Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 februari 2007, 13:33   #1
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard Zwaargewonde Bij Vechtpartij In Aalst

In Aalst is een man (31) levensgevaar-
lijk gewond geraakt in een vechtpartij.

Een Rwandees (21) wandelde rond 4u30
naar huis met zijn vriendin. Hij werd
tegengehouden door een motorrijder die
racistische beledigingen naar hem riep.
Het kwam tot een vechtpartij. Agenten
kwamen tussenbeide en lieten de 2 gaan.

Achteraf kwamen ze elkaar weer tegen.
Toen de man de Rwandees weer uitschold,
nam die een ijzeren staaf en sloeg
daarmee op zijn hoofd. De toestand van
het slachtoffer is intussen stabiel.

De dader is opgepakt, maar werd vrijge-
laten. Het parket beschouwt de feiten
als uitlokking door het slachtoffer.

1)Ik zie nergens een bewijs dat het om racisme zou gaan.Het is geweten dat mensen van allochtone afkomst altijd met dat verhaaltje afkomen en of ze nu zelf in de fout zijn of toch niet,dat maakt voor hen niet uit.
2)Langs de andere kant kan het uiteraard zeker zo zijn dat die man zaken beginnen zeggen is die niet voor mooi zijn en zoiets hoort gewoonweg niet zeker als die persoon niets verkeerd zou gedaan/gezegd hebben.Ook dat weten we niet want hetgeen hier te lezen valt is weer maar eens langs ene kant te horen.
3)Laten we nu stellen dat het volledig dienen 31 jarige man in de fout is;dan nog is dit geen reden om iemand met een ijzeren staaf te kop in te slagen en het schandaligste van allemaal is dan nog dat die man gewoonweg terug vrij rond loopt?
Maarja,het is natuurlijk een allochtoon.Moest het omgekeerd zijn geweest dan zat de man nog steeds vast.
Waar gaan we naartoe;dus als er iemand straks mij passeerd en zegt tegen mij dat ik een mongool ben dan mag ik dus die persoon de kop in slaan?LEUK
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 13:38   #2
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

iemand met een ijzeren staaf slaan doe je natuurlijk niet, maar hij heeft het wel 'n beetje zelf gezocht hé.
2 keer opnieuw racistisch beginnen schelden...
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 13:40   #3
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
iemand met een ijzeren staaf slaan doe je natuurlijk niet, maar hij heeft het wel 'n beetje zelf gezocht hé.
2 keer opnieuw racistisch beginnen schelden...
Oke,dus vanaf nu,iedereen die 2keer word uitgemaakt van aap of bleekscheet of wat dan ook heeft het recht om zomaar een voorwerp te gaan halen of te nemen en die persoon er desnoods dan mee te gaan doodslaan?
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 13:42   #4
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Oke,dus vanaf nu,iedereen die 2keer word uitgemaakt van aap of bleekscheet of wat dan ook heeft het recht om zomaar een voorwerp te gaan halen of te nemen en die persoon er desnoods dan mee te gaan doodslaan?
neen, dat zei ik niet.
ge moet gewoon geen problemen gaan zoéken.
het risico dat er iemand doorflipt bestaat immers altijd.
daar zal ook het VB nooit iets aan veranderen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 13:44   #5
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
neen, dat zei ik niet.
ge moet gewoon geen problemen gaan zoéken.
het risico dat er iemand doorflipt bestaat immers altijd.
daar zal ook het VB nooit iets aan veranderen.
Het vb heeft eerlijk gezegd niets met de topic te maken.
Wat die man al dan niet zou gezegd/gedaan hebben,als het echt waar is dan keur ik het niet goed maar nogmaals;we horen het weer maar eens van ene kant en daar ga ik liever niet al te vlug op voort.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 13:46   #6
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

ik neem aan dat het parket niet beslist heeft op basis van dit krantenartikeltje.
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 13:52   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Het is misgelopen doordat de agenten bij de vechtpartij niet beide gasten in de doos draaiden voor die vechtpartij.

Als iemand mij uitscheldt, dan draai ik me om en negeer hem of haar.

