Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Ben je bereidt om 40 uur te werken voor een zelfde loon ?
ja 53 40,77%
nee 77 59,23%
Aantal stemmers: 130. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 juli 2012, 16:41   #221
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Ik vraag u of �*l je werkuren betaald worden?
Als jij uit je eigen voor niets werkt is je baas inderdaad geen dief. Jij doet natuurlijk wat je wil, maar vraag dat niet aan alleman, hé ! De meeste mensen zijn niet zo dom dat ze graag voor niets werken. Of het zou in een liefdadigheidsinstelling moeten zijn.
En wat die 9-5 mentaliteit betreft, niet iedereen heeft énkel zijn werk, om zijn tijd door te brengen. Sommige mensen interresseren zich ook nog aan andere zaken. Niet iedereen is een workaholic, die alle andere niet-verslaafden walgelijk vind.
Sommige bazen hebben daar rare ideeën over, ik heb ene geweten in de bouw die me vertelde dat de uren die ik in de camionette zat niet betaald werden. Zodus voor alle duidelijk vroeg ik hem van af wanneer hij begon te betalen, van 07.30 zei hij.

Ik vond dat niet slecht zo vertelde ik hem, tenslotte kon ik dan tot een uur of zeven slapen en me dan gereed maken om rond 07.30 te vertrekken.
Jamaar zei hij, je moet om 07.30 op de werf zijn.
Je spreekt jezelf tegen replikeerde ik, je betaald maar vanaf 07.30, dus vetrek ik maar om 07.30, dan kan ik niet om die tijd aan de andere kant van het land op de werf zijn.

Hij bekeek me alsof ik een vreemde taal sprak, hij scheen me niet te begrijpen, dus zag ik me genoodzaakt om hem het principe uit te leggen dat nochtans de eenvoud zelve was, ik word betaald, ik werk, ik word niet betaald, ik werk niet.

En dan dat dreigen met ontslag, dat deed me eens flink lachen, doe maar zei ik, want gratis werken dat kan ik hier achter de hoek, daar moet ik niet voor naar de andere kant van het land rijden.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 16:44   #222
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Die starre 9-5 mentaliteit is zowel eigen aan de werkgever als de werknemer.

Het verschil is dat de focus van de werkgever eerder op de "9" ligt, in die zin van:"iedereen begint stipt om 9 uur en geen seconde later.
Dan gaat de werknemer zijn focus uiteraard op die "5" zetten, in die zin van:"ik werk tot 5 uur stipt en geen seconde langer".
flexibiliteit moet van 2 kanten komen, daar geef ik u gelijk in. Maar in al die jaren dat ik werk is er nog maar 1 werkgever geweest die zo'ne rigide visie had op werkuren, het spreekt voor zich dat ik er niet lang gewerkt heb.
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 16:45   #223
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Niks verkeerd met het Oostblok

Maar goed, dat hoort men in het Belgische "wij willen minder werken voor hetzelfde geld, en eigenlijk is zelfs 32 uur te veel"-landje niet graag. Niet getreurd, het besef komt wel eens. Desnoods the hard way
Als je het nog niet gelezen moest hebben : het gaat hier over meer werken voor hetzelfde en niet over minder werken voor hetzelfde
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 16:46   #224
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Als je het nog niet gelezen moest hebben : het gaat hier over meer werken voor hetzelfde en niet over minder werken voor hetzelfde
Ze waren er anders als de kippen bij om dat te eisen...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 16:50   #225
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Ze waren er anders als de kippen bij om dat te eisen...
De werkgevers bedoel je die langer werken voor hetzelfde eisen, ja dat klopt.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 17:04   #226
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter
 
Salvadorii's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2010
Locatie: Onafhankelijk Vlaanderen
Berichten: 8.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Het VBO stelt voor de 38 (37.5) uren week af te schaffen en terug te keren naar een 40 uren week. En dit zonder loonsverhoging. Wat dus neerkomt op een loonsverlaging.
Als zelfstandige heb ik vaak 40 uur aan een stuk gewerkt, laat staan op een week... één keer zelfs over de honderd uren... willen we concureren met China en de rest - waar ze niet lui en in de waan zijn dat men het recht heeft om confortabel te zijn - dan moeten we concurrentieel blijven, anders worden we Griekenland bis... natuurlijk zullen de Kwalen tegen zijn...
__________________
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 17:20   #227
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Als zelfstandige heb ik vaak 40 uur aan een stuk gewerkt, laat staan op een week... één keer zelfs over de honderd uren... willen we concureren met China en de rest - waar ze niet lui en in de waan zijn dat men het recht heeft om confortabel te zijn - dan moeten we concurrentieel blijven, anders worden we Griekenland bis... natuurlijk zullen de Kwalen tegen zijn...
Het argument van het collectivisme....

