Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 april 2019, 05:15   #121
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Uitstekende gewone fietsen vind je tegenwoordig gratis bij het afval. Ik vraag mij ook af waarom men vervuilende elektrische fietsen wil subsidiëren via lagere BTW. Als ge met de auto vervuilt wordt ge gestraft. Als ge met de fiets vervuilt wordt ge beloond.

Logica???

Of zijn er nu echt mensen die denken dat onze elektriciteit geproduceerd wordt zonder de minste vervuiling?

Ik vraag me trouwens af waarom zo veel gepensioneerden met een elektrische fiets rijden. Tijdswinst zal toch geen probleem zijn....
Je geniet meer van de natuur en komt er wat verder dan je voordeur mee.
Ik vond zo een electrische fiets een zalig ding zeker hier langs de kust waar er meestal wat wind is.
En toch deed ik hem weg wegens te gevaarlijk als je wat ouder wordt.
Maar ik ondervond als je zelf wat oplet en doet wat hoort dat automobilisten overwegend hoffelijk zijn.
En ja, ik als fietser vond die "wielerterroristen" ook maar een zielige bende egotrippers, ook de gewone fietsers hebben er met af te rekenen.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 05:19   #122
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Hier volg ik niet, bijna iedere mens die werkt kan een nieuwe fiets kopen.
Inderdaad, zeggen "diene mens is zodanig arm dat hij gedwongen is met zijn auto te rijden want hij kan zich geen fiets veroorloven" lijkt mij nogal een enorme korrel zout nodig te hebben

Drie keer tanken, en ge hebt een nieuwe fiets.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 07:12   #123
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Op tweedehands betaal je toch geen BTW (er is geen "toegevoegde waarde") ?
Toch wel hoor, als je deze koopt met factuur!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 07:13   #124
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Op tweedehands betaal je toch geen BTW (er is geen "toegevoegde waarde") ?
Sinds wanneer moet er toegevoegde waarde zijn?
Het is inderdaad belasting op toegevoegde waarde, maar is nooit zo in praktijk gebracht.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 07:13   #125
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Op tweedehands betaal je toch geen BTW (er is geen "toegevoegde waarde") ?
Een fietsenwinkel, die een tweedehandsfiets verkoopt, moet daar een factuur voor opstellen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 07:25   #126
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Sinds wanneer moet er toegevoegde waarde zijn?
Het is inderdaad belasting op toegevoegde waarde, maar is nooit zo in praktijk gebracht.
???

Hier is alle tweedehandse verkoop zonder BTW.
Natuurlijk, als je via een tweedehandse winkel gaat, moet er wel BTW betaald worden op de DIENSTVERLENING, ttz, op de marge tussen aankoop en verkoop.

http://www.assistant-juridique.fr/occasion_tva.jsp

Ik zou dat logisch vinden, nee ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 7 april 2019 om 07:25.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 07:26   #127
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Een fietsenwinkel, die een tweedehandsfiets verkoopt, moet daar een factuur voor opstellen.
Moet men bij het mierenneuken een condoom dragen?
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 07:34   #128
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Een fietsenwinkel, die een tweedehandsfiets verkoopt, moet daar een factuur voor opstellen.
Ah, ja maar er is een verschil tussen "BTW vermelden op de factuur" en die ook echt betalen, he.

Kijk, als Jan een dinges X nieuw koopt voor prijs A, dan betaalt hij daarop BTW, laten we zeggen: a. In totaal betaalt X dus A + a, waarvan a als BTW naar de staat gaat, omdat a de BTW is op NIEUWE waarde die in omloop werd gebracht.

Als Jan dinges X 5 jaar heeft, dan is daarvan de waarde omlaag gegaan, naar B. Nu gaat Jan dat dinges X aan Piet verkopen. Maar Jan gaat natuurlijk niet B vragen, maar B + b, waar b de evenredige vermindering is van de BTW a die hij destijds betaald heeft. Maw, Jan vraagt B + b aan Piet. En hij schrijft een factuur aan Piet, waar hij zegt dat de prijs B was, en er b BTW op betaald werd. Maar die b gaan niet naar de staat. Die b is de fractie van a die Jan destijds al aan de staat betaald heeft, en die dus nu nog mee in de waarde van dinges X zit.

Concreet: Jan koopt een nieuwe iphone van 1000 Euro en betaalt daar 210 Euro BTW op, hij betaalt dus 1210 Euro uit zijn zak, waarvan er 210 Euro naar de staat gaat.

