Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 februari 2007, 15:20   #41
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daphne Bekijk bericht
U was daar dus aanwezig?

moet je een kieken zijn om te weten wat een ei is ? ... jij wel waarschijnlijk ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 15:23   #42
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Het wordt hoe langer hoe hilarischer in Antwerpen.
Ik woon in een kleine stad, en ja mijne klein gasten gaan daar ook al naar een school buiten de stad. Het was de beste beslissing van de laatste jaren. Als ik zie wat er gebeurd is, amai.
Het zullen maar jouw kinderen zijn die de groeipijnen van anderen moeten ondergaan. Zo denken die politici. Doet me denken aan Michael Moore die aan de congresleden vroeg hun zonen naar Irak te sturen.

ah bij mij is het omgekeerd, ik woon in de blanke rand, maar stuur mijn kinderen naar Borgerhout naar school (40% allochtonen) ... ik vind dat ze zelf moeten zien waar ze mee te maken krijgen. ikzelf heb ook die unieke, verrijkende kans gehad, ik heb 25 jaar op t kiel gewoond.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 15:30   #43
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde
 
Lao Tzu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ah bij mij is het omgekeerd, ik woon in de blanke rand, maar stuur mijn kinderen naar Borgerhout naar school (40% allochtonen) ... ik vind dat ze zelf moeten zien waar ze mee te maken krijgen. ikzelf heb ook die unieke, verrijkende kans gehad, ik heb 25 jaar op t kiel gewoond.
Daar bedank ik voor...
__________________
Lao Tzu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 15:32   #44
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Het wordt hoe langer hoe hilarischer in Antwerpen.
Ik woon in een kleine stad, en ja mijne klein gasten gaan daar ook al naar een school buiten de stad. Het was de beste beslissing van de laatste jaren. Als ik zie wat er gebeurd is, amai.
Het zullen maar jouw kinderen zijn die de groeipijnen van anderen moeten ondergaan. Zo denken die politici. Doet me denken aan Michael Moore die aan de congresleden vroeg hun zonen naar Irak te sturen.
Precies. Het is hilarisch in Antwerpen. Dat lees je overal. Je hebt gelijk.
"Ik woon in een kleine stad"... Hoe weet je dan hoe het in Antwerpen is ?
"Ik stuur mijn kinderen naar een school buiten die kleine stad"... Ja, dan kom je natuurlijk veel in contact met die oerslechte, luie en wauwelende marokkaantjes...
Het is ook knap hoe je Michael Moore nu voor de rechtse zaak laat spreken. Daar heb je al heel wat fantasie voor nodig!
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 15:48   #45
badkarmazen
Burger
 
badkarmazen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 oktober 2006
Locatie: derde planeet links van de zon
Berichten: 171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Info : Dus 2/3 begrijpt de Nederlandse taal niet omdat ze een andere moedertaal hebben of thuis een andere taal spreken?

Stelling 1: Sorry circe, maar mensen zijn wezens die meerdere talen kunnen beheersen.

Stelling 2: Ik denk trouwens ook niet dat taalachterstand DE (enige) reden is waarom sommige scholieren geen diploma behalen.
Uit stelling 1 en 2 blijkt dat de antwerpse scholen voor 2 derden niet uit menselijke wezens bestaat. Begrijp ik dat goed?

En alvorens mij uit te maken voor Rasist eerste klasse. Twas maar om te lachen, (twas maar een graptje, paul). Om dit probleem op te lossen dient men het eerst op te willen lossen, en het is daar dat het schoentje wringt.
De oplossing die wordt gevolgd zal zijn wachten tot 3 derden geen nederlands meer kan, en dan zal men arabisch geven in de scholen. Komaan zeg, zolang er geen intresse is vanuit migranten wereld zal dit ook zo blijven.
En dit is geen antwerps probleem maar een nationaal probleem.
__________________
Dolende kiezer op zoek naar een partij
badkarmazen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 15:52   #46
Enter
Parlementslid
 