Als zelfstandige is dit uiteraard allemaal geen probleem, want je werkt voor jezelf.

De meerderheid van de mensen die echter 2 uur meer zullen moeten werken, zullen niet meer verdienen. Het geld dat hun extra arbeid oplevert zal in de zakken komen van de bedrijfleiders. Het "collectivistisch" argument is een bedrog, want de vruchten van hun extra arbeid zal verdwijnen in de zakken van enkelingen aan de top.

Het zou me niet verwonderen als dit voorstel er gekomen is door de lobby van groot-industrielen.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi

Laatst gewijzigd door exodus : 12 juli 2012 om 17:20.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 17:48   #228
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter
 
Salvadorii's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2010
Locatie: Onafhankelijk Vlaanderen
Berichten: 8.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Het argument van het collectivisme....
Quadde?

Citaat:
Als zelfstandige is dit uiteraard allemaal geen probleem, want je werkt voor jezelf.
Ah, dus dat kost dan geen moeite, blij om dat te weten...

Citaat:
De meerderheid van de mensen die echter 2 uur meer zullen moeten werken, zullen niet meer verdienen.
Um, zelfstandigen die massas geld verdienen (uitgezonderd diegenen met een pseudostatuut die eigenlijk management zijn van een groot bedrijf) is niet meer van deze tijd hoor. En waarom moet ik tot in Augustus werken opdat luierikken van mijn geld mogen profiteren?

Citaat:
Het geld dat hun extra arbeid oplevert zal in de zakken komen van de bedrijfleiders.
Umm... simpel maar gezever... ten eerste zou het, indien uw bullshit zou kloppen in de eerste plaats bij de aandeelhouders terecht komen, maarge beseft blijkbaar niet dat in een geglobaliseerde wereld bedrijven eenderd waar hun tewerkstelling kunnen plaatsen - zoals ik al gedaan heb... ik betaal niet mee aan L'Etat Belge... ik ben belange niet de enige. Als de belastingen en loonkosten niet omlaag gaan belanden we in een Griekse scenario - punt uit gedaan... en niemand zal het licht moeten uit doen, want er zal geen stroom zijn.


Citaat:
Het "collectivistisch" argument is een bedrog
Lol, idd - maar dat is enkel uw argument/kijk op de zaak.

En welke economie doet het goed? Ja, die van Duitsland, waar ze de Hartz-hervormingen gedaan hebben een decennia geleden. Duitsland, die veel kleiner is dan de VS of China en die toch nog vrij recent grootste exporteur ter wereld was... maar ja feiten dat is ambetant hé, beter om kopke in 't zand te spelen... maar dat blijft niet duren hé - nogmaals zie Griekenland...


Citaat:
want de vruchten van hun extra arbeid zal verdwijnen in de zakken van enkelingen aan de top.
Sossennonsens op en top... het gaat om tewerkstelling hé. Die jobs zullen elders gaan, punt aan de lijn. En wie is dan het slachtoffer? Niet de mensen aan de top hoor, die kunnen gerust in London, New York, Shanghai of Mumbai aan de slag gaan hoor. Links is totaal fout bezig...

Citaat:
Het zou me niet verwonderen als dit voorstel er gekomen is door de lobby van groot-industrielen.
Ja, en volgens u is dat dus verdacht - mensen die duizenden en duizenden mensen in ons land van werk voorzien zijn dus de vijand (dat zijn de Waalse politici en elites nb)...

Gelukkig zijn er genoeg Vlamingen die beseffen dat gij een lege fles probeert te verkopen....
__________________
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 17:49   #229
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Komerad Bekijk bericht
Das nagels met koppen slaan!
Bedankt
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 20:14   #230
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Ze waren er anders als de kippen bij om dat te eisen...
Niet beginnen lullen over iets ander hé man.

