Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 februari 2007, 14:11   #21
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Ik ben het volledig met je eens wat de beledigingen betreft maar nu blijkt wel dat de motorijder de vriendin heeft geslagen met zijn motorhelm.

De reactie moet ook in verhouding staan met de eerste actie.
Als iemand bv. een mep op zijn kaak krijgt heeft die nog niet het recht zich te verdedigen met de aanrander 10-15 messteken toe te dienen, snap je?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 14:12   #22
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Ik zou net hetzelfde hebben gedaan. Van mijn vriendin blijven ze af, daarmee basta.
De agressor lokt agressie uit en wordt er uiteindelijk zelf het slachtoffer van.
Dikke pech dan, denk ik.
Zolang die persoon mij niet aanraakt laat ik het zo en raakt deze mij aan dan hangt het ervan af op welke manier.Als deze mij begint mee z'n vuist/helm te slaan dan zal ik mij uiteraard verdedigen maar ik zal die man niet de kop in slaan.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 14:13   #23
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Zijn vrijlating is volgens u terecht tot wanneer een vlaming zoiets zou doen manneke,dan staan domme kloten zoals gij hier als eerste te bleiten.
En iemand uitmaken van mongool is weldegelijk iemand uitmaken.

En dan je je vriendin beschermt tot daaraan toe maar nogmaals:nog steeds geen reden om iemand dood te slaan en ik wil ook het verhaal van de andere kant eens graag horen want dat krijgen we weer eens niet te horen.
De getuigen hebben het verhaal bevestigd
Overigens is er niet alleen gescholden, geweest de man heeft de vriendin ook geslagen met een helm. Toen is de politie tussengekomen en erna is die man hen weer achterna gegaan. Tja, wat moet je dan doen.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 14:13   #24
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Iemand slagen met een motorhelm is inderdaad al zeer agressief. In die omstandigheden kan je je moeilijk verweren met je blote vuisten.

Blijf ik maar met mijn idee: na het eerste gewelddadig kontakt hadden die agenten de wettelijke en praktische mogelijkheid en plicht moeten hebben om die agressor voor 24 uur de doos in te draaien.

Welke voordelen zou dit niet gehad hebben?
Voor de agressor zelf: hij zou nu niet in het ziekenhuis liggen en kon morgen gaan werken
Voor die allochtoon: hij was geen tweede keer aangevallen geweest, en hij had nu niet die last moeten dragen van iemand zo gekwetst te hebben
Voor zijn vriendin: geen klop met den helm
Voor de maatschappij: minder duur voor de ziekenkas, minder geweld in de straten
indien de zaak zo overduidelijk was, had men dit idd moeten doen. Veel onheil had dan kunnen worden voorkomen.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 14:13   #25
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Het is zoals schoofzak zegt;het is de politie hun fout;ze hadden beiden moeten hardhandig aanpakken.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 14:14   #26
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Zolang die persoon mij niet aanraakt laat ik het zo en raakt deze mij aan dan hangt het ervan af op welke manier.Als deze mij begint mee z'n vuist/helm te slaan dan zal ik mij uiteraard verdedigen maar ik zal die man niet de kop in slaan.
Als die kerel je vriendin al geslagen heeft met een helm en je komt hem terug tegen en hij begint terug te slaan. Dan verdedig je je, de kop inslaan is ook net wat de man probeerde bij de vriendin.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 14:15   #27
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
De getuigen hebben het verhaal bevestigd
Overigens is er niet alleen gescholden, geweest de man heeft de vriendin ook geslagen met een helm. Toen is de politie tussengekomen en erna is die man hen weer achterna gegaan. Tja, wat moet je dan doen.
Er achterna gegaan?Er stond gewoon op dat ze elkaar tegen kwamen terug?Er staat nergens op dat de man ze beginne zoeken is?
En getuigen?Welke getuigen?Zijn het allochtonen?
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 14:15   #28
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De reactie moet ook in verhouding staan met de eerste actie.
Als iemand bv. een mep op zijn kaak krijgt heeft die nog niet het recht zich te verdedigen met de aanrander 10-15 messteken toe te dienen, snap je?