Enter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 oktober 2006
Berichten: 1.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
NJSV Houzee! In deze tijden van progressieve wereldverbeteraars en cultuurnihilisten is het altijd goed dat de Vlamingen weten dat er nog steeds een deftige rechtse reactie op komt

De hysterische reacties van sommige leerkrachten van het Sint-Jan Berchmans tonen ook dat dit soort acties zeker geen overbodige luxe zijn.
Nu nog kliklijnen om mensen te melden die het aandurven een allochtoon de hand te schudden.
Stel je voor.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 17:17   #47
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Nu nog kliklijnen om mensen te melden die het aandurven een allochtoon de hand te schudden.
Stel je voor.
Inderdaad! Zeker als het een moslima is! Kan je vast mee voor het CGKR gaan verschijnen wegens racistische aanranding van haar eerbaarheid.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 18:27   #48
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris
 
Stef Leeuwenhart's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: het land tussen de torens van Gent en Brugge.
Berichten: 2.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Laten we een kristalnacht houden.
Ja lijkt me wel leuk!!
















Gentse studenten stijl natuurlijk, nu is dat maar één keer per jaar. Er nog eentje bij doen kan geen kwaad (de insiders weten wel waarom).
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 18:51   #49
Einzelkämpfer
Burger
 
Einzelkämpfer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2007
Berichten: 152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
en wiens schuld is dat, als men weet dat de fiere vlamingskes zich nog niet willen laten trouwen door een schepen met een ander kleurke?
Wat heeft dat on topic te maken?

Trouwens, er is discussie over de afkomst van deze koppels.

Dat terzijde: er is inderdaad een attitudeprobleem met bepaalde migrantenjongeren en het wordt hoog tijd dat onze scholen terug een niveau halen.
Als ze niet mee willen, dan laten we ze maar achter. In onze maatschappij is geen plaats voor lamlopers, die hier meer kansen krijgen dan in hun zandbak, maar er nog hun voeten aan vegen.
Wie geen respect en dankbaarheid kent, dwingt het ook niet af en zal het ook niet krijgen.
Einzelkämpfer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 18:53   #50
Einzelkämpfer
Burger
 
Einzelkämpfer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2007
Berichten: 152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ah bij mij is het omgekeerd, ik woon in de blanke rand, maar stuur mijn kinderen naar Borgerhout naar school (40% allochtonen) ... ik vind dat ze zelf moeten zien waar ze mee te maken krijgen. ikzelf heb ook die unieke, verrijkende kans gehad, ik heb 25 jaar op t kiel gewoond.
Het doet deugd vast te stellen dat er nog mensen met het hart op de juiste plaats zijn, die van hun kinderen echte racisten wensen te maken.
Einzelkämpfer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 18:55   #51
Doki
Parlementsvoorzitter
 
Doki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 2.058
Standaard

De NSV moet wel oppassen, want ze zijn wat minder voorzichtig met het ophouden van de "schone schijn" als hun grote broertje het VB.
Ik ben een 10-tal jaar geleden voor enkele maanden "ondergedoken" in de NSV van Gent. Ik was toen student, en wou wel eens met mijn eigen ogen zien of al die verhaaltjes over de NSV waar waren. Ik wou ook begrijpen waarom jonge mensen zich bewust inschreven in zo'n conservatief gedachtengoed.

Het was geen "undercover" operatie want dat vond ik te riskant. Ik heb open kaart gespeeld en tegen de NSV gezegd dat ik een "linkse" was en een reportage wou maken over hun vereniging. Ze vonden dat wel een komiek idee en het was goed, ik mocht een paar maand de activiteiten meedoen. Ik heb het reilen en zeilen dus een tijdje van dichtbij meegemaakt, al kozen zij natuurlijk wel de activiteiten waaraan ik mocht deelnemen... Ik zal met de positieve conclusies beginnen : Nog nooit had ik zo'n sterk georganiseerde studentenvereniging gezien, die zo professioneel werkte. Echt een goed geoliede machine en op dat vlak zeker een voorbeeld voor andere clubs. Ook de sfeer onder de leden was over het algemeen zeer goed, en de banden waren hecht. Ik moet toegeven dat ik met die gasten een paar keer goed gelachen heb, want na een tijdje werd ik door sommigen goed geaccepteerd.