(er staat dat het een vechtpartij was, er staat niet dat de ene de andere bij dat eerste kontakt, aanviel. In die hypotese zou het zelfverdediging zijn, dat is geen vechtpartij. Maar dan moeten de agenten de agressor tenminste aanhouden.)

Ik werp in eerste instantie geen steen naar die agenten die daar waarschijnlijk maar alleen voorstonden en ook maar de wet mogen toepassen. Ik werp wel een steen naar de politiek en naar het gerecht. De beleidsmakers zouden aktiever een beleid moeten voeren dat geweld absoluut niet tolereert.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 4 februari 2007 om 13:55.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 13:56   #8
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is misgelopen doordat de agenten bij de vechtpartij niet beide gasten in de doos draaiden voor die vechtpartij.

Als iemand mij uitscheldt, dan draai ik me om en negeer hem of haar.

(er staat dat het een vechtpartij was, er staat niet dat de ene de andere bij dat eerste kontakt, aanviel. In die hypotese zou het zelfverdediging zijn, dat is geen vechtpartij. Maar dan moeten de agenten de agressor tenminste aanhouden.)
Ik ben nog altijd van mening toegedaan dat als mij iemand uitmaakt dit geen reden is om iemand bijna te gaan doodslaan en ook al maakt die persoon dan mij uit,zolang deze niet aan mij komt of gekomen heeft maar ik dus toch zoiets zou doen als die persoon in aalst(ijzeren staaf);dat is al helemaal geen wettige zelfverdediging.

Beiden zijn in de fout alleen vind ik dat degene die het zwaarst in de fout gaat die allochtoon is.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 13:59   #9
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
In Aalst is een man (31) levensgevaar-
lijk gewond geraakt in een vechtpartij.

Een Rwandees (21) wandelde rond 4u30
naar huis met zijn vriendin. Hij werd
tegengehouden door een motorrijder die
racistische beledigingen naar hem riep.
Het kwam tot een vechtpartij. Agenten
kwamen tussenbeide en lieten de 2 gaan.

Achteraf kwamen ze elkaar weer tegen.
Toen de man de Rwandees weer uitschold,
nam die een ijzeren staaf en sloeg
daarmee op zijn hoofd. De toestand van
het slachtoffer is intussen stabiel.

De dader is opgepakt, maar werd vrijge-
laten. Het parket beschouwt de feiten
als uitlokking door het slachtoffer.

1)Ik zie nergens een bewijs dat het om racisme zou gaan.Het is geweten dat mensen van allochtone afkomst altijd met dat verhaaltje afkomen en of ze nu zelf in de fout zijn of toch niet,dat maakt voor hen niet uit.
2)Langs de andere kant kan het uiteraard zeker zo zijn dat die man zaken beginnen zeggen is die niet voor mooi zijn en zoiets hoort gewoonweg niet zeker als die persoon niets verkeerd zou gedaan/gezegd hebben.Ook dat weten we niet want hetgeen hier te lezen valt is weer maar eens langs ene kant te horen.
3)Laten we nu stellen dat het volledig dienen 31 jarige man in de fout is;dan nog is dit geen reden om iemand met een ijzeren staaf te kop in te slagen en het schandaligste van allemaal is dan nog dat die man gewoonweg terug vrij rond loopt?
Maarja,het is natuurlijk een allochtoon.Moest het omgekeerd zijn geweest dan zat de man nog steeds vast.
Waar gaan we naartoe;dus als er iemand straks mij passeerd en zegt tegen mij dat ik een mongool ben dan mag ik dus die persoon de kop in slaan?LEUK

Het was niet de man enkel die over racisme sprak maar ook alle getuigen.
De artikels volledig lezen zou aangewezen zijn,niet enkel dat wat je graag hoort.
Het geweld werd maw uitgelokt en dan mag je beschikken tot het slachtoffer klacht indient en je dus voor de rechter moet verschijnen.

Verder blijkt dat de motorijder de vriendin van de man in kwestie heeft geslagen, ook hier dus alles volledig lezen en niet enkel wat je graag wilt horen.


