Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 februari 2007, 14:39   #21
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Als die analyse beperkt blijft tot "het is de schuld van de multiculturele ideologie" dan zal er ook niet veel veranderen.
Het is de schuld van een bepaalde progressieve elite die ons al 30 jaar regeert, die alles relativeert behalve haar eigen godsdienst (nivellering, racisme, klimaatopwarming...), voor wie al wat waarde heeft maar buiten haar ontstaan is kapot moet.

Het HH-college was een pareltje in het Brusselse onderwijslandschap. Exact 15 jaar hebben voor bovengenoemde elite volstaan om het kapot te krijgen. Op SJB hebben de wereldverbeteraars geen vat gekregen, en dat bestaat nog steeds.

Voor mij zijn dus niet de allochtonen de schuld van de teloorgang, maar wel de 68-elite die ons op haar autoritaire manier regeert.
__________________

Laatst gewijzigd door baarle : 16 februari 2007 om 14:40.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 14:43   #22
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht

Het grote probleem met ons onderwijs - en dat geldt zeker niet alleen voor allochtonen - is dat het fundamenteel verkeerd georganiseerd is. Blablabla.
Ons onderwijs behoort tot de wereldtop en is voor de autochtoon goed genoeg geweest om van België een welvarend land te maken.

Het is niet de taak van ons onderwijs om de opvoeding (met inbegrip van taalopvoeding) te gaan doen van massa's allochtone kinderen die thuis enkel de koran en de tradities van hun voorouders 'mee krijgen' terwijl hun ouders zich voor de rest geen reet interesseren voor de schoolse/academische carrière van hun kinderen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 14:47   #23
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

In Antwerpen werken stadsscholen met vele allochtonen ook niet,en dat gaat nergens goed werken,om kwaliteit te bieden moet een school drugs en allochtonen vrij zijn,of toch bijna vrij zijn van allochtonen,enkel die willen integreren(zonder hoofddoek enz..) kan je in een kwaliteitsschool plaatsen
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 14:48   #24
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Mag ik een voorstel doen aan de web master? Waarom creëert u geen aparte afdeling op het forum, speciaal voor racistische wauwelthreads?

Op die manier worden de andere secties van het forum een beetje ontlast, wat het geheel beter leesbaar houdt, en tegelijk krijgen de auteurs van die threads toch de mogelijkheid om hun Mening in geuren en kleuren eindeloos te herhalen. Iedereen tevreden.

Typisch voor die verdwaasde poco's. Je wijst op de gefaalde multikulideologie, en ze beginnen als hysterische kippen te kakkelen over 'racieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeesme'.
Steek uw kop nog wat verder onder de grond.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 14:54   #25
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
baarle;2440124]En met de oorzaken van heel die miserie heeft de geachte heer De Smet natuurlijk niets te zien...
Uiteraard niet.
Wat raar dat Yves De Smet de witte vlucht uit zo'n scholen niet begrijpt, terwijl hij zelf met heel zijn redactie ging lopen toen zij met 'real life' in een verrijkte Brusselse wijk geconfronteerd werden. Die hypocriete poco's toch.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 14:58   #26
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Uiteraard niet.
Wat raar dat Yves De Smet de witte vlucht uit zo'n scholen niet begrijpt, terwijl hij zelf met heel zijn redactie ging lopen toen zij met 'real life' in een verrijkte Brusselse wijk geconfronteerd werden. Die hypocriete poco's toch.
Van heet Kuregem waar laatwerkende redactrices niet meer over straat naar het station durfden lopen, naar de trendy Arduinkaai in de KVS-wijk...

Opgepast, Online, het is verboden de correcten met hun neus op hun eigen religieuze principes te duwen: die gelden alleen voor de domme Vlaemsche burgermannetjes, het klootjesvolk waar ze zo op neerkijken.
__________________

Laatst gewijzigd door baarle : 16 februari 2007 om 14:59.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 15:00   #27
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Het Vlaams onderwijs wordt beheerst door een stel softies die flauw vallen als een gast van 14 een fameuse lap rond z'n oren krijgt.

