Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 oktober 2021, 09:55   #361
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Waar staat dat dat iedereen gered kan worden?

Wel staat er dat wie niet in het boek des levens staat geschreven zal branden in de hel.
Johannes 3 (opgelet kippenvel moment)
En er was een mens uit de Farizeen, wiens naam was Nicodemus, een overste der Joden;
Deze kwam des nachts tot Jezus, en zeide tot Hem: Rabbi, wij weten, dat Gij zijt een Leraar van God gekomen; want niemand kan deze tekenen doen, die Gij doet, zo God met hem niet is.
Jezus antwoordde en zeide tot hem: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Tenzij dat iemand wederom geboren worde, hij kan het Koninkrijk Gods niet zien.
Nicodemus zeide tot Hem: Hoe kan een mens geboren worden, nu oud zijnde? Kan hij ook andermaal in zijner moeders buik ingaan, en geboren worden?
Jezus antwoordde: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Zo iemand niet geboren wordt uit water en Geest, hij kan in het Koninkrijk Gods niet ingaan.
Hetgeen uit het vlees geboren is, dat is vlees; en hetgeen uit den Geest geboren is, dat is geest.
Verwonder u niet, dat Ik u gezegd heb: Gijlieden moet wederom geboren worden.
De wind blaast, waarheen hij wil, en gij hoort zijn geluid; maar gij weet niet, van waar hij komt, en waar hij heen gaat; alzo is een iegelijk, die uit den Geest geboren is.
Nicodemus antwoordde en zeide tot Hem: Hoe kunnen deze dingen geschieden?
Jezus antwoordde en zeide tot hem: Zijt gij een leraar van Israel, en weet gij deze dingen niet?
Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Wij spreken, wat Wij weten, en getuigen, wat Wij gezien hebben; en gijlieden neemt Onze getuigenis niet aan.
Indien Ik ulieden de aardse dingen gezegd heb, en gij niet gelooft, hoe zult gij geloven, indien Ik ulieden de hemelse zou zeggen?
En niemand is opgevaren in den hemel, dan Die uit den hemel nedergekomen is, namelijk de Zoon des mensen, Die in den hemel is.
En gelijk Mozes de slang in de woestijn verhoogd heeft, alzo moet de Zoon des mensen verhoogd worden;
Opdat een iegelijk, die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.



Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.
Want God heeft Zijn Zoon niet gezonden in de wereld, opdat Hij de wereld veroordelen zou, maar opdat de wereld door Hem zou behouden worden.
Die in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld, maar die niet gelooft, is alrede veroordeeld, dewijl hij niet heeft geloofd in den Naam des eniggeboren Zoons van God.