Citaat:
De man riep racistische beledigingen naar Joeri V.V. en stapte van zijn motor. Hij sloeg Virginie S. met zijn motorhelm, aldus nog het parket.
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art....bron=homeArt1
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 14:00   #10
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Ik ben nog altijd van mening toegedaan dat als mij iemand uitmaakt dit geen reden is om iemand bijna te gaan doodslaan en ook al maakt die persoon dan mij uit,zolang deze niet aan mij komt of gekomen heeft maar ik dus toch zoiets zou doen als die persoon in aalst(ijzeren staaf);dat is al helemaal geen wettige zelfverdediging.

Beiden zijn in de fout alleen vind ik dat degene die het zwaarst in de fout gaat die allochtoon is.
Ik ben het volledig met je eens wat de beledigingen betreft maar nu blijkt wel dat de motorijder de vriendin heeft geslagen met zijn motorhelm.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 14:01   #11
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Als volgende keer zo'n verrijkend ventje me voor "hoer" aanziet ( ) mag ik hem dan met een ijzeren staaf gaan bewerken? Of moet hij dat twee keer doen?
En indien twee keer, valt de benaming "hoer" dan onder de racismewet of is dit gewoon een aanduiding van een beroep?

Een mens weet het niet allemaal meer goed tegenwoordig.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 14:01   #12
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Als volgende keer zo'n verrijkend ventje me voor "hoer" aanziet ( ) mag ik hem dan met een ijzeren staaf gaan bewerken? Of moet hij dat twee keer doen?
En indien twee keer, valt de benaming "hoer" dan onder de racismewet of is dit gewoon een aanduiding van een beroep?

Een mens weet het niet allemaal meer goed tegenwoordig.
De man heeft zijn vriendin ook slagen toegebracht. Dat maakt het toch net dat ietsje meer, niet?
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 14:03   #13
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Waar gaan we naartoe;dus als er iemand straks mij passeerd en zegt tegen mij dat ik een mongool ben dan mag ik dus die persoon de kop in slaan?
Neen, want als iemand u een mongool noemt is dat geen belediging.

Wat de zaak ten gronde betreft: diverse oggetuigen hebben de versie van het slachtoffer bevestigd. De motorrijder was wel degelijk een virulent racist. Hij heeft niet alleen beledigingen geuit maar is ook effectief op de vuist gegaan. Hij heeft niet alleen het slachtoffer geslagen maar ook de vriendin, nota bene met zijn helm. Uitlokking is een verschoningsgrond, de vrijlating is dus terecht.

Ik verheug me erover dat een slachtoffer van racisme zich niet laat doen maar assertief zichzelf en zijn vriendin beschermt. De dader ligt zwaar gewond in het ziekenhuis en hij ligt daar goed. Nu nog een proces aan zijn broek wegens racisme en het toebrengen van slagen en verwondingen en liefst een fikse veroordeling.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •


Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 4 februari 2007 om 14:11.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 14:05   #14
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Neen, want als iemand u een mongool noemt is dat geen belediging.

Wat de zaak ten gronde betreft: diverse oggetuigen hebben de versie van het slachtoffer bevestigd. De motorrijder was wel degelijk een virulent racist. Hij heeft niet alleen beledigingen geuit maar is ook effectief op de vuist gegaan. Hij heeft niet alleen het slachtoffer geslagen maar ook de vriendin, nota bene met zijn helm. Uitlokking is een verschoningsgrond, zijn vrijlating is dus terecht.

Ik verheug me erover dat een slachtoffer van racisme zich niet laat doen maar assertief zichzelf en zijn vriendin beschermd. De dader ligt zwaar gewond in het ziekenhuis en hij ligt daar goed. Nu nog een proces aan zijn broek wegens racisme en het toebrengen van slagen en verwondingen en liefst een fikse veroordeling.
Ik zou net hetzelfde hebben gedaan. Van mijn vriendin blijven ze af, daarmee basta.
De agressor lokt agressie uit en wordt er uiteindelijk zelf het slachtoffer van.
Dikke pech dan, denk ik.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 14:07   #15
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

wij weten te weinig over deze zaak. Uiteraard is de gast die begon te schelden de hoofdschuldige, maar wie met geweld begint is medeschuldig.