Maar er was iets dat niet helemaal klopte. Na verloop van tijd werd ik een beetje "onzichtbaar" in de club, en begon ik door onzorgvuldigheid van sommige leden nu en dan tekenen op te vangen van een heel andere kant van de NSV. Ik geef een paar voorbeelden : Een van de jongens met wie ik redelijk veel contact had droeg een bril. Op een dag had hij een andere bril op, met een montuur van ijzer. Dat was zijn "vechtbril". Ik heb hem niet in actie gezien met dat brilletje, maar er waren wel verhalen die ik opving over harde confrontaties met linkse activisten. Daar kwamen blijkbaar ook tafelpoten aan te pas. Ook was er een meisje dat ik eerst wel sympathiek vond, maar dat een waarlijke obsessie had met migranten. We liepen gewoon met een paar leden over straat, en er kwam een migrant op een fiets voorbij. Zonder de minste aanleiding begon ze op hysterische wijze te schelden naar die gast. Ik had zoiets nog nooit gezien. Ook was er een jongen die denk ik geen student was (nog wat te jong) maar toch al lid van de NSV. Op zijn studentenpet blonk een verzilverd SS-schedeltje. De clubleiding maakte daar geen probleem van, al werd er soms al eens gesust in zijn richting als ik in de buurt was en als de toogpraat een iets te racistisch karakter kreeg. Van die jongen met dat petje heb ik een gesprek (op fluistertoon) onderschept waar ik kippevel van kreeg. Het ging over een "bezoekje" dat hij met een paar maten aan een allochtone vriend van één of ander familielid had gemaakt. Ik herinner me slechts één zinnetje woordelijk, zelfs al is het al 10 jaar geleden : (al lachend) "Toen we daar weg gingen hingen er klodders haar van die neger aan de muren!". Ik weet niet of het waar was wat hij zij, maar het klonk in elk geval overtuigend.

Het is nooit mijn bedoeling geweest om met bezwarende feiten over de NSV naar buiten te komen, en van het bovenstaande heb ik ook geen enkel bewijs (behalve dan een foto van die gast zijn SS petje). Ik moet er eerlijkheidshalve ook aan toevoegen dat ik de indruk had dat lang niet alle NSV leden er "andere activiteiten" op nahielden. Er waren veel meelopers, en zelfs een paar twijfelaars. Na mijn reportage heb ik in een open brief aan alle leden mijn observaties geformuleerd (inclusief mijn bedenkingen bij een club die de dracht van nazisymbolen toelaat op het uniform). Enkele weken later werden 6 leden ontslagen uit de club, al weet ik niet of dat iets met die brief te maken had. Je kan het eens navragen bij je vrienden van de NSV, misschien zijn er nog sommigen die het zich herinneren. Het is natuurlijk lang geleden.

Die ervaring heeft me geleerd dat de reden waarom jongeren bij de NSV gaan in veel gevallen "van huis uit" komt. Velen zijn opgegroeid in een door en door Vlaamsgezicht en uitgesproken rechts gezin, en hebben er al wat jaren bij de NSJ opzitten als de naar de NSV overstappen. Het is heel moeilijk om een echt gesprek met hen aan te gaan over de zin van hun ideologie, omdat die zo'n fundamentele plaats in hun identiteit inneemt dat ze ze niet in vraag kunnen stellen. Ik heb ook geleerd dat ondanks de goede clubsfeer racisme en onverdraagzaamheid een zeer prominente plaats innemen in het ideeëngoed van de club, en in die zin vervult de NSV perfect haar taak als kweekvijver van het VB. De verhaaltjes die de rondte doen over de NSV zijn dus grotendeels waar.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 19:06   #52
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
De NSV moet wel oppassen, want ze zijn wat minder voorzichtig met het ophouden van de "schone schijn" als hun grote broertje het VB.
Ik ben een 10-tal jaar geleden voor enkele maanden "ondergedoken" in de NSV van Gent. Ik was toen student, en wou wel eens met mijn eigen ogen zien of al die verhaaltjes over de NSV waar waren. Ik wou ook begrijpen waarom jonge mensen zich bewust inschreven in zo'n conservatief gedachtengoed.

