Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 januari 2021, 20:21   #121
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Wat voor een feitenvrije blabla is dit nu weer.

Moet ik een lijst van voorbeeldjes bezorgen van mensen BUITEN de "aristocratie" die toch verkozen zijn en beroepspoliticus werden?
Nee, dan vervoegen ze de aristocratie he. De aristocratie is bij definitie de groep mensen die het privilege heeft om wetten te verkondigen waar een andere groep mensen, die dat privilege niet heeft, wel moeten aan gehoorzamen.

Met andere woorden, bij definitie is een parlementslid een aristocraat. Hij is een persoon die het privilege heeft, mede wetten uit te vaardigen over een groep die dat privilege niet heeft.

Ik neem "aristocratie" ethymologisch, zoals "democratie". Aristocratie is "de elite die de wet bepaalt". Democratie is "het volk dat de wet bepaalt". Monarchie is de monarch die de wet bepaalt.

Citaat:
Nee, goed bestuur wordt beloond, slecht bestuur wordt afgestraft.
Natuurlijk niet. Als ik een eenmalig mandaat opneem, en het varken uithang, hoe gaat men mij afstraffen ? Als ik een eenmalig mandaat opneem, en goed bestuur geef, hoe gaat men mij belonen ?

Waar jij het over hebt, is voor een eventueel VOLGEND mandaat. Maar zelfs daar is dat niet waar. Daar wordt niet beloond voor goed bestuur. Daar wordt opnieuw gegokt of het slechte bestuur van de uitgaande kliek te verkiezen is boven het nog veel slechter mogelijk bestuur van de kliek die niet verkozen was. Maar over wat er gebeurd is, wat er gedaan werd, daar kan niet meer op teruggekomen worden he.

Wat jij eigenlijk zegt, getransponeerd naar, zeg maar, de auto verkoop, is dat als ik de prijs van een mercedes betaal, en jij geeft mij een driewieler, dat ik U kan afstraffen door de volgende keer geen auto meer bij U te kopen maar bij de garagist aan de overkant. Maar ondertussen ben ik toch bedrogen he, en daar wordt niet op teruggekomen.
Dan moet ik bij de garagist van de overkant gaan, die verkoopt mij een BMW, ik betaal die, en die geeft mij een mountainbike als ik mijn auto kom afhalen. Weeral bedot. Hoe straf ik die af ?
Door terug naar die eerste garagist te gaan, en daar een Roover te kopen, zekers ? En een paar rolschaatsen te krijgen ?

Citaat:
Representatieve democratie geeft ten minste nog een zekere accountability.
Helemaal niet. Zie hierboven.

Citaat:
Het is ver gekomen met uw cynisme
Hoezo ? Ik beschouw dat als een normale kijk op de wereld.

Laatst gewijzigd door patrickve : 7 januari 2021 om 20:26.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2021, 20:25   #122
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ge kent uwe Marx niet he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2021, 20:27   #123
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het Kapitool is de plek waar men gruweldaden beslist.
Jezus wat een onzin...
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2021, 20:46   #124
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, dan vervoegen ze de aristocratie he. De aristocratie is bij definitie de groep mensen die het privilege heeft om wetten te verkondigen waar een andere groep mensen, die dat privilege niet heeft, wel moeten aan gehoorzamen.

Met andere woorden, bij definitie is een parlementslid een aristocraat. Hij is een persoon die het privilege heeft, mede wetten uit te vaardigen over een groep die dat privilege niet heeft.

Ik neem "aristocratie" ethymologisch, zoals "democratie". Aristocratie is "de elite die de wet bepaalt". Democratie is "het volk dat de wet bepaalt". Monarchie is de monarch die de wet bepaalt.



Natuurlijk niet. Als ik een eenmalig mandaat opneem, en het varken uithang, hoe gaat men mij afstraffen ? Als ik een eenmalig mandaat opneem, en goed bestuur geef, hoe gaat men mij belonen ?

