Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 juni 2011, 17:15   #241
SDG
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 27 september 2010
Berichten: 8.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Een mooi verhaal waarvan Eberhard Leclerc droomt en hoopt dat het zich zo snel mogelijk verwezenlijkt. Elke stap in die richting geeft hem een orgasme.
En het schrijnendste van alles is dan nog dat de Vlaming gewillig meewerkt aan dat scenario:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Om dat te bereiken zal je de Vlamingen zélf manu militari of via een boycot moeten aanpakken, want het zijn zij die de verantwoorelijkheid dragen, niet de francofonie die gewoon profiteert van de zwakheid van de Vlamingen.

Laatst gewijzigd door SDG : 9 juni 2011 om 17:20.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 18:06   #242
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Een mooi verhaal waarvan Eberhard Leclerc droomt en hoopt dat het zich zo snel mogelijk verwezenlijkt. Elke stap in die richting geeft hem een orgasme.
Ik kan me vergissen maar ik denk niét dat E.L. van dat verhaal 'droomt' en 'hoopt'.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 18:19   #243
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.402
Standaard

Ik begrijp ook niet goed hoe het komt dat forum-genoten zo gemakkelijk lijken te vergeten dat Eberhard Leclerc héél véél van het Nederlands houdt en daarom allesbehalve gelukkig kan zijn met de evolutie in BHV.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 18:22   #244
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik begrijp ook niet goed hoe het komt dat forum-genoten zo gemakkelijk lijken te vergeten dat Eberhard Leclerc héél véél van het Nederlands houdt en daarom allesbehalve gelukkig kan zijn met de evolutie in BHV.
veel Vlaams-radicalen denken kortzichtig.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 18:27   #245
SDG
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 27 september 2010
Berichten: 8.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
veel Vlaams-radicalen denken kortzichtig.
Nee, dat komt gewoon omdat veel mensen nog altijd denken dat politiek een voetbalmatch is. In het voetbalstadion wordt ook iedereen geacht onvoorwaardelijk en kritiekeloos achter zijn eigen ploeg te staan en zeker niet moeilijk te doen, laat staan na te denken.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 18:43   #246
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
veel Vlaams-radicalen denken kortzichtig.
Tja, voor u is iemand die als Vlaming niet bereid zich te laten verfransen "kortzichtig". De tijd dat overschakelen op het Frans als prestigieus werd beschouwd is wel reeds een hele tijd achter ons weet je.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 19:01   #247
poekieJ
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Berichten: 2.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Een mooi verhaal waarvan Eberhard Leclerc droomt en hoopt dat het zich zo snel mogelijk verwezenlijkt. Elke stap in die richting geeft hem een orgasme.
Hij heeft anders wel gelijk. Je zou beter luisteren naar wat die te zeggen heeft dan er gelijk op te kappen.

Als zo een Vlaamse Rompstaat er ooit mocht komen ben ik hier alleszins weg, dat kan ik je vertellen. Dan verhuis ik naar Aken of Eupen om van daaruit de heropname van de Oostkantons te bewerkstelligen.
poekieJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 19:07   #248
SDG
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 27 september 2010
Berichten: 8.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Hij heeft anders wel gelijk. Je zou beter luisteren naar wat die te zeggen heeft dan er gelijk op te kappen.

Als zo een Vlaamse Rompstaat er ooit mocht komen ben ik hier alleszins weg, dat kan ik je vertellen. Dan verhuis ik naar Aken of Eupen om van daaruit de heropname van de Oostkantons te bewerkstelligen.
Ga je ook al gaan lopen? Hoe meer volk er nog overblijft om ze te vuur en te zwaard te bestrijden, hoe beter eigenlijk.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 19:07   #249
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Hij heeft anders wel gelijk. Je zou beter luisteren naar wat die te zeggen heeft dan er gelijk op te kappen.

