Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 september 2008, 21:49   #1
Gezond Vlaanderen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2008
Berichten: 317
Standaard Vlaamse winkels verdwijnen,Moslim-winkels komen!

Ik woon reeds sedert geboorte in een dorp en wat 20 jaar lang hetzelfde bleef, is nu in sneltempo aan het verdwijnen: In heel mijn dorp zijn 3 bakkers,4 slagers en 2 supermarkten bankroet.AL deze winkels zijn ingenomen nu door Moslims.De traditionele bakker is een turkse bakker geworden.De traditionele slager is een halal-slager geworden en de supermarkt is omgetoverd in een "turken-merk-winkel" (cola turk etc)...

Een babbeltje slaan in een slagerij,winkel,bakker is nu verleden tijd.Ze zijn allemaal overgenomen door Moslims die amper een woord Nederlands verstaan of ze zijn zo afwijzend naar de klanten dat je er geen 2de maal komt.

Wat vinden jullie hiervan? Hoe is het in jullie (dorps)buurt? Zijn er nog Vlaamse bakkers,slagers,buurtwinkels met echte Vlamingen als uitbaters of zijn het inmiddels ook allemaal Moslims?
Gezond Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 21:51   #2
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Kijk maar naar wat er met Abdijstraat op het Kiel is gebeurd. Ik voel me daar een vreemde in m'n eigen stad.

Ik ben absoluut geen voorstander van dergelijke evolutie!
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 21:53   #3
FDM
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Locatie: NEEE
Berichten: 4.466
Standaard

hoeveel inwoners ?
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 22:04   #4
floppy
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 februari 2008
Berichten: 3.203
Standaard

Ge moet es binnengaan en zeggen: "Hallo, ik ben ook moslim". Misschien gaan ze dan wat vriendelijker zijn? Ge moet u wel willen integreren, he jong!
floppy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 22:07   #5
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Kijk maar naar wat er met Abdijstraat op het Kiel is gebeurd. Ik voel me daar een vreemde in m'n eigen stad.

Ik ben absoluut geen voorstander van dergelijke evolutie!
das achter mijne hoek inderdaad een ramp geworden en dit op zo'n 10 jaar
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 22:32   #6
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Kleine zelfstandigen hebben het altijd moeilijk gehad om te overleven in dit land, zeker gezien de opkomst van de globalisering die de grote ketens met zich meebrengt die naambekendheid heeft, geld om zich op de beste plekken te vestigen en dit tegen hoogst competetieve prijzen omwille van de massaproductie. Bovendien is het een harde stiel om kleine zelfstandige te zijn en de meesten die beginnen zijn drie jaar later voorgoed verleden tijd en blijven achter met een schuldenput ...

Ik vrees dat de meerderheid van die winkeltjes hetzelfde lot zullen beschoren is.
Je kan dat vergelijken met het werk dat ze hier vroeger kwamen doen. Toen onze arbeiders niet in de mijnen wilden gaan werken, kwamen zij. Nu willen de onze geen kleine zelfstandige meer worden, zij nemen dit over. Enzovoort. De kans dat zo'n winkeltje blijft draaien, is klein. Maar het is denk ik voor hun vaak de keuze die het meeste financiele zekerheid biedt en waarbij men weet dat als men een goeddraaiende zaak heeft, men niet is aangewezen op een werkloosheidsvergoeding of werk in een fabriek. Ze zijn ook gevestigd in allochtonenbuurten die gewend zijn aan het gebruik van andere producten die ze hier niet vinden, en zo hebben ze ons vrije marktprincipe heel goed begrepen en vullen ze een niche op. (Ik vrees echter dat dit ook maar zal kunnen tot er een keten komt die zich expliciet op deze groep richt en alle kleinere wegconcurreert.)
Ook al lijken ze erg terughoudend tegenover niet-Moslims, als je er een praatje mee slaat merk je dat het gewoon sympathieke en sociale mensen zijn waarmee je evengoed een leuke babbel mee kan maken.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 september 2008 om 22:34.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 22:44   #7
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Kijk maar naar wat er met Abdijstraat op het Kiel is gebeurd. Ik voel me daar een vreemde in m'n eigen stad.