Een paar jaar later verkoopt Jan die oude iphone aan Piet voor 1/5 van de prijs, ttz, 242 Euro. Hij schrijft een factuur aan Piet, waar hij zegt:
200 Euro is de prijs, en 42 Euro BTW daarop. Dat is 42 Euro die nog overschiet van de 210 Euro BTW die hij al aan de staat heeft betaalt, en nu doorrekent, pro rata, aan Piet.

Maar die 42 Euro gaat natuurlijk niet naar de staat: die zaten al in die 210 Euro die Jan destijds betaald heeft. Jan vraagt gewoon aan Piet van hem het pro rata deel van de BTW die hij destijds betaald heeft voor die iphone, terug te betalen, omdat Piet nu de restwaarde van de telefoon heeft, en er geen reden is dat Jan daarvoor de BTW zou ophoesten.

Enfin, zo hoop ik toch dat het gaat.

Want zo werkt BTW in het algemeen.

Natuurlijk, als Piet een fietsenhandelaar is, en nadien verkoopt hij die fiets aan Jef voor 420 Euro als "tweedehandsfiets", dan kan men stellen dat Piet zijn "dienst" (die beschikbaar stellen in zijn winkel, de moeite gedaan hebben om er ene te vinden, zijn reputatie engageren voor de kwaliteit enz...) voor 210 Euro verkoopt, die dus een MEERWAARDE is op de "originele waarde van het gekochte product".

Dan wordt de factuur voor Jef: 420 Euro + 84 Euro BTW. Van die 84 Euro BTW moet Piet er 42 Euro aan de staat geven, want dat is "toegevoegde waarde" tussen zijn aanschafprijs (210 Euro) en zijn verkoopprijs (420 Euro).

Piet rekent 84 Euro aan, omdat hij zelf 42 Euro aan Jan heeft moeten geven, en nadien nog eens 42 Euro aan de staat moet betalen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 7 april 2019 om 07:42.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 08:00   #129
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ah, ja maar er is een verschil tussen "BTW vermelden op de factuur" en die ook echt betalen, he.

Kijk, als Jan een dinges X nieuw koopt voor prijs A, dan betaalt hij daarop BTW, laten we zeggen: a. In totaal betaalt X dus A + a, waarvan a als BTW naar de staat gaat, omdat a de BTW is op NIEUWE waarde die in omloop werd gebracht.

Als Jan dinges X 5 jaar heeft, dan is daarvan de waarde omlaag gegaan, naar B. Nu gaat Jan dat dinges X aan Piet verkopen. Maar Jan gaat natuurlijk niet B vragen, maar B + b, waar b de evenredige vermindering is van de BTW a die hij destijds betaald heeft. Maw, Jan vraagt B + b aan Piet. En hij schrijft een factuur aan Piet, waar hij zegt dat de prijs B was, en er b BTW op betaald werd. Maar die b gaan niet naar de staat. Die b is de fractie van a die Jan destijds al aan de staat betaald heeft, en die dus nu nog mee in de waarde van dinges X zit.

Concreet: Jan koopt een nieuwe iphone van 1000 Euro en betaalt daar 210 Euro BTW op, hij betaalt dus 1210 Euro uit zijn zak, waarvan er 210 Euro naar de staat gaat.

Een paar jaar later verkoopt Jan die oude iphone aan Piet voor 1/5 van de prijs, ttz, 242 Euro. Hij schrijft een factuur aan Piet, waar hij zegt:
200 Euro is de prijs, en 42 Euro BTW daarop. Dat is 42 Euro die nog overschiet van de 210 Euro BTW die hij al aan de staat heeft betaalt, en nu doorrekent, pro rata, aan Piet.

Maar die 42 Euro gaat natuurlijk niet naar de staat: die zaten al in die 210 Euro die Jan destijds betaald heeft. Jan vraagt gewoon aan Piet van hem het pro rata deel van de BTW die hij destijds betaald heeft voor die iphone, terug te betalen, omdat Piet nu de restwaarde van de telefoon heeft, en er geen reden is dat Jan daarvoor de BTW zou ophoesten.

Enfin, zo hoop ik toch dat het gaat.

Want zo werkt BTW in het algemeen.

