Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 februari 2018, 07:19   #161
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.432
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Nee, religies hebben nu eenmaal bepaalde rituelen. Het is bv. ook soenna om schaamhaar te verwijderen, de nagels kort te knippen, bij mannen: een baard te laten staan, enz. Uw Godgegeven lichaam moet je ook af en toe eens wassen, en dan heb ik het nog niet eens over de rituele wassing.
Wassen is gewoon logisch, doe het eens met zeep, niet zand.

Baard laten staan, scheer maar eens in de woestijn.

Schaamhaar verwijderen, tja, Aisha had dat probleem niet tot later in het huwelijk.

Nagels kort knippen, met lange nagels zwaarden hanteren...
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 10:19   #162
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Huh?
Waarom wordt het in IJsland niet gewoon in ziekenhuizen uitgevoerd?
Wat betreft België of de rest van EU: een verbod hier gaat enkel leiden tot verplaatsing van de jongensbesnijdenis naar 'ondergrondse' wegen, zoals bij die religieuze leiders, of het buitenland.
Goed dat je het zegt, waarbij sommige religies moeten worden gerekend.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 10:20   #163
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Qua moslimvervolging kan dit tellen maar het zij zo...
Daar zijn ze goed in: slachtofferrol.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 10:21   #164
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Idd. Ieder z'n religie, dit is godsdienstvrijheid.
maar niet in een door de gemeenschap bekostigd ziekenhuis, en niet door een met gemeenschapsgeld opgeleide arts.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 10:28   #165
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Nee, religies hebben nu eenmaal bepaalde rituelen. Het is bv. ook soenna om schaamhaar te verwijderen, de nagels kort te knippen, bij mannen: een baard te laten staan, enz. Uw Godgegeven lichaam moet je ook af en toe eens wassen, en dan heb ik het nog niet eens over de rituele wassing.
Zoals vroeger kinderen offeren...
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 23 februari 2018 om 10:28.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 11:25   #166
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Idd. Ieder z'n religie, dit is godsdienstvrijheid.
nee, dit is kindermisbruik. De appel valt dus niet ver van de boom, de levenswandel van mohammed indachtig.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 23 februari 2018 om 11:25.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 12:08   #167
zwart op wit
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 260
Standaard

Reageer eerst eens door goed na te denken! Iedereen gooit hier alles op 1 hoop!

Het gaat over een mogelijk debat op verbod van besnijdenis bij kinderen zonder medische redenen. Medische redenen kunnen zijn: te lange en te nauwe voorhuid waardoor sex pijnlijk is of de penis die niet goed gewassen kan worden bij een te nauwe voorhuid kan er peniskanker ontstaan.

Zodra iemand 18 jaar is kan ie met zijn lichaam laten doen wat hij wil! Nog even dit: in Amerika zijn 75% van de Blanke mannen besneden, In Marokko en Turkije 100% besneden en ook alle Joden. In die landen wordt het inderdaad gedaan om geloofsredenen. Een onbesneden man wordt daar als vuil en vies aanschouwd. In Amerika vinden de meeste vrouwen een besneden penis veel mooier en vooral hygienischer.

Bij het verbieden van een besnijdenis door het ziekenhuis of dokter zal het wel blijven uitgevoerd worden maar dan illegaal "op de keukentafel" en dan is er geen enkel vat meer op!

Ik heb zelf veel vrienden die besneden zijn. Ik heb hun nog nooit horen klagen van een slecht sexleven!

Laatst gewijzigd door zwart op wit : 23 februari 2018 om 12:09.
zwart op wit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 12:32   #168
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwart op wit Bekijk bericht
Reageer eerst eens door goed na te denken! Iedereen gooit hier alles op 1 hoop!

Het gaat over een mogelijk debat op verbod van besnijdenis bij kinderen zonder medische redenen. Medische redenen kunnen zijn: te lange en te nauwe voorhuid waardoor sex pijnlijk is of de penis die niet goed gewassen kan worden bij een te nauwe voorhuid kan er peniskanker ontstaan.