En dit is het oordeel, dat het licht in de wereld gekomen is, en de mensen hebben de duisternis liever gehad dan het licht; want hun werken waren boos.
Want een iegelijk, die kwaad doet, haat het licht, en komt tot het licht niet, opdat zijn werken niet bestraft worden.
Maar die de waarheid doet, komt tot het licht, opdat zijn werken openbaar worden, dat zij in God gedaan zijn.
Na dezen kwam Jezus en Zijn discipelen in het land van Judea, en onthield Zich aldaar met hen, en doopte.
En Johannes doopte ook in Enon bij Salim, dewijl aldaar vele wateren waren; en zij kwamen daar, en werden gedoopt.
Want Johannes was nog niet in de gevangenis geworpen.
Er rees dan een vraag van enigen uit de discipelen van Johannes met de Joden over de reiniging.
En zij kwamen tot Johannes, en zeiden tot hem: Rabbi, Die met u was over de Jordaan, Welken gij getuigenis gaaft, zie, Die doopt, en zij komen allen tot Hem.
Johannes antwoordde en zeide: Een mens kan geen ding aannemen, zo het hem uit den hemel niet gegeven zij.
Gijzelven zijt mijn getuigen, dat ik gezegd heb: Ik ben de Christus niet; maar dat ik voor Hem heen uitgezonden ben.
Die de bruid heeft, is de bruidegom, maar de vriend des bruidegoms, die staat en hem hoort, verblijdt zich met blijdschap om de stem des bruidegoms. Zo is dan deze mijn blijdschap vervuld geworden.
Hij moet wassen, maar ik minder worden.
Die van boven komt, is boven allen; die uit de aarde is voortgekomen, die is uit de aarde, en spreekt uit de aarde. Die uit den hemel komt, is boven allen.
En hetgeen Hij gezien en gehoord heeft, dat getuigt Hij; en Zijn getuigenis neemt niemand aan.
Die Zijn getuigenis aangenomen heeft, die heeft verzegeld, dat God waarachtig is.
Want Dien God gezonden heeft, Die spreekt de woorden Gods; want God geeft Hem den Geest niet met mate.
De Vader heeft den Zoon lief, en heeft alle dingen in Zijn hand gegeven.
Die in den Zoon gelooft, die heeft het eeuwige leven; maar die den Zoon ongehoorzaam is, die zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op hem.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 6 oktober 2021 om 09:58.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2021, 10:03   #362
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Niemand kan zijn onzin nog geloven, ook al menen de mensen nog van wel.
Mattheus 7:13-23
Gaat in door de enge poort; want wijd is de poort, en breed is de weg, die tot het verderf leidt, en velen zijn er, die door dezelve ingaan;
Want de poort is eng, en de weg is nauw, die tot het leven leidt, en weinigen zijn er, die denzelven vinden.
Maar wacht u van de valse profeten, dewelke in schaapsklederen tot u komen, maar van binnen zijn zij grijpende wolven.
Aan hun vruchten zult gij hen kennen. Leest men ook een druif van doornen, of vijgen van distelen?
Alzo een ieder goede boom brengt voort goede vruchten, en een kwade boom brengt voort kwade vruchten.
Een goede boom kan geen kwade vruchten voortbrengen, noch een kwade boom goede vruchten voortbrengen.
Een ieder boom, die geen goede vrucht voortbrengt, wordt uitgehouwen en in het vuur geworpen.
Zo zult gij dan dezelve aan hun vruchten kennen.
Niet een iegelijk, die tot Mij zegt: Heere, Heere! zal ingaan in het Koninkrijk der hemelen, maar die daar doet den wil Mijns Vaders, Die in de hemelen is.
Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Heere, Heere! hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam duivelen uitgeworpen, en in Uw Naam vele krachten gedaan?
En dan zal Ik hun openlijk aanzeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij, die de ongerechtigheid werkt!
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2021, 10:06   #363
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Johannes 3 (opgelet kippenvel moment)
En er was een mens uit de Farizeen, wiens naam was Nicodemus, een overste der Joden;
Deze kwam des nachts tot Jezus, en zeide tot Hem: Rabbi, wij weten, dat Gij zijt een Leraar van God gekomen; want niemand kan deze tekenen doen, die Gij doet, zo God met hem niet is.
Jezus antwoordde en zeide tot hem: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Tenzij dat iemand wederom geboren worde, hij kan het Koninkrijk Gods niet zien.
Nicodemus zeide tot Hem: Hoe kan een mens geboren worden, nu oud zijnde? Kan hij ook andermaal in zijner moeders buik ingaan, en geboren worden?
Jezus antwoordde: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Zo iemand niet geboren wordt uit water en Geest, hij kan in het Koninkrijk Gods niet ingaan.
Hetgeen uit het vlees geboren is, dat is vlees; en hetgeen uit den Geest geboren is, dat is geest.
Verwonder u niet, dat Ik u gezegd heb: Gijlieden moet wederom geboren worden.
De wind blaast, waarheen hij wil, en gij hoort zijn geluid; maar gij weet niet, van waar hij komt, en waar hij heen gaat; alzo is een iegelijk, die uit den Geest geboren is.
Nicodemus antwoordde en zeide tot Hem: Hoe kunnen deze dingen geschieden?
Jezus antwoordde en zeide tot hem: Zijt gij een leraar van Israel, en weet gij deze dingen niet?
Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Wij spreken, wat Wij weten, en getuigen, wat Wij gezien hebben; en gijlieden neemt Onze getuigenis niet aan.
Indien Ik ulieden de aardse dingen gezegd heb, en gij niet gelooft, hoe zult gij geloven, indien Ik ulieden de hemelse zou zeggen?
En niemand is opgevaren in den hemel, dan Die uit den hemel nedergekomen is, namelijk de Zoon des mensen, Die in den hemel is.
En gelijk Mozes de slang in de woestijn verhoogd heeft, alzo moet de Zoon des mensen verhoogd worden;
Opdat een iegelijk, die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.



Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.
Want God heeft Zijn Zoon niet gezonden in de wereld, opdat Hij de wereld veroordelen zou, maar opdat de wereld door Hem zou behouden worden.
Die in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld, maar die niet gelooft, is alrede veroordeeld, dewijl hij niet heeft geloofd in den Naam des eniggeboren Zoons van God.


En dit is het oordeel, dat het licht in de wereld gekomen is, en de mensen hebben de duisternis liever gehad dan het licht; want hun werken waren boos.
Want een iegelijk, die kwaad doet, haat het licht, en komt tot het licht niet, opdat zijn werken niet bestraft worden.
Maar die de waarheid doet, komt tot het licht, opdat zijn werken openbaar worden, dat zij in God gedaan zijn.
Na dezen kwam Jezus en Zijn discipelen in het land van Judea, en onthield Zich aldaar met hen, en doopte.
En Johannes doopte ook in Enon bij Salim, dewijl aldaar vele wateren waren; en zij kwamen daar, en werden gedoopt.
Want Johannes was nog niet in de gevangenis geworpen.
Er rees dan een vraag van enigen uit de discipelen van Johannes met de Joden over de reiniging.
En zij kwamen tot Johannes, en zeiden tot hem: Rabbi, Die met u was over de Jordaan, Welken gij getuigenis gaaft, zie, Die doopt, en zij komen allen tot Hem.
Johannes antwoordde en zeide: Een mens kan geen ding aannemen, zo het hem uit den hemel niet gegeven zij.
Gijzelven zijt mijn getuigen, dat ik gezegd heb: Ik ben de Christus niet; maar dat ik voor Hem heen uitgezonden ben.
Die de bruid heeft, is de bruidegom, maar de vriend des bruidegoms, die staat en hem hoort, verblijdt zich met blijdschap om de stem des bruidegoms. Zo is dan deze mijn blijdschap vervuld geworden.
Hij moet wassen, maar ik minder worden.
Die van boven komt, is boven allen; die uit de aarde is voortgekomen, die is uit de aarde, en spreekt uit de aarde. Die uit den hemel komt, is boven allen.
En hetgeen Hij gezien en gehoord heeft, dat getuigt Hij; en Zijn getuigenis neemt niemand aan.
Die Zijn getuigenis aangenomen heeft, die heeft verzegeld, dat God waarachtig is.
Want Dien God gezonden heeft, Die spreekt de woorden Gods; want God geeft Hem den Geest niet met mate.
De Vader heeft den Zoon lief, en heeft alle dingen in Zijn hand gegeven.
Vandaar dat de joden nog steeds niks van Jezus willen weten.
Heeft de Vader hen nog niet voorgelicht?
Citaat:
Die in den Zoon gelooft, die heeft het eeuwige leven; maar die den Zoon ongehoorzaam is, die zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op hem.
Wat een lang verhaal zeg, dat ga ik niet allemaal lezen.

Wel staat er in de Bijbel dat wie tegen de Heilige Geest zondigt niet vergeven zal worden.

