Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 juli 2009, 19:12   #1
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard De 11 juli vieren wie, waar, hoe ?

Wie hoe en waar vieren de 11juli Guldensporendag.?
Ik doe het simpel met een jat kaffee en een Limburgse vlaai tuurlijk. Afhankelijk van het weer tochtje naar Maaseik bij vrienden.
Onder nederlanders hier is die dag niet zo bekend merk ik. Eens rap wat geschiedenisles geven morgen..
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 19:24   #2
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Wie hoe en waar vieren de 11juli Guldensporendag.?
Ik doe het simpel met een jat kaffee en een Limburgse vlaai tuurlijk. Afhankelijk van het weer tochtje naar Maaseik bij vrienden.
Onder nederlanders hier is die dag niet zo bekend merk ik. Eens rap wat geschiedenisles geven morgen..
Wij Limburgers hebben niets te maken met de Guldensporenslag. Hoe zou het ook.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 19:32   #3
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

ik ben thuis
voor mij is dat een gewone dag als een andere behalve dat het een verlofdag is die dit jaar in het weekend valt
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 19:33   #4
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
ik ben thuis
voor mij is dat een gewone dag als een andere behalve dat het een verlofdag is die dit jaar in het weekend valt
Ja maar u bent ook een Hollander.

Laatst gewijzigd door system : 10 juli 2009 om 19:34.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 19:35   #5
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ja maar u bent ook een Hollander. Geen Vlaming.
goe bezig system om iedereen van Hollander uit te schelden die voor een vlaams-nederlandse hereniging is.

kleingeestelijker dan dat kan niet.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 19:38   #6
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
goe bezig system om iedereen van Hollander uit te schelden die voor een vlaams-nederlandse hereniging is.

kleingeestelijker dan dat kan niet.
Ja, maar we moeten ernstig blijven. U bent toch voor Oranje. Niet? Enz, enz. U moet zich nu niet van de domme houden.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 19:42   #7
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ja, maar we moeten ernstig blijven. U bent toch voor Oranje. Niet? Enz, enz. U moet zich nu niet van de domme houden.
en jij voor frankofiel bertje.
die het meerendeel van de Vlamingen kotsbeu is omdat hij altijd voor de frankofonen kiest en nooit voor de Vlamingen.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 19:47   #8
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke;4223332[COLOR="Blue"
]en jij voor frankofiel bertje.[/color]
die het meerendeel van de Vlamingen kotsbeu is omdat hij altijd voor de frankofonen kiest en nooit voor de Vlamingen.
Hoe komt u daar nu bij? Ik ben een antimonarchist. Ik heb natuurlijk niets tegen de familie Coburg. Men kiest zijn vrienden maar niet zijn ouders. Maar koningschap, monarchie? Dat is toch voorbijgestreefd. Nu, vergis u niet. Er zijn nog heel wat mensen die de monarchie echt zien zitten. Meer dan u wellicht zoudt vermoeden. Zelfs bij het Vlaams Belang om nu maar wat te zeggen. Dus voor mijn part en uit respect voor deze mensen, mag er een louter ceremoniële monarchie blijven.

Maw, u vertelt zo maar wat. Voor de zoveelste keer.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 20:03   #9
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Wij Limburgers hebben niets te maken met de Guldensporenslag. Hoe zou het ook.

O nee, had ge liever bij Frankrijk gehoord? Wel verhuis dan. Verdiep je eens beetje meer in de geschiedenis en achtergronden.

http://www.liebaart.org/gulden_n.htm

De Nationale Feestdag van de Vlaamse Gemeenschap in het land dat tegenwoordig het Koninkrijk België heet te zijn, wordt elk jaar op 11 Juli gevierd. De meeste mensen in ons land weten nauwelijks nog waarom nu juist die datum uitgekozen werd. Vroeger op school hebben ze in de geschiedenisles wel eens geleerd over de middeleeuwen en over die veldslag die de Vlamingen ooit, lang geleden, eens gewonnen hebben van de Fransen. Maar daar houdt het meestal op.
Zeer weinig mensen beseffen nog het belang van die veldslag, waaraan ze nochtans in zeer grote mate te danken hebben dat ze vandaag nog steeds Nederlands praten en dat ons land geen deel uitmaakt van Frankrijk. Die verre veldslag uit lang vervlogen tijden was de Guldensporenslag!

