Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 februari 2010, 09:00   #3801
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Schrijf toch zulke zaken niet als je maar aan het raden bent, je kent niets van drugs in het algemeen als ik u zo bezig hoor.
Ik heb geen praktijkervaring nee, als ge dat bedoeld,

Maar alle verslavingen komen op hetzelfde neer, of dat nu om dope, of drank of wat dan ook gaat, ge wilt steeds meer, ge wilt het nu, altijd en het mag u kosten wat het wil.

Dat is net het probleem aan een drugsverslaving mensen doen er alles aan om hun rotzooi te kunnen krijgen. Ze worden heel inventief in het verkrijgen van alcohol , het smokkelen van drugs, stelen, prostitutie, etc...

Dan beginnen ze een gevaar voor zichzelf en de maatschappij te worden. Dat is ook wat ik bedoel met doe wat ge wil maar laat mij / de maatschappij met rust.

Als je alle dagen je lijn coke vandoen hebt om op gang te geraken so be it, maar zorg wel dat je het kan blijven betalen, zonder dat je daarvoor andere mensen de duvel moet aandoen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2010, 09:34   #3802
Fred uit Gent
Staatssecretaris
 
Fred uit Gent's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Locatie: Gent
Berichten: 2.596
Standaard

Laten we mild zijn voor elkaar...

Ik begrijp wel dat wie er eens mee begonnen is, drang heeft naar méér. Blijkbaar geven drugs een soort euforie en 'kick' die je normaal gezien niet beleeft in het dagelijkse leven.

Ik begrijp ook wel dat er in het leven omstandigheden kunnen zijn waardoor je naar de drugs grijpt. Ik veroordeel niet.

MAAR:
-------
Het is weinigen gegeven om hun drugsgebruik onder controle te houden, meestal ontspoort het op één of andere manier, en het grijpt diepgaand in op je denken.

Zelf heb ik nog nooit drugs gebruikt omdat ik de controle over mijzelf niet wil verliezen. Ik wil niet wakker worden en niet meer weten wat ik gisteren gedaan heb.

Als wiet (of iets anders) echt helpt voor chronische pijnpatiënten bijvoorbeeld dan moet dit kunnen, mits goede begeleiding natuurlijk. Morfine bijvoorbeeld maakt het leven draaglijk voor vele zieke mensen.

Maar voor de rest: Drugs zijn een ramp. Mensen zijn zichzelf niet meer en doen rare dingen onder invloed. Weg ermee en wat mij betreft hoe sneller hoe liever.

PS: Soft? Wat is er soft aan iemand die niet meer weet van welke parochie hij komt

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2010, 09:45   #3803
Loki
Parlementsvoorzitter
 
Loki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2008
Berichten: 2.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik heb geen praktijkervaring nee, als ge dat bedoeld,

Maar alle verslavingen komen op hetzelfde neer, of dat nu om dope, of drank of wat dan ook gaat, ge wilt steeds meer, ge wilt het nu, altijd en het mag u kosten wat het wil.
Ik ben al meer dan 15 jaar wietgebruiker, maar het mag mij niet kosten wat het wil. Ik zal zelfs meer zeggen, ...de aankoop ervan is voor mij al teveel moeite en zeker veel te duur. Als ik goesting heb in wiet, dan kweek ik mij dit en wacht 6 maanden mijn oogst nuchter af. Wiet heeft enkel een psychisch verslavend effect en eens je dit ten volle beseft is het een eitje om ervan af te blijven. Het is juist dat er gewenning ontstaat, maar blijf er twee dagen af en je bent terug zo weg al je eerste joint. Dus de vergelijking op dit punt met enig andere drug is erg scheefgetrokken. Je hebt uiteraard altijd zwakke persoonlijkheden die aan alles verslaafd geraken.

De stelling dat deze drug je lui maakt klopt voor mij althans niet echt, aangezien ik meestal 7dagen per week werk en max 2weken verlof neem op een jaar. Verder heb ik nog nooit zonder werk gezeten (dus niet geprofiteerd van de staat) en mijn hogere studies afgewerkt zonder één bis jaar of zelfs maar enig herexamen.

Mijn wietgebruik heeft enkel tot gevolg dat ik zeer matig omspring met alcohol en geen andere drug gebruik met uitzondering van sigaretten.

