Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 augustus 2019, 18:20   #41
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArjanD Bekijk bericht
Ik heb niets tegen NCRM of Scientology en de NCRM doet veel goed werk in de strijd tegen de psychiatrie. Het financiert onder meer juridische processen. Zo was de NCRM bijvoorbeeld de initiator van het juridische proces dat ertoe leidde dat de reclame campagne van GGZ Nederland '1 op de 4' werd verboden.

http://www.psy.nl/meer-nieuws/meer-n...nd-misleidend/

In Amerika wordt de NCRM/Scientology gesteund door verschillende beroemdheden zoals Tom Cruise. In "The Today Show" sprak Tom Cruise bijvoorbeeld schande van de psychiatrie wat leidde tot ophef:

http://www.youtube.com/watch?v=HwAaHbmF5S4

Ik deel het Scientology-geloof niet, maar evenzo deel ik God-geloof of de atheïsme-overtuiging niet. Ik heb geen banden met de NCRM op het uitwisselen van e-mail/persberichten na.

Wat betreft hun inzet in de strijd tegen de psychiatrie vind ik dat ze daarvoor waardering verdienen. Over duistere motieven om mensen te werven voor het Scientology-geloof is mij niets bekend. Ik heb hier geen aanwijzingen voor gezien.

Natuurlijk vraag ik mij wel af wie de honderdduizenden euro's aan kosten betaalt om de strijd tegen de psychiatrie door de NCRM, zoals advocaten kosten, protest-acties, marketing (brieven aan artsen, politiek en zorgvuldig geschreven) en hollywood-kwaliteit documentaires in 50 talen te financieren.
https://www.youtube.com/watch?v=8TVAXuIkLCA
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 20:00   #42
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArjanD Bekijk bericht
BRUSSEL (BELGA) - Steeds meer kinderen en jongeren krijgen antipsychotica voorgeschreven. In 2010 kregen 11.008 minderjarigen de geneesmiddelen. 485 kinderen waren jonger dan zes jaar. Drie jaar eerder slikten 9.066 minderjarigen antipsychotica. Volgens experten is dat een significante toename. Het gebruik piekt vooral bij zes- tot vijftienjarigen. Dat blijkt uit cijfers van het Riziv.

Officieel worden de middelen voorgeschreven om schizofrenie, manische episodes of een bipolaire stoornis te behandelen. Het antipsychoticum risperidon geldt ook als behandeling van agressiviteit bij alzheimerpatiënten en bij ‘kinderen vanaf vijf jaar en volwassenen met een intellectuele achterstand'.



Bron: http://www.standaard.be/artikel/deta...LFD2&word=adhd

Hoe kan het dat we het laten gebeuren dat omstreden artsen diagnoses zomaar kunnen aanpassen als ze dat beter uitkomt?

In Nederland ontstond recent ophef toen aan het licht kwam dat psychiaters omwille van financieel gewin hun diagnoses aanpassen op het verzoek van een overheidsinstantie:

http://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?t=13472

Hoe kan je een kind zoiets verschrikkelijks aandoen?
Ik wist niet dat ADHD en bipolaire stoornis hetzelfde was......
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 21:03   #43
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik wist niet dat ADHD en bipolaire stoornis hetzelfde was......
dat zijn 2 verschillende aandoeningen
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 22:28   #44
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
dat zijn 2 verschillende aandoeningen
Dat was mijn idee ook.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 22:39   #45
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

ADHD en hoogbegaafd.

ADHD
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be