Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 september 2023, 12:51   #1
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.983
Standaard Wat hebben we nodig?

Het hoeft geen betoog dat ons politiek bestel in verval is. Dit is m.i. niet zozeer het gevolg van corruptie e.d.m. (hoewel dit ook een rol speelt) maar wel van verkeerde prioriteiten die onze politieke kaste stelt. Ik wil in deze draad losse topics bespreken om na te denken over wat we echt nodig hebben in België, in Europa en op mondiaal vlak. Laat uw hersenscheten los en discuzz plz.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2023, 13:00   #2
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Het hoeft geen betoog dat ons politiek bestel in verval is. Dit is m.i. niet zozeer het gevolg van corruptie e.d.m. (hoewel dit ook een rol speelt) maar wel van verkeerde prioriteiten die onze politieke kaste stelt. Ik wil in deze draad losse topics bespreken om na te denken over wat we echt nodig hebben in België, in Europa en op mondiaal vlak.
Een genocide en prins Laurent for president, heb ik op dit forum geleerd.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2023, 13:06   #3
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.983
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Een genocide en prins Laurent for president, heb ik op dit forum geleerd.
Laurent for president is wel een beetje drastisch.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2023, 15:39   #4
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.882
Standaard

Het toepassen van de wet sinds 18stillekes..

Daar staat namelijk niks in over de macht van "politieke partijen" IN de regeringsorganen en besluitvorming hoewel dit is waarover het ganse dagen gaat....

Te beginnen wordt het parlement niet meer formeel in vakken meerderheid oppositie en dan nog eens in politieke partijen ingedeeld.
Parlementsleden gaan gaan zitten in HUN vergaderruimte ,hun werkplaats,waar het hen schikt,rechts of links heeft geen betekenis meer......

Er is vrijheid van vereniging,maar het moet STRAFBAAR worden als iets of iemand anders dan een verkozen volksvertegenwoordiger,(dus ook de vereniging waar hij/zij lid van is in de vrije tijd) mee "helpt" regeren....Vooral op het moment van het stemmen van wetten is het ronduit onacceptabel als iets anders dan de vrije wil van de volksvertegenwoordiger (partijdiscipline,gewelddadige drukkingsgroepen,....) nog invloed uitoefent...



Om dat afbraakproces van de partijen wat te versnellen worden ze verwijderd van de kieslijsten en alle kandidaten strikt alfabetisch opgelijst....

Verder wordt de beroepscategorie van "vertegenwoordigend politicus" fel verminderd door iemand maximaal voor 2 legislaturen toe te staan in een gegeven niveau op een kieslijst te laten opkomen.Dit wordt iedere keer met 1 legislatuur verlengd als gegeven politicus een UITVOEREND politiek mandaat gedaan heeft....


Ik zou ook het angelsaksische systeem van 1 (één) nationaal politicus per kanton invoeren in plaats van al die anonieme overbodigaards die nu afgevaardigd worden.....Een KLEIN maar ZICHTBAAR Nationaal parlement dus,en dito regionaal parlement.......


en dat is nog maar het begin.

Laatst gewijzigd door kelt : 2 september 2023 om 15:44.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2023, 15:59   #5
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.235
Standaard

ebola
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2023, 16:55   #6
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.475
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
ebola
Breinwormen ook goed?
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2023, 06:43   #7
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Een genocide en prins Laurent for president, heb ik op dit forum geleerd.


Ik leerde hier ook al dat om rijk te worden, we het land moeten splitsen. En dat alle moslims en brownies op eenrichtingtransport moeten gezet worden.

Ah ja, ik vergat nog iets. Van de gepensioneerden en invaliden hier, leerde ik ook dat de werkloosheidsuitkeringen moeten beperkt worden in de tijd. Anders is er te weinig geld om hun eigen win for life verder te betalen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 3 september 2023 om 06:43.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2023, 06:59   #8
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Een genocide en prins Laurent for president, heb ik op dit forum geleerd.


patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2023, 07:02   #9
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik leerde hier ook al dat om rijk te worden, we het land moeten splitsen. En dat alle moslims en brownies op eenrichtingtransport moeten gezet worden.
We maken vorderingen

Citaat:
Van de gepensioneerden en invaliden hier, leerde ik ook dat de werkloosheidsuitkeringen moeten beperkt worden in de tijd. Anders is er te weinig geld om hun eigen win for life verder te betalen.
Dat is altijd zo een schok: als ge van een leerling in moeilijkheden dan eens een goed huiswerk lijkt te lezen, zijt ge content en fier over uw pedagogische interventies..... en dan krak boem, ernaast en is alles te herbeginnen.

Gepensioneerden hebben geen win for life. Dat is zoals iemand met een spaar rekening die geld van zijn rekening komt halen, en de bankier doet alsof hij "die sukkelaar geld moet geven". Nee, een gepensioneerde heeft bijgedragen en "belegd" in een financieel product door de staat "verkocht", en komt zijn rechtmatig deel halen als hij gepensioneerd is. Dat de staat Ponzi gespeeld heeft is niet de schuld van die gepensioneerde.

Invaliden en zo, dat wordt grotendeels opgelost met wat je eerder begrepen had van de les, he, want dat zijn grotendeels inteelt gevolgen.

De "ramp" van werkloosheid in de tijd beperken moet zodanig schandalig zijn dat het in de meeste Europese landen een vanzelfsprekendheid is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 september 2023 om 07:05.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2023, 10:16   #10
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.983
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht


Ik leerde hier ook al dat om rijk te worden, we het land moeten splitsen. En dat alle moslims en brownies op eenrichtingtransport moeten gezet worden.

Ah ja, ik vergat nog iets. Van de gepensioneerden en invaliden hier, leerde ik ook dat de werkloosheidsuitkeringen moeten beperkt worden in de tijd. Anders is er te weinig geld om hun eigen win for life verder te betalen.
Een striktere aanpak van (allochtone) jongerenbendes en van het gebrek aan integratie is dringend nodig.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 3 september 2023 om 10:16.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2023, 11:40   #11
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Harder roepen: géén confederalisme en géén BLOK.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2023, 11:44   #12
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Wat we echt nodig hebben is DEMOCRATIE. De bevolking IS de democratie, maar die heeft niets in de politieke pap te brokkelen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2023, 11:56   #13
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wat we echt nodig hebben is DEMOCRATIE. De bevolking IS de democratie, maar die heeft niets in de politieke pap te brokkelen.
Maar ziet de mens?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2023, 12:20   #14
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Het hoeft geen betoog dat ons politiek bestel in verval is. Dit is m.i. niet zozeer het gevolg van corruptie e.d.m. (hoewel dit ook een rol speelt) maar wel van verkeerde prioriteiten die onze politieke kaste stelt. Ik wil in deze draad losse topics bespreken om na te denken over wat we echt nodig hebben in België, in Europa en op mondiaal vlak. Laat uw hersenscheten los en discuzz plz.
Een heilige oorlog die alle principaliteiten naar waarheid dwingt en laat zien wie de echte vijand is.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2023, 13:23   #15
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.983
Standaard

We moeten ook weg van "inclusiviteit" en terug naar gewoon tolerant zijn.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2023, 13:30   #16
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.983
Standaard

Dit is de mentaliteit die we moeten aankweken: https://www.telegraph.co.uk/politics...ort-expansion/
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2023, 13:56   #17
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
We moeten ook weg van "inclusiviteit" en terug naar gewoon tolerant zijn.
Zelfs geen mm tolerantie meer.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2023, 15:07   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het toepassen van de wet sinds 18stillekes..

Daar staat namelijk niks in over de macht van "politieke partijen" IN de regeringsorganen en besluitvorming hoewel dit is waarover het ganse dagen gaat....

Te beginnen wordt het parlement niet meer formeel in vakken meerderheid oppositie en dan nog eens in politieke partijen ingedeeld.
Parlementsleden gaan gaan zitten in HUN vergaderruimte ,hun werkplaats,waar het hen schikt,rechts of links heeft geen betekenis meer......

Er is vrijheid van vereniging,maar het moet STRAFBAAR worden als iets of iemand anders dan een verkozen volksvertegenwoordiger,(dus ook de vereniging waar hij/zij lid van is in de vrije tijd) mee "helpt" regeren....Vooral op het moment van het stemmen van wetten is het ronduit onacceptabel als iets anders dan de vrije wil van de volksvertegenwoordiger (partijdiscipline,gewelddadige drukkingsgroepen,....) nog invloed uitoefent...



Om dat afbraakproces van de partijen wat te versnellen worden ze verwijderd van de kieslijsten en alle kandidaten strikt alfabetisch opgelijst....

Verder wordt de beroepscategorie van "vertegenwoordigend politicus" fel verminderd door iemand maximaal voor 2 legislaturen toe te staan in een gegeven niveau op een kieslijst te laten opkomen.Dit wordt iedere keer met 1 legislatuur verlengd als gegeven politicus een UITVOEREND politiek mandaat gedaan heeft....


Ik zou ook het angelsaksische systeem van 1 (één) nationaal politicus per kanton invoeren in plaats van al die anonieme overbodigaards die nu afgevaardigd worden.....Een KLEIN maar ZICHTBAAR Nationaal parlement dus,en dito regionaal parlement.......


en dat is nog maar het begin.
Ik zie hier weinig, of eigenlijk geen zaken in die realistisch mogelijk zijn om in te voeren.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2023, 17:13   #19
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zie hier weinig, of eigenlijk geen zaken in die realistisch mogelijk zijn om in te voeren.
Daar hebt U volledig gelijk in....

Zie je,als kiezer hebben we eigenlijk niks te willen en amper invloed...


Daarom,na al die verkiezingen die ik ook al gezien heb,en waar ik bedachtzaam en overwogen een keuze maakte kan ik maar de conclusie maken gek geweest te zijn ,lijdend aan een of andere psychologische stoornis van steeds maar hetzelfde te doen(stemmen op opgeleide mensen die ,mijns inziens,met redelijke standpunten naar buiten kwamen),en daar vervolgens niks van zien gerealiseerd worden..meermaals...

EN het was duidelijk zichtbaar op TV en in de andere media hoe "dit systeem" zichzelf in stand houdt en vooral NIET beslist zodra het voor de "systeemoperatoren" een beetje moeilijk dreigt te worden....

Erger nog,GEEN ENKEL van de grote belangrijke punten ,die reeds minstens twintig jaar spelen (dit forum behandelt ze allemaal) OPGELOST of minstens GOED GEREGELD zien worden...

Ik ben genezen van mijn psychologische afwijking ,en mijn illusies..
Volgende keer stem ik op de marginaalste- ,of meest ongeschikte- kandidaat op de meest door poco's verafschuwde lijst die ik maar kan vinden....om die mens ook eens een "Win-For-Life" te gunnen......

Want ik verwacht niks meer en kan niks meer doen...Het "systeem" heeft gewonnen...


Laatst gewijzigd door kelt : 3 september 2023 om 17:15.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2023, 18:31   #20
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Daar hebt U volledig gelijk in....

Zie je,als kiezer hebben we eigenlijk niks te willen en amper invloed...


Daarom,na al die verkiezingen die ik ook al gezien heb,en waar ik bedachtzaam en overwogen een keuze maakte kan ik maar de conclusie maken gek geweest te zijn ,lijdend aan een of andere psychologische stoornis van steeds maar hetzelfde te doen(stemmen op opgeleide mensen die ,mijns inziens,met redelijke standpunten naar buiten kwamen),en daar vervolgens niks van zien gerealiseerd worden..meermaals...

EN het was duidelijk zichtbaar op TV en in de andere media hoe "dit systeem" zichzelf in stand houdt en vooral NIET beslist zodra het voor de "systeemoperatoren" een beetje moeilijk dreigt te worden....

Erger nog,GEEN ENKEL van de grote belangrijke punten ,die reeds minstens twintig jaar spelen (dit forum behandelt ze allemaal) OPGELOST of minstens GOED GEREGELD zien worden...

Ik ben genezen van mijn psychologische afwijking ,en mijn illusies..
Volgende keer stem ik op de marginaalste- ,of meest ongeschikte- kandidaat op de meest door poco's verafschuwde lijst die ik maar kan vinden....om die mens ook eens een "Win-For-Life" te gunnen......

Want ik verwacht niks meer en kan niks meer doen...Het "systeem" heeft gewonnen...

Lol mijn gat ja....
Het westen heeft verloren en 15 jarigen worden nu rijker dan die politici in heel hun graaicultuur.
We zijn allemaal verloren
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be