Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 mei 2016, 16:28   #1
MILOURAKKER
Burger
 
Geregistreerd: 14 juni 2012
Berichten: 114
Standaard kinderarbeid, slavenarbeid, verwende snatzers

2 jaar geleden ong. was ik voor mijn werk in Cambodja. In mijn hotel las ik het nieuws in België. Hoofdonderwerp: betoging tegen het 2 jaar langer werken. Een uurtje ervoor had ik op een rijstveld nog een hoogbejaarde man achter een os zien lopen en even daarvoor had ik een mannetje van 6 jaar bij het maken van visnetten werkelijke slavenarbeid zien doen. Zij wisten nog niet eens wat een pensioen of kindergeld eigenlijk is. Ik was beschaamd voor mijn landgenoten. Wat een verwende snatzers zijn wij toch. Deze regering moet van iedereen offers vragen om de schulden gemaakt door de voorgangers te leningen. De regeringsmaatregelen kunnen nog vééééééééél erger worden. En eigenlijk zouden ze dat moeten worden. (Ook al begrijp ik dat er hier ook mensen zijn met hoge financiële noden.) Anders geraken we nooit af van de lege opgesoupeerde vetpotten. Als je die beelden gezien hebt die ik daar zag bemerk je dat deze regering ons enkel even uit onze comfort zone haalt.
MILOURAKKER is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2016, 16:47   #2
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MILOURAKKER Bekijk bericht
2 jaar geleden ong. was ik voor mijn werk in Cambodja. In mijn hotel las ik het nieuws in België. Hoofdonderwerp: betoging tegen het 2 jaar langer werken. Een uurtje ervoor had ik op een rijstveld nog een hoogbejaarde man achter een os zien lopen en even daarvoor had ik een mannetje van 6 jaar bij het maken van visnetten werkelijke slavenarbeid zien doen. Zij wisten nog niet eens wat een pensioen of kindergeld eigenlijk is. Ik was beschaamd voor mijn landgenoten. Wat een verwende snatzers zijn wij toch. Deze regering moet van iedereen offers vragen om de schulden gemaakt door de voorgangers te leningen. De regeringsmaatregelen kunnen nog vééééééééél erger worden. En eigenlijk zouden ze dat moeten worden. (Ook al begrijp ik dat er hier ook mensen zijn met hoge financiële noden.) Anders geraken we nooit af van de lege opgesoupeerde vetpotten. Als je die beelden gezien hebt die ik daar zag bemerk je dat deze regering ons enkel even uit onze comfort zone haalt.
Misschien kunt u voor die mensen daar een vakbond oprichten voor betere werkvoorwaarden en zorgen voor kindergeld en zorgen dat ze pensioen krijgen.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2016, 17:00   #3
MILOURAKKER
Burger
 
Geregistreerd: 14 juni 2012
Berichten: 114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Misschien kunt u voor die mensen daar een vakbond oprichten voor betere werkvoorwaarden en zorgen voor kindergeld en zorgen dat ze pensioen krijgen.
Een vakbond heeft daar geen zin. Wat die mensen nodig hebben zijn investeringen van buitenlandse bedrijven. Zij hebben vooral kapitaalkrachtige mensen nodig die daar scholen kunnen oprichten. Er moet eerst geld geïnvesteerd worden, dan geld verdiend worden, en dan pas kan men gaan herverdelen via een sociale zekerheid. En ... zij hebben naderhand ook vakbonden nodig. Maar dan wel echte vakbonden, vakbonden zoals wij dat vroeger hadden. Geen politieke drukkingsgroepen zoals wij nu hebben, want die jagen de investeerders alleen maar weg. Maar u zal wel tegen beter in niet willen toegeven dat wij in feite met onze veel te dure en inefficiënte sociale zekerheid verwende snatzers zijn? en dat wij onze bedrijven kapot staken, dus ook de geldmachines van onze sociale zekerheid.
MILOURAKKER is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2016, 17:09   #4
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MILOURAKKER Bekijk bericht
Een vakbond heeft daar geen zin. Wat die mensen nodig hebben zijn investeringen van buitenlandse bedrijven. Zij hebben vooral kapitaalkrachtige mensen nodig die daar scholen kunnen oprichten. Er moet eerst geld geïnvesteerd worden, dan geld verdiend worden, en dan pas kan men gaan herverdelen via een sociale zekerheid. En ... zij hebben naderhand ook vakbonden nodig. Maar dan wel echte vakbonden, vakbonden zoals wij dat vroeger hadden. Geen politieke drukkingsgroepen zoals wij nu hebben, want die jagen de investeerders alleen maar weg. Maar u zal wel tegen beter in niet willen toegeven dat wij in feite met onze veel te dure en inefficiënte sociale zekerheid verwende snatzers zijn? en dat wij onze bedrijven kapot staken, dus ook de geldmachines van onze sociale zekerheid.
Is op de eerste plaats de verantwoordelijkheid van dat land zelf.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2016, 18:11   #5
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.046
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MILOURAKKER Bekijk bericht
Een vakbond heeft daar geen zin. Wat die mensen nodig hebben zijn investeringen van buitenlandse bedrijven. Zij hebben vooral kapitaalkrachtige mensen nodig die daar scholen kunnen oprichten. Er moet eerst geld geïnvesteerd worden, dan geld verdiend worden, en dan pas kan men gaan herverdelen via een sociale zekerheid. En ... zij hebben naderhand ook vakbonden nodig. Maar dan wel echte vakbonden, vakbonden zoals wij dat vroeger hadden. Geen politieke drukkingsgroepen zoals wij nu hebben, want die jagen de investeerders alleen maar weg. Maar u zal wel tegen beter in niet willen toegeven dat wij in feite met onze veel te dure en inefficiënte sociale zekerheid verwende snatzers zijn? en dat wij onze bedrijven kapot staken, dus ook de geldmachines van onze sociale zekerheid.
Dat beseffen die vakboungsdwazen niet eens.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2016, 18:12   #6
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.046
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Is op de eerste plaats de verantwoordelijkheid van dat land zelf.
Ga kakken.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2016, 18:51   #7
MILOURAKKER
Burger
 
Geregistreerd: 14 juni 2012
Berichten: 114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Is op de eerste plaats de verantwoordelijkheid van dat land zelf.
Uw reactie is onvoorstelbaar dom.
Ik wed dat als u één keertje daar zou geweest zijn, de goesting om te staken wel over zal gaan. Dan zou u pas inzien hoe dom het kan zijn te staken. Het land heeft niets, de bazen hebben niets en de werknemers hebben niets. De vroegere machtshebbers waren de rode Khmer die een schrikbewind voerden onder Paul Pot. Een extreem linkse dictator. Die beuzelde dezelfde theorieën als Rudy De Leeuw maar deed er nog een dikke saus van geweld boven op. (tik maar eens "killing fields" in op Google. Zij hebben nochtans vroeger veel rijkdom gehad. Onder Frans bewind. Maar links heeft daar alles maar dan ook alles kapot gemaakt. Net als ze nu hier bezig zijn.
MILOURAKKER is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2016, 20:34   #8
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ga kakken.
Maar u bent zo grof, ligt er iets op uw maag of knaagt uw geweten.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be