Dat systeem werkt wel op een volk van softies, zoals de threadstarter kende 17 jaar geleden.

Maar zo één multicultuureel gastje heeft al meer vechtbloed gezien, en ballen ontwikkeld, dan de leerkracht zelf. Die maak je niet bang met strafstudie, waar ie toch niet naar toe gaat
Als ik je goed begrijp zouden de leerkrachten er hard moeten tegenaan gaan, en dan zouden ze pas "respect" verdienen ?
En de pro-multicul-pers zou gouden dagen beleven, stel je voor:iemand die een "nieuwe" of "bijna nieuwe" Belg een pandoering geeft!!!! Weer een concert, een betoging en een aantal auto's in de fik...
Persoonlijk denk ik dat lieden die alleen maar door "geweld" kunnen aangesproken worden hier niet thuis horen in onze maatschappij. Laat ze nog wat sudderen in hun landen van herkomst en daar elkaar afknallen.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 15:06   #28
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Van heet Kuregem waar laatwerkende redactrices niet meer over straat naar het station durfden lopen, naar de trendy Arduinkaai in de KVS-wijk...

Opgepast, Online, het is verboden de correcten met hun neus op hun eigen religieuze principes te duwen: die gelden alleen voor de domme Vlaemsche burgermannetjes, het klootjesvolk waar ze zo op neerkijken.
Ja, het is me ook al opgevallen hoe pissig ze reageren als je dat doet. Of om het met hun terminologie te zeggen, hoe 'verzuurd'.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 15:10   #29
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Ik blijf het schandalig vinden dat ons onderwijs hier weer alle schuld krijgt.
Dagelijks zijn er duizenden uiterst bekwame en nog steeds gemotiveerde leerkrachten aan het werk om samen een onderwijs tot stand te brengen dat, ondanks alle huidige problemen, nog steeds tot één der beste ter wereld kan gerekend worden. Deze leerkrachten krijgen regelmatig te maken met verbale en fysieke agressie tegen hun persoon, zowel van leerlingen als van ouders. Daarnaast worden zij door de politiek en het bedrijfsleven meer en meer onder druk gezet om op korte termijn brave en rentabele werkkrachten voor de maatschappij klaar te stomen. Tenslotte heb je dan nog al die politiek correcten die constant bezig zijn om de grote schuldigen te zoeken van alle problemen die onze maatschappij teisteren en in het onderwijs weer een nieuw slachtoffer gevonden hebben.

Een deel van de leerlingen is inderdaad schoolmoe. Ik was dat wellicht ook want er zijn in uw jeugdjaren wel duizenden zaken die leuker zijn dan naar school te gaan maar het is gewoon iets dat erbij hoorde en geen haar op mijn hoofd dat eraan dacht om te stoppen of hiertegen te rebelleren of wat dan ook.

Vandaag de dag gaan veel jongeren nog altijd niet graag naar school doch nemen blijkbaar wel de stap om ofwel thuis te blijven en leukere dingen te gaan doen ofwel de boel op school op stelten te zetten uit protest. Van thuis uit worden deze jongeren niet gestimuleerd daar de ouders amper weten wat er op school gebeurt. Daarbovenop heb je nog eens een aantal zure politiek correcten die om de haverklap stellen dat een opleiding voor allochtone jongeren toch niets waard is daar enerzijds ons onderwijssysteem op geen ruk trekt en anderzijds allochtonen later op die o zo racistische arbeidsmarkt toch geen kans maken, zelfs al hebben ze geen diploma.
Niet moeilijk dat veel van die jongeren dan ook foert zeggen.
Volgens u is dit allemaal de schuld van de school, ik durf dat sterk te betwijfelen.

De vraag is dan natuurlijk Edina, als u vindt dat het reguliere onderwijs niet in staat is om in een degelijke opleiding te voorzien voor jongeren die schoolmoe zijn, wat is dan uw alternatief ? De schoolplicht afschaffen voor elke jongere die beweert schoolmoe te zijn ? Me dunkt dat er dan nog net iets meer scholen de deuren zullen moeten sluiten.