Nu van iemand met een übermensch mentaliteit kan je ook niet anders verwachten. Er zijn er je al voorgegaan.

Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 20:39   #231
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter
 
Salvadorii's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2010
Locatie: Onafhankelijk Vlaanderen
Berichten: 8.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Niet beginnen lullen over iets ander hé man.

Nu van iemand met een übermensch mentaliteit kan je ook niet anders verwachten. Er zijn er je al voorgegaan.

Wat heeft Alien Di Rupo er nu mee te maken?
__________________
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 22:17   #232
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Dan nog eens 2 uur meer presteren, zonder extra vergoeding, om de zakken van een ander te vullen? Als je ziet hoeveel winsten sommige bedrijven maken zouden ze gerust wat van hun winst kunnen afleveren om die 2 extra uren te betalen. De werkmens wordt weer genaaid.
Bedrijven met mega winsten
Ze zijn er daar niet van. Maar er zijn er veel meer met nipte winstjes. En al minstens evenveel met zelfs verlies.
Peugeot gaat er ook eens 8000 afdanken zie.
1 bedrijf op 3 kan zijn rekeningen niet betalen of dikwijls meer dan 90 dagen te laat.

Enzovoort.

Ik zou me maar inhouden van te denken dat al die bedrijven zoveel winsten maken, het zal allicht niet zijn waar mannen zoals jij werkt.
En het slechtste dat u kan overkomen is dat er helemaal geen winst meer gemaakt wordt want dan zal je op straat staan.

Arbeiders denken veel te veel bekrompen en dat is ook de reden waarom ze altijd arbeider blijven.

Laatst gewijzigd door Mambo : 12 juli 2012 om 22:18.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 22:20   #233
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Bedrijven met mega winsten
Ze zijn er daar niet van. Maar er zijn er veel meer met nipte winstjes. En al minstens evenveel met zelfs verlies.
Peugeot gaat er ook eens 8000 afdanken zie.
1 bedrijf op 3 kan zijn rekeningen niet betalen of dikwijls meer dan 90 dagen te laat.

Enzovoort.

Ik zou me maar inhouden van te denken dat al die bedrijven zoveel winsten maken, het zal allicht niet zijn waar mannen zoals jij werkt.
En het slechtste dat u kan overkomen is dat er helemaal geen winst meer gemaakt wordt dan zal je op straat staan.

Arbeiders denken veel te veel bekrompen en dat is ook de reden waarom ze altijd arbeider blijven.
Zo is dat Mambo, zelfstandigen zijn veel betere mensen dan arbeiders.

Zet dus uw plannen om de arbeiders langer te laten werken voor uw schoon ogen maar opzij, ze zijn daar immers te bekrompen voor.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 22:23   #234
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Het argument van het collectivisme....

Als zelfstandige is dit uiteraard allemaal geen probleem, want je werkt voor jezelf.

De meerderheid van de mensen die echter 2 uur meer zullen moeten werken, zullen niet meer verdienen. Het geld dat hun extra arbeid oplevert zal in de zakken komen van de bedrijfleiders. Het "collectivistisch" argument is een bedrog, want de vruchten van hun extra arbeid zal verdwijnen in de zakken van enkelingen aan de top.

Het zou me niet verwonderen als dit voorstel er gekomen is door de lobby van groot-industrielen.
Heel veel mensen werken zelfs niet met werkuren. Ze werken met een bepaald qouta of kunnen hun uren zelf een stuk invullen en zo allemaal.
Hoe dan ook, allen werken voor een maandbedrag, of je daar nu een uurtje extra voor moet doen of een uurtje vroeger mag stoppen...het maakt gewoon niks uit.

Als de belastingen voor de x zoveelste keren verhoogd begin je toch ook nooit zulke discussies hé..."jamaar nu moet ik alweer alle dagen 5 minuten van mijn loon inleveren en blabla"
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 22:26   #235
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zo is dat Mambo, zelfstandigen zijn veel betere mensen dan arbeiders.

Zet dus uw plannen om de arbeiders langer te laten werken voor uw schoon ogen maar opzij, ze zijn daar immers te bekrompen voor.
Yup zo is dat. Arbeiders (toch velen) ...voetbal, velokoers, pintjes pakken en snurken en op de baas zijn kap zitten bij elkander en stoefen dat zonder u het bedrijf op zijn gat zou zitten.
Altijd en altijd opnieuw met die gasten.