Het enige negatief gevolg dat ik zelf heb ondervonden, is dat ik door gasten zoals u wel met de vinger gewezen en wordt bestempeld als marginaal.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2010, 13:03   #3804
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Ik ben al meer dan 15 jaar wietgebruiker, maar het mag mij niet kosten wat het wil. Ik zal zelfs meer zeggen, ...de aankoop ervan is voor mij al teveel moeite en zeker veel te duur. Als ik goesting heb in wiet, dan kweek ik mij dit en wacht 6 maanden mijn oogst nuchter af. Wiet heeft enkel een psychisch verslavend effect en eens je dit ten volle beseft is het een eitje om ervan af te blijven. Het is juist dat er gewenning ontstaat, maar blijf er twee dagen af en je bent terug zo weg al je eerste joint. Dus de vergelijking op dit punt met enig andere drug is erg scheefgetrokken. Je hebt uiteraard altijd zwakke persoonlijkheden die aan alles verslaafd geraken.

De stelling dat deze drug je lui maakt klopt voor mij althans niet echt, aangezien ik meestal 7dagen per week werk en max 2weken verlof neem op een jaar. Verder heb ik nog nooit zonder werk gezeten (dus niet geprofiteerd van de staat) en mijn hogere studies afgewerkt zonder één bis jaar of zelfs maar enig herexamen.

Mijn wietgebruik heeft enkel tot gevolg dat ik zeer matig omspring met alcohol en geen andere drug gebruik met uitzondering van sigaretten.

Het enige negatief gevolg dat ik zelf heb ondervonden, is dat ik door gasten zoals u wel met de vinger gewezen en wordt bestempeld als marginaal.
U hoeft dus enkel nog te beseffen dat het overgrote merendeel die zo naar u wijzen (functionerende) alcoholisten zijn die om zichzelf goed te praten de ander zijn gebruik als niet onder controle moeten aanwijzen.

En inderdaad weedgebruikers gebruiken minder alcohol en laat alcohol nu net het middel zijn om vredelievende mensen in crapuul de laten veranderen; net wat een oppressieve maatschappij nodig heeft.
Zolang alcohol drug nummer 1 is, zullen er steeds voldoende excuses zijn om het apparaat repressiever te maken.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''

Laatst gewijzigd door the_dude : 12 februari 2010 om 13:08.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2010, 13:17   #3805
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Ik ben al meer dan 15 jaar wietgebruiker, maar het mag mij niet kosten wat het wil. Ik zal zelfs meer zeggen, ...de aankoop ervan is voor mij al teveel moeite en zeker veel te duur. Als ik goesting heb in wiet, dan kweek ik mij dit en wacht 6 maanden mijn oogst nuchter af. Wiet heeft enkel een psychisch verslavend effect en eens je dit ten volle beseft is het een eitje om ervan af te blijven. Het is juist dat er gewenning ontstaat, maar blijf er twee dagen af en je bent terug zo weg al je eerste joint. Dus de vergelijking op dit punt met enig andere drug is erg scheefgetrokken. Je hebt uiteraard altijd zwakke persoonlijkheden die aan alles verslaafd geraken.

De stelling dat deze drug je lui maakt klopt voor mij althans niet echt, aangezien ik meestal 7dagen per week werk en max 2weken verlof neem op een jaar. Verder heb ik nog nooit zonder werk gezeten (dus niet geprofiteerd van de staat) en mijn hogere studies afgewerkt zonder één bis jaar of zelfs maar enig herexamen.

Mijn wietgebruik heeft enkel tot gevolg dat ik zeer matig omspring met alcohol en geen andere drug gebruik met uitzondering van sigaretten.

Het enige negatief gevolg dat ik zelf heb ondervonden, is dat ik door gasten zoals u wel met de vinger gewezen en wordt bestempeld als marginaal.
In dit geval ben je niet verslaafd, ik heb het over echte verslaafden, ... mensen die hun ziel uit hun lijf kotsen als ze niks meer hebben, of ongecontroleerd beginnen, schudden, gek worden van angst omdat ze geen spul meer hebben , of niet meer kunnen functioneren als ze hun roes niet meer kunnen verkrijgen.

Ge hebt dus eigenlijk geen last van mij, want het kan mij dus niet schelen wat ge thuis doet. Je hoort thuis in die categorie van mensen die gecontroleerd kunnen gebruiken en hun grens kennen. Ik drink ook soms een stevige pint, of ne cocktail, die ge als benzine kunt gebruiken, maar dat blijft bij eentje of 2 en af en toe. Anders gaat mijne lever ook kapot of begin ik ook marginale dingen te doen.

