Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 mei 2009, 13:11   #101
bloedverwant
Schepen
 
Geregistreerd: 13 augustus 2007
Berichten: 499
Standaard

Gasten, alstenblieft eh. Ik heb den indruk dat dit subforum sinds de start van de campagne alleen nog wordt gebruikt voor moddergooien tussen LSP en PVDA. Als je elkaar nie graag hebt, negeer elkaar dan gewoon, en concentreert u alstublieft op de dingen die er wel toe doen.
Toen de communisten int verleden dit soort discussies hielden, waren ze tenminste nog relevant. Als je alletwee flirt met de grens van 1% kiezers, dan lijkt het me compleet irrelevant.

PS: (Op het gevaar af partijdig te worden) Nog geen enkele LSP affiche gezien. Die van PVDA kom ik overal tegen, en ik ben ze stilaan kotsbeu. Laagdrempelig is één iets, maar jullie campagne haalt momenteel nog niet eens kleuterklas-niveau.
__________________
http://www.frontalnoize.be
bloedverwant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 14:11   #102
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bloedverwant Bekijk bericht

PS: (Op het gevaar af partijdig te worden) Nog geen enkele LSP affiche gezien. Die van PVDA kom ik overal tegen, en ik ben ze stilaan kotsbeu. Laagdrempelig is één iets, maar jullie campagne haalt momenteel nog niet eens kleuterklas-niveau.
Ondanks mijn sympathie voor de PvdA krijg ik ook dat gevoel
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn


Laatst gewijzigd door toccata : 26 mei 2009 om 14:12.
toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 14:59   #103
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Ik zie echter geen enkele reden om LSP zo te minachten zoals enkele PVDA'ers op dit forum trachten te doen: LSP beschikt over een gevormd kader van 300 militanten, en is in staat in alle kiesomschrijvingen kandidatenlijsten neer te leggen.
Behalve in Brussel blijkbaar...
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 16:38   #104
Proletariër
Minister-President
 
Proletariër's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2005
Berichten: 5.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Behalve in Brussel blijkbaar...
http://www.stemlsp.be/index.php?opti...agne&Itemid=70
Proletariër is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 16:53   #105
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Proletariër Bekijk bericht
Ik had het uiteraard over de verkiezing van het Vlaams Parlement, Jonas Elossov vermoedelijk ook daar hij het over "alle kiesomschrijvingen" had. Mag ik er u ook op wijzen dat dit kartel géén Nederlandstalige lijst heeft neergelegd (in tegenstelling tot Pro Bruxsel, die andere tweetalige beweging), met als gevolg dat een Brusselse Vlaming die op uw kartel stemt niet kan stemmen voor het Vlaams Parlement (alleen de Brusselaars die op een Nederlandstalige lijst stemmen bij de verkiezing van het Brussels Hoofdstedelijk Parlement kunnen dat). Men weze gewaarschuwd.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 26 mei 2009 om 16:58.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 16:53   #106
Linkiewinkie
Vreemdeling
 
Linkiewinkie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2009
Berichten: 86
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bloedverwant Bekijk bericht
PS: (Op het gevaar af partijdig te worden) Nog geen enkele LSP affiche gezien. Die van PVDA kom ik overal tegen, en ik ben ze stilaan kotsbeu. Laagdrempelig is één iets, maar jullie campagne haalt momenteel nog niet eens kleuterklas-niveau.
Is dit enkel een opmerking mbt de affiches en de clowns of ook ten aanzien van de artikels,folders, website, debatten... ?
Persoonlijk vind ik de affiches niet zoveel verschrikkelijker dan die van de concurrentie.

Het feit dat het gaat over een partij-affiche met 1 slogan vind ik juist gebalder dan 1 of andere kop van een politicus die zichzelf verkoopt zonder programma. Deze affiche verkoopt een programma onafhankelijk van de personen op de kieslijst.
Linkiewinkie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 21:18   #107
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkiewinkie Bekijk bericht
Is dit enkel een opmerking mbt de affiches en de clowns of ook ten aanzien van de artikels,folders, website, debatten... ?
Persoonlijk vind ik de affiches niet zoveel verschrikkelijker dan die van de concurrentie.