Waar jij het over hebt, is voor een eventueel VOLGEND mandaat. Maar zelfs daar is dat niet waar. Daar wordt niet beloond voor goed bestuur. Daar wordt opnieuw gegokt of het slechte bestuur van de uitgaande kliek te verkiezen is boven het nog veel slechter mogelijk bestuur van de kliek die niet verkozen was. Maar over wat er gebeurd is, wat er gedaan werd, daar kan niet meer op teruggekomen worden he.

Wat jij eigenlijk zegt, getransponeerd naar, zeg maar, de auto verkoop, is dat als ik de prijs van een mercedes betaal, en jij geeft mij een driewieler, dat ik U kan afstraffen door de volgende keer geen auto meer bij U te kopen maar bij de garagist aan de overkant. Maar ondertussen ben ik toch bedrogen he, en daar wordt niet op teruggekomen.
Dan moet ik bij de garagist van de overkant gaan, die verkoopt mij een BMW, ik betaal die, en die geeft mij een mountainbike als ik mijn auto kom afhalen. Weeral bedot. Hoe straf ik die af ?
Door terug naar die eerste garagist te gaan, en daar een Roover te kopen, zekers ? En een paar rolschaatsen te krijgen ?



Helemaal niet. Zie hierboven.



Hoezo ? Ik beschouw dat als een normale kijk op de wereld.


good god...

Alle kom, ik zal de marktanalogie volgen, misschien lukt dat.

Denkt ge niet dat als elke autoverkoper u (en iedereen) u elke keer bedot met een driewieler of whatever, dat er misschien wel eens een echte autoverkoper op de markt zal komen die -godbetert- auto's verkoopt. Die laatste zal waarschijnlijk snel de volledige automarkt inpalmen... tot er misschien een andere autoverkoper ziet dat dat nog niet zo'n slecht idee is en ook auto's begint te verkopen.
etc
etc
etc

Echt, hoe belachelijk kinderlijk moet dat voor u uitgelegd worden vraag ik mij soms af...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains

Laatst gewijzigd door Voltian : 7 januari 2021 om 20:46.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2021, 21:50   #125
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Geen verrassing...

hbvl.be
Citaat:
Één uur geleden

Nancy Pelosi dringt aan op afzetting Donald Trump

Nancy Pelosi, de voorzitter van het Huis van Afgevaardigden, vindt dat aftredend president Trump zich schuldig heeft gemaakt aan opruiing. Ze wil de onmiddellijke afzetting van Trump door middel van het "25ste amendement". Door dat amendement stelt dat het kabinet de president kan vervangen als die zelf niet meer in staat is correct te handelen.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2021, 22:23   #126
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Geen verrassing...

hbvl.be
Tja, ik kan me voorstellen dat Nancy niet erg happy was met die bemodderde schoenafdrukken op haar bureaublad
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2021, 22:36   #127
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Tja, ik kan me voorstellen dat Nancy niet erg happy was met die bemodderde schoenafdrukken op haar bureaublad
En haar rode stift was leeggeschreven.

Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2021, 22:40   #128
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Tja, ik kan me voorstellen dat Nancy niet erg happy was met die bemodderde schoenafdrukken op haar bureaublad
Seg... als dat al niet meer mag.
Nu ook nie moeilijk gaan doen hé.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2021, 22:48   #129
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Tja, ik kan me voorstellen dat Nancy niet erg happy was met die bemodderde schoenafdrukken op haar bureaublad
Die gast zal minder hard lachen als hij achter tralies zit. Liefst in een cel met enkele zwarte bodybuilders.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2021, 22:56   #130
wagner.666
Staatssecretaris
 
wagner.666's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2020
Berichten: 2.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Gerespecteerde journalist.
in het oranje virtueel golf aan het spelen.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2021, 23:23   #131
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Wat gaat er nu in feite gebeuren met die muur? Laten staan zoals het nu is?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2021, 02:28   #132
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Wat gaat er nu in feite gebeuren met die muur? Laten staan zoals het nu is?
Bedoel je deze?
Da's waar Den Donald zijn stelletje ongeregeld laat oefenen.