Natuurlijk, als Piet een fietsenhandelaar is, en nadien verkoopt hij die fiets aan Jef voor 420 Euro als "tweedehandsfiets", dan kan men stellen dat Piet zijn "dienst" (die beschikbaar stellen in zijn winkel, de moeite gedaan hebben om er ene te vinden, zijn reputatie engageren voor de kwaliteit enz...) voor 210 Euro verkoopt, die dus een MEERWAARDE is op de "originele waarde van het gekochte product".

Dan wordt de factuur voor Jef: 420 Euro + 84 Euro BTW. Van die 84 Euro BTW moet Piet er 42 Euro aan de staat geven, want dat is "toegevoegde waarde" tussen zijn aanschafprijs (210 Euro) en zijn verkoopprijs (420 Euro).

Piet rekent 84 Euro aan, omdat hij zelf 42 Euro aan Jan heeft moeten geven, en nadien nog eens 42 Euro aan de staat moet betalen.
Het verschil zit er in of Jan (gedeeltelijke) BTW-aftrek heeft gedaan voor die iphone (of fiets). Dan moet hij BTW tellen bij verkopen. En BTW moet altijd volledig afgedragen worden aan de overheid.
Indien men als particulier handelt mag men geen BTW tellen. Er si ook gene toegevoegde waarde.e
De prijs van tweedehands verkoop wordt bepaalt volgens de regels van vraag en aanbod. De handelaar/btw-plichtige zal dus netto minder overhouden dan de particulier indien hij iets op de tweedehandsmarkt verkoopt.
Of gaat gij mij BTW-plichtige meer betalen voor mijn tweedehandswagen dan aan mijn buurman particulier voor identiek dezelfde wagen?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 08:15   #130
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Je geniet meer van de natuur en komt er wat verder dan je voordeur mee.
Ik vond zo een electrische fiets een zalig ding zeker hier langs de kust waar er meestal wat wind is.

En toch deed ik hem weg wegens te gevaarlijk als je wat ouder wordt.
Maar ik ondervond als je zelf wat oplet en doet wat hoort dat automobilisten overwegend hoffelijk zijn.
En ja, ik als fietser vond die "wielerterroristen" ook maar een zielige bende egotrippers, ook de gewone fietsers hebben er met af te rekenen.
Meer genieten van de natuur??? Op onze gewone fietsen rijden wij op een zondag namiddag tussen de 50 en 70 km. Ik zie dat de meesten met een elektrische fiets gewoon sneller rijden om rapper aan het café te zijn waar ze hun trappist kunnen drinken.
Indien ik in bv Brussel zou wonen, zou ik waarschijnlijk wel voor een elektrische kiezen. Vanwege de vele steile straatjes. Die hulp zou ik dan ook enkel gebruiken voor de echt moeilijke stukken.

PS ik fiets niet graag aan de kust. Daar is idd. te veel wind. Daar is niks te zien als wat weiden, velden en toeristen. En de bewegwijzering trekt laat veel te wensen over. Verleden jaar op een dag nog De Panne-Oostende-de Panne gedaan. Heen door velden, terug via kust. Nu heb ik het daar wel gezien. Thuis is het veel mooier. Grensgebied België-Nederland-Duitsland. Euregio Maas-Rijn. Veel meer afwisseling, vlak of heuvels, veel mooiere natuur, veel betere fietswegen.....
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 08:36   #131
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Of gaat gij mij BTW-plichtige meer betalen voor mijn tweedehandswagen dan aan mijn buurman particulier voor identiek dezelfde wagen?
Natuurlijk. Dat is toch de bestaansreden van al die tweedehands winkels: de verkoopprijs is meestal 2 keer wat de verkoper krijgt. Als gij een fiets in zo een winkel wilt laten verkopen, dan kost die in de winkel 100 Euro, en krijgt gij er 50 Euro voor. Als die na een paar weken niet verkocht is, zet die winkel hem aan 60 Euro, waarvan gij er nog 30 krijgt. En als een paar weken later die fiets nog altijd niet verkocht is, wordt ge verzocht van hem komen te halen, of gaat hij naar het stort, zonder dat gij er 1 Euro voor gezien hebt.

En het grappige is, dat werkt. Want de "dienst" bestaat erin dat de koper vele aanbiedingen kan bekijken, en dat de verkoper geen gezever heeft met potentiele klanten.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 09:52   #132
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Meer genieten van de natuur??? Op onze gewone fietsen rijden wij op een zondag namiddag tussen de 50 en 70 km. Ik zie dat de meesten met een elektrische fiets gewoon sneller rijden om rapper aan het café te zijn waar ze hun trappist kunnen drinken.
Indien ik in bv Brussel zou wonen, zou ik waarschijnlijk wel voor een elektrische kiezen. Vanwege de vele steile straatjes. Die hulp zou ik dan ook enkel gebruiken voor de echt moeilijke stukken.