Waar is de tijd van de individuele verantwoordelijkheid gebleven ?
Toen ik slechte punten had, moest ik niet afkomen met zaken als: de leraar kan mijn gezicht niet uitstaan of het onderwijs is slecht gestructureerd en beschikt over te weinig middelen zodat ik nu schoolmoe ben. Nee, ik kreeg enkel te horen dat ik harder moest werken en meer mijn best doen en zowaar, hoe harder ik mijn best deed en werkte, hoe beter de punten waren, ondanks de leraar, ondanks ons onderwijs.
Ik heb nergens leerkrachten de schuld gegeven van wat dan ook, want zij hebben daar geen rechtstreeks schuld aan. Ik had het over de organisatie van ons onderwijs. Daar zit iets fundamenteel fout in. Ook autochtone leerlingen zijn daar overigens het slachtoffer van. Liever dan een leerling zijn jaar over te laten doen in ASO, worden ze gedumpt in TSO en BSO. En daar is niemand gebaat mee.

Over hoe het komt dat leerlingen "schoolmoe" zijn, heb ik me niet eens uitgesproken, omdat ik niet vind dat dit met het onderwerp van deze thread te maken heeft. Toch niet rechtstreeks. Maar ik ben niet blind hé.
Ik weet ook dat dit meer voorkomt bij allochtone leerlingen. En dat dit te maken heeft met (taal)achterstand, die dan weer gedeeltelijk te maken heeft met het gebrek aan stimulatie en betrokkenheid van thuis uit. Procentueel gezien belanden zij daardoor dan ook meer is TSO en BSO, terwijl voor een groot deel van die leerlingen ASO wel degelijk een veel betere optie zou zijn met alle gevolgen vandien. Het grootste probleem is immers dat zo'n leerlingen dan ook nog eens de nog wel gemotiveerde leerlingen meesleuren. Want je moet al heel stevig in je schoenen staan om daar in volle puberteit tegen in te gaan.

Met andere woorden: het is juist het systeem dat de leerlingen "schoolmoe" maakt. En met "schoolmoe" bedoel ik niet wat jij bedoelt. De meeste leerlingen gaan inderdaad niet graag naar school. Zeker niet in volle puberteit. Maar dat maakt hen nog niet "schoolmoe". Met "schoolmoe" bedoel ik echt het ontbreken van elke motivatie.

Een pasklare oplossing voor de leerlingen die echt "schoolmoe" zijn, heb ik niet. Maar ik vrees dat onderwijs voor deel van hen op die moment echt geen optie meer is. Er moet dus misschien gedacht worden aan een systeem om hen de mogelijkheid te geven al te gaan werken en een soort "onderwijskrediet" voor later te geven.

Belangrijker is echter om het niet zover te laten komen. En daarvoor is het cruciaal dat ASO, TSO en BSO volwaardige alternatieve studierichtingen worden. Richtingen waarvoor de keuze positief is en niet negatief. En leerlingen die naar interesse en capaciteiten beter af zijn in ASO, moeten hun jaar daar maar over doen wanneer ze om welke reden dan ook niet slagen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 15:10   #30
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Mag ik een voorstel doen aan de web master? Waarom creëert u geen aparte afdeling op het forum, speciaal voor racistische wauwelthreads?