Het was geen "undercover" operatie want dat vond ik te riskant. Ik heb open kaart gespeeld en tegen de NSV gezegd dat ik een "linkse" was en een reportage wou maken over hun vereniging. Ze vonden dat wel een komiek idee en het was goed, ik mocht een paar maand de activiteiten meedoen. Ik heb het reilen en zeilen dus een tijdje van dichtbij meegemaakt, al kozen zij natuurlijk wel de activiteiten waaraan ik mocht deelnemen... Ik zal met de positieve conclusies beginnen : Nog nooit had ik zo'n sterk georganiseerde studentenvereniging gezien, die zo professioneel werkte. Echt een goed geoliede machine en op dat vlak zeker een voorbeeld voor andere clubs. Ook de sfeer onder de leden was over het algemeen zeer goed, en de banden waren hecht. Ik moet toegeven dat ik met die gasten een paar keer goed gelachen heb, want na een tijdje werd ik door sommigen goed geaccepteerd.

Maar er was iets dat niet helemaal klopte. Na verloop van tijd werd ik een beetje "onzichtbaar" in de club, en begon ik door onzorgvuldigheid van sommige leden nu en dan tekenen op te vangen van een heel andere kant van de NSV. Ik geef een paar voorbeelden : Een van de jongens met wie ik redelijk veel contact had droeg een bril. Op een dag had hij een andere bril op, met een montuur van ijzer. Dat was zijn "vechtbril". Ik heb hem niet in actie gezien met dat brilletje, maar er waren wel verhalen die ik opving over harde confrontaties met linkse activisten. Daar kwamen blijkbaar ook tafelpoten aan te pas. Ook was er een meisje dat ik eerst wel sympathiek vond, maar dat een waarlijke obsessie had met migranten. We liepen gewoon met een paar leden over straat, en er kwam een migrant op een fiets voorbij. Zonder de minste aanleiding begon ze op hysterische wijze te schelden naar die gast. Ik had zoiets nog nooit gezien. Ook was er een jongen die denk ik geen student was (nog wat te jong) maar toch al lid van de NSV. Op zijn studentenpet blonk een verzilverd SS-schedeltje. De clubleiding maakte daar geen probleem van, al werd er soms al eens gesust in zijn richting als ik in de buurt was en als de toogpraat een iets te racistisch karakter kreeg. Van die jongen met dat petje heb ik een gesprek (op fluistertoon) onderschept waar ik kippevel van kreeg. Het ging over een "bezoekje" dat hij met een paar maten aan een allochtone vriend van één of ander familielid had gemaakt. Ik herinner me slechts één zinnetje woordelijk, zelfs al is het al 10 jaar geleden : (al lachend) "Toen we daar weg gingen hingen er klodders haar van die neger aan de muren!". Ik weet niet of het waar was wat hij zij, maar het klonk in elk geval overtuigend.

Het is nooit mijn bedoeling geweest om met bezwarende feiten over de NSV naar buiten te komen, en van het bovenstaande heb ik ook geen enkel bewijs (behalve dan een foto van die gast zijn SS petje). Ik moet er eerlijkheidshalve ook aan toevoegen dat ik de indruk had dat lang niet alle NSV leden er "andere activiteiten" op nahielden. Er waren veel meelopers, en zelfs een paar twijfelaars. Na mijn reportage heb ik in een open brief aan alle leden mijn observaties geformuleerd (inclusief mijn bedenkingen bij een club die de dracht van nazisymbolen toelaat op het uniform). Enkele weken later werden 6 leden ontslagen uit de club, al weet ik niet of dat iets met die brief te maken had. Je kan het eens navragen bij je vrienden van de NSV, misschien zijn er nog sommigen die het zich herinneren. Het is natuurlijk lang geleden.

