Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 april 2023, 07:49   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard Groen legt decumul terug op tafel.

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/pol...fffa139c&ei=13


Sorry Bart De Wever en anderen, hierin kan ik Groen alleen maar gelijk geven.
Je kunt nu eenmaal geen twee, laat staan drie fulltimejobs combineren.
Er zal altijd minstens één job onder lijden.
Ik begrijp ook niet waarom een voltijdse job als schepen of burgemeester gecombineerd moet worden met een zitje in het parlement.

Hoog tijd dat we, voor de politieke geloofwaardigheid, hier paal en perk aan stellen.

Bart De Wever toont heel duidelijk aan waar Groen het over heeft.
Ik kan er mee leven dat onze voorzitter het voorzitterschap combineet met het burgemeesterschap of met een zitje in het parlement. Maar de drie combineren gaat nu eenmaal niet, ook in zijn dag zijn er maar 24 uur, 24 uur waarvan er toch minstens 10 nodig zijn om te slapen te eten te ...

Ja ook Vandeput is in hetzelfde bedje ziek, ondervoorzitter, burgemeester, parlementslid.

Stel daar eindelijk, zoals bij de sossen, paal en perk aan.



Groen legt decumul opnieuw op tafel
4 uur geleden

De Vlaamse oppositiepartij Groen legt opnieuw een voorstel op tafel om een cumul tussen parlementslid en een job als burgemeester of schepen onmogelijk te maken. De partij dient een voorstel van decreet in.

In het Brussels Parlement is de decumul al een feit. Daar zullen na 2024 geen burgemeesters of schepenen meer mogen zetelen. Ook binnen de partij Groen is cumuleren niet mogelijk.

"Niemand kan twee voltijdse jobs uitoefenen", zegt Groen-voorzitter Jeremie Vaneeckhout. "De idee dat schepenen of burgemeesters die ook parlementslid zijn dat wel zouden kunnen, is een illusie. Het is hoog tijd dat er opnieuw soberheid komt in de macht die politici hebben en de verloning die ze daarvoor krijgen."

Volgens informatie die Groen verzamelde hebben 35 van de 69 zetelende parlementsleden van de meerderheid ook een uitvoerend lokaal mandaat. "Burgemeesters en schepenen die ook parlementslid zijn, rijgen de afwezigheden in het parlement aan elkaar", zegt Vaneeckhout. "Sommigen zie je zelfs gewoonweg nooit in het parlement. Dat is minachtend naar de kiezer toe die hen heeft gevraagd om voor hen op te komen."

Ik kan er nog mee leven dat een b
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2023, 07:58   #2
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Die Decumul heeft reden van bestaan voor "grote steden" Steden boven X inwoners dus waar er een dagelijks bestuur van de Burgemeester / Schepenen nodig is.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2023, 10:01   #3
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.957
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/pol...fffa139c&ei=13


Sorry Bart De Wever en anderen, hierin kan ik Groen alleen maar gelijk geven.
Je kunt nu eenmaal geen twee, laat staan drie fulltimejobs combineren.
Er zal altijd minstens één job onder lijden.
Ik begrijp ook niet waarom een voltijdse job als schepen of burgemeester gecombineerd moet worden met een zitje in het parlement.

Hoog tijd dat we, voor de politieke geloofwaardigheid, hier paal en perk aan stellen.

Bart De Wever toont heel duidelijk aan waar Groen het over heeft.
Ik kan er mee leven dat onze voorzitter het voorzitterschap combineet met het burgemeesterschap of met een zitje in het parlement. Maar de drie combineren gaat nu eenmaal niet, ook in zijn dag zijn er maar 24 uur, 24 uur waarvan er toch minstens 10 nodig zijn om te slapen te eten te ...

Ja ook Vandeput is in hetzelfde bedje ziek, ondervoorzitter, burgemeester, parlementslid.

Stel daar eindelijk, zoals bij de sossen, paal en perk aan
.



Groen legt decumul opnieuw op tafel
4 uur geleden

De Vlaamse oppositiepartij Groen legt opnieuw een voorstel op tafel om een cumul tussen parlementslid en een job als burgemeester of schepen onmogelijk te maken. De partij dient een voorstel van decreet in.