Op die manier worden de andere secties van het forum een beetje ontlast, wat het geheel beter leesbaar houdt, en tegelijk krijgen de auteurs van die threads toch de mogelijkheid om hun Mening in geuren en kleuren eindeloos te herhalen. Iedereen tevreden.
Die "racistische wauwelthreads" vullen ettelijke pagina's van bijna elk forum... omdat de zegeningen van de multicultuur het grootste, meest ernstige probleem is waar we in ons landje mee af te rekenen hebben, nu en vooral naar de toekomst... Veel van onze politiekers steken gemakshalve hun kop in het zand omdat ze ook geen andere oplossingen kunnen bedenken dan "keiharde" oplossingen, en die niet aankunnen en niet aandurven, anders zijn het racisten...
Laten we dus stoppen met de "racistische wauwelthreads" en het land en de maatschappij rustig en zonder tegensputteren naar de verdoemenis laten gaan. Goede tip van je...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 15:14   #31
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Ik moet de threadstarter groot gelijk geven,maar mijn vraag blijft,wat NU met die multiculturele maatschappij,wat gaat het VB daar kunnen aan veranderen?
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 15:19   #32
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Voila, Edina, het is die ideologie die het HH-college kapot gemaakt heeft.
Nee, want "die ideologie" bestaat helemaal niet. Want wat wimpeus doet is alles op een hoopje gooien. Het onderwijs is helemaal niet verantwoordelijk voor alle problemen is de maatschappij en dat beweert ook niemand. Maar dat wil ook niet zeggen dat er niets aan zou schorten. De problematiek die ik beschrijf is wel degelijk realiteit. Ook voor autochtonen. Ik ken daar voorbeelden genoeg van. Overigens is er al evenzeer niemand die beweert dat ons onderwijs op niets trekt of dat een opleiding voor allochtonen weinig zin heeft aangezien ze toch geen job vinden. Wij hebben wel degelijk goed onderwijs, maar niet alle onderwijs is goed. Dat is een belangrijk verschil. En opleiding is voor iedereen belangrijk, ook al is het voor opgeleide allochtonen moeilijker een job te vinden dan voor autochtonen (hetgeen nu eenmaal een feit is).
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 15:21   #33
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Maar waarom schakelde het HH over op TSO???
Omdat ze verkeerdelijk dachten dat dat de oplossing was voor hun probleem.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 15:30   #34
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Omdat ze verkeerdelijk dachten dat dat de oplossing was voor hun probleem.
[Socratische modus]

En wat was hun probleem?

[einde Socratische modus]
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 15:35   #35
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Het is de schuld van een bepaalde progressieve elite die ons al 30 jaar regeert, die alles relativeert behalve haar eigen godsdienst (nivellering, racisme, klimaatopwarming...), voor wie al wat waarde heeft maar buiten haar ontstaan is kapot moet.

Het HH-college was een pareltje in het Brusselse onderwijslandschap. Exact 15 jaar hebben voor bovengenoemde elite volstaan om het kapot te krijgen. Op SJB hebben de wereldverbeteraars geen vat gekregen, en dat bestaat nog steeds.

Voor mij zijn dus niet de allochtonen de schuld van de teloorgang, maar wel de 68-elite die ons op haar autoritaire manier regeert.
Aha, daar zijn ze weer de befaamde "mei '68ers". The root of all evil. Ik heb je er al eens op gewezen dat die zelfverklaarde mei '68ers de idealen van toen al vrijwel onmiddellijk niet meer nastreefden. Meer nog, die idealen gingen sowieso vaak niet verder dan "Leuven Vlaams". Ik hoop dat het ondertussen duidelijk is dat ik dus ook kritiek heb op het gevoerde beleid. Alleen heb ik andere kritiek of - correcter - zie ik andere oplossingen/alternatieven.

Laatst gewijzigd door Edina : 16 februari 2007 om 15:55.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 15:36   #36
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
De problematiek die ik beschrijf is wel degelijk realiteit. Ook voor autochtonen. Ik ken daar voorbeelden genoeg van.
Ik geloof je. Zo'n voorbeelden kan ik me ook voor de geest halen.

Maar dat legt natuurlijk de vernietiging van het HH-college niet uit.
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 15:38   #37
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Aha, daar zijn ze weer de befaamde "mei '68ers". The root of all evil.
Inderdaad. De hypocrisie, de onverdraagzaamheid en de autoritaire instelling van die generatie vergiftigt imho onze maatschappij.
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 15:39   #38
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
[Socratische modus]

En wat was hun probleem?