Toen we vanmorgen om 2u naar huis gingen na een avondje stappen, zocht een andere caféganger ook verbaal ruzie met mij, ik heb die sukkel gewoon genegeerd. Maar ja, als je dan begint weer te schelden, of erger nog: geweld gaat gebruiken, weet je niet waar je eindigt.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 14:09   #16
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
ik neem aan dat het parket niet beslist heeft op basis van dit krantenartikeltje.
Jouw vertrouwen in het parket, een instelling die al ruim aangetoond heeft ongelooflijk te kunnen knoeien (pak alleen maar de zaak-Laurent), is roerend.
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 14:10   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Iemand slagen met een motorhelm is inderdaad al zeer agressief. In die omstandigheden kan je je moeilijk verweren met je blote vuisten.

Blijf ik maar met mijn idee: na het eerste gewelddadig kontakt hadden die agenten de wettelijke en praktische mogelijkheid en plicht moeten hebben om die agressor voor 24 uur de doos in te draaien.

Welke voordelen zou dit niet gehad hebben?
Voor de agressor zelf: hij zou nu niet in het ziekenhuis liggen en kon morgen gaan werken
Voor die allochtoon: hij was geen tweede keer aangevallen geweest, en hij had nu niet die last moeten dragen van iemand zo gekwetst te hebben
Voor zijn vriendin: geen klop met den helm
Voor de maatschappij: minder duur voor de ziekenkas, minder geweld in de straten
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 14:10   #18
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Neen, want als iemand u een mongool noemt is dat geen belediging.

Wat de zaak ten gronde betreft: diverse oggetuigen hebben de versie van het slachtoffer bevestigd. De motorrijder was wel degelijk een virulent racist. Hij heeft niet alleen beledigingen geuit maar is ook effectief op de vuist gegaan. Hij heeft niet alleen het slachtoffer geslagen maar ook de vriendin, nota bene met zijn helm. Uitlokking is een verschoningsgrond, de vrijlating is dus terecht.

Ik verheug me erover dat een slachtoffer van racisme zich niet laat doen maar assertief zichzelf en zijn vriendin beschermd. De dader ligt zwaar gewond in het ziekenhuis en hij ligt daar goed. Nu nog een proces aan zijn broek wegens racisme en het toebrengen van slagen en verwondingen en liefst een fikse veroordeling.
Zijn vrijlating is volgens u terecht tot wanneer een vlaming zoiets zou doen manneke,dan staan domme kloten zoals gij hier als eerste te bleiten.
En iemand uitmaken van mongool is weldegelijk iemand uitmaken.

En dan je je vriendin beschermt tot daaraan toe maar nogmaals:nog steeds geen reden om iemand dood te slaan en ik wil ook het verhaal van de andere kant eens graag horen want dat krijgen we weer eens niet te horen.

En jij wenst mensen dus de dood in?Ik hoop voor u dat gij nooit zwaargewond in het ziekenhuis beland.Zal ik hier dan effe doodleuk komen zeggen dat ik het leuk vind.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 14:10   #19
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Nothing to see here, move along, move along
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 14:11   #20
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
wij weten te weinig over deze zaak. Uiteraard is de gast die begon te schelden de hoofdschuldige, maar wie met geweld begint is medeschuldig.

Eerst de man uitschelden en zijn vriendin slaan met een helm, dan na interventie met de politie de man terug achter na gaan.
Je zou voor minder jezelf verdedigen.

Citaat:
Toen we vanmorgen om 2u naar huis gingen na een avondje stappen, zocht een andere caféganger ook verbaal ruzie met mij, ik heb die sukkel gewoon genegeerd. Maar ja, als je dan begint weer te schelden, of erger nog: geweld gaat gebruiken, weet je niet waar je eindigt.
Inderdaad, ik had deze week ruzie met een of andere drugskikker. Heb het maar gelaten, wie weet heeft die kerel spuiten enzo en daar kunnen mijn "bokskunsten" niet tegen op.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be