In het Brussels Parlement is de decumul al een feit. Daar zullen na 2024 geen burgemeesters of schepenen meer mogen zetelen. Ook binnen de partij Groen is cumuleren niet mogelijk.

"Niemand kan twee voltijdse jobs uitoefenen", zegt Groen-voorzitter Jeremie Vaneeckhout. "De idee dat schepenen of burgemeesters die ook parlementslid zijn dat wel zouden kunnen, is een illusie. Het is hoog tijd dat er opnieuw soberheid komt in de macht die politici hebben en de verloning die ze daarvoor krijgen."

Volgens informatie die Groen verzamelde hebben 35 van de 69 zetelende parlementsleden van de meerderheid ook een uitvoerend lokaal mandaat. "Burgemeesters en schepenen die ook parlementslid zijn, rijgen de afwezigheden in het parlement aan elkaar", zegt Vaneeckhout. "Sommigen zie je zelfs gewoonweg nooit in het parlement. Dat is minachtend naar de kiezer toe die hen heeft gevraagd om voor hen op te komen."

Ik kan er nog mee leven dat een b
Goed v.d. sossen. Dat mag ook eens gezegd worden.
Het werk (en de centen) moet verdeeld worden.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2023, 11:02   #4
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/pol...fffa139c&ei=13


Sorry Bart De Wever en anderen, hierin kan ik Groen alleen maar gelijk geven.
Je kunt nu eenmaal geen twee, laat staan drie fulltimejobs combineren.
Er zal altijd minstens één job onder lijden.
Ik begrijp ook niet waarom een voltijdse job als schepen of burgemeester gecombineerd moet worden met een zitje in het parlement.

Hoog tijd dat we, voor de politieke geloofwaardigheid, hier paal en perk aan stellen.

Bart De Wever toont heel duidelijk aan waar Groen het over heeft.
Ik kan er mee leven dat onze voorzitter het voorzitterschap combineet met het burgemeesterschap of met een zitje in het parlement. Maar de drie combineren gaat nu eenmaal niet, ook in zijn dag zijn er maar 24 uur, 24 uur waarvan er toch minstens 10 nodig zijn om te slapen te eten te ...

Ja ook Vandeput is in hetzelfde bedje ziek, ondervoorzitter, burgemeester, parlementslid.

Stel daar eindelijk, zoals bij de sossen, paal en perk aan.



Groen legt decumul opnieuw op tafel
4 uur geleden

De Vlaamse oppositiepartij Groen legt opnieuw een voorstel op tafel om een cumul tussen parlementslid en een job als burgemeester of schepen onmogelijk te maken. De partij dient een voorstel van decreet in.

In het Brussels Parlement is de decumul al een feit. Daar zullen na 2024 geen burgemeesters of schepenen meer mogen zetelen. Ook binnen de partij Groen is cumuleren niet mogelijk.

"Niemand kan twee voltijdse jobs uitoefenen", zegt Groen-voorzitter Jeremie Vaneeckhout. "De idee dat schepenen of burgemeesters die ook parlementslid zijn dat wel zouden kunnen, is een illusie. Het is hoog tijd dat er opnieuw soberheid komt in de macht die politici hebben en de verloning die ze daarvoor krijgen."

Volgens informatie die Groen verzamelde hebben 35 van de 69 zetelende parlementsleden van de meerderheid ook een uitvoerend lokaal mandaat. "Burgemeesters en schepenen die ook parlementslid zijn, rijgen de afwezigheden in het parlement aan elkaar", zegt Vaneeckhout. "Sommigen zie je zelfs gewoonweg nooit in het parlement. Dat is minachtend naar de kiezer toe die hen heeft gevraagd om voor hen op te komen."

Ik kan er nog mee leven dat een b
Of een politicus al dan niet zijn job goed uitoefent wanneer hij verschillende posities cumuleert, is aan de kiezer om uit te maken. Niet aan andere partijen.

Als N-VA stemmers er geen probleem mee hebben dat Bart De Wever het burgemeesterschap van Antwerpen combineert met het presidentschap van Rwanda, dan is niet aan andere partijen om daar een probleem van te maken.