Als zo een Vlaamse Rompstaat er ooit mocht komen ben ik hier alleszins weg, dat kan ik je vertellen. Dan verhuis ik naar Aken of Eupen om van daaruit de heropname van de Oostkantons te bewerkstelligen.
In het geval van zo'n rompstaat ga ik toch liever ijveren voor de aanhechting van Antwerpen bij Nederland hoor.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 19:19   #250
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Tja, voor u is iemand die als Vlaming niet bereid zich te laten verfransen "kortzichtig". De tijd dat overschakelen op het Frans als prestigieus werd beschouwd is wel reeds een hele tijd achter ons weet je.
U overdrijft! Als je carriere wilt maken als straatrover in Brussel moet je toch wel een mondje Frans spreken. Anders ga je het niet redden in die business.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 19:44   #251
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
veel Vlaams-radicalen denken kortzichtig.
tip: zelfreflectie !
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 19:45   #252
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Tja, voor u is iemand die als Vlaming niet bereid zich te laten verfransen "kortzichtig". De tijd dat overschakelen op het Frans als prestigieus werd beschouwd is wel reeds een hele tijd achter ons weet je.
Waar maakt u zich dan zorgen over ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 19:51   #253
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.402
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Waar maakt u zich dan zorgen over ?
Over al die domme Belgen die het nog steeds niet door (willen) hebben, misschien?

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2011, 09:18   #254
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Hij heeft anders wel gelijk. Je zou beter luisteren naar wat die te zeggen heeft dan er gelijk op te kappen.

Als zo een Vlaamse Rompstaat er ooit mocht komen ben ik hier alleszins weg, dat kan ik je vertellen. Dan verhuis ik naar Aken of Eupen om van daaruit de heropname van de Oostkantons te bewerkstelligen.
Och, je doet maar ...

Wat Leclerc betreft, hij zou beter ophouden met zijn morele-sabotage-praat. Met een waar masochistisch genoegen poogt hij onafgebroken de Vlaamsgezinden op dit forum de put in te praten. Wees gerust, wij hebben volstrekt geen behoefte aan pep-talk hoor. Maar dergelijk chagrijnig gemekker van een hypochonder hoeft al evenmin.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2011, 09:44   #255
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.402
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Och, je doet maar ...

Wat Leclerc betreft, hij zou beter ophouden met zijn morele-sabotage-praat. Met een waar masochistisch genoegen poogt hij onafgebroken de Vlaamsgezinden op dit forum de put in te praten. Wees gerust, wij hebben volstrekt geen behoefte aan pep-talk hoor. Maar dergelijk chagrijnig gemekker van een hypochonder hoeft al evenmin.
Ik begrijp écht niet hoe het komt dat iemand de 'morele-sabotage-praat' van Eberhard Leclerc kan ervaren als 'onafgebroken pogen de Vlaamsgezinden op dit forum de put in te praten', laat staan als 'chagrijnig gemekker van een hypochonder'.

Echt niet.

Ik snap evenmin hoe het komt dat niet élke Vlaamsgezinde op 'blinde vlek(ken)' in zijn/haar wereldbeeld/toekomstvisie wil worden gewezen.


Leert de "Gewijde Geschiedenis van het Heilig Land der Vaad'ren (1830-2010)" ons niet dat de eigen naïviteit dé grote vijand van het Vlaamse volk in het algemeen en de Vlaamse Beweging in het bijzonder is geweest, nog steeds is, en wellicht ook zal blijven?

Kinderlijke onschuld en onwetendheid zijn ongetwijfeld schattig wanneer we ze bij kinderen aantreffen, maar volwassenen die zich daaraan vastklampen zijn belachelijk én gevaarlijk.


Ik ben het met u eens dat 'wij' geen pep-talk nodig hebben.

Wat 'wij' nodig hebben is een koude douche zodat 'wij' écht wakker worden.

De tijd van slaapwandelen is voorbij: België IS gebarsten.

Zijn 'wij' klaar voor wat er te gebeuren staat?

Echt waar?
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2011, 10:03   #256
SDG
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 27 september 2010
Berichten: 8.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik begrijp écht niet hoe het komt dat iemand de 'morele-sabotage-praat' van Eberhard Leclerc kan ervaren als 'onafgebroken pogen de Vlaamsgezinden op dit forum de put in te praten', laat staan als 'chagrijnig gemekker van een hypochonder'.

Echt niet.

Ik snap evenmin hoe het komt dat niet élke Vlaamsgezinde op 'blinde vlek(ken)' in zijn/haar wereldbeeld/toekomstvisie wil worden gewezen.