Zodra iemand 18 jaar is kan ie met zijn lichaam laten doen wat hij wil! Nog even dit: in Amerika zijn 75% van de Blanke mannen besneden, In Marokko en Turkije 100% besneden en ook alle Joden. In die landen wordt het inderdaad gedaan om geloofsredenen. Een onbesneden man wordt daar als vuil en vies aanschouwd. In Amerika vinden de meeste vrouwen een besneden penis veel mooier en vooral hygienischer.

Bij het verbieden van een besnijdenis door het ziekenhuis of dokter zal het wel blijven uitgevoerd worden maar dan illegaal "op de keukentafel" en dan is er geen enkel vat meer op!

Ik heb zelf veel vrienden die besneden zijn. Ik heb hun nog nooit horen klagen van een slecht sexleven!
Besnijdenissen om niet medische redenen zouden toch niet mogen terugbetaald worden door het Riziv.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 12:36   #169
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwart op wit Bekijk bericht
Reageer eerst eens door goed na te denken! Iedereen gooit hier alles op 1 hoop!

Het gaat over een mogelijk debat op verbod van besnijdenis bij kinderen zonder medische redenen. Medische redenen kunnen zijn: te lange en te nauwe voorhuid waardoor sex pijnlijk is of de penis die niet goed gewassen kan worden bij een te nauwe voorhuid kan er peniskanker ontstaan.

Zodra iemand 18 jaar is kan ie met zijn lichaam laten doen wat hij wil! Nog even dit: in Amerika zijn 75% van de Blanke mannen besneden, In Marokko en Turkije 100% besneden en ook alle Joden. In die landen wordt het inderdaad gedaan om geloofsredenen. Een onbesneden man wordt daar als vuil en vies aanschouwd. In Amerika vinden de meeste vrouwen een besneden penis veel mooier en vooral hygienischer.

Bij het verbieden van een besnijdenis door het ziekenhuis of dokter zal het wel blijven uitgevoerd worden maar dan illegaal "op de keukentafel" en dan is er geen enkel vat meer op!

Ik heb zelf veel vrienden die besneden zijn. Ik heb hun nog nooit horen klagen van een slecht sexleven!
Als men uw pink afsnijdt dan gaat dat ook geen invloed hebben op uw sexleven.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 13:05   #170
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwart op wit Bekijk bericht

Ik heb zelf veel vrienden die besneden zijn. Ik heb hun nog nooit horen klagen van een slecht sexleven!
Seksleven.

Toch is het kindermishandeling.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 13:07   #171
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
nee, dit is kindermisbruik. De appel valt dus niet ver van de boom, de levenswandel van mohammed indachtig.
Toch is het godsdienstvrijheid. En kindermishandeling. Godsdiensten mishandelen kinderen op velerlei manieren. Omdat ze het kunnen en mogen. Omdat ouders dat ondersteunen. Omdat de wet het toelaat.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 16:48   #172
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.432
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Seksleven.

Toch is het kindermishandeling.
Hoe die 2 woorden prima samengaan in religieuze context.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 17:47   #173
knip
Gouverneur
 
knip's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 september 2011
Berichten: 1.109
Standaard

Doe mij toch maar onbesneden... Ik zou boos geweest zijn op mijn ouders als ze in mijn plaats beslist hadden om een stuk van mijn seksueel genot weg te nemen. Wat betreft langer outhouden, mijn vrouwtje hoor je niet klagen en heb met een onbesneden penis hoegenaamd geen problemen met vroegtijdig klaarkomen. Wat betreft hygiene. Een penis was je dagelijks, ook al is hij besneden. Liever een gewassen onbesneden penis dan een ongewassen besneden penis.


