Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 februari 2007, 18:26   #61
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Vreselijk, toch! Daar moet iets aan gedaan worden, aan die vieze meertaligheid. Wie weet worden we ooit nog bekend om onze goede kennis van vele talen! Siddert ende beeft.
Meertaligheid is een must, een groot voordeel... maar dat is voor ons geen meertaligheid! Wat voor nut heeft voor ons het Marokkaans en dergelijke?
Natuurlijk, binnen een paar tientallen jaren als we met hetzelfde soort doof-blinde-stomme politiekers blijven zitten, is het misschien de nieuwe voertaal, hier ten lande.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2007, 18:28   #62
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Dus beleid voeren om te helpen integreren = slijmen
Geen beleid voeren = laten verderrotten
Ik kan al raden waar je naartoe wilt, en het zint me allerminst.
Noem dat aub geen "integratiebeleid" ! Het is juist het tegenovergestelde!
Het is een "toegeefbeleid" dat juist tot helemaal geen ingetratie meer zal leiden!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 10:59   #63
Wimpeus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 1.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Dit is op zich al een uiterst dubieuze stelling. Je zegt dus dat kinderen die geen Nederlands begrijpen gemakkelijker een lager niveau van wiskunde zullen begrijpen dan een hoger niveau ? ALS ze al geen Nederlands begrijpen, heeft dat toch alleen weerslag op het niveau van het Nederlands. De wiskunde wordt dan wel of niet begrepen, het is niet zo dat het beter te begrijpen is als de wiskunde eenvoudiger wordt. Snap je ?
Ik heb het niet over kinderen die absoluut geen Nederlands verstaan daar deze, gelukkig maar, nog steeds de uitzondering zijn. Ik heb het over kinderen met een taalachterstand die wel een beperkte basis hebben doch niet over de taalgevoeligheden beschikken dewelke men enkel kan bekomen indien men min of meer ondergedompeld wordt in een bepaalde taal.
Ik heb ook Frans gekregen op school en spreek het dagelijks doch ik kan niet stellen dat ik over alle taalgevoeligheden beschik om alle nuances in die taal te begrijpen.
Op wiskundig vlak kunnen autochtone kinderen vrij snel het onderscheid maken tussen bv. driehoeken en vierkanten, louter en alleen al omwille van de nuance van de taal dewelke in de woorden driehoek en vierkant reeds een omschrijving van het voorwerp heeft ingevoerd. Voor allochtone kinderen is dit echter niet evident zodat men in een gemengde klas nog eens uitvoering het verschil dient uit te leggen tussen een driehoek en een vierkant voor de allochtone kinderen terwijl de autochtone kinderen dit reeds weten en aldus een achterstand aan het opbouwen zijn en zich nog meer vervelen in de klas (daar zij anders misschien al aan de parallellogram zouden zitten, een woord dat voor alle kinderen dan weer onwaarschijnlijk ingewikkeld is).

Citaat:
Of dat het gevolg is, is dus maar zeer te betwijfelen, nietwaar ? En de kinderen die naar een gemengde school zijn geweest, kunnen ook in een gemengd bedrijf aan de slag, omdat ze Arabisch hebben opgevangen op de speelplaats. Meertaligheid is zonder meer een pluspunt op de markt.
Misschien dat het u nog niet zo is opgevallen maar indien u ooit de in ons land beschikbare vacatures erop zou naslaan, is één ding wat onmiddellijk opvalt, het feit dat er nogal bitter weinig vacatures zijn dewelke de kennis van het op de speelplaats opgevangen Arabisch als absolute eis stellen.
Dit uiteraard met uitzondering van de veiligheidsdiensten waar de kennis van het Arabisch juist als absolute troef wordt beschouwd.
Ik vraag mij trouwens af in welke mate zoiets niet als zijnde racistisch kan beschouwd worden. De eis tot het kennis van Arabisch bij de veiligheidsdiensten geeft toch immers aan dat vermoed wordt dat onveiligheid vaak uit Arabische hoek komt, zijnde een vooroordeel (of zou het misschien dan toch van enige vorm van realiteitszin getuigen).

Citaat:
De gevolgen zijn er vooral voor de betrokkene, wat niet wegneemt dat er iets aan gedaan moet worden. Bijvoorbeeld verplichte lessen voor kinderen die minder scoren dan een bepaald percentage, en lessen voor hun ouders. Daar ben ik zeker geen tegenstander van.
Ik ben blij dat u hier geen tegenstander van bent maar zulke lessen bestaan amper en als ze al bestaan, zijn ze meestal volzet (wat op zich uiteraard een goed teken is).
Probleem hierbij is dat veel allochtone ouders wel het nut van Nederlandse lessen inzien voor hun kinderen doch niet (meer) voor zichzelf en dus blijven vasthouden aan hun Arabisch. Onbewust zorgen zij er dus voor dat alles wat hun kinderen in de Nederlandse les hebben opgestoken, voor een groot stuk teniet wordt gedaan middels hun hernieuwde onderdompeling in het Arabisch thuis.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 11:24   #64
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Sinds mijn supermarkt een "bandana-meisje" prominent achter de kassa heeft gezet, stromen haar volksgenoten binnen.
(noem het een geval van omgekeerd racisme? - maar soit).

Het zijn stuk voor stuk jonge gezinnen met twee of drie kleine schattige ukkepukjes.
Regelmatig spreek ik schattige ukkepukjes aan, ongeacht hun kleurtje.

Maar het valt me wèl op dat de allochtone ukkepukjes geen WOORD Nederlands verstaan en dat de onderlinge spreektaal gewoon berbers of arabisch is, zelfs al spreken de ouders perfect Nederlands wegens tweede of derde generatie.

ELK van deze ukkepukjes zullen dus totaal nederlandsonkundig op de schoolbanken gaan zitten. In de Marokkaanse gemeenschap leeft namelijk het idee "dat je Nederlands op school moet leren".

Ik begrijp totaal niet dat men vanuit het beleid geen campagne voert om allochtone ouders aan te sporen/verplichten om hun kinderen Nederlands aan te leren op zeer jonge leeftijd. Het is niet meer zo dat die ouders zelf geen woord Nederlands kennen, vermits de meesten hier zelf naar school zijn geweest.

Wat ik ervaar is echter net het omgekeerde: ze zullen gaan aanschuiven bij "hun" bandana meisje en daar in het berbers bediend worden.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be