Integendeel, als tegenstander van de N-VA zou men blij moeten zijn dat de N-VA politici hun job als politicus maar "deels" kunnen uitoefenen.

Ik zou dolgelukkig zijn als linkse politici geen tijd hebben om links beleid te voeren.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2023, 11:43   #5
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Of een politicus al dan niet zijn job goed uitoefent wanneer hij verschillende posities cumuleert, is aan de kiezer om uit te maken. Niet aan andere partijen.

Als N-VA stemmers er geen probleem mee hebben dat Bart De Wever het burgemeesterschap van Antwerpen combineert met het presidentschap van Rwanda, dan is niet aan andere partijen om daar een probleem van te maken.

Integendeel, als tegenstander van de N-VA zou men blij moeten zijn dat de N-VA politici hun job als politicus maar "deels" kunnen uitoefenen.

Ik zou dolgelukkig zijn als linkse politici geen tijd hebben om links beleid te voeren.
Voila, kiezers geven een mandaat aan een politicus. De kiezer zegt echter nergens hoe dat mandaat moet ingevuld worden. Mij interesseert het eigenlijk totaal niet wie er aanwezig is in die praatbarak. Want meer dan dat is het niet, een praatbarak. De wetgevende macht zit bij de partijvoorzitters en regeringsleden, niet bij de parlementsleden zelf.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2023, 12:28   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Dat Groen dat invoert voor zijn eigen leden, en verder de kiezer vrij laat in zijn beoordeling op welke bolletje te kleuren.

Moeials, dat zijn het.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2023, 13:22   #7
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Of een politicus al dan niet zijn job goed uitoefent wanneer hij verschillende posities cumuleert, is aan de kiezer om uit te maken. Niet aan andere partijen.

Als N-VA stemmers er geen probleem mee hebben dat Bart De Wever het burgemeesterschap van Antwerpen combineert met het presidentschap van Rwanda, dan is niet aan andere partijen om daar een probleem van te maken.

Integendeel, als tegenstander van de N-VA zou men blij moeten zijn dat de N-VA politici hun job als politicus maar "deels" kunnen uitoefenen.

Ik zou dolgelukkig zijn als linkse politici geen tijd hebben om links beleid te voeren.
Ik ben helemaal geen tegenstander van de N-VA, ik ben zelfs lid van het eerste uur.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2023, 13:23   #8
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat Groen dat invoert voor zijn eigen leden, en verder de kiezer vrij laat in zijn beoordeling op welke bolletje te kleuren.

Moeials, dat zijn het.
Ik vind eerlijk gezegd, als lid van de N-VA, dat het cumuleren mag ophouden.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2023, 13:34   #9
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik vind eerlijk gezegd, als lid van de N-VA, dat het cumuleren mag ophouden.
Heel goed, leg het voor en laat NVA daar zelf over beslissen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2023, 14:11   #10
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik ben helemaal geen tegenstander van de N-VA, ik ben zelfs lid van het eerste uur.
Was niet specifiek naar u toe bedoeld.

Het punt dat ik wilde maken: een politicus die te veel cumuleert kan enkel zijn eigen kiezers schaden.

Voor burgers die op een totaal andere partij stemmen met tegenovergestelde standpunten, is een cumulerende politicus enkel maar een voordeel.

U als N-VA lid zou net als ik moeten juichen als een linkse politicus geen tijd heeft om links beleid te voeren. Een links forumlid zou evenzeer moeten juichen als een rechts politicus geen tijd heeft om rechts beleid te voeren.

Conclusie: vermits enkel de kiezers van die persoon kunnen worden geschaad door de cumul, is het aan hen om die persoon/partij af te straffen indien ze ontevreden zijn met de cumul.

Er is echter geen enkele reden om dit in het algemeen te gaan verbieden.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2023, 14:12   #11
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik vind eerlijk gezegd, als lid van de N-VA, dat het cumuleren mag ophouden.
Wel, dan moet u stoppen met stemmen op personen die te veel cumuleren. Zo simpel is het.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Heel goed, leg het voor en laat NVA daar zelf over beslissen.
Exact.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 25 april 2023 om 14:12.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2023, 15:14   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik vind eerlijk gezegd, als lid van de N-VA, dat het cumuleren mag ophouden.
De rijkheid van de nva geïllustreerd: behoudens de speerpunten heeft ieder het recht om zijn mening te uiten en te pogen anderen te overtuigen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2023, 15:19   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Iedere partij inderdaad zijn meug.
Ik zie zoals het in de nva gebeurt: je kan burgemeester zijn, quasi op je eentje, maar je kan ook burgemeester zijn door een team aan te sturen.
Je kan parlementair zijn door het zelf te doen, en alleen maar te steunen op je parlementaire medewerker. Maar ook daar kan je er groepswerk van maken.