__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2021, 07:18   #133
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Gerespecteerde journalist.
Ze gaan hem gewoon z'n termijn laten uitdoen.
Het vijfentwintigste zal niet ingeroepen worden, dit om verdere opstoten en rellen te vermijden.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2021, 07:28   #134
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Denkt ge niet dat als elke autoverkoper u (en iedereen) u elke keer bedot met een driewieler of whatever, dat er misschien wel eens een echte autoverkoper op de markt zal komen die -godbetert- auto's verkoopt. Die laatste zal waarschijnlijk snel de volledige automarkt inpalmen... tot er misschien een andere autoverkoper ziet dat dat nog niet zo'n slecht idee is en ook auto's begint te verkopen.
Nee, natuurlijk niet. Als iedereen GEDWONGEN is om een nep auto te kopen, en niet kan zeggen, "ik wil geen auto meer bij die bedriegers", dan begrijp je toch dat het veel en veel lucratiever is om driewielers aan de prijs van een mercedes te verkopen he.

Ge kunt kiezen: de klant komt toch, en legt toch 50 000 Euro op de toonbank. Nu kunt ge kiezen of ge investeert in een echte autofabriek, of ge die gewoon een driewieler geeft. Wat denkt ge dat de moeite is ?

Ja, die zal de volgende keer bij dienen aan den overkant eens gaan aankloppen, maar die gaat rolschaatsen geven, en is binnen de kortste keren terug bij U. Want hij MOET kopen.

Het investeren in een echte autofabriek is zo enorm duur, en maakt de zin om nog mee te doen met dat spel gewoon niet meer interessant. Waarom zou je nog mee doen als garagist als je ook echte waar voor het geld zou moeten geven ? Beter 1 ronde "boerenbedrog" dan 20 rondes "echte waar" he. De marge is veel en veel groter met 1 ronde "boerenbedrog" dan met 20 rondes echte waar.

De convergentie naar meer en meer waar voor uw geld verdwijnt als je een klein stel marktspelers hebt en de klant tot kopen gedwongen is he. Om de eenvoudige reden dat er geen contractuele overeenkomst is. Dat is mijn punt juist: men heeft mooi beloven dat men U een mercedes gaat geven, eens uw stem uitgebracht heb je niet meer te klagen dat men U bedrogen heeft en U een paar rolschaatsen of een driewieler gegeven. Er is geen feedback voor bedrog. Enkel voor eventueel ander toekomstig bedrog.

Ik kan mij niet indenken dat men aan politiek zou willen doen, en dat volhouden, als het niet is om daar enorm voordeel uit te pompen, en om zo hard mogelijk te liegen en te bedriegen. Als dat uw bedoeling niet is, dan doe je dat toch niet ? Tenzij in het geval dat je een heel gevaarlijke idealist bent, maar dat is hetzelfde: dan ga je maximaal liegen en bedriegen voor uw "ideaal" dat uw grootste eigen winst is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 januari 2021 om 07:36.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2021, 07:49   #135
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vuggie Bekijk bericht

Voor het eerst sinds 1776 stonden de patriotten op tegen hun toen imperialistische en nu globalistische overheersers.

Tot hier dan uw "patriotten"
https://twitter.com/i/status/1347334804052844550
Met een flink mes in de rug erbij met de groeten van hun grote idool.
Den bastiel is bestormd, maar den bastiel bleek symbool te staan voor Trump.
Totaal afgebroken !
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2021, 08:29   #136
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Hij zingt plots een heel toontje lager. Hij weet dat hij verloren heeft en probeert zijn huid te redden met te slijmen.
Walgelijk ventje.

‘Lock him up!’

https://www.demorgen.be/nieuws/trump...ning~b5111a68/

Citaat:
Trump maakt ommezwaai in videoboodschap: ‘Dit moment vraagt om herstel en verzoening’
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2021, 08:41   #137
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hij zingt plots een heel toontje lager. Hij weet dat hij verloren heeft en probeert zijn huid te redden met te slijmen.
Walgelijk ventje.