Ik ben absoluut geen voorstander van dergelijke evolutie!
Ik woonde toen ik wat jonger was in de Pieter Genard straat op het Kiel, raar of zelden zag je er een vreemdeling.

Enkele jaren later toen ik verhuisde woonden die links rechts onder en boven.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 22:45   #8
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ook al lijken ze erg terughoudend tegenover niet-Moslims, als je er een praatje mee slaat merk je dat het gewoon sympathieke en sociale mensen zijn waarmee je evengoed een leuke babbel mee kan maken.


Stop jij nu gewoon nooit niet afwat?
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 22:53   #9
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Welkom in de club. Zullen we langs de Varkenmarkt in Aalst eens wandelen of langs "de Watertoren"? De autochtone winkels worden systematisch weggepest en letterlijk door hun lieve Turkse buren aangesproken dat "binnenkort alles van hen" zal zijn.
Er is daar een nieuwe sport ontstaan bij de autochtonen " Tel de Vlaamse Aboriginals" op 't zicht uiteraard. Diegene die 10 haalt heeft zonder twijfel gewonnen...Fijn hé als je daar, zoals mijn ouders, al 50 jaar woont...en nu de vreemdeling in eigen straat bent geworden. Maar ho, alles voor de multikul hé !!
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 22:56   #10
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Kleine zelfstandigen hebben het altijd moeilijk gehad om te overleven in dit land, zeker gezien de opkomst van de globalisering die de grote ketens met zich meebrengt die naambekendheid heeft, geld om zich op de beste plekken te vestigen en dit tegen hoogst competetieve prijzen omwille van de massaproductie. Bovendien is het een harde stiel om kleine zelfstandige te zijn en de meesten die beginnen zijn drie jaar later voorgoed verleden tijd en blijven achter met een schuldenput ...

Ik vrees dat de meerderheid van die winkeltjes hetzelfde lot zullen beschoren is.
Je kan dat vergelijken met het werk dat ze hier vroeger kwamen doen. Toen onze arbeiders niet in de mijnen wilden gaan werken, kwamen zij. Nu willen de onze geen kleine zelfstandige meer worden, zij nemen dit over. Enzovoort. De kans dat zo'n winkeltje blijft draaien, is klein. Maar het is denk ik voor hun vaak de keuze die het meeste financiele zekerheid biedt en waarbij men weet dat als men een goeddraaiende zaak heeft, men niet is aangewezen op een werkloosheidsvergoeding of werk in een fabriek. Ze zijn ook gevestigd in allochtonenbuurten die gewend zijn aan het gebruik van andere producten die ze hier niet vinden, en zo hebben ze ons vrije marktprincipe heel goed begrepen en vullen ze een niche op. (Ik vrees echter dat dit ook maar zal kunnen tot er een keten komt die zich expliciet op deze groep richt en alle kleinere wegconcurreert.)
Ook al lijken ze erg terughoudend tegenover niet-Moslims, als je er een praatje mee slaat merk je dat het gewoon sympathieke en sociale mensen zijn waarmee je evengoed een leuke babbel mee kan maken.
Ze hebben - naar het schijnt - ook het voordeel dat ze van overheidswege zeer 'verdraagzaam' worden behandeld en dit zowel op sociaal als op de fiscaal gebied...

De uitbaters van de winkeltjes die ik ken zijn inderdaad vriendelijke en sympathieke mensen...




Als men het tegen zulke winkels moet opnemen dan is men natuurlijk op voorhand verloren...
De strijd tegen een keten zal nog gemakkelijker zijn...

Laatst gewijzigd door Chipie : 22 september 2008 om 22:58.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 22:57   #11
FDM
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Locatie: NEEE
Berichten: 4.466
Standaard

en welk kleur is de gemeenteraad ?
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 23:12   #12
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Ze hebben - naar het schijnt - ook het voordeel dat ze van overheidswege zeer 'verdraagzaam' worden behandeld en dit zowel op sociaal als op de fiscaal gebied...