https://www.allesoverseks.be/themas/...je-later-klaar
knip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 18:41   #174
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Idd. Ieder z'n religie, dit is godsdienstvrijheid.
Inderdaad! En dit geldt ook voor de kinderen, zij moeten ook vrijheid van godsdienst hebben, onafhankelijk van het geloof van de ouders.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 22:08   #175
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hoe die 2 woorden prima samengaan in religieuze context.
Goed benadrukt.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 23:15   #176
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Nee, religies hebben nu eenmaal bepaalde rituelen. Het is bv. ook soenna om schaamhaar te verwijderen, de nagels kort te knippen, bij mannen: een baard te laten staan, enz. Uw Godgegeven lichaam moet je ook af en toe eens wassen, en dan heb ik het nog niet eens over de rituele wassing.
Wat een onzinnige en debiele vergelijking. Besnijdenis is een blijvende verminking van het lichaam. Of denkt u dat de voorhuid of clitoris terug aangroeit zoals dat het geval is bij nagels of haar? Jullie beschadigen zonder meer god's werk. God heeft de voorhuid en clitoris met een bedoeling geschapen. In feite vinden islamieten en joden dat hij fouten heeft gemaakt. Een verschrikkelijke godslastering.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 23 februari 2018 om 23:22.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 23:20   #177
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
Doe mij toch maar onbesneden... Ik zou boos geweest zijn op mijn ouders als ze in mijn plaats beslist hadden om een stuk van mijn seksueel genot weg te nemen. Wat betreft langer outhouden, mijn vrouwtje hoor je niet klagen en heb met een onbesneden penis hoegenaamd geen problemen met vroegtijdig klaarkomen. Wat betreft hygiene. Een penis was je dagelijks, ook al is hij besneden. Liever een gewassen onbesneden penis dan een ongewassen besneden penis.


https://www.allesoverseks.be/themas/...je-later-klaar
Jaja, maar het had beter geweest; liever een gewassen besneden penis dan een gewassen onbesneden exemplaar. Want er is wel degelijk verschil tussen besneden en onbesneden, in de eerste nestelen zich nu eenmaal meer bacteriën dan in de andere. Just a fact.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 23:48   #178
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.280
Standaard

Alsof bacteriën zich een reet aantrekken of er daar een hemelshoog dak boven zit of niet.
Dat dak kan misschien beschermen tegen honderdduizendmiljoen bacteriën in de lucht of in de onderbroek die zich nestelen op je pietje. Just a fact. Wat een onzin.

Een tiener die zich verminkt wordt psychologisch bijgestaan en geholpen.
Een ouder die zijn kind verminkt wordt vervolgd voor kndermishandeling.
Als de verminking opgelegd wordt door één van de 3 godsdiensten, dan mag het wel, en zou het zelfs in ziekenhuizen moeten gebeuren.

Niemand zal de onderstaande verminkingen verdedigen, nochtans is er geen verschil, behalve dat het een rite van een niet-erkende godsdienst is.




Moet dat dan ook in de ziekenhuizen behandeld worden ?
Misschien moeten er ook tattoo en piercing shops in de ziekenhuizen komen.
De Ijslanders hebben gelijk, zijn rationeel en consistent.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 23:58   #179
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Onverdoofd slachten, kinderverminking, het is duidelijk waar de grens mag en moet gelegd worden van de godsdienstvrijheid.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2018, 02:21   #180
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Inderdaad! En dit geldt ook voor de kinderen, zij moeten ook vrijheid van godsdienst hebben, onafhankelijk van het geloof van de ouders.
Essentieel punt. Godsdienstvrijheid kan niet de vrijheid inhouden om de godsdienstvrijheid van een ander te beknotten. Daarom dienen praktijken zoals besnijdenis uitgesteld te worden tot de volwassenheid. Waarom zou het te veel gevraagd zijn van religies leden zelf en in vrijheid te laten beslissen over onomkeerbare rituelen? Waarom moet dat perse bij kinderen gebeuren? Dat is geen godsdienstvrijheid. Dat is het omgekeerde van godsdienstvrijheid! Dat is brandmerken!
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be