Het grondgebied dat tegenwoordig bekend staat als het Gewest Vlaanderen is veel groter. Het omvat ook de provincies Brabant, Antwerpen en Limburg. Is het daarom niet wat onzinnig van 11 Juli als officiële feestdag te kiezen voor dit gewest? Wat voor betekenis heeft een slag die in 1302 gevochten werd in Kortrijk voor een inwoner van Hasselt in de provincie Limburg? Meer dan dat de gemiddelde mens zou verwachten! (citaat)
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 20:04   #10
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
O nee, had ge liever bij Frankrijk gehoord? Wel verhuis dan. Verdiep je eens beetje meer in de geschiedenis en achtergronden.

http://www.liebaart.org/gulden_n.htm

De Nationale Feestdag van de Vlaamse Gemeenschap in het land dat tegenwoordig het Koninkrijk België heet te zijn, wordt elk jaar op 11 Juli gevierd. De meeste mensen in ons land weten nauwelijks nog waarom nu juist die datum uitgekozen werd. Vroeger op school hebben ze in de geschiedenisles wel eens geleerd over de middeleeuwen en over die veldslag die de Vlamingen ooit, lang geleden, eens gewonnen hebben van de Fransen. Maar daar houdt het meestal op.
Zeer weinig mensen beseffen nog het belang van die veldslag, waaraan ze nochtans in zeer grote mate te danken hebben dat ze vandaag nog steeds Nederlands praten en dat ons land geen deel uitmaakt van Frankrijk. Die verre veldslag uit lang vervlogen tijden was de Guldensporenslag!

Het grondgebied dat tegenwoordig bekend staat als het Gewest Vlaanderen is veel groter. Het omvat ook de provincies Brabant, Antwerpen en Limburg. Is het daarom niet wat onzinnig van 11 Juli als officiële feestdag te kiezen voor dit gewest? Wat voor betekenis heeft een slag die in 1302 gevochten werd in Kortrijk voor een inwoner van Hasselt in de provincie Limburg? Meer dan dat de gemiddelde mens zou verwachten! (citaat)
Wij Limburgers hebben niets, maar dan ook niets, met de Franse koning te maken. Eerder met de Hertog van Brabant of met de Prinsbisschop van Luik. Dat zou u, als rasechte Limburger, toch moeten weten.

Laatst gewijzigd door system : 10 juli 2009 om 20:09.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 20:21   #11
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Wij Limburgers hebben niets, maar dan ook niets, met de Franse koning te maken. Eerder met de Hertog van Brabant of met de Prinsbisschop van Luik. Dat zou u, als rasechte Limburger, toch moeten weten.
Punt1- Het gaat om het principe van de franse overheersing, toen door de koning met militaire macht, nu door frans taal imperialisme en misbruik van faciliteiten die ze krijgen in vlaams gewest. Dat instelling hebben de francofonen nog altijd.

Punt2- Ik ben een "verlimburgste" Gentenaar. Ik heb een voorliefde voor Limburg en woon hier al 38 jaar. Dus van origine ben ik geen rasechte Limburger maar ben wel volledig ingelimburgert hier.
Dus de Guldensporenslag en zijn geschiedenis gaat me idd meer ter harte als Gentenaar. En hoewel ik Limburgs spreek horen ze hier nog steeds als ik AN spreek dat ik uit Gent kom.
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 20:28   #12
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Punt1- Het gaat om het principe van de franse overheersing, toen door de koning met militaire macht, nu door frans taal imperialisme en misbruik van faciliteiten die ze krijgen in vlaams gewest. Dat instelling hebben de francofonen nog altijd.