Ja, hij slaagt de vriendin de kop in met een helm. Hoe kan je je vriendin anders verdedigen als de man gewapend is met een helm?
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 14:15   #29
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Als die kerel je vriendin al geslagen heeft met een helm en je komt hem terug tegen en hij begint terug te slaan. Dan verdedig je je, de kop inslaan is ook net wat de man probeerde bij de vriendin.
Tjonge jonge,een ijzeren staaf beetje gaan vergelijken met een helm.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 14:16   #30
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Er achterna gegaan?Er stond gewoon op dat ze elkaar tegen kwamen terug?Er staat nergens op dat de man ze beginne zoeken is?
En getuigen?Welke getuigen?Zijn het allochtonen?
Heerlijk, de allochtonen zullen weer samen spannen. Nu zijn ze niet geloofwaardig want het zouden wel eens allochtonen kunnen zijn. Wat overigens nergens vermeld staat
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 14:16   #31
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Tjonge jonge,een ijzeren staaf beetje gaan vergelijken met een helm.
Krijg maar eens een slag van een helm, eens kijken wat dat met je doet.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 14:17   #32
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Ja, hij slaagt de vriendin de kop in met een helm. Hoe kan je je vriendin anders verdedigen als de man gewapend is met een helm?
Wauw,wat een wapen,een helm.Men mag deze zelfs tegen mij gebruiken,nog voor die persoon ermee kan slaan hou ik deze al tegen en waarom;heel simpel;als deze die helm in z'n rechts hand heeft dan wete je toch dat hij daarmee zal uithalen en richt je alles op z'n helm en je weet welke beweging deze zal maken maarja,ik kan mij wel voorstellen dat niet iedereen dat beseft.

Ik zeg het nogmaals;beiden zouden zwaar gestraft moeten worden en ik wil ook het verhaal eens horen van de andere kant.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 14:19   #33
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Krijg maar eens een slag van een helm, eens kijken wat dat met je doet.
Nogmaals;probeer maar eens,lol.
Zelfs als iemand mee z'n vuist op m'n gezicht slaat sta ik ermee te lachen of het zou al echt een zeer zware peet moeten zijn die een zeer grote kracht heeft,beetje zoals een bokser ofzo.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 14:19   #34
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Zijn vrijlating is volgens u terecht tot wanneer een vlaming zoiets zou doen manneke,dan staan domme kloten zoals gij hier als eerste te bleiten.
Nee, toen ikzelf een paar maand geleden werd aangevallen door jongens waarvan ik vermoed dat ze van Marokkaanse afkomst zijn, heb ik de één een trap op zijn ballen gegeven en de andere een vuistslag in zijn gezicht. Ik ben niet blijven wachten om te zien wat er zou gebeuren, maar als de politie was tussengekomen, zou ik ook verwacht hebben dat ze me na het onderzoek hadden vrijgelaten. Als je wordt aangevallen mag je je proportioneel verdedigen.

Citaat:
En iemand uitmaken van mongool is weldegelijk iemand uitmaken.
In uw geval is dat geen belediging maar een correcte inschatting van uw intellectuele vermogens.

Citaat:
En dan je je vriendin beschermt tot daaraan toe maar nogmaals:nog steeds geen reden om iemand dood te slaan
De dader is tot nader order niet dood. Hij is zwaargewond en hij heeft het zelf gezocht. Het is niet de Rwandees die de te voet de motorrijder achtervolgde, hé pipo. Het is duidelijk de motrrijder die de Rwandees achterna zat en de hele zaak dus heeft uitgelokt. Het doet me een plezier dat hij zijn bekomst gehad heeft.
Citaat:
en ik wil ook het verhaal van de andere kant eens graag horen want dat krijgen we weer eens niet te horen.
Alle getuigenverslagen zijn eensluidend. Dat de dader zal beweren dat de Rwandees en zijn vriendin achter zijn motor aanliepen en hem begonnen aan te valle, zou best kunnen, maar het is totaal ongeloofwaardig.

Citaat:
En jij wenst mensen dus de dood in?I
De dader is niet dood. Hij heeft tot twee maal toe mensen achtervolgd, lastig gevallen, uitgescholden en fysiek aangevallen. Dat zeggen de slachtoffers en de getuigen. Ondermeer het meisje kreeg slaag met zijn helm. How low can you go?
Dat hij een pak slaag krijgt, is zijn verdiende loon. Over eventuele hersenbeschadiging zou ik me geen zorgen maken: hij gebruikte ze duidelijk toch niet.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •


Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 4 februari 2007 om 14:22.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 14:20   #35
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Wauw,wat een wapen,een helm.Men mag deze zelfs tegen mij gebruiken,nog voor die persoon ermee kan slaan hou ik deze al tegen en waarom;heel simpel;als deze die helm in z'n rechts hand heeft dan wete je toch dat hij daarmee zal uithalen en richt je alles op z'n helm en je weet welke beweging deze zal maken maarja,ik kan mij wel voorstellen dat niet iedereen dat beseft.
Ik denk dat je in zulke situaties ook niet echt helder nadenkt.
Bon,de agressor zal het allicht geen twee keer meer proberen.