Het gaat erom om niet over de grens te gaan, alleen kennen sommige mensen die niet voor zichzelf en dan worden het van die zielige gevallen die tegen zichzelf beschermd zouden moeten worden.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2010, 11:45   #3806
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik heb geen praktijkervaring nee, als ge dat bedoeld,

Maar alle verslavingen komen op hetzelfde neer, of dat nu om dope, of drank of wat dan ook gaat, ge wilt steeds meer, ge wilt het nu, altijd en het mag u kosten wat het wil.

Dat is net het probleem aan een drugsverslaving mensen doen er alles aan om hun rotzooi te kunnen krijgen. Ze worden heel inventief in het verkrijgen van alcohol , het smokkelen van drugs, stelen, prostitutie, etc...

Dan beginnen ze een gevaar voor zichzelf en de maatschappij te worden. Dat is ook wat ik bedoel met doe wat ge wil maar laat mij / de maatschappij met rust.

Als je alle dagen je lijn coke vandoen hebt om op gang te geraken so be it, maar zorg wel dat je het kan blijven betalen, zonder dat je daarvoor andere mensen de duvel moet aandoen.
Dat was met drank ook zo vroeger, en omdat ze die smokkel en alle overlast er aan verbonden niet meer konden verdragen hebben ze het maar gelegaliseerd.

En toen was allen dope dat ge daar vernoemde ook een tijd legaal.
En toen waren er toch geen problemen?
Toen hadden de mensen toch nog respect en angst van ordehandhavers?
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2010, 11:47   #3807
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waarom neem je zijn comments niet serieus? Begrijp je ze niet?.
Omdat het wereldvreemd gezever is dat kant noch wal raakt. Ben trouwens niet de enige op dit forum die dat vindt.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2010, 11:49   #3808
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Ik ben al meer dan 15 jaar wietgebruiker, maar het mag mij niet kosten wat het wil. Ik zal zelfs meer zeggen, ...de aankoop ervan is voor mij al teveel moeite en zeker veel te duur. Als ik goesting heb in wiet, dan kweek ik mij dit en wacht 6 maanden mijn oogst nuchter af. Wiet heeft enkel een psychisch verslavend effect en eens je dit ten volle beseft is het een eitje om ervan af te blijven. Het is juist dat er gewenning ontstaat, maar blijf er twee dagen af en je bent terug zo weg al je eerste joint. Dus de vergelijking op dit punt met enig andere drug is erg scheefgetrokken. Je hebt uiteraard altijd zwakke persoonlijkheden die aan alles verslaafd geraken.

De stelling dat deze drug je lui maakt klopt voor mij althans niet echt, aangezien ik meestal 7dagen per week werk en max 2weken verlof neem op een jaar. Verder heb ik nog nooit zonder werk gezeten (dus niet geprofiteerd van de staat) en mijn hogere studies afgewerkt zonder één bis jaar of zelfs maar enig herexamen.

Mijn wietgebruik heeft enkel tot gevolg dat ik zeer matig omspring met alcohol en geen andere drug gebruik met uitzondering van sigaretten.
Zou er nog maar aan ontbreken ..
Als je al je eigen drugsplantages bijhoudt zou je normaal wel voldoende moeten hebben aan kalmerende middelen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2010, 12:03   #3809
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
PS: Soft? Wat is er soft aan iemand die niet meer weet van welke parochie hij komt

Fred.
Beste Fred, ik begrijp uw zorgen.

Maar niemand, en dan ook niemand, in mijn persoonlijke kringen ervaart cannabis als overlast.
Haar enige overlast dat ik geniet is haar illegaliteit.
Desondanks, voor mij moet het niet legaal. Toch wil ik er een ruimere blik op zodat de matige gebruikers meer vrijheid krijgen tot gebruik.

Ik ben geheelonthouder van alcohol, ... Maaja, ik blow nu eenmaal graag een kruidensigaretje, van een plant. Onbewerkte bio natuurproducten.

Waarom zou ik dat niet mogen? En ik zal het blijven herhalen (), waarom niet, daar een minderjarige al bier mag nuttigen?

Ik ben trouwens ook heel diep gefascineerd naar het sjamanisme en de plantengeesten (plantspirits). Ik geloof, zoals velen geloven, dat sommige planten/bomen/schimmels iets kunnen overbrengen door in te spelen op het brein (communiceren).
Iets in "taal" zoveel ouder dan de mensheid zelf. Ik spreek over miljoenen jaren.