Punt2- Ik ben een "verlimburgste" Gentenaar. Ik heb een voorliefde voor Limburg en woon hier al 38 jaar. Dus van origine ben ik geen rasechte Limburger maar ben wel volledig ingelimburgert hier.
Dus de Guldensporenslag en zijn geschiedenis gaat me idd meer ter harte als Gentenaar. En hoewel ik Limburgs spreek horen ze hier nog steeds als ik AN spreek dat ik uit Gent kom.
Ik dacht wel dat er iets was dat aan u schortte. Ik kon het alleen niet thuis brengen. U gaf soms antwoorden waarvan ik dacht: wat zegt hij nu?; dat kan toch niet wat hij nu vertelt als Limburger. Maar... nu begrijp ik het. U ziet wel, zijn 'roots' kan men toch nooit helemaal verloochenen.

Dit gezegd zijnde, vermits u al zo lang in Limburg woont, zult u met mij akkoord gaan, dat wij Limburgers niets te maken hebben met de Guldensporenslag.

Laatst gewijzigd door system : 10 juli 2009 om 20:29.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 20:35   #13
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Ik beschouw Nederland en Vlaanderen als mijn culturele thuishaven. Ik ben trots op Nederland en Vlaanderen. Morgen, zaterdag 11 juli, hang ik dus twee vlaggen uit: de Nederlandse driekleur en de Vlaamse Leeuw. Staat erg mooi hier in Apeldoorn.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 20:46   #14
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Ik beschouw Nederland en Vlaanderen als mijn culturele thuishaven. Ik ben trots op Nederland en Vlaanderen. Morgen, zaterdag 11 juli, hang ik dus twee vlaggen uit: de Nederlandse driekleur en de Vlaamse Leeuw. Staat erg mooi hier in Apeldoorn.
U doet aan vervlogen romantiek. De Noordelijke Nederlanden zijn niet de Zuidelijke. Het verschil is te groot. Dat kan ook niet anders. We waren 400 jaar gescheiden. En de zogezegde 'vereniging' overigens was van zeer korte duur en zeer precair om niet te zeggen 'arbitrair'. Het enige wat we gemeenschappelijk hadden was plus minus de taal. Maar ook hier zijn er wel degelijk verschillen. En dat blijkt telkens weer. Bovendien hebt u hebt ook geen achterban. Noch de mensen in Nederland, noch deze in Nederlandstalig België of Vlaanderen, maakt het wat uit. De meeste Vlamingen willen zeker niet met Nederland scheep gaan. Dat is so wie so zeker.

Ik vraag me trouwens af waarom u zoveel moeite doet. Hoe groter de macht van Europa wordt, hoe meer de nationale staten zullen 'verdampen'. Hoe meer nationale bevoegdheden er zullen worden afgestaan aan Europa. Wie had kunnen bedenken dat de Duitsers hun oersterke D-mark zouden prijsgeven aan de Euro? Er zullen dus so wie so 'euroregio's' onstaan. Die bestaan nu reeds. En in dit perspectief zal zeker een groot gedeelte van Vlaanderen (niet heel Vlaanderen) gaan samenwerken met een groot gedeelte van Nederland (niet heel Nederland). Indien er ooit een soort samenwerking zal komen tussen Nederland en Vlaanderen, zal die op de eerste plaats economisch zijn en niet politiek. U maakt zich illusies als u denkt dat de mensen hier staan te popelen om de Oranjes met open armen te ontvangen. Dat zijn allemaal hersenspinsels. Wij moeten hier niet veel hebben van de Oranjes. We hebben daar ook niets mee. Ook historisch niet.

Laatst gewijzigd door system : 10 juli 2009 om 21:10.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 21:07   #15
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 41.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
U doet aan vervlogen romantiek. U hebt ook geen achterban. Noch de mensen in Nederland, noch deze in Nederlandstalig België of Vlaanderen, maakt het wat uit. De meeste Vlamingen willen zeker niet met Nederland scheep gaan. Dat is so wie so zeker.