En de duvel? Zal die vergeven worden als hij om vergiffenis vraagt?
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2021, 10:10   #364
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Het is reeds volbracht en de overwinning is reeds behaald, de duivel (en al diens minions) zullen verslagen worden. Dat beest voor wie ze nu de portalen openen zal zich tegen deze gevestigde orde keren en hen doden. De groepjes die ze oprichtte om de mensheid aan een nieuwe tirannie te onderwerpen consumeren zichzelf reeds.
Tick tock. Repent or perish.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2021, 12:40   #365
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Vandaar dat de joden nog steeds niks van Jezus willen weten...
Vreemde bewering... aangezien Jezus zelf een jood was, een jood die de wet toepaste.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2021, 18:24   #366
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Vreemde bewering... aangezien Jezus zelf een jood was, een jood die de wet toepaste.
Sterker nog ! Hij riep de joden op om de Wet strikter toe te passen, gezien dit volgens de profeten de voorwaarde was om bevrijd te worden van hun overheersers.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2021, 21:29   #367
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

https://m.youtube.com/watch?v=PHZAd5kOlCs

Romeinen 5
Wij dan, gerechtvaardigd zijnde uit het geloof, hebben vrede bij God, door onzen Heere Jezus Christus;
Door Welken wij ook de toeleiding hebben door het geloof tot deze genade, in welke wij staan, en roemen in de hoop der heerlijkheid Gods.
En niet alleenlijk dit, maar wij roemen ook in de verdrukkingen, wetende, dat de verdrukking lijdzaamheid werkt;
En de lijdzaamheid bevinding, en de bevinding hoop;
En de hoop beschaamt niet, omdat de liefde Gods in onze harten uitgestort is door den Heiligen Geest, Die ons is gegeven.
Want Christus, als wij nog krachteloos waren, is te Zijner tijd voor de goddelozen gestorven.
Want nauwelijks zal iemand voor een rechtvaardige sterven; want voor den goede zal mogelijk iemand ook bestaan te sterven.
Maar God bevestigt Zijn liefde jegens ons, dat Christus voor ons gestorven is, als wij nog zondaars waren.
Veel meer dan, zijnde nu gerechtvaardigd door Zijn bloed, zullen wij door Hem behouden worden van den toorn.
Want indien wij, vijanden zijnde, met God verzoend zijn door den dood Zijns Zoons, veel meer zullen wij, verzoend zijnde, behouden worden door Zijn leven.
En niet alleenlijk dit, maar wij roemen ook in God, door onzen Heere Jezus Christus, door Welken wij nu de verzoening gekregen hebben.
Daarom, gelijk door een mens de zonde in de wereld ingekomen is, en door de zonde de dood; en alzo de dood tot alle mensen doorgegaan is, in welken allen gezondigd hebben.
Want tot de wet was de zonde in de wereld; maar de zonde wordt niet toegerekend, als er geen wet is.
Maar de dood heeft geheerst van Adam tot Mozes toe, ook over degenen, die niet gezondigd hadden in de gelijkheid der overtreding van Adam, welke een voorbeeld is Desgenen, Die komen zou.
Doch niet, gelijk de misdaad, alzo is ook de genadegift, want indien, door de misdaad van een, velen gestorven zijn, zo is veel meer de genade Gods, en de gave door de genade, die daar is van een mens Jezus Christus, overvloedig geweest over velen.
En niet, gelijk de schuld was door den een, die gezondigd heeft, alzo is de gift; want de schuld is wel uit een misdaad tot verdoemenis, maar de genadegift is uit vele misdaden tot rechtvaardigmaking.
Want indien door de misdaad van een de dood geheerst heeft door dien enen, veel meer zullen degenen, die den overvloed der genade en der gave der rechtvaardigheid ontvangen, in het leven heersen door dien Enen, namelijk Jezus Christus.
Zo dan, gelijk door een misdaad de schuld gekomen is over alle mensen tot verdoemenis; alzo ook door een rechtvaardigheid komt de genade over alle mensen tot rechtvaardigmaking des levens.
Want gelijk door de ongehoorzaamheid van dien enen mens velen tot zondaars gesteld zijn geworden, alzo zullen ook door de gehoorzaamheid van Enen velen tot rechtvaardigen gesteld worden.
Maar de wet is bovendien ingekomen, opdat de misdaad te meerder worde; en waar de zonde meerder geworden is, daar is de genade veel meer overvloedig geweest;
Opdat, gelijk de zonde geheerst heeft tot den dood, alzo ook de genade zou heersen door rechtvaardigheid tot het eeuwige leven, door Jezus Christus onzen Heere.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2021, 22:18   #368
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Vreemde bewering... aangezien Jezus zelf een jood was, een jood die de wet toepaste.
Jezus leefde onder de joden, maar was zelf als de zoon van God geen jood.