Die ervaring heeft me geleerd dat de reden waarom jongeren bij de NSV gaan in veel gevallen "van huis uit" komt. Velen zijn opgegroeid in een door en door Vlaamsgezicht en uitgesproken rechts gezin, en hebben er al wat jaren bij de NSJ opzitten als de naar de NSV overstappen. Het is heel moeilijk om een echt gesprek met hen aan te gaan over de zin van hun ideologie, omdat die zo'n fundamentele plaats in hun identiteit inneemt dat ze ze niet in vraag kunnen stellen. Ik heb ook geleerd dat ondanks de goede clubsfeer racisme en onverdraagzaamheid een zeer prominente plaats innemen in het ideeëngoed van de club, en in die zin vervult de NSV perfect haar taak als kweekvijver van het VB. De verhaaltjes die de rondte doen over de NSV zijn dus grotendeels waar.
Voorwaar zeer interessant !!
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 19:30   #53
Jos Verhulst
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 2.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Hebben alle mensen die zgn "thuis een andere taal spreken" een achterstand?

Ik denk trouwens ook niet dat taalachterstand DE (enige) reden is waarom sommige scholieren geen diploma behalen.
Taalachterstand is een belangrijke reden, maar lang niet de enige.

Bij mijn weten levert het LOSO-onderzoek nog altijd de meest uitgebreide cijfers. Prof Van Damme liet me enkele jaren geleden weten dat het non-verbaal IQ tussen allochtonen en autochtonen gemiddeld ongeveer 1sd (of 15 IQ-punten) verschil vertoont, en dat inzake verbaal IQ de kloof tot 2 sd (30 IQ-punten) oploopt. Die cijfers staan ook in het eerste LOSO-rapport (al staan ze om begrijpelijke redenen niet in de krant). Uit de publicaties van Te Nijenhuis maak ik op dat de situatie in Nederland ongeveer dezelfde is (deze laatste liet me ook weten dat, bij gelijk IQ, er nog altijd een zekere productiviteitskloof is tussen autochtonen en allochtonen).

Ik vermoed dus dat er meerdere soorten problemen zijn. De algemene IQ-kloof kan te maken hebben met alle mogelijke factoren, gaande van erfelijkheid, inbreeding (IQ-verlaging ed door intrafamiliale huwelijken), voeding, hygiëne, alle denkbare culturele factoren... Ik heb er geen idee van hoe de vork hier in de steel zit, maar ik denk wel dat scholen hier weinig kunnen aan doen. Naast die algemene kloof is er dan het specifieke verbale probleem, dat enerzijds samenhangt met het feit dat de moedertaal de onderwijstaal niet is, en anderzijds met het feit dat kinderen in hun prille jeugd sterk beïnvloed kunnen worden door de rijkere of armere verbale omgeving waarin ze opgroeien. En tenslotte mag men de problemen niet vergeten die specifiek samenhangen met de islam. Wanneer ik lees in De Pers (02-02-07) dat een niet-gehoofddoekte islamitische, raadslid voor de socialisten in Ijsselstein en oprichtster van 'Islam tegen geweld' vindt dat het afhakken van handen OK is, mits je eerst goed kijkt of je geen vergissing maakt, of dat stenigen bezwaarlijk is wanneer het om de verkeerde redenen gebeurt, dan wordt ik weer eens met de neus op het feit gedrukt dat we hier met een gigantisch probleem zitten.

http://depers.coolcreations.nl/papers/16.pdf

(zie p.6)
__________________
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE,
WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE

Laatst gewijzigd door Jos Verhulst : 14 februari 2007 om 19:32.
Jos Verhulst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 23:20   #54
HFV
Partijlid
 
