propaganda die Israël graag verspreid wil zien, zonder te argumenteren, zonder bronnen, zonder achtergrond, zonder meer.:
Een lijstje van posters die geregistreerd zijn sinds 31 december zou bijzonder boeiend zijn.

Iemand zin?
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline  
Oud 14 januari 2009, 22:14   #20
de mensen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 januari 2009
Berichten: 268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dat is uw volle recht. Maar toon eens een paar dode Joden ook. Kwestie van te tonen dat het conflict daar te complex is om een kant te kiezen en dat ook Joden sterven na een raket op hun kop te hebben gehad. Zien die er ook nog goed uit?

Ik steun wel de vraag van de moderatie om heel expliciete beelden via een link te geven en niet zomaar in de snuit te duwen van wie dan ook die toevallig een draadje opent zonder te weten wat het volgende scherm brengt. Niet iedereen kickt op bloedbaden. Er zijn hier waarschijnlijk hopen mensen die geen partij kiezen in een conflict dat zo complex is en waar je vandaag door de reactie van Israel een anti-Isreal fanaat wordt en als morgen een achtjarig kind zich opblaast op een markt in Israel weer gaat afvragen waarom een kind op een leeftijd dat het politiek nog niet begrijpt toch zichzelf gaat opblazen tussen burgers en dan gaat denken dat de Israelis zichzelf toch moeten beschermen.

Ik schaam me voor het gebrek aan grijs-denken. Iedereen lijkt hier wit of zwart te denken. En dat is net zoals ze ginder doen. Als ik hier vele keyboard-strijders lees dan zou bij eenzelfde situatie hier zo'n conflict kunnen uitbreken. Gelukkig of ongelukkig is het volk hier al tam geslagen door het regime. Al mogen Vlamingen wel eens iets tegenover het FDF zetten zonder enkel te hopen op TAK en Voorpost die een fascist als Maingain wel verwelkomen met... eitjes. Geen bommengordels maar eitjes.
de mensen is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be