De uitbaters van de winkeltjes die ik ken zijn inderdaad vriendelijke en sympathieke mensen...




Als men het tegen zulke winkels moet opnemen dan is men natuurlijk op voorhand verloren...
De strijd tegen een keten zal nog gemakkelijker zijn...
Hoe bedoel je? Aan de hand van subsidies misschien ofzo?
Heb je misschien wat bronnen en wordt een autochtoon die een zaak opstart echt anders behandeld dan een allochtoon, puur omwille van zijn afkomst?
Lijkt me een interessante zaak. Maar ik heb zelf wel al wat allochtonenzaken failliet zien gaan. Of ze moesten na twee jaar zijn binnen geweest.
Anderzijds moet ik wel toegeven dat iemand me ooit zei dat sommige van die winkels een radar zijn in mensenhandel, of beter, in visumaanvragen. Ik weet echter totaal niet of dat geloofwaardig is.

(Ik ken btw een fruitwinkeltje in Leuven en ik geloof dat het ook uitgebaat wordt door allochtonen. Die staan toch meestal achter de kassa. Het fruit is er zo lekker, kwalitatief en zo goedkoop dat het continu overrompeld is. En het is iets langer open dan de doorsnee kleine winkel...)

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 september 2008 om 23:15.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 23:13   #13
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
en welk kleur is de gemeenteraad ?
CD&V-N-VA met VLD-VIVANT en Sp.a-Spirit.....Jammer genoeg...
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 23:14   #14
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Marokkaans en Turks brood is gewoon lekkerder dan het onze, en goedkoper. Hun fruitwinkels zijn beter (factum). Van halal-vlees weet je zeker dat je het kunt vertrouwen.

Doen, zou ik zeggen. Kopen die handel.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)

Laatst gewijzigd door lombas : 22 september 2008 om 23:14.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 23:16   #15
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

In mijn geboortedorp zijn de middenstanders nog altijd Vlamingen buiten de uitbaters van het Chinees restaurant. Misschien ligt het aan het groot aantal varkens in West-Vlaanderen wat meteen een oplossing zou kunnen zijn voor de andere provincies: meer varkens kweken.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 23:16   #16
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Ik ga zelf ook veel liever voor kebab (vegetarische) dan friet, en hun olijven, fêta-kaas e.d. zijn meestal ook stukken lekkerder en verser.

Verder wil ik ook waarschuwen voor één groep te viseren. In Milaan bv is er een hele straat (en een lange) die volledig bestaat uit Chinese kledingwinkeltjes.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 september 2008 om 23:17.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 23:18   #17
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

We bakken ons brood zelf en zijn vegetariërs... Aan ons zullen ze niet veel verkopen, niets eigenlijk. Dat is ook wat de klok, die je bij het handvol resterende autochtonen kan horen luiden, voor geluid voortbrengt.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 23:18   #18
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

wtf..dubbel.

Laatst gewijzigd door lantjes : 22 september 2008 om 23:19.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 23:19   #19
FDM
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Locatie: NEEE
Berichten: 4.466
Standaard

bij ons 30.000 inwoners voor de ganse aglomeratie
pas vorig jaar is de eerste Izmir snack opgedoken ( een kebap was er al )
zn neven hebben der rechtover sebiet een huis van 4 verdiepingen gekocht want huizen kopen is blijkbaar een bezigheid van werkluzen geworden
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 23:30   #20
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik ga zelf ook veel liever voor kebab (vegetarische) dan friet, en hun olijven, fêta-kaas e.d. zijn meestal ook stukken lekkerder en verser.
Vegetarische Kebab? Als dat bij de lokale kebabdraaier bestelt krijg je gewoon een broodje sla

Wat zit daar dan tussen: falafel?

Citaat:
Verder wil ik ook waarschuwen voor één groep te viseren. In Milaan bv is er een hele straat (en een lange) die volledig bestaat uit Chinese kledingwinkeltjes.
In Brussel en A'pen zijn er toch ook aziatische wijken.

De Sun Wah
Die winkel stinkt wel enorm maar ge vindt daar toch wel interessante dingen.
__________________
auction your future!
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be