PS ik fiets niet graag aan de kust. Daar is idd. te veel wind. Daar is niks te zien als wat weiden, velden en toeristen. En de bewegwijzering trekt laat veel te wensen over. Verleden jaar op een dag nog De Panne-Oostende-de Panne gedaan. Heen door velden, terug via kust. Nu heb ik het daar wel gezien. Thuis is het veel mooier. Grensgebied België-Nederland-Duitsland. Euregio Maas-Rijn. Veel meer afwisseling, vlak of heuvels, veel mooiere natuur, veel betere fietswegen.....
En wat als ge wat ouder bent of bvb door medicatie (beta blokkers bvb) niet meer in staat zijt langdurig volle kracht te trappen en zo dus niet meer kunt fietsen ? Een electrische fiets is daar een prachtige oplossing voor.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 11:48   #133
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
blijf van die pedelecs af schoof, die dingen zijn echt levensgevaarlijk.

weet er trouwens iemand waarom ik die dingen in NL nooit zie? zijn ze daar verboden mss?

en ge weet dat ik niet meer dan 50€ geef.

maar een gewone elektrische is zeker een goed idee, je gaat vanzelf veel meer uren fietsen, daar ben ik zeker van.
Luistert hé manneke,
ik rij nog altijd rond met een moto,
ik kan dus 45 rijden met een elektrische velo.
Maar toch zal ik - als ik hem ooit koop - maar zeer uitzonderlijk doen.
Net zoals ik zeer uitzonderlijk rap vlam met mijn moto. En zeer uitzonderlijk rap vlam met mijn auto.

Ik neem me wel voor om tijdig te stoppen, als het fysiek wat moeilijker wordt, met moto, fiets, auto ... maar dat is nu nog niet aan de orde (de eerst tien, twintig jaren ... kuch)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 11:59   #134
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En wat als ge wat ouder bent of bvb door medicatie (beta blokkers bvb) niet meer in staat zijt langdurig volle kracht te trappen en zo dus niet meer kunt fietsen ? Een electrische fiets is daar een prachtige oplossing voor.
De elektrische fiets is de oplossing voor het verkeersprobleem, veroorzaakt door het omhoogtrekken van de pensioenleeftijd
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 12:03   #135
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Eigenlijk, als je voorstelt om ergens btw te verlagen, moet je ook durven zeggen waar de btw te verhogen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 12:05   #136
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Eigenlijk, als je voorstelt om ergens btw te verlagen, moet je ook durven zeggen waar de btw te verhogen.
Rekeningrijden he !
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 23:00   #137
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Eigenlijk, als je voorstelt om ergens btw te verlagen, moet je ook durven zeggen waar de btw te verhogen.
Kan veel eenvoudiger. Men ontvet de staat. Er worden enkele tientallen ambtenaren op non-actief en de recrutering tijdelijk op nul gesteld. Klaar is Kees!
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 23:34   #138
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Eigenlijk, als je voorstelt om ergens btw te verlagen, moet je ook durven zeggen waar de btw te verhogen.
Ik heb een goed idee.
Btw op ambtenaren pensioen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2019, 06:15   #139
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik heb een goed idee.
Btw op ambtenaren pensioen.
mja, je zit wel met die benaming "toegevoegde waarde" hé, dat wordt moeilijk ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2019, 08:14   #140
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Kan veel eenvoudiger. Men ontvet de staat. Er worden enkele tientallen ambtenaren op non-actief en de recrutering tijdelijk op nul gesteld. Klaar is Kees!
Dat is te gemakkelijk voorgesteld.
Vertel me eens bijvoorbeeld in welke dienst jij ambtenaren zou minderen in aantal, en dat realistisch kans maakt bij een meerderheid in het parlement.

Je zou kunnen zeggen: militairen. Maar willen we lid blijven van de nato?
Of flikken. Maar willen we veiligheid?

Er moeten minder ambtenaren komen, dat is zeker.

Maar toon in deze discussie moed, en zeg op welk product er dan meer btw mag komen. In realistische termen.
Vb. champagne. Zodat er nog wat meer gekocht kan worden in grote warenhuizen in Luxemburg en langs de hele Frans-Waalse en Frans-West-Vlaamse grens.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be