Zijn grootste aanhangers, maar ook zijn grootste tegenstanders waren joden.

Uiteindelijk heeft joodse establishment uit die tijd Jezus laten kruisigen.
Pilatus wilde Jezus niet laten kruisigen, maar de menigte bleef schreeuwen: Kruisig Hem, Kruisig Hem. Niet echt het meest sympathieke volk dat.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2021, 22:55   #369
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Jezus leefde onder de joden, maar was zelf als de zoon van God geen jood.

Zijn grootste aanhangers, maar ook zijn grootste tegenstanders waren joden.

Uiteindelijk heeft joodse establishment uit die tijd Jezus laten kruisigen.
Pilatus wilde Jezus niet laten kruisigen, maar de menigte bleef schreeuwen: Kruisig Hem, Kruisig Hem. Niet echt het meest sympathieke volk dat.
Jezus was een Jood.

Lukas 2:21 En als acht dagen vervuld waren, dat men het Kindeken besnijden zou, zo werd Zijn Naam genaamd JEZUS, welke genaamd was van den engel, eer Hij in het lichaam ontvangen was.

Lukas 2:42-52
En toen Hij twaalf jaren oud geworden was, en zij naar Jeruzalem opgegaan waren, naar de gewoonte van den feestdag;
En de dagen aldaar voleindigd hadden, toen zij wederkeerden, bleef het Kind Jezus te Jeruzalem, en Jozef en Zijn moeder wisten het niet.
Maar menende, dat Hij in het gezelschap op den weg was, gingen zij een dagreize, en zochten Hem onder de magen, en onder de bekenden.
En als zij Hem niet vonden, keerden zij wederom naar Jeruzalem, Hem zoekende.
En het geschiedde, na drie dagen, dat zij Hem vonden in den tempel, zittende in het midden der leraren, hen horende, en hen ondervragende.
En allen, die Hem hoorden, ontzetten zich over Zijn verstand en antwoorden.
En zij, Hem ziende, werden verslagen; en Zijn moeder zeide tot Hem: Kind! waarom hebt Gij ons zo gedaan? Zie, Uw vader en ik hebben U met angst gezocht.
En Hij zeide tot hen: Wat is het, dat gij Mij gezocht hebt? Wist gij niet, dat Ik moet zijn in de dingen Mijns Vaders?
En zij verstonden het woord niet, dat Hij tot hen sprak.
En Hij ging met hen af, en kwam te Nazareth, en was hun onderdanig. En Zijn moeder bewaarde al deze dingen in haar hart.
En Jezus nam toe in wijsheid, en in grootte, en in genade bij God en de mensen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2021, 06:31   #370
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Jezus leefde onder de joden, maar was zelf als de zoon van God geen jood.

Zijn grootste aanhangers, maar ook zijn grootste tegenstanders waren joden.