Het feit dat het gaat over een partij-affiche met 1 slogan vind ik juist gebalder dan 1 of andere kop van een politicus die zichzelf verkoopt zonder programma. Deze affiche verkoopt een programma onafhankelijk van de personen op de kieslijst.
Welk programmapunt herkent een voorbijganger aan de affiche "stop het politieke circus" als ik vragen mag?
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 08:50   #108
Linkiewinkie
Vreemdeling
 
Linkiewinkie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2009
Berichten: 86
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Welk programmapunt herkent een voorbijganger aan de affiche "stop het politieke circus" als ik vragen mag?
Eerst de mensen niet de winst als alternatief voor de hele politieke malaise.

OK, niet echt een programmapunt daarin heb je gelijk maar ik vind de essentie wel gevat in de huidige slogan. Al heb ik wel al de opmerking gekregen dat 't beter is iets positief te benadrukken dan het negatieve.
Linkiewinkie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 10:15   #109
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Een goed gekozen slogan hoort het programma samen te vatten. Een heel boek op een affiche zetten, heeft geen zin. Dat leest niemand, op een paar uitzonderingen na.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 11:59   #110
Jonas Elossov
Europees Commissaris
 
Jonas Elossov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Veurne
Berichten: 6.609
Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Om het terug over youtube te hebben: http://focus-wtv-kw.rnews.be/nl/regi...ectedTab:Video
__________________
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 11:14   #111
bloedverwant
Schepen
 
Geregistreerd: 13 augustus 2007
Berichten: 499
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkiewinkie Bekijk bericht
Is dit enkel een opmerking mbt de affiches en de clowns of ook ten aanzien van de artikels,folders, website, debatten... ?
Persoonlijk vind ik de affiches niet zoveel verschrikkelijker dan die van de concurrentie.

Het feit dat het gaat over een partij-affiche met 1 slogan vind ik juist gebalder dan 1 of andere kop van een politicus die zichzelf verkoopt zonder programma. Deze affiche verkoopt een programma onafhankelijk van de personen op de kieslijst.
Estethisch gezien is de hele campagne kinderachtig. Clowns. Korte gebalde programma-oneliners (Puur paternalisme noem ik dat, je smijt een paar mooie beloftes en je doet alsof de mensen daar genoeg aan hebben. Meer uitleg, daar is het volk te dom voor, die indruk krijg ik...).

Het hele uitgangspunt van jullie campagne is bovendien die van de underdog. Neem nu de affiche. Wat die mij toeschreeuwt als ik daar passeer is: de traditionele partijen beu? wel, stem op ons! Jullie spelen niet op argumenten voor de PVDA, maar op argumenten tegen de andere partijen. Helaas heeft het VB dat soort stemmers al lang ingepikt.

En het is ook nogal een onpersoonlijke campagne. Zoals je al zegt: liever een programma dan personen. Dat is precies de indruk die ik krijg. Dat is mss ook wat communisme voor jullie is. Maar vele anderen met mij zullen daar niet in meegaan. Als er al een persoon opgevoerd wordt, dan is het Mertens. Mertens hier, Mertens daar, alsof jullie hem nu al klaarstomen om de nieuwe Lenin te zijn. Maar goed, dat laatste, dat doet ook de LSP, dus zo alleen staat de PVDA niet.

Toch hoop ik dat jullie een goed resultaat neerzetten. Niet dat ik als anarchist veel vertrouwen heb in jullie, of op jullie zal stemmen. Maar zonder het VB zou radicaal-rechts nu niet zo bespreekbaar zijn. Misschien kan de PVDA hetzelfde doen voor radicaal-links. Veel kwaad zullen jullie allesinds niet doen.
__________________
http://www.frontalnoize.be
bloedverwant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 21:32   #112
karel 20
Partijlid
 