Je hebt mensen die op geen twee kinderen tegelijk kunnen passen (zoals ik) en je hebt er die een hele kleuterklas kunnen managen alsof het niets is.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2023, 15:22   #14
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Wel, dan moet u stoppen met stemmen op personen die te veel cumuleren. Zo simpel is het.



Exact.
Ja maar heel de provincie stemt voor een zetel in de kamer terwijl alleen de gemeente stemt voor een zetel in de gemeenteraad.

Niet iedereen in de provincie weet wie ook nog zetelt/opkomt in zijn gemeente.
En de inwoners van een gemeente moeten dan goed weten wie er al zit in een parlement of wie er de volgende verkiezingen zal opkomen voor een parlement, want gemeenteraad en federale/regionale verkiezingen hoeven niet op hetzelfde moment plaats te vinden.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2023, 16:36   #15
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.957
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik vind eerlijk gezegd, als lid van de N-VA, dat het cumuleren mag ophouden.
Inderdaad: dit keer geef ik de groenen gelijk !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2023, 16:39   #16
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.957
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Was niet specifiek naar u toe bedoeld.

Het punt dat ik wilde maken: een politicus die te veel cumuleert kan enkel zijn eigen kiezers schaden.

Voor burgers die op een totaal andere partij stemmen met tegenovergestelde standpunten, is een cumulerende politicus enkel maar een voordeel.

U als N-VA lid zou net als ik moeten juichen als een linkse politicus geen tijd heeft om links beleid te voeren. Een links forumlid zou evenzeer moeten juichen als een rechts politicus geen tijd heeft om rechts beleid te voeren.

Conclusie: vermits enkel de kiezers van die persoon kunnen worden geschaad door de cumul, is het aan hen om die persoon/partij af te straffen indien ze ontevreden zijn met de cumul.

Er is echter geen enkele reden om dit in het algemeen te gaan verbieden.
De meeste kiezers wéten niet welke cumuls hun kandidaat (?) heeft.
Er zijn zelfs meisjes & vrouwen die gewoon stemmen op de mooiste !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2023, 17:20   #17
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Heel goed, leg het voor en laat NVA daar zelf over beslissen.
Wij hebben dat zelfs in onze statuten staan.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2023, 18:14   #18
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De meeste kiezers wéten niet welke cumuls hun kandidaat (?) heeft.
Er zijn zelfs meisjes & vrouwen die gewoon stemmen op de mooiste !


Er zijn zelfs jongens en mannen die gewoon stemmen op de mooiste. (Hoe zou Petra De Sutter, Liesbeth Homans of Barbara Pas anders aan stemmen geraken hee...)
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2023, 18:22   #19
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wij hebben dat zelfs in onze statuten staan.
Maar iemand moet het voorstel wel indienen hee. Anders komt er per definitie nooit een stemming over.

Leden van de partijraad mogen dat toch ook ?

Waarom de daad niet bij het woord voegen ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2023, 19:50   #20
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Maar iemand moet het voorstel wel indienen hee. Anders komt er per definitie nooit een stemming over.

Leden van de partijraad mogen dat toch ook ?

Waarom de daad niet bij het woord voegen ?
In de partijraad worden regelmatig cumuls toegestaan.
Het is zo dat een parlementslid, die z'n jobke wilt cumuleren met de job van burgemeester; daarvoor toestemming moet krijgen van de partijraad.

Volgens mijn bescheiden mening wordt die toestemming te vlug gegeven.

Ik kan begrijpen dat, als je burgemeester bent van een gemeente kleiner dan 30.000 inwoners, dat dit geen fulltime bezigheid is. Maar van Grotere gemeentes vindt ik dat wel.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be