Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 februari 2007, 23:11   #21
slegie
Staatssecretaris
 
slegie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 2.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Met dit proces kan misschien een voorbeeld worden gesteld, al krijgen ze maar een straf met uitstel toch zullen de mensen beseffen dat ze een zekere verantwoordelijkheid hebben.
Ik zie geregeld ouders rondrijden waarvan de kinderen in het midden van de achterbank zitten zonder gordel. Als mama of papa iets te hard moet stoppen vliegt dat kind recht door de voorruit natuurlijk.
Sommige ouders moeten echt wat meer verantwoordelijkheidsgevoel kweken in de auto hoor.
en u bent de perfecte ouder zeker! u hebt nog nooit iets voorgehad of gedaan waarmee u uw kind kon schade mee berokkenen bewust of onbewust.

kinderen zonder gordel in de auto is trouwens iets heel anders dan een autostoeltje verkeerd plaatsen dat bovendien vast zat alsook het kind het stond alleen in de verkeerde richting.

En als er hier toch blijkbaar zoveel goede ouders rondlopen waarom fietsen er dan zoveel kinderen nonchalant en arrogant over onze wegen met soms dodelijke ongelukken als gevolg?

en laten we eens hebben over de chaos aan de schoolpoorten doordat ouders te lui zijn om hun wagen deftig te parkeren iets verder maar liever hun kind aan de schoolpoort zelf willen oppikken ook al blokkeren ze de hele weg en creeëren ze gevaarlijke situaties.

Of hoeveel ouders laten hun kinderen maar rondhangen op straat en pleintjes waar ze al spelend zonder kijken de straten overlopen!

kortom iedere ouders heeft wel ooit eens iets fout gedaan inzake de juiste bescherming van het kind en de verantwoordelijkheid ervan. maar we zijn allemaal mensen en maken fouten en meestal loopt het goed af en lijkt het leven zo simpel en normaal maar af en toe loopt het fout zoals bij deze ouders en door een klein foutje maar welliswaar niet de oorzaak is hun kindje dood en hebben ze moeten leven met deze verantwoordelijkheid en verdriet en als dit nog niet genoeg is dan moet je iedere ouder wiens kind nonchalant fietst, of ouders die chaotisch parkeert aan de schoolpoort enz, gaan vervolgen
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2007, 23:14   #22
slegie
Staatssecretaris
 
slegie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 2.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Zoals hardrijders die kinderen doodrijden of mensen die hun kinderen niet eens een gordel omdoen?
nogmaals dit kindje was vastgemaakt alsook het stoeltje enkel in de verkeerde richting geplaatst.


en daarbij u bent zo perfect als papa zeker dat u uw kind nog nooit in een gevaarlijke situatie heeft geplaatst???
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2007, 23:32   #23
metten
Parlementslid
 
metten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juli 2006
Berichten: 1.779
Standaard

Het zal nog zover komen dat het slachtoffer zich zal moeten verantwoorden waarom het zich op de openbare weg begeven heeft!
Je stuurt je kind van 12-13 jaar om een boodschap en het heeft een ongeval, mag je mss komen uitleggen waarom je zelf geen boodschappen hebt gedaan!
__________________
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat."
Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944)
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 18 februari 2007 om 23:35.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2007, 00:37   #24
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Rechtbank heeft nog niet geoordeeld,en jij bent er al met Uw veroordeling?nee zo werkt dat niet ze
excuseer me, duveltje382
ik zei enkel : 'is het niet voorstelbaar...' en dat in context dat het voor jou dat blijkbaar niet is daar je eerder 'een ongeluk' afwoog tegen 'opzettelijk...'

uiteraard wacht ik het vonnis af.. nogal wiedes
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2007, 00:47   #25
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
ik denk dat je als normale ouder geen ergere straf kunt krijgen dan het verliezen van je eigen kind.

En zeker als de oorzaak van het verlies bij een ander ligt want laten we niet vergeten dat iemand hun had aangereden?

Dat het gerecht nu deze ouders wilt vervolgen tart gewoon alle verbeelding en stelt het nut van de rechtspraak nog meer in vraag als men weet dat moordenaars en verkrachters nog niet eens vervolgd worden voor hun daden.
dat alles komt omdat jullie steeds erin slagen 'verlies' en 'straf' door elkaar te halen
er is een kind dood.
zéér betreurenswaardig en in eerste instantie uiteraard treft dat de ouders... eender hoe dit komt.. hún fout of iemands anders fout..dat zal steeds zo zijn
in tweede istantie dient er afgevraagd te worden of er iemand deels of volledig verantwoordelijk is voor de dood van dit kind

want zoals jij het stelt kan je net zogoed zeggen dat ouders die totaal geen voorzorgen genomen zouden hebben achteraf totaal niet verantwoordelijk moeten gesteld worden daar ze reeds voldoende 'gestraft' worden
over onlogisch gesproken
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2007, 11:23   #26
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Komt daar nog bij dat wanneer je een ongeval in je recht hebt, maar men van oordeel is dat het uw schuld is dat een medepassagier dood is door ??? men kan fluiten naar enige vergoeding.

Of is het dat wat nu aan het spelen is?
Beetje de schadevergoeding terug dringen?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 19 februari 2007 om 11:23.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2007, 11:31   #27
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
en u bent de perfecte ouder zeker! u hebt nog nooit iets voorgehad of gedaan waarmee u uw kind kon schade mee berokkenen bewust of onbewust.
Heb ik dat dan gezegd?

Citaat:
kinderen zonder gordel in de auto is trouwens iets heel anders dan een autostoeltje verkeerd plaatsen dat bovendien vast zat alsook het kind het stond alleen in de verkeerde richting.
Het is iets anders, maar de gevolgen zijn blijkbaar hetzelfde.
Maar zoals ik al zei moeten de ouders geen effectieve gevangenisstraf krijgen of dergelijke. Wel zullen veel ouders, volgens mij, nu de ernst van het probleem wel inzien.

Citaat:
En als er hier toch blijkbaar zoveel goede ouders rondlopen waarom fietsen er dan zoveel kinderen nonchalant en arrogant over onze wegen met soms dodelijke ongelukken als gevolg?
Ik zie er eerder weinig zo, maar dat zal wel aan mij liggen?


Citaat:
en laten we eens hebben over de chaos aan de schoolpoorten doordat ouders te lui zijn om hun wagen deftig te parkeren iets verder maar liever hun kind aan de schoolpoort zelf willen oppikken ook al blokkeren ze de hele weg en creeëren ze gevaarlijke situaties.
Dat is zeker erg, heb ik dan ooit gezegd van niet?

Citaat:
Of hoeveel ouders laten hun kinderen maar rondhangen op straat en pleintjes waar ze al spelend zonder kijken de straten overlopen!
Ouders moeten inderdaad hun kinderen leren voorzichtig om te gaan in het verkeer. Heb ik dan ooit beweerd van niet?

Citaat:
kortom iedere ouders heeft wel ooit eens iets fout gedaan inzake de juiste bescherming van het kind en de verantwoordelijkheid ervan. maar we zijn allemaal mensen en maken fouten en meestal loopt het goed af en lijkt het leven zo simpel en normaal maar af en toe loopt het fout zoals bij deze ouders en door een klein foutje maar welliswaar niet de oorzaak is hun kindje dood en hebben ze moeten leven met deze verantwoordelijkheid en verdriet en als dit nog niet genoeg is dan moet je iedere ouder wiens kind nonchalant fietst, of ouders die chaotisch parkeert aan de schoolpoort enz, gaan vervolgen
Als je een kind geen gordel aandoet dan is dat wel de oorzaak.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be