Geregistreerd: 2 mei 2007
Berichten: 209
Standaard

Hoog tijd voor links http://www.youtube.com/watch?v=0J4H8...e=channel_page .
karel 20 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 22:01   #113
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karel 20 Bekijk bericht
Ik wist niet dat flikken dergelijke dingen mochten doen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 22:27   #114
vavli
Parlementslid
 
vavli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 1.915
Standaard

Vandaag heeft ook de actrice An Nelissen opgeroepen om op PvdA te stemmen. En charles ducal, Lode Van Outrive, Marcella Baete, Eric Goeman, Jan Blommaert, Fred Louckx, ....
__________________

vavli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 11:19   #115
Gentenaar
Parlementsvoorzitter
 
Gentenaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Berichten: 2.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karel 20 Bekijk bericht
mensen die vinden dat de rode-neuzen campagne van de PVDA te oppervlakkig is, te weinig inhoud heeft, die vinden hier 10 minuten onversneden inhoud.

Bedoeling van deze verkiezingscampagne is om de PVDA bij het grote publiek bekend te maken. Daarvoor zijn de rode neuzen ideaal. Hoe kan je hopen om invloed uit te oefenen, om mensen te bereiken, als de mensen je niet eens kennen?
De nieuwsgierigheid wordt geprikkeld, interesse wordt gewekt, mensen gaan op zoek naar meer informatie, en de inhoud volgt.

Volg de debatten met Peter Mertens, surf naar het programma, en geef daar dan inhoudelijke kritiek op.
__________________
Gentenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 12:45   #116
Linkiewinkie
Vreemdeling
 
Linkiewinkie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2009
Berichten: 86
Standaard

[quote=bloedverwant;4129071]
Citaat:
Estethisch gezien is de hele campagne kinderachtig. Clowns. Korte gebalde programma-oneliners (Puur paternalisme noem ik dat, je smijt een paar mooie beloftes en je doet alsof de mensen daar genoeg aan hebben. Meer uitleg, daar is het volk te dom voor, die indruk krijg ik...).
Over het esthetische kan je blijven discussieren. Wat anderen origineel vinden zal jij bvb kinderachtig vinden. Lijkt me vooral af te hangen van persoonlijke interpretatie.
Hoe je op je affiches meer dan gebalde oneliners wil krijgen en ze toch leesbaar houden is mij een raadsel. Enige affiche met meer dan 1 slogan of programmapunt is die van LSP lijkt me.

Tenzij je van een affiche naar een halve muurkrant wil overgaan lijkt het me niet haalbaar om er meer dan een slogan op te krijgen.

Meer uitleg kan je krijgen in folders,via de websites, Solidair, ... .

Citaat:
Het hele uitgangspunt van jullie campagne is bovendien die van de underdog. Neem nu de affiche. Wat die mij toeschreeuwt als ik daar passeer is: de traditionele partijen beu? wel, stem op ons! Jullie spelen niet op argumenten voor de PVDA, maar op argumenten tegen de andere partijen. Helaas heeft het VB dat soort stemmers al lang ingepikt.
Er wordt idd gemikt op het underdog-effect. Dit lijkt me echter correct als je 0,5 % haalt bij de verkiezingen, meer dan dat je zoals bij LDD in peilingen boven de 10 % gaat. Zeg eens eerlijk is PVDA, LSP, CAP, ... in verkiezingen ooit meer geweest dan een underdog ?

Citaat:
En het is ook nogal een onpersoonlijke campagne. Zoals je al zegt: liever een programma dan personen. Dat is precies de indruk die ik krijg. Dat is mss ook wat communisme voor jullie is. Maar vele anderen met mij zullen daar niet in meegaan. Als er al een persoon opgevoerd wordt, dan is het Mertens. Mertens hier, Mertens daar, alsof jullie hem nu al klaarstomen om de nieuwe Lenin te zijn. Maar goed, dat laatste, dat doet ook de LSP, dus zo alleen staat de PVDA niet.
Als Mertens de nieuwe Lenin was dan denk ik dat ie in Wallonië ook wel wat meer aandacht zou krijgen. Daar zijn het weer andere mensen .
Alleen al het vb van Tine Van Rompuy toont aan dat er deze verkiezingen meerdere kandidaten van PVDA in de belangstelling hebben gestaan.
Een unicum lijkt me dat voor PVDA.
Linkiewinkie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 22:20   #117
vavli
Parlementslid
 
vavli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 1.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bloedverwant Bekijk bericht
Estethisch gezien is de hele campagne kinderachtig. Clowns. Korte gebalde programma-oneliners (Puur paternalisme noem ik dat, je smijt een paar mooie beloftes en je doet alsof de mensen daar genoeg aan hebben. Meer uitleg, daar is het volk te dom voor, die indruk krijg ik...).