Ik vraag me trouwens af waarom u zoveel moeite doet. Hoe groter de macht van Europa wordt, hoe meer de nationale staten zullen verdampen. Hoe meer nationale bevoegdheden er zullen worden afgestaan aan Europa. Wie had kunnen bedenken dat de Duitsers hun oerstekre D-mark zouden prijsgeven aan de Euro? Er zullen dus so wie so 'euroregio's' onstaan. Die bestaan nu reeds. En in dit perspectief zal zeker een groot gedeelte van Vlaanderen (niet heel Vlaanderen) gaan samenwerken met een groot gedeelte van Nederland (niet heel Nederland). Indien er ooit een soort samenwerking zal komen tussen Nederland en Vlaanderen, zal die op de eerste plaats economisch zijn en niet politiek. U maakt zich illusies als u denkt dat de mensen hier de Oranjes met open armen zullen ontvangen. Dat zijn allemaal hersenspinsels. Wij moeten hier niet veel hebben van de Oranjes. We hebben daar ook niets mee. Ook historisch niet.
Een zoveelste indicatie dat je geen historicus bent en er ook nooit een zult zijn. Ten hoogste een "would be", een "auch-Historiker". Al even erg als die onzinnige bewering die je uit je toetsenbord dramt, is dat arrogant gebruik van "We". Jij spreekt alleen maar uit naam van jouw eigen persoontje. Anderen wensen met die dwaze bewering niet geassocieerd te worden.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 21:17   #16
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Een zoveelste indicatie dat je geen historicus bent en er ook nooit een zult zijn. Ten hoogste een "would be", een "auch-Historiker". Al even erg als die onzinnige bewering die je uit je toetsenbord dramt, is dat arrogant gebruik van "We". Jij spreekt alleen maar uit naam van jouw eigen persoontje. Anderen wensen met die dwaze bewering niet geassocieerd te worden.
Neen! U probeert steeds weer de mensen een loer te draaien. De mensen wat wijs te maken. De 'Noordelijke' Nederlanden zijn anders dan de Zuidelijke. U kunt niet zeggen dat we een band hebben met een gebied wanneer we daar 400 van gescheiden zijn geweest en daar hoogstens 29 jaar mee verbonden zijn geweest, een andere godsdienst hadden, en een taal die gedurende 400 jaar scheiding zijn eigen gang is gegaan in elk van de onderscheiden gebieden. U doet constant aan geschiedsvervalsing. U wilt ons door de strop duwen dat de Nederlanders en wij uiteindelijk dezelfden zijn. Hetzelfde 'volk' zijn. Neen! Dat zijn we niet! En dat zijn we nooit geweest! Meer nog, dat zullen we nooit worden. En lichtvoetige mensen, zoals u, zullen de geschiedenis zeker niet kunnen veranderen, ook al hebt u die pretentie misschien. Een historische oneerlijke pretentie wel te verstaan.

U zou beter een degelijk historisch boek ter hand nemen in plaats van de mensen 'historisch' te willen belazeren. Maar mij zult u dus niet belazeren. Als u dat maar weet.

Laatst gewijzigd door system : 10 juli 2009 om 21:38.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 00:03   #17
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Wie hoe en waar vieren de 11juli Guldensporendag.?
Ik doe het simpel met een jat kaffee en een Limburgse vlaai tuurlijk. Afhankelijk van het weer tochtje naar Maaseik bij vrienden.
Onder nederlanders hier is die dag niet zo bekend merk ik. Eens rap wat geschiedenisles geven morgen..
De Guldensporenslag zal me worst wezen.

Ik heb geen reden nodig om bij de bakker een lekkere vlaai te kopen en die met familie en vrienden te verorberen.
Hoe leeft U eigenlijk ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 00:07   #18
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Ik beschouw Nederland en Vlaanderen als mijn culturele thuishaven. Ik ben trots op Nederland en Vlaanderen. Morgen, zaterdag 11 juli, hang ik dus twee vlaggen uit: de Nederlandse driekleur en de Vlaamse Leeuw. Staat erg mooi hier in Apeldoorn.
Daar gaat veel volk komen naar kijken.

Ik wens U een zalig Guldensporenslag-feest.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 07:52   #19
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De Guldensporenslag zal me worst wezen.