Citaat:

Ik zeg het nogmaals;beiden zouden zwaar gestraft moeten worden en ik wil ook het verhaal eens horen van de andere kant
Daarvoor waren de getuigen er die het verhaal bevestigd hebben. Maar omdat u dat niet zint, gaat u beginnen insinueren dat de getuigen allochtonen was. Waarmee je wil aangeven dat het niet eens geloofwaardig zou zijn. Ook al staat er nergens iets over de afkomst van de getuigen.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 14:20   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Het is zoals schoofzak zegt;het is de politie hun fout;ze hadden beiden moeten hardhandig aanpakken.
Speelt gij met mijn voeten?
Ik pleit niet voor een hardhandige politie of een hardhandige overheid.

Wel voor een kordate politie en een kordaat gerecht, met een duidelijke visie, namelijk dat geweld niet getolereerd wordt; namelijk dat een dader het recht heeft op een zeer duidelijke en voelbare vingerwijzing van bij het eerste moment dat hij geweld zou gebruiken. Opdat de dader er lering uit zou kunnen trekken.
Ze moeten hem dus niet hardhandig aanpakken (tenzij uit noodzaak om hem te kunnen aanhouden natuurlijk), maar wel minstens voor 24 u de doos in, en de week daarop een overschrijvingsformulier in zijn brievenbus. Tenzij bij recidive natuurlijk, dan mag hij voor enkele maanden op stage bij zustitie.

En voor alle duidelijkheid: dit had moeten gebeuren bij de eerste geweldplegingen, niet na dat tweede kontakt. Dat tweede kontakt had nooit mogen gebeuren.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 4 februari 2007 om 14:22.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 14:24   #37
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Ik denk dat je in zulke situaties ook niet echt helder nadenkt.
Bon,de agressor zal het allicht geen twee keer meer proberen.




Daarvoor waren de getuigen er die het verhaal bevestigd hebben. Maar omdat u dat niet zint, gaat u beginnen insinueren dat de getuigen allochtonen was. Waarmee je wil aangeven dat het niet eens geloofwaardig zou zijn. Ook al staat er nergens iets over de afkomst van de getuigen.
Dus als er iemand vermoord word en iedereen zegt maar dat ik het ben geweest en dit komt op het nieuws,er word een topic rond geopend,voila,ik ben den dader,men hoef mijn uitleg niet te weten.lol.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 14:25   #38
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Dus als er iemand vermoord word en iedereen zegt maar dat ik het ben geweest en dit komt op het nieuws,er word een topic rond geopend,voila,ik ben den dader,men hoef mijn uitleg niet te weten.lol.
Wat denk je nu dat die motorrijder gaat zeggen? Ik heb niks gedaan natuurlijk.
De getuigen en het parket zijn er om een geheel van de situatie de schetsen op een onafhankelijke manier.
Omdat die conclusie u niet aanstaat begint u het maar in het belachelijke te trekken.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 14:28   #39
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Nu nog een proces aan zijn broek wegens racisme en het toebrengen van slagen en verwondingen en liefst een fikse veroordeling.

Heb je die straf ook gevraagd voor die Turken die die Joodse jongeren fysiek te lijf gingen?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 14:29   #40
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
het is de politie hun fout;ze hadden beiden moeten hardhandig aanpakken.
Waarom zou de politie slachtoffers van racisme en geweld hardhandig moeten aanpakken? Slachtoffers krijgen van de politie slachtofferhulp. Dat een slachtoffer zich verweert is zijn recht. Het is tegenover zijn vriendin en zijn drang tot zelfbehoud zelfs een plicht.

Het slachtoffer heeft de dader uitgeschakeld. Ik vind dat een goeie zaak en ik vind dat slachtoffers van racisme best wat assertiever mogen zijn en een voorbeeld nemen aan deze Rwandees.

Zoals Linton Kwesi Johnson al zei: "We've got to smash their brains in, 'cause they ain't got nothing in them"
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be