[einde Socratische modus]
Dat hun leerlingen een (taal)achterstand hadden en/of schoolmoe waren.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 15:42   #39
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Inderdaad. De hypocrisie, de onverdraagzaamheid en de autoritaire instelling van die generatie vergiftigt imho onze maatschappij.
Je weet waarschijnlijk toch ook dat Neil Young waarnaar je in je onderschrift verwijst ook tot die generatie behoort hé...
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 16:01   #40
Wimpeus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 1.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Nee, want "die ideologie" bestaat helemaal niet. Want wat wimpeus doet is alles op een hoopje gooien. Het onderwijs is helemaal niet verantwoordelijk voor alle problemen is de maatschappij en dat beweert ook niemand. Maar dat wil ook niet zeggen dat er niets aan zou schorten. De problematiek die ik beschrijf is wel degelijk realiteit. Ook voor autochtonen. Ik ken daar voorbeelden genoeg van. Overigens is er al evenzeer niemand die beweert dat ons onderwijs op niets trekt of dat een opleiding voor allochtonen weinig zin heeft aangezien ze toch geen job vinden. Wij hebben wel degelijk goed onderwijs, maar niet alle onderwijs is goed. Dat is een belangrijk verschil. En opleiding is voor iedereen belangrijk, ook al is het voor opgeleide allochtonen moeilijker een job te vinden dan voor autochtonen (hetgeen nu eenmaal een feit is).
Het onderwijs is slecht gestructureerd zei u maar is niet verantwoordelijk voor alle problemen doch is ook niet perfect. Gelieve dan in een ongekende bui van vindingrijkheid een constructief voorstel te doen om ons onderwijs dat al jaren aan de top staat en voor ontzettend veel goed opgeleide mensen heeft gezorgd, alsnog te perfectioneren.
Probleem met politiek correcten is dat jullie, nog meer dan die VB'ers, verzuurd zijn en kankeren op alles en nog wat om de problemen erop af te schuiven. Als jullie dan echter om een degelijk constructief voorstel wordt verzocht, vervallen jullie steevast in algemene onduidelijke theorieën die er allemaal erg wereldverbeterend en correct uitzien op papier doch dewelke van geen enkele realiteitszin getuigen.

De problematiek die u schetst is geen realiteit, louter en alleen omdat u geen enkele problematiek schetst.
'Er schort iets met het onderwijs', 'Sommige leerlingen zijn schoolmoe', 'Er dient iets gedaan te worden aan de schoolmoeheid' enz... is geen schetsen van een problematiek, het is een kladblaadje met wat algemene nietszeggende opmerkingen op.
Als er iets schort met het onderwijs, zeg dan wat en verval niet in het oude stramien van 'jongeren die hun best niet doen op ASO maar het toch aankunnen, vallen terug naar het TSO of BSO waar ze niet horen en dit is de schuld van de structuur van het onderwijs'. Hierbij gaat u compleet voorbij aan het initiële feit dat die jongere zijn best niet heeft gedaan. Dit is dan ook de fout van de school neem ik aan ?
Als iemand zijn best niet doet op zijn werk, wordt die ook buitengeflikkerd. Dit is nu eenmaal de gang van zaken en dient ook aangeleerd te worden aan jongeren op school. Wat voor nut gaat het hebben om jongeren die hun best niet doen of schoolmoe zijn, te pamperen om hen daarna op de arbeidsmarkt los te laten waar men geen genade zal kennen met mensen die zich niet inzetten omdat ze werkmoe zijn ?
Ik zeg niet dat ik een absoluut voorstander ben van zo'n hardvochtige maatschappij met een verregaand kapitalisme maar het is nu eenmaal de realiteit en geen enkele politieke partij, wet of overtuiging, hoe nobel ook, zal ooit de macht van het geld breken.

En tenslotte herhaalt u nog maar eens het feit dat het voor allochtonen moeilijker is om aan werk te geraken. Snapt u echt niet dat hoe vaker u dit herhaalt, hoe meer allochtonen gedemotiveerd raken en hoe meer autochtonen ervan overtuigd raken dat er met allochtone werknemers wel degelijk iets schort (want waar rook is, is vaak vuur) ?

Politiek correcten en VB'ers, een verschillende verpakking, dezelfde zure smaak: altijd zagen en klagen en geen enkele deugdelijke oplossing kunnen aanreiken.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be