Waarom mag ik de natuur niet als levensovertuiging beoefenen, maar toch als een privékwestie. Dit doe je niet te midden van een plein.
Maar 's avonds als de rust in huis gearriveerd is.
Het werkt werkelijk in als een medicijn dat mij van alle zorgen verlost...
__________________
Onder invloed van de duivel.

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 13 februari 2010 om 12:04.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2010, 14:26   #3810
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Omdat het wereldvreemd gezever is dat kant noch wal raakt. Ben trouwens niet de enige op dit forum die dat vindt.
Wat is er wereldvreemd gezever? Kan je een voorbeeld geven en uitleggen waarom?

Het is niet omdat je niet de enige bent; dat iets plots waar zou zijn. Dat verandert niets.
Maar misschien kan je de hulp inroepen van die anderen om te vertellen wat er "wereldvreemd gezever" is en waarom.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2010, 14:27   #3811
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Zou er nog maar aan ontbreken ..
Als je al je eigen drugsplantages bijhoudt zou je normaal wel voldoende moeten hebben aan kalmerende middelen.
Jij weet precies niet goed welke middelen kalmerend zijn.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2010, 15:00   #3812
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat is er wereldvreemd gezever? Kan je een voorbeeld geven en uitleggen waarom?

Het is niet omdat je niet de enige bent; dat iets plots waar zou zijn. Dat verandert niets.
Maar misschien kan je de hulp inroepen van die anderen om te vertellen wat er "wereldvreemd gezever" is en waarom.
Lees z'n posts erop na en je weet zo waar ik het over heb.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2010, 15:51   #3813
Loki
Parlementsvoorzitter
 
Loki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2008
Berichten: 2.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
In dit geval ben je niet verslaafd, ik heb het over echte verslaafden, ... mensen die hun ziel uit hun lijf kotsen als ze niks meer hebben, of ongecontroleerd beginnen, schudden, gek worden van angst omdat ze geen spul meer hebben , of niet meer kunnen functioneren als ze hun roes niet meer kunnen verkrijgen.
De groep wietgebruikers die daar last van hebben is wel heel erg klein

Citaat:

Het gaat erom om niet over de grens te gaan, alleen kennen sommige mensen die niet voor zichzelf en dan worden het van die zielige gevallen die tegen zichzelf beschermd zouden moeten worden.
Akkoord, maar omwille van dat groepje zieligaards moet ik ook tegen mezelf beschermt worden zeker. Het straffe is dat de overlast een gevolg is van de illegaliteit en niet van het gebruik. De reden waarom ik zelf kweek was omdat ik mij niet meer wou inlaten met marginalen die ook nog eens van dienen anderen brol verkopen. Jongeren die eens een jointje roken, worden dankzij die azijnpissers ook nog eens geconfronteerd me gevaarlijke klodden.

@savatage
Veegt eerst eens voor uw eigen deur, dan voor een ander te gaan bepalen wat kan en wat niet.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2010, 16:58   #3814
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Lees z'n posts erop na en je weet zo waar ik het over heb.
Ik heb meerdere van zijn posts gelezen; en weet niet waar je het over hebt.
Aangezien je niet één voorbeeld kan geven en uitleggen; ga ik ervan uit dat je zelf niet weet waarover je het hebt.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 09:58   #3815
Ars_Nova
Minister
 
Ars_Nova's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ge kunt op Canabis misschien niet OD en, ge kunt wel een bad trip hebben, het verlaagd ook uw drempel en ge hebt een ander zicht op de realiteit, ok ge kunt dat van alcohol ook hebben en er zijn misschien nog wel medicijnen die ook dat effect geven.

Voor mij komt het erop neer dat het niet ongevaarlijk is, en dat als je het dan toch perse wil gebruiken, je er wel voorzichtig mee moet omgaan. Er is ook niks mis mee om een glas single malt 18 years old achterover te slaan, als je de drempel niet overschrijd en erachter niet met uwe zatte kop in nen auto kruipt. Ge moet echter wel goed beseffen wat uw grens is en wat ge afkunt.