Ik heb geen reden nodig om bij de bakker een lekkere vlaai te kopen en die met familie en vrienden te verorberen.
Hoe leeft U eigenlijk ?
Vandaag een beetje ongezond. Maar ik fiets da er morge wel weer af. Wel Henri ik zal u da eens precies, simple comme bonjour, uitleggen.
Ik heb nix tegen het frans, vind het een mooie taal en mijn sjoeke ook. Maaaaaaaaaaar ik heb wel iets tegen de taal arrogantie en het, zoals die Naamse bisschop Leonard in De Morgen noemde, linquïstisch superioriteits complex. Ik citeer hem: Franstaligen moeten af van hun superioriteitscomplex.

En de dat complex uitte zich al in de middeleeuwen toen men Vlaanderen wou annexeren bij Frankrijk en manifesteerd zich nog steeds vandaag met de taal als wapen. Naar aanleiding van het arabisch invoeren voor de islam deze commentaar gezet op FFI onder titel: Geladen Taal.

Hoewel deze links reeds aangehaald zijn in draad over de voorbeelden van islamisering wil ik ze toch hier vanuit een ander gezichtspunt belichten: taal als wapen.

Taal bepaald mede onze identiteit, wie we zijn, ook mede bepalend in en voor ons sociaal milieu.
Taal is daardoor bij uitstek een middel om een volk te indoctrineren en een andere identiteit op te leggen. Kijk maar naar de communotaire problemen in ons land, hoe de franskijons taal gebruiken om gebied te veroveren en hun eisen te stellen, nog wel in vlaams gebied.
De islam gebruikt de zelfde tactiek,maar met heel andere motieven, die ons allemaal bekend zijn.
Hoe kijke we tegen taal aan en wat kunnen we hiermee om onze identiteit hierin bewaren?
Wat is jullie visie op die "geladen taal" , taal als wapen om mee te schieten.
En in de handen van de Islam gevaarlijker dan die puberale ruzies tussen vlaams en frans. (einde citaat)

Vandaag nog steeds bezig en dat heb ik tegen het frans, het is als taal een wapen geworden, het is een sociaal probleem om een ander volk zijn cultuur en identiteit af te nemen. Trouwens ik heb de indruk dat het nederlands sowieso geminacht wordt. Ik woon aan de Maaskant en in ons dorp grensplaats met Pruusen, zoals ze hier zeggen, komen vaak Duitsers winkelen int weeknd. Een van de dorpkruideniers\superette heeft extr duitse producten liggen Ik kom er af en toe eens voor extra salami en cervelaworst en standaard begint de kassamadam int duits tegen mij. Ik klap voort in ABN of Limburgs (navenant mijn goesting) maar die blijft duits spreken. Ik vroeg eens of ze geen nederlands kon of hoorde dat ik nederlands spreek. Ze keek me aan of ze het in Keulen hoorde donderen en ze was een limburgse.
Ik was kwaad en zei dat ze geen haar beter waren dan de franskiljons in Belgie.
Iets dergelijks bij een duitse klant meegemaakt die zei dat hij mij niet verstond toen ik hem vroeg:loop maar mee naar de balie. Dus ik int Limburgs maar hij bleef oost-indisch doof. Dus met handgebaar is hij meegelopen en in de lift naar begane grond komt een collega en die vraagt hem iets int nederlands. Meneer antwoordt int nederlands met duits accent tuurlijk. GRRWW ik was om te onploffen en als hij nu nog geen nederlands verstond, soit tot daar aan toe. Maar in de grensstreek verstaan ze het wel degelijk vooral bij de tankstations in Pruise als ge moet betalen.
En mijn sjoeke kent mij: tis een echte vlaamse leeuw dan, nie te temmen, zegt ze.
Dus ik krijg sterk de indruk dat het nederlands en nederlandstaligen behoorlijk als minderwaardig gezien worden

Zo das eens gezegd en ik ga toch een stukske vlaai extra pakken op U gezondheid.
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!

Laatst gewijzigd door stropke : 11 juli 2009 om 08:00.
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 08:13   #20
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Wij Limburgers hebben niets te maken met de Guldensporenslag. Hoe zou het ook.
Sprak de Luikenaar.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be