Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 juni 2023, 17:44   #1
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard The time is at hand!!!

De aardkern stopt met draaien!!!

A study carried out at Peking University has found that the centre of the planet is slowing down its rotation. We speak to Dr Jessica Irving, a seismologist and senior lecturer based at the University of Bristol's School of Earth Sciences about what this means.
https://www.sciencefocus.com/news/ea...-slowing-spin/
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2023, 17:58   #2
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.563
Standaard

Wie weet. Ik vind dat de dagen en nachten langer duren.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 16 juni 2023 om 17:59.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2023, 08:34   #3
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard

Oud nieuws.
Mijn advies is: speel niet met vuur en poets je tanden elke dag opdat het u wel gaat.

Matteüs 3:1-12
In die dagen trad Johannes de Doper op en hij predikte in de woestijn van Judea, en zeide: Bekeert u, want het Koninkrijk der hemelen is nabijgekomen. Hij toch is het, van wie door de profeet Jesaja gesproken werd, toen hij zeide: De stem van een, die roept in de woestijn: Bereidt de weg des Heren, maakt recht zijn paden. Hij nu, Johannes, droeg een kleed van kameelhaar en een lederen gordel om zijn lendenen; en zijn voedsel bestond uit sprinkhanen en wilde honing. Toen liep Jeruzalem en heel Judea en de gehele Jordaanstreek tot hem uit, en zij lieten zich in de rivier, de Jordaan, door hem dopen, onder belijdenis van hun zonden. Toen hij nu zag, dat vele van de Farizeeën en Sadduceeën tot de doop kwamen, zeide hij tot hen: Adderengebroed, wie heeft u een wenk gegeven om de komende toorn te ontgaan? Brengt dan vrucht voort, die aan de bekering beantwoordt; en beeldt u niet in, dat gij bij uzelf kunt zeggen: Wij hebben Abraham tot vader, want ik zeg u, dat God bij machte is uit deze stenen Abraham kinderen te verwekken. Reeds ligt de bijl aan de wortel der bomen: iedere boom dan, die geen goede vruchten voortbrengt, wordt uitgehouwen en in het vuur geworpen. Ik doop u met water tot bekering, maar Hij, die na mij komt, is sterker dan ik; ik ben niet waardig Hem zijn schoenen na te dragen; die zal u dopen met de heilige Geest en met vuur. De wan is in zijn hand en Hij zal zijn dorsvloer geheel zuiveren en zijn graan in de schuur bijeenbrengen, maar het kaf zal Hij verbranden met onuitblusbaar vuur.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2023, 08:34   #4
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De aardkern stopt met draaien!!!

A study carried out at Peking University has found that the centre of the planet is slowing down its rotation. We speak to Dr Jessica Irving, a seismologist and senior lecturer based at the University of Bristol's School of Earth Sciences about what this means.
https://www.sciencefocus.com/news/ea...-slowing-spin/
Zelfs al zou de aardkern de andere kant op gaan draaien, dan is dat nog geen teken.
Het is slechts een aardse verandering, waar zeker een natuurkundige reden voor zal zijn te vinden.
God omwaardig zich zo te manifesteren.

Neen, beste vrienden: in mijn atoomtheorie is het laatste oordeel geopenbaard, dat de goden in de microkosmos bestaan, die ook de aardkern doen draaien.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2023, 10:25   #5
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Gaat dat niet de rotatie van onze aarde wijzigen als de kern zich omdraait?
En wat met ons energiegrid als het magnetisch veld verzwakt en er een zonnestorm ons treft?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2023, 10:46   #6
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard Massa

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Gaat dat niet de rotatie van onze aarde wijzigen als de kern zich omdraait?
En wat met ons energiegrid als het magnetisch veld verzwakt en er een zonnestorm ons treft?
De aardkern roteert met de schil en de atmosfeer. Omkeren van de rotatie kern of schil is onmogelijk. Het is mechanica.

Het geheel heeft een vaste zeer hoge massatraagheid.

Het traagheidsmoment geeft de mate van verzet tegen verandering van hoeksnelheid van een lichaam met een zekere massa. Een object met een zekere uitgebreidheid ten opzichte van een gekozen rotatie-as, verzet zich tegen verandering van de hoeksnelheid om die as.(Wikipedia)

De stand van de aardas is vast. De maan is een element in dat systeem. Aarde plus maan slingeren door de ruimte om de zon. De planeten hebben een eliptische baan om de zon. Je hoeft je daarover de komende miljoen jaar geen zorgen te maken.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2023, 20:08   #7
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Maar de kern draait toch sneller dan de aarde zelf?
Die kern verplaatst het magnetisch noorden nu naar het zuiden.
Als dat gebeurt, dan zal dat onze 24h toch wijzigen?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2023, 09:54   #8
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

De aardkern is wat minder snel gaan draaien, ook in het Nederlands.
Niks om je druk over te maken.
De wereld zal er niet door ten onder gaan, wel door het kapitalisme en de milieuvervuiling en Mij niet te willen geloven.

Metingen van seismische golven die door de kern van de aarde reizen, wijzen erop dat de kern minder snel is gaan draaien. De aardkern lijkt af te gaan wijken van de draaiing van de rest van de planeet.

https://www.newscientist.nl/nieuws/d...-gaan-draaien/
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2023, 10:08   #9
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
De aardkern is wat minder snel gaan draaien, ook in het Nederlands.
Niks om je druk over te maken.
De wereld zal er niet door ten onder gaan, wel door het kapitalisme en de milieuvervuiling en Mij niet te willen geloven.

Metingen van seismische golven die door de kern van de aarde reizen, wijzen erop dat de kern minder snel is gaan draaien. De aardkern lijkt af te gaan wijken van de draaiing van de rest van de planeet.

https://www.newscientist.nl/nieuws/d...-gaan-draaien/
Toename in aardbevingen, verzwakt magnetisch veld, supervulkanen die er van zullen uitbarsen...
Gaan ze dat dan ook op de mens steken om er geld uit te slagen?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2023, 10:41   #10
Astrodamos
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 december 2011
Locatie: Godsheide
Berichten: 1.103
Standaard

en rusland mag in het donker
Astrodamos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2023, 10:48   #11
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Toename in aardbevingen, verzwakt magnetisch veld, supervulkanen die er van zullen uitbarsen...
Ik heb nog geen supervulkaan gezien.

De vaste kern van onze planeet