Er zijn er zelfs bij die stoppen terwijl ze beton gieten. Allez...zeg nu zelf.

Laatst gewijzigd door Mambo : 12 juli 2012 om 22:27.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 22:33   #236
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Sommige bazen hebben daar rare ideeën over, ik heb ene geweten in de bouw die me vertelde dat de uren die ik in de camionette zat niet betaald werden. Zodus voor alle duidelijk vroeg ik hem van af wanneer hij begon te betalen, van 07.30 zei hij.

Ik vond dat niet slecht zo vertelde ik hem, tenslotte kon ik dan tot een uur of zeven slapen en me dan gereed maken om rond 07.30 te vertrekken.
Jamaar zei hij, je moet om 07.30 op de werf zijn.
Je spreekt jezelf tegen replikeerde ik, je betaald maar vanaf 07.30, dus vetrek ik maar om 07.30, dan kan ik niet om die tijd aan de andere kant van het land op de werf zijn.

Hij bekeek me alsof ik een vreemde taal sprak, hij scheen me niet te begrijpen, dus zag ik me genoodzaakt om hem het principe uit te leggen dat nochtans de eenvoud zelve was, ik word betaald, ik werk, ik word niet betaald, ik werk niet.

En dan dat dreigen met ontslag, dat deed me eens flink lachen, doe maar zei ik, want gratis werken dat kan ik hier achter de hoek, daar moet ik niet voor naar de andere kant van het land rijden.
Nog één die denkt dat zijn verplaatsingen werkuren zijn.
Er is een verplaatsingsvergoeding voorzien, maar dat zijn geen werkuren en het is meestal nog niet al te veel ook.
Gij zijt goed, met 5 man in de camionette en expres 6 uur file gaan zoeken.
5x6 �* gemiddeld 32€/pp = 960€ verplaatsingen uit te betalen.
Dat gaat niet hé xeno, toch niet in de bouw waar de polen en bulgaren aan 12 € op factuurke overuren staan te kloppen.

Laatst gewijzigd door Mambo : 12 juli 2012 om 22:47.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 22:48   #237
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Nog één die denkt dat zijn verplaatsingen werkuren zijn.
Er is een verplaatsingsvergoeding voorzien, maar dat zijn geen werkuren en het is meestal nog niet al te veel ook.
Gij zijt goed, met 5 man in de camionette en expres 6 uur file gaan zoeken.
Neenee, de woorden waren, de uren in de camionette worden niet betaald.

Ga dan maar zelf naar Luik en Parijs, ik heb geen zin om tien uur per dag onbetaald in die camionette te zitten.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 22:54   #238
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Neenee, de woorden waren, de uren in de camionette worden niet betaald.

Ga dan maar zelf naar Luik en Parijs, ik heb geen zin om tien uur per dag onbetaald in die camionette te zitten.
Idd die worden niet betaald.
Er is een werfvergoeding, een verplaatsings onkost dus tussen de werven in voorzien voor die zaken.
Bij betere bazen krijg je een betere verplaatsings vergoeding maar ze zijn nogal zeldzaam.
Ik heb dat slechts 2 keer gekregen. 1 keer kreeg ik per dag 1200 bfr voor verplaatsing naar zeebrugge en 2é keer kreeg ik 800 bfr per dag voor verplaatsing naar antwerpen. Met mijn eigen wagen wel te verstaan. En ik nam er iedere dag 3 anderen ook mee telkens die me allen iedere keer 1/3 van hun verplaatsings kost gaven. Dat was mooi dus.
Maar dat is zeldzaam.

Laatst gewijzigd door Mambo : 12 juli 2012 om 22:55.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 22:58   #239
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

't is bij ons ook zo hoor. Als dat kleine verplaatsingen zijn van een paar minuten of zo laten we de werkuren gewoon doorlopen.
Maar in het andere geval, beginnen de werkuren aan de werf en stoppen ze ook aan die werf.

En wie naar ons wil komen en geen vervoer heeft kan de bus nemen of de tram of zijne velo of te voet....dat is dus zijn eigen probleem. De tijd dat ze een auto meekregen is voorbij.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 23:01   #240
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.782
Standaard

iets in mij zegt dat jij het werkkamp van Dachau van weleer apprecieert

(grapje)
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be