De overlast zit hem echter vooral in het feit dat mensen teveel gebruiken, zatterikken in de goot, ja in Gent en Leuven ziet ge dat nog wel eens, maar verder is dat sterk verminderd. Junks met kapotgespoten armen of met ogen zo groot als pingpong ballen, niet aangenaam als die in uwe portiek staan zeiken, of u lastig vallen op straat voor uw geld, of de ventster van uwen auto inslaan.

Wat kost dat tegenwoordig, een lijn coke, een trip LSD of een paar gram herroine of wiet ? Maar ja nu gaan ze Crystal meth in hun garage brouwen met ontstopper en anderen brol,... nu gaat het nog lekkerder worden.

in elk geval zielig dat er mensen zijn die zo hun leven om zeep kunnen helpen voor wat euforische trips mee te maken of dat nu door een fles rum achterover te kiepen of ne shot in uw adderen te spuiten is, maakt eigenlijk al niet veel uit.


Ik kan het hier alleen maar volledig mee eens zijn.

Oja, gemiddelde prijzen:

Cocaïne: 50€ per gram
LSD: 5€ per dosis (blotter, +- 150 µg)
rest: geen idee

Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 16 februari 2010 om 09:59.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 10:01   #3816
Ars_Nova
Minister
 
Ars_Nova's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Omdat het uiteindelijk allemaal dezelfde verslavende troep is, die inwerkt op uw brain, of de perceptie van de realiteit, van uw omgeving.
Sorry, maar dit is echt een domme opmerking. Think before you post.

Citaat:
Eerlijk gezegd kan het me geen fluit schelen wat iemand gebruikt, zolang ik zijn miezerige resten maar niet van voor mijn deur moet vegen en ik er verder ook gene last van heb.
Zo zouden veel meer mensen moeten redeneren, zowel gebruikers als niet-gebruikers.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 10:27   #3817
Ars_Nova
Minister
 
Ars_Nova's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Ik kan alleen maar vanuit eigen ervaring praten. En lichamelijk gezien had hard drugs wel altijd zijn tol op mijn lichaam. Inclusief drank.
Liefste 420yeahbaby,

Ik vind het edelmoedig dat je toegeeft dat je enkel vanuit uw eigen standpunt kunt spreken. Probeer nu gewoon efkes te begrijpen dat ik snel op m'n paard zit als je dan algemene uitspraken doet die niet stroken met wat blijkt uit de enige betrouwbare bronnen die BUITEN uw eigen ervaring liggen, namelijk de wetenschappelijk


Citaat:
Ik kan je punt begrijpen, maar je punt kan ook omgekeerd worden.
hard - soft problemen
soft - hard problemen
Ik snap er niks van.

Citaat:
Ik heb een tamelijk zwaar beroep en als ge u 's avonds voor het slapengaan nog eens van de huiselijke stress kunt afblazen met nen fatten toet onder den sterrenhemel...
Ik oordeel niet hoor. IK heb ooit zitten afgeven op caffeïne. Mijn gesprekspartner moest lachen omdat ik op dat ogenblik met een beker koffie in m'n hand zat. Het is niet omdat je de schadelijkheid van iets inziet, je je er volledig van moet onthouden. Iedereen weet dat frieten ongezond zijn en toch eten veel mensen frieten

Citaat:
Dus op zich, ik denk dat ik op maatschappelijk gebied wel degelijk kan functioneren op cannabis. Dat kan je niet op alle drugs.
Je zou verschieten hoeveel mensen jarenlang blijven functioneren met heroïne, en hoeveel er heel snel onderuitgaan met cannabis. ZO keren we terug naar de eerste paragraaf en mijn opmerkingen over de achterhaaldheid van het hard-softonderscheid.

Citaat:
Kijk man, gij maakt geen onderscheid tussen hard en soft
Maar ik vind wel dat dat nodig is.
Soft- en smartdrugs en hard drugs zijn wel iet anders he.
Nee. Het onderscheid tussen hard en soft is artificieel en achterhaald.
Een paar voorbeelden: de standaard definitie is dat harddrugs fysieke afhankelijkheid vertonen. Welnu, de fysieke afhankelijkheid van heroïne is eigenlijk niet zo groot ("matig/gemiddeld"), zeker t.o.v. legale geneesmiddelen zoals sommige benzodiazepines. Daarentegen vertoont caffeïne een milde vorm van fysieke afhankelijkheid. Is koffie voor jou een harddrug? MDMA vertoont geen enkele vorm van verslaving, zelfs geen psychologische tenzij in een klein % van de bevolking die aan zowat alles verslaafd wordt, en toch beschouwen vele mensen MDMA als een harddrug.