Uiteindelijk heeft joodse establishment uit die tijd Jezus laten kruisigen.
Pilatus wilde Jezus niet laten kruisigen, maar de menigte bleef schreeuwen: Kruisig Hem, Kruisig Hem. Niet echt het meest sympathieke volk dat.
Hoe verzin je zoiets ?? Heb je nog zulke fobieën ?
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2021, 10:14   #371
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Vreemde bewering... aangezien Jezus zelf een jood was, een jood die de wet toepaste.
Ik heb het niet over toen, toen ook de meeste joden niks van Jezus moesten hebben, en slechts weinigen wel.

Maar ik heb het over nu na 2000 jaar willen de joden (de meeste dus) niet in Jezus geloven.

God de vader, de Jahweh van de joden, wil blijkbaar ook nog steeds niks van zijn zoon weten, anders had hij zijn eigen uitverkoren volk wel wat beter op mogen voeden.
Maar zelfs Hitler heeft hun niet wakker geschud.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2021, 10:16   #372
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het is reeds volbracht en de overwinning is reeds behaald, de duivel (en al diens minions) zullen verslagen worden. Dat beest voor wie ze nu de portalen openen zal zich tegen deze gevestigde orde keren en hen doden. De groepjes die ze oprichtte om de mensheid aan een nieuwe tirannie te onderwerpen consumeren zichzelf reeds.
Tick tock. Repent or perish.
De duvel is Jahweh en zijn Zoon, verslagen door de heilige geest van mijn atoomtheorie, door de microwezentjes en mijn eigen bescheiden persoon als harriechristus.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2021, 12:01   #373
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Jezus leefde onder de joden, maar was zelf als de zoon van God geen jood.

Zijn grootste aanhangers, maar ook zijn grootste tegenstanders waren joden.

Uiteindelijk heeft joodse establishment uit die tijd Jezus laten kruisigen.
Pilatus wilde Jezus niet laten kruisigen, maar de menigte bleef schreeuwen: Kruisig Hem, Kruisig Hem. Niet echt het meest sympathieke volk dat.
Ik denk dat zijn mama Maria en papa Jozef heeel kwaad op jou zouden zijn moesten ze die rare bewering van jou horen dat hij niet hun zoon is, en geen jood...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2021, 15:56   #374
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ik heb het niet over toen, toen ook de meeste joden niks van Jezus moesten hebben, en slechts weinigen wel.
En waar steunt deze bewering op ? Heb je de passage bekend onder " de blijde intrede " nog niet gelezen?

Citaat:
Maar ik heb het over nu na 2000 jaar willen de joden (de meeste dus) niet in Jezus geloven.
Je hebt gelijk als je de christelijke versie bedoeld.

Citaat:
God de vader, de Jahweh van de joden, wil blijkbaar ook nog steeds niks van zijn zoon weten, anders had hij zijn eigen uitverkoren volk wel wat beter op mogen voeden.
De joden zijn monotheïstisch. Geen zoon dus.
Citaat:
Maar zelfs Hitler heeft hun niet wakker geschud.
Wat heeft Hitler daarmee te maken ?
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2021, 16:52   #375
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
In mijn eigen bescheiden persoon als harriechristus.
Ja zeer bescheiden en totaal ongegeneerd over je lusten bij dames van plezier die genade vinden op je schoot na betaling.
Zo bescheiden dat je naast het absolute en bindende Woord uw eigen filosofie ontwierp om je te verheffen boven God en Zijn Zoon om dan hen vanop je troon te lasteren.

Acts 2:38 Then Peter said unto them, Repent, and be baptized every one of you in the name of Jesus Christ for the remission of sins, and ye shall receive the gift of the Holy Ghost.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2021, 07:45   #376
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
En waar steunt deze bewering op ? Heb je de passage bekend onder " de blijde intrede " nog niet gelezen?


Je hebt gelijk als je de christelijke versie bedoeld.


De joden zijn monotheïstisch. Geen zoon dus.