Het hele uitgangspunt van jullie campagne is bovendien die van de underdog. Neem nu de affiche. Wat die mij toeschreeuwt als ik daar passeer is: de traditionele partijen beu? wel, stem op ons! Jullie spelen niet op argumenten voor de PVDA, maar op argumenten tegen de andere partijen. Helaas heeft het VB dat soort stemmers al lang ingepikt.

En het is ook nogal een onpersoonlijke campagne. Zoals je al zegt: liever een programma dan personen. Dat is precies de indruk die ik krijg. Dat is mss ook wat communisme voor jullie is. Maar vele anderen met mij zullen daar niet in meegaan. Als er al een persoon opgevoerd wordt, dan is het Mertens. Mertens hier, Mertens daar, alsof jullie hem nu al klaarstomen om de nieuwe Lenin te zijn. Maar goed, dat laatste, dat doet ook de LSP, dus zo alleen staat de PVDA niet.

Toch hoop ik dat jullie een goed resultaat neerzetten. Niet dat ik als anarchist veel vertrouwen heb in jullie, of op jullie zal stemmen. Maar zonder het VB zou radicaal-rechts nu niet zo bespreekbaar zijn. Misschien kan de PVDA hetzelfde doen voor radicaal-links. Veel kwaad zullen jullie allesinds niet doen.
Is het een kinderachtige campagne? de voorbije 30 jaar is geen enkele klein linkse partij er in geslaagd om zo uitgebreid aan bod te komen in de media. Er wordt op verschillende niveaus meer uitleg verschaft: een folder van 8 blz is op 100.000 ex. verspreid, het boek van peter mertens wordt door tal van mensen zeer lovend besproken en verkoopt heel goed, er zijn overal in het land info-en debatavonden, de pvda heeft op een paar maanden meer dan 500 nieuwe leden,... Hoe je het ook draait of keert: deze campagne heeft meer impact dan alle andere campagnes van klein links de voorbije 30 jaar.

Is het een onpersoonlijke campagne? je bent wel tegenstrijdig want een paar zinnen verder zeg je dat overal Peter mertens wordt opgevoerd om hem klaar te stomen als de nieuwe lenin. En dat klopt dus ook niet: er is ook Tine Van Rompuy, Dirk Tuypens (heb je zijn videoboodschap gezien, is dat kinderachtig ?) , in Luik is er de zanger van Star Flam en Raoul Hedebouw, in Limburg de jonge provinciale voorzitter Stanny, ...
__________________

vavli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2009, 01:08   #118
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Bloedverwant, stap eens af van het feit of iedereen reeds een correcte analyse van het kapitalisme kan maken. Dat is vooralsnog weggelegd voor een kleine groep marxisten. Je moet eerst op een meer direct niveau de aandacht weten te vangen, dan pas kan je iets opbouwen. Net zoals men dit deed met slogans zoals "Minder wapens, meer brood" edm.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2009, 04:38   #119
Proletariër
Minister-President
 
Proletariër's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2005
Berichten: 5.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Bloedverwant, stap eens af van het feit ...
Proletariër is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2009, 09:46   #120
guerin
Minister
 
Geregistreerd: 8 mei 2005
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Bloedverwant, stap eens af van het feit of iedereen reeds een correcte analyse van het kapitalisme kan maken. Dat is vooralsnog weggelegd voor een kleine groep marxisten. Je moet eerst op een meer direct niveau de aandacht weten te vangen, dan pas kan je iets opbouwen. Net zoals men dit deed met slogans zoals "Minder wapens, meer brood" edm.
oh wel,omdat niet iedereen een duidelijk beeld heeft van het kapitalisme moet men als revolutionnairen stappen op den trein van het spektakel en die uitbreiden met revolutionnaire spektakel?foei!
__________________
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be