‘Lock him up!’

https://www.demorgen.be/nieuws/trump...ning~b5111a68/
Het charmeoffensief van een narcist. Herkenbaar.
Meestal een teken dat ze iets van zin zijn.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2021, 08:47   #138
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Het charmeoffensief van een narcist. Herkenbaar.
Meestal een teken dat ze iets van zin zijn.
Er zijn geruchten dat hij zou aftreden in ruil voor een ‘pardon’ door Pence.

Hopelijk doen ze dat niet en mag hij zich voor het gerecht verantwoorden. Maar ik vrees ervoor. Er zijn al uitspraken in de zin van: ‘ze hebben dat voor Nixon ook gedaan’.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2021, 09:09   #139
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.165
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Wat gaat er nu in feite gebeuren met die muur? Laten staan zoals het nu is?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpeg E13806A6-CEC7-4103-9DE3-B79A4774B07D.jpeg‎ (31,1 KB, 72x gelezen)

Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 8 januari 2021 om 09:10.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2021, 09:24   #140
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, natuurlijk niet. Als iedereen GEDWONGEN is om een nep auto te kopen, en niet kan zeggen, "ik wil geen auto meer bij die bedriegers", dan begrijp je toch dat het veel en veel lucratiever is om driewielers aan de prijs van een mercedes te verkopen he.

Ge kunt kiezen: de klant komt toch, en legt toch 50 000 Euro op de toonbank. Nu kunt ge kiezen of ge investeert in een echte autofabriek, of ge die gewoon een driewieler geeft. Wat denkt ge dat de moeite is ?

Ja, die zal de volgende keer bij dienen aan den overkant eens gaan aankloppen, maar die gaat rolschaatsen geven, en is binnen de kortste keren terug bij U. Want hij MOET kopen.

Het investeren in een echte autofabriek is zo enorm duur, en maakt de zin om nog mee te doen met dat spel gewoon niet meer interessant. Waarom zou je nog mee doen als garagist als je ook echte waar voor het geld zou moeten geven ? Beter 1 ronde "boerenbedrog" dan 20 rondes "echte waar" he. De marge is veel en veel groter met 1 ronde "boerenbedrog" dan met 20 rondes echte waar.

De convergentie naar meer en meer waar voor uw geld verdwijnt als je een klein stel marktspelers hebt en de klant tot kopen gedwongen is he. Om de eenvoudige reden dat er geen contractuele overeenkomst is. Dat is mijn punt juist: men heeft mooi beloven dat men U een mercedes gaat geven, eens uw stem uitgebracht heb je niet meer te klagen dat men U bedrogen heeft en U een paar rolschaatsen of een driewieler gegeven. Er is geen feedback voor bedrog. Enkel voor eventueel ander toekomstig bedrog.

Ik kan mij niet indenken dat men aan politiek zou willen doen, en dat volhouden, als het niet is om daar enorm voordeel uit te pompen, en om zo hard mogelijk te liegen en te bedriegen. Als dat uw bedoeling niet is, dan doe je dat toch niet ? Tenzij in het geval dat je een heel gevaarlijke idealist bent, maar dat is hetzelfde: dan ga je maximaal liegen en bedriegen voor uw "ideaal" dat uw grootste eigen winst is.


Als dat allemaal waar is, waarom leven we dan niet in een wereld waarbij autoverkopers meestal driewielers verkopen en geen auto's? Er moet blijkbaar een fout zitten in uw redenering, want ze komt niet overeen met observaties.

Niemand wordt GEDWONGEN een auto te kopen. Analoog: niemand dwingt u om op een bedrieger te stemmen. Iemand zal zeer snel "een gat in de electorale markt zien" als er alleen maar bedriegers kandidaat stellen en de kiezers het bedriegen niet apprecieren bedrogen te worden (duh...). En dat is het nu net, IEDEREEN kan zich kandidaat stellen voor verkiezingen.

Er is wel degelijk feedback door bedrog: maak je het bont, dan wordt je weggestemd.

Allez bon, ik ben benieuwd met welke incoherente argumentatie nu weer gaat afkomen...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains

Laatst gewijzigd door Voltian : 8 januari 2021 om 09:26.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be