HFV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2006
Berichten: 230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Blabla [..]
Hoeveel keer ga je dat hier nog zetten?
__________________
Wij zijn geen nationalistische solidaristen, ook geen solidaristische nationalisten, maar wel nationaalsolidaristen. Dat wil zeggen, dat bij ons Nationalisme en Solidarisme één geworden zijn; één zodanig dat het ene zonder het andere voor ons niet meer bestaat." - Joris van Severen
HFV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2007, 09:30   #55
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HFV Bekijk bericht
Hoeveel keer ga je dat hier nog zetten?
Ik had het iig nog niet gelezen, en ik vond het erg leerrijk. Het is toch geen eenduidig vingerwijzen naar het NSV... Goed idee van je, Doki, die "infiltratie".
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2007, 20:09   #56
Queensburry
Gouverneur
 
Queensburry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2005
Berichten: 1.107
Standaard

Interessant in deze discussie is het bericht in de krant van vandaag dat het Heilig Hart College van Ganshoren ermee stopt. Alle witte kinderen waren de school ontvlucht en de kwaliteit van het onderwijs kon niet langer meer worden gewaarborgd. De politie stond er om de paar dagen en alle docenten waren totaal ongemotiveerd geworden, hadden schrik van de studenten en waren volgens het artikel niet opgeleid als opvoedkundigen voor probleemjongeren.
Tja... Dan is eigenlijk alle commentaar overbodig. Dit is capitulatie maar ik het het de mensen die er werken echt niet kwalijk nemen.
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2007, 20:30   #57
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Tja als je geen goed onderwijs bezorgd kom je automatisch bij probleemjongeren terecht. Goed onderwijs trekt dan ook de juiste stundenten aan.
__________________
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren,
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2007, 23:24   #58
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Best wel grappig, in de jaren '60 waren er betogingen van rechtse wallingisten tegen de aanwezigheid van Vlaamse kinderen in Luikse openbare scholen. De Vlaamse onderklasse werd ook als ongewenst beschouwd, als een soort van genetisch gedetermineerde groep die onkundig zou blijven om de superieure Franse cultuur onder de knie te krijgen.

Kennelijk heeft het NSV! zich uit dergelijke bronnen inspiratie gehaald, jammer dat tolerante flaminganten hiermee opnieuw worden gelinkt aan dergelijk fascistisch krapuul. :/
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 10:14   #59
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
en wiens schuld is dat, als men weet dat de fiere vlamingskes zich nog niet willen laten trouwen door een schepen met een ander kleurke?
Hebt U daar enig bewijs van, buiten wat in de media verschenen is ? Bestaan die trouwweigeraars wel in het echt ?
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 10:32   #60
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ah bij mij is het omgekeerd, ik woon in de blanke rand, maar stuur mijn kinderen naar Borgerhout naar school (40% allochtonen) ... ik vind dat ze zelf moeten zien waar ze mee te maken krijgen. ikzelf heb ook die unieke, verrijkende kans gehad, ik heb 25 jaar op t kiel gewoond.
Ik woon in de groene blanke rand en mijn middelbare scholieren gaan (ondergaan) de multiculturele verrijking van 't stad Antwerpen.

Zeker voor mijn jongste zoon is het een erg leerzame tijd. Hij leert erg veel over "hoe vermijd ik een pak rammel", "hoe zorg ik ervoor dat ik geen storend oogcontact maak met ... euh... jongeren", ... echt vaardigheden die stilaan in de eindtermen mogen ingeschreven worden.

Dat hij stilaan een racist geworden is... tja.... dat zal dan ook maar onder de noemer van verrijking mogen gezet worden zekers....

Als ik af en toe mijn zonen ga halen aan de school dan is het bijna elke keer zo dat er politiecombi's staan opgesteld in de onmiddellijk omgeving van de school.
Ik krijg ook regelmatig verhalen te horen over aanvallen van andere leerlingen vlak buiten de school (door een bende.... euh, juist U weet het al ... jongeren....), het aanvallen van studiemeesters door (moet ik het nog herhalen....). Echt verhalen die dus getuigen van de enorme verrijking die de multiculturele maatschappij ons gebracht heeft.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be