Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 september 2021, 09:14   #101
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Cherrypicking.

U doet dit constant.
Ach, CUFI is gewoon een trol. Hoe meer men hierop klikt, hoe liever dat ze dit hebben op dit forum.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 10:41   #102
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Ach, CUFI is gewoon een trol. Hoe meer men hierop klikt, hoe liever dat ze dit hebben op dit forum.
Hij lijkt me meer op een Getuige van Jehova of iets dergelijks. Dat is zijn recht natuurlijk, maar met deze mensen zijn serene discussies onmogelijk. Zeker niet wanneer het gaan over het zeer vroege ontstaan van het christendom.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 september 2021 om 10:42.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 10:55   #103
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Hij lijkt me meer op een Getuige van Jehova of iets dergelijks. Dat is zijn recht natuurlijk, maar met deze mensen zijn serene discussies onmogelijk. Zeker niet wanneer het gaan over het zeer vroege ontstaan van het christendom.
Discussiëren met creaturen zoals Cufi, gaat als volgt;...



...pure tijdverspilling.
__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 11:29   #104
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Hij lijkt me meer op een Getuige van Jehova of iets dergelijks. Dat is zijn recht natuurlijk, maar met deze mensen zijn serene discussies onmogelijk. Zeker niet wanneer het gaan over het zeer vroege ontstaan van het christendom.
Mee eens. Hij heeft geen idee hoe het christendom zich de eerste eeuwen gevormd is.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 11:41   #105
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
Discussiëren met creaturen zoals Cufi, gaat als volgt;...



...pure tijdverspilling.
Je zou ook eens harriechristus kunnen proberen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 11:42   #106
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Mee eens. Hij heeft geen idee hoe het christendom zich de eerste eeuwen gevormd is.
Noch wie de wedergeboren Christus is.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 13:39   #107
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Mee eens. Hij heeft geen idee hoe het christendom zich de eerste eeuwen gevormd is.

Ik las in het boek van Edwin Johnson dat Tertullianus (160 - ca. 230) het niet erg begrepen had op Paulus. Tertullianus was erg ontstemd over hem omdat Paulus ergens zegt dat hij aan niemand verantwoording verschuldigd is omdat hij rechtstreeks de boodschap kreeg van Christus en niet van Jeruzalem. Tertullianus: 'iedereen kan zeggen dat hij een verschijning heeft gehad, maar daarom is dit nog niet zo'. Dus in die tijd was er al twijfel over Paulus.

Ook was er in die periode grote twijfel over de echtheid van Handelingen, zo blijkt. Er was een controverse omdat Marcion Handelingen naar de prullenmand verwees als zijnde verzonnen verhalen. Tertullianus was een fervente tegenstander van Marcion. Tertullianus aanvaardde wel Handelingen, maar niet van harte. Hij aanvaardde dit boek waarschijnlijk ook gewoon omdat Marcion het boek verwierp.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 september 2021 om 13:58.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 15:36   #108
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik las in het boek van Edwin Johnson dat Tertullianus (160 - ca. 230) het niet erg begrepen had op Paulus. Tertullianus was erg ontstemd over hem omdat Paulus ergens zegt dat hij aan niemand verantwoording verschuldigd is omdat hij rechtstreeks de boodschap kreeg van Christus en niet van Jeruzalem. Tertullianus: 'iedereen kan zeggen dat hij een verschijning heeft gehad, maar daarom is dit nog niet zo'. Dus in die tijd was er al twijfel over Paulus.

Ook was er in die periode grote twijfel over de echtheid van Handelingen, zo blijkt. Er was een controverse omdat Marcion Handelingen naar de prullenmand verwees als zijnde verzonnen verhalen. Tertullianus was een fervente tegenstander van Marcion. Tertullianus aanvaardde wel Handelingen, maar niet van harte. Hij aanvaardde dit boek waarschijnlijk ook gewoon omdat Marcion het boek verwierp.
Tertullianus moet ook maar doen met de sterk herwerkte versies van Paulus' geschriften die toen al een eind van de originele af stonden.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 16:36   #109
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Hij lijkt me meer op een Getuige van Jehova of iets dergelijks. Dat is zijn recht natuurlijk, maar met deze mensen zijn serene discussies onmogelijk. Zeker niet wanneer het gaan over het zeer vroege ontstaan van het christendom.
Niet alles hoeft een eindeloze discussie te zijn,
Overwaardeer jullie zelf vooral niet.
Onthoud: zero fox are given
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 16:38   #110
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Cherrypicking.