Smartdrugs --> wat bedoel je precies? Een "smart drug" is een drug die de intelligentie bevordert of toch die indruk wekt. Amphetamine en methylphenidaat (Rilatine) horen daar bij, traditioneel gezien als "harddrugs".

Citaat:
Sorry, maar dat valt niet te vergelijken met cannabis.
Jij blijft redeneren vanuit uw eigen perceptie dat je volledig uw cannabisgebruik onder controle hebt en niet verslaafd bent. BTW, van dat laatste ben ik nog zo zeker als ik je bezig hoor. Het feit dat je niet kunt stoppen is een teken aan de wand. Maar een beginnende en/of onder controle gehouden verslaving is niet noodzakelijk nefast. Het is pas problematisch als uw gewoon leven er onder begint te lijden.

Citaat:
Cannabis speelt zich vooral op psychologisch vlak af in verslaving.
Dat is by no means een plus.

Citaat:
Ik ken mensen dat mss maximum 12 keer in het jaar drie trekjes doen er genoeg aan hebben.
Ik ken mensen die maximum zoveel keer per jaar cocaïne doen en er genoeg aan hebben. Bijna al mijn kennissen die af en toe coke gebruiken, eigenlijk.

Citaat:
Dus ja, ik als iemand die na twee weken feest even zonder val, dat kruipt in je.
Dat zijn een paar lege dagen. En als die dagen dan weken worden, dan betert het even en dan hop... "ah nen toet zou toch smaken."
Zo zijn heel veel mensen wel denk ik.

Citaat:
Het is een moment van status heiligen, ik zie daar geen kwaad in?
Heyhey, hoor je mij klagen?


Citaat:
The bottom line blijft: alcohol doet erger dingen en een minderjarige mag het hier al nuttigen.

10000% akkoord!

Citaat:
Moest ik schizofreen zijn, dan moest ik dat al lang te weten zijn gekomen
Moest ik psychotisch zijn, dan is mijn trigger alcohol.
NU hebt ge mij toch al wenend op m'n knieën gekregen, smekend om vergiffenis. Je hebt helemaal gelijk. Schizofrenie krijg je niet meer als ge een bepaalde drempelleeftijd voorbij bent (ergens begin de 20 dacht ik) en ik dacht dat wij beiden dus safe zitten
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 10:35   #3818
Ars_Nova
Minister
 
Ars_Nova's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Maar alle verslavingen komen op hetzelfde neer, of dat nu om dope, of drank of wat dan ook gaat, ge wilt steeds meer, ge wilt het nu, altijd en het mag u kosten wat het wil.
Niets is verder verwijderd van de waarheid. Wat jij beschrijft is zowat het laatste stadium van verslaving. Niet elke verslaving ontaard in zo'n scenario. IK ben er ook rotsvast van overtuigd dat dergelijke denkbeelden mensen in de problemen werken, omdat ze DENKEN geen probleem te hebben zolang ze niet aan dit plaatje beantwoorden. Ik zeg het u: betere informatieverstrekking is BROODnodig.

Citaat:
Als je alle dagen je lijn coke vandoen hebt om op gang te geraken so be it, maar zorg wel dat je het kan blijven betalen, zonder dat je daarvoor andere mensen de duvel moet aandoen.
Dat is waar. Men heeft gezien dat in situaties waar de beschikbaarheid hoog en prijzen laag zijn, zelfs de zwaarste drugs niet noodzakelijk leiden tot rampscenario's.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 10:37   #3819
Ars_Nova
Minister
 
Ars_Nova's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Het is weinigen gegeven om hun drugsgebruik onder controle te houden, meestal ontspoort het op één of andere manier, en het grijpt diepgaand in op je denken.
Typische manier van redeneren... maar klopt niet! Het is een kwestie van perceptie -> alleen de probleemgevallen komen in de aandacht (zowel uw eigen aandacht als de media).
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 10:48   #3820
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Los van het gezondheidsbedreigend effect van sommige zaken, vergeet iedereen hier iets..
Door het consumeren van illegale drugs sponsor en onderhoud je volledig bewust een heel crimineel circuit..gaande van Kuregemse schoffies en Hell's angels bendes tot moordende Mexicaanse drugkartels en Afghaanse terroristen..geen cent van je hobby gaat naar legale activiteiten..eat this Tom Boonen..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be