Leert de "Gewijde Geschiedenis van het Heilig Land der Vaad'ren (1830-2010)" ons niet dat de eigen naïviteit dé grote vijand van het Vlaamse volk in het algemeen en de Vlaamse Beweging in het bijzonder is geweest, nog steeds is, en wellicht ook zal blijven?

Kinderlijke onschuld en onwetendheid zijn ongetwijfeld schattig wanneer we ze bij kinderen aantreffen, maar volwassenen die zich daaraan vastklampen zijn belachelijk én gevaarlijk.


Ik ben het met u eens dat 'wij' geen pep-talk nodig hebben.

Wat 'wij' nodig hebben is een koude douche zodat 'wij' écht wakker worden.

De tijd van slaapwandelen is voorbij: België IS gebarsten.

Zijn 'wij' klaar voor wat er te gebeuren staat?

Echt waar?
Dikke twee, djimi!
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2011, 10:28   #257
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.402
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Dikke twee, djimi!
Bedankt voor het hart onder de riem, SDG
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2011, 12:14   #258
Donar
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 17 mei 2007
Berichten: 718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Zo is het naturlijk.

Aan de andere kant moeten we eerlijk zijn en hebben we te maken met (misschien wel een meerderheid) een grote groep Nederlandstaligen die de ontnederlandsing (mijn buurman: 'ontluizing') van Vlaams Brabant weinig tot niets kan schelen.

En zeker niet als er offers zouden moeten worden gebracht om de evolutie om te keren.

Wat ook niet helpt is dat er door de 'Vlaamse vlucht' veel minder mensen zijn dan vroeger, die direct getuige of belanghebbende zijn mbt de voortschrijdende verfransing.
Vanuit de fermette, met een dubbel inkomen, in het (nog) blanke en Vlaamse dorp hebben velen toch een ander perspectief.

Want dat is de situatie m.i. op dit moment. Als er een referendum zou komen in Vlaanderen met de vraag om HV cadeau te doen, in ruil voor een Vlaanderen met minder vreemdelingen, met minder Franstaligen, met nog tenminste één generatie welvaartsvast uitvreten en nog tot iig 2075 witte Vlamingen in de meerderheid, dan zal een meerderheid in Vlaanderen met alle plezier een deel van haar grondgebied afstaan.

Hetgeen ook hun democratische recht is trouwens.
droomt voort kerel
Donar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2011, 12:39   #259
SDG
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 27 september 2010
Berichten: 8.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donar Bekijk bericht
droomt voort kerel
Waarom zou dat een utopie zijn? Bedenk dat de laatste vijftig jaar Vlaanderen zonder al te veel gemor en verzet zich alsmaar aan het terugtrekken is:

- de vastlegging van de taalgrens in 1962, die voor Vlaanderen behoorlijk negatief uitvel. Buiten enkele radicale organisaties als Voorpost is er niemand nog in Vlaanderen die de teruggave van die gebieden eist.
- de oprichting van het Brussels Gewest in 1989. Ondertussen door een groot deel van de Vlamingen als zijnde onherroepelijk gepercipieerd. In die mate dat velen zelfs niet eens meer de moeite willen doen om hun hoofdstad terug als onlosmakelijk verbonden deel van Vlaanderen terug te krijgen.
- de faciliteitengemeenten. Voor velen nog steeds onlosmakelijk verbonden met Vlaanderen, hoewel er hier en daar al een paar voorzichtige stemmen opgaan om deze toch maar te offeren 'in ruil voor communautaire vrede'.

Waarom zou het opgeven van nog meer grondgebied, met in het achterhoofd de gedachte aan bovenstaande drie puntjes én het feit dat de partijen die destijds voor 1. en 2. verantwoordelijk waren daar nooit echt de rekening voor gepresenteerd gekregen hebben van de Vlaamse kiezer, dan ineens wél 'dromen' zijn, als we nog een generatie verder zijn en de autochtone Vlaming in die gebieden ondertussen ook maar een te verwaarlozen minderheid geworden is?
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2011, 12:43   #260
OilOnFire
Gouverneur
 
Geregistreerd: 27 mei 2011
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Ga je ook al gaan lopen? Hoe meer volk er nog overblijft om ze te vuur en te zwaard te bestrijden, hoe beter eigenlijk.
Paard vergeten?
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be