U doet dit constant.
Neen ik leg het telkens vanuit de totaliteit uit.
Zelfs als ik u een link met christepedia bijgeef komt ge een maand later weer zaniken over die Immanuel terwijl het ieder theoloog bekend is dat meerdere plaatsen, namen en personen voor 1 begrip etc kunnen staan.
Dat jij daar over blijft struikelen zal de belijdenis er nergens op veranderen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 16:40   #111
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Mattheus 1:15-28
De geboorte van Jezus Christus was nu aldus; want als Maria, zijn moeder, met Jozef ondertrouwd was, eer zij samengekomen waren, werd zij zwanger bevonden uit den Heiligen Geest.
Jozef nu, haar man, alzo hij rechtvaardig was, en haar niet wilde openbaarlijk te schande maken, was van wil haar heimelijk te verlaten.
En alzo hij deze dingen in den zin had, ziet, de engel des Heeren verscheen hem in den droom, zeggende: Jozef, gij zone Davids! wees niet bevreesd Maria, uw vrouw, tot u te nemen; want hetgeen in haar ontvangen is, dat is uit den Heiligen Geest;
En zij zal een Zoon baren, en gij zult Zijn naam heten JEZUS; want Hij zal Zijn volk zalig maken van hun zonden.
En dit alles is geschied, opdat vervuld zou worden, hetgeen van den Heere gesproken is, door den profeet, zeggende:
Ziet, de maagd zal zwanger worden, en een Zoon baren, en gij zult Zijn naam heten Emmanuel; hetwelk is, overgezet zijnde, God met ons.
Jozef dan, opgewekt zijnde van den slaap, deed, gelijk de engel des Heeren hem bevolen had, en heeft zijn vrouw tot zich genomen;
En bekende haar niet, totdat zij dezen haar eerstgeboren Zoon gebaard had; en heette Zijn naam JEZUS.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 17:04   #112
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Jezus is Immanuel omdat Hij met ons was en uit een maagd geboren was.

Abstract
Many Christological studies of Matthew’s Gospel, while giving particular attention to titular analyses, fail to account for one of Matthew’s most ingenious and expansive literary devices. In the opening chapter of his narrative, Matthew tells of a messiah who will be called “Jesus, for he will save his people from their sins” and also be called “Immanuel, which means God with us.” The entire gospel narrative comes to a close with Jesus-Immanuel standing in the presence of his disciples and saying to them “I am with you always.” That Matthew frames his entire narrative with this Immanuel motif of divine presence requires that we look at nothing short of the whole story. It also pushes against traditional approaches to Christological studies and prompts us to seek for a “narrative Christology.” What story does the entire narrative of Matthew’s Gospel tell about Jesus?

Matthew’s Immanuel motif uniquely creates a narrative Christology that understands divine presence as a reality in the person of Jesus Christ that is expressed in his community of followers and the activity of the Holy Spirit. This study takes a look at some of the particular issues associated with Matthew’s three explicit uses of the Immanuel motif (1:23; 18:20; 28:20) while also giving attention to the entirety of Matthew’s narrative. Taking this literary approach illuminates the connections between Jesus-Immanuel, community, and the Spirit. Matthew’s narrative is one in which God’s presence is found in the person of Jesus, experienced within his gathered community of followers, and dynamically expressed in the movement of the Spirit.

https://digitalcommons.spu.edu/spseminary_etd/9/

Bijbelcitaten staan reeds in bovenstaande post.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 17:37   #113
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Mattheus 1:15-28
De geboorte van Jezus Christus was nu aldus; want als Maria, zijn moeder, met Jozef ondertrouwd was, eer zij samengekomen waren, werd zij zwanger bevonden uit den Heiligen Geest.
Jozef nu, haar man, alzo hij rechtvaardig was, en haar niet wilde openbaarlijk te schande maken, was van wil haar heimelijk te verlaten.
En alzo hij deze dingen in den zin had, ziet, de engel des Heeren verscheen hem in den droom, zeggende: Jozef, gij zone Davids! wees niet bevreesd Maria, uw vrouw, tot u te nemen; want hetgeen in haar ontvangen is, dat is uit den Heiligen Geest;
En zij zal een Zoon baren, en gij zult Zijn naam heten JEZUS; want Hij zal Zijn volk zalig maken van hun zonden.
En dit alles is geschied, opdat vervuld zou worden, hetgeen van den Heere gesproken is, door den profeet, zeggende:
Ziet, de maagd zal zwanger worden, en een Zoon baren, en gij zult Zijn naam heten Emmanuel; hetwelk is, overgezet zijnde, God met ons.
Jozef dan, opgewekt zijnde van den slaap, deed, gelijk de engel des Heeren hem bevolen had, en heeft zijn vrouw tot zich genomen;
En bekende haar niet, totdat zij dezen haar eerstgeboren Zoon gebaard had; en heette Zijn naam JEZUS.
Heb jij ooit al eens gehoord van tekst redigeren ? Wel, dit is er eentje zie, en nog niet een beetje.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 17:46   #114
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Jezus is Immanuel omdat Hij met ons was en uit een maagd geboren was.
Nog zo'n hardnekkige : Deze evangelist was het Hebreeuws niet helemaal meester gezien hij het Hebreeuwse woord ' almah ' als ' maagd ' in zijn Griekse versie overneemt, wat eigenlijk ' jonge vrouw ' betekend en duidt in de verste versie op iets wonderbaarlijks. Enkel onwetende gelovigen blijven zich hier hardnekkig aan vasthouden. Zielig !
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 17:48   #115
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Nog zo'n hardnekkige : Deze evangelist was het Hebreeuws niet helemaal meester gezien hij het Hebreeuwse woord ' almah ' als ' maagd ' in zijn Griekse versie overneemt, wat eigenlijk ' jonge vrouw ' betekend en duidt in de verste versie op iets wonderbaarlijks. Enkel onwetende gelovigen blijven zich hier hardnekkig aan vasthouden. Zielig !
De fout zit 'm natuurlijk bij de Septuagint die fout vertaalde uit het Hebreeuws En bij Hiëronymus.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 september 2021 om 17:51.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 18:16   #116
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Nog zo'n hardnekkige : Deze evangelist was het Hebreeuws niet helemaal meester gezien hij het Hebreeuwse woord ' almah ' als ' maagd ' in zijn Griekse versie overneemt, wat eigenlijk ' jonge vrouw ' betekend en duidt in de verste versie op iets wonderbaarlijks. Enkel onwetende gelovigen blijven zich hier hardnekkig aan vasthouden. Zielig !
Pffff zieliger is uw beide vingers in uw oren blijven steken en lalalala blijven roepen.
Stop toch met uw non argumenten te herhalen.
Allez, voor de tweede maal want ge zijt precies kort van geheugen:

Lukas 1:33 En Hij zal over het huis Jakobs Koning zijn in der eeuwigheid, en Zijns Koninkrijks zal geen einde zijn. 34 En Maria zeide tot den engel: Hoe zal dat wezen, dewijl ik geen man bekenne?

Het staat dus vast dat de evangelisten geen Griekse vertaling van jonge vrouw hanteren maar het over een daadwerkelijke maagd gaat.
Koop u een boek begrijpend lezen voor dummies jongen Vraag hem anders voor kerst.
Of sterker, lees het hele testament eens uit om de simpele basis op te doen, elke dag een kwartiertje ofzo.
Repent Aton, repent.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 13 september 2021 om 18:25.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 18:34   #117
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

2 Timotheüs 3:10-17
Maar gij hebt achtervolgd mijn leer, wijze van doen, voornemen, geloof, lankmoedigheid, liefde, lijdzaamheid.
Mijn vervolgingen, mijn lijden, zulks als mij overkomen is in Antiochie, in Ikonium en in Lystre; hoedanige vervolgingen ik geleden heb, en de Heere heeft mij uit alle verlost.
En ook allen, die godzaliglijk willen leven in Christus Jezus, die zullen vervolgd worden.
Doch de boze mensen en bedriegers zullen tot erger voortgaan, verleidende en wordende verleid.
Maar blijft gij in hetgeen gij geleerd hebt, en waarvan u verzekering gedaan is, wetende, van wien gij het geleerd hebt;
En dat gij van kinds af de heilige Schriften geweten hebt, die u wijs kunnen maken tot zaligheid, door het geloof, hetwelk in Christus Jezus is.
Al de Schrift is van God ingegeven, en is nuttig tot lering, tot wederlegging, tot verbetering, tot onderwijzing, die in de rechtvaardigheid is;
Opdat de mens Gods volmaakt zij, tot alle goed werk volmaaktelijk toegerust.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 20:05   #118
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De fout zit 'm natuurlijk bij de Septuagint die fout vertaalde uit het Hebreeuws En bij Hiëronymus.
Dit is foute vertaling is reeds aanwezig voordat Hiëronymus nog niet geboren was. Neemt niet weg dat hij ook blunders gemaakt heeft.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 20:07   #119
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Pffff zieliger is uw beide vingers in uw oren blijven steken en lalalala blijven roepen.
Stop toch met uw non argumenten te herhalen.
Allez, voor de tweede maal want ge zijt precies kort van geheugen:

Lukas 1:33 En Hij zal over het huis Jakobs Koning zijn in der eeuwigheid, en Zijns Koninkrijks zal geen einde zijn. 34 En Maria zeide tot den engel: Hoe zal dat wezen, dewijl ik geen man bekenne?

Het staat dus vast dat de evangelisten geen Griekse vertaling van jonge vrouw hanteren maar het over een daadwerkelijke maagd gaat.
Koop u een boek begrijpend lezen voor dummies jongen Vraag hem anders voor kerst.
Of sterker, lees het hele testament eens uit om de simpele basis op te doen, elke dag een kwartiertje ofzo.
Repent Aton, repent.
Jij bent een totaal godsdienstwetenschappelijke analfabeet.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 20:12   #120
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Jij bent een totaal godsdienstwetenschappelijke analfabeet.
Ik ben geen godsdienstwetenschappelijke en jij al evenmin.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be