Wat heeft Hitler daarmee te maken ?
De blijde intrede moet wel genuanceerd worden. Eerst en vooral zullen zeker niet alle Joden Jezus toegejuicht hebben. Verre van. En ten tweede, de evangelies zijn propagandastukjes ter ere van Jezus. Ze moeten Jezus 'promoten'.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 oktober 2021 om 07:50.
Het Oosten is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2021, 08:48   #377
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De blijde intrede moet wel genuanceerd worden. Eerst en vooral zullen zeker niet alle Joden Jezus toegejuicht hebben. Verre van. En ten tweede, de evangelies zijn propagandastukjes ter ere van Jezus. Ze moeten Jezus 'promoten'.
Toemaatje.
In de veronderstelling dat het verhaal echt gebeurd is, dan is de bijbelse versie vermoedelijk sterk overdreven. Zo Philo van Alexandrië. Philo had een broer, waarvan een zoon getrouwd was met Berenice , een dochter van Herodes Antipas. Philo was dus zeer goed op de hoogte van wat er zich afspeelde in Jeruzalem. Welnu, Philo vermeldt niet eens Jezus, noch de aanhangers van Jezus. Nergens. En daarom is de kans groot dat het aantal Jezus aanhangers in zijn tijd althans (en dat was de tijd waarin Jezus leefde) niet zo groot was, maar eerder vrij klein en onopvallend.

Philo, die stierf in het jaar 50, vernoemt ook nergens de vervolgingen door Saul in opdracht van de Jeruzalemse priesterkaste. Vermoedelijk hebben die nooit plaats gehad en is heel die vervolging een uitvindsel van Handelingen. En dit omdat in de tijd van de vermeende vervolgingen door Saul, de aanhangers van Jezus in geloof niet veel verschilden met het geloof van de Joden. Volgens Handelingen dan toch (volgelingen van Jezus vervulden hun Tempelplichten). Maar ja, Handelingen... Handelingen, een boek dat meer dan waarschijnlijk pas geschreven werd in de tweede eeuw en waarvan Marcion zonder omwegen zegt dat de verhalen in Handelingen sprookjes zijn die nooit hebben plaatsgevonden. Het zou zeker kunnen. Zeker voor een deel. Want de wonderbaarlijke verhalen die we lezen in Handelingen, kunnen we moeilijk als historisch waar beschouwen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 oktober 2021 om 09:05.
Het Oosten is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2021, 09:44   #378
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik denk dat zijn mama Maria en papa Jozef heeel kwaad op jou zouden zijn moesten ze die rare bewering van jou horen dat hij niet hun zoon is, en geen jood...
Als zonen groot worden gaan ze zo hun eigen weg en willen niks meer van Pappa en Mamma weten.


Jezus was een jood, maar is dat zeker niet gebleven.



Ook Zijn God de Vader heeft Hij uit de hemel geschopt, de hel in recht beneden.

__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2021, 09:47   #379
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De blijde intrede moet wel genuanceerd worden. Eerst en vooral zullen zeker niet alle Joden Jezus toegejuicht hebben. Verre van. En ten tweede, de evangelies zijn propagandastukjes ter ere van Jezus. Ze moeten Jezus 'promoten'.
+40 jaar na zijn dood?
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2021, 09:51   #380
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
En waar steunt deze bewering op ? Heb je de passage bekend onder " de blijde intrede " nog niet gelezen?
Hosanna en dan: Kruisigt hem.
Citaat:

Je hebt gelijk als je de christelijke versie bedoeld.
Zo is het: de leer van Jezus is bij de heidenen terecht gekomen.
Daar heeft Paulus voor gezorgd.
Citaat:

De joden zijn monotheïstisch. Geen zoon dus.
Dat zeg ik toch: God wil helemaal niet weten dat hij een zoon bij Maria heeft verwekt.
Hij schaamt zich daarvoor zo'n jong meisje te hebben geneukt en dat nog wel van een andere man.
Citaat:
Wat heeft Hitler daarmee te maken ?
Hitler is de wraak van Jezus.
Hij heeft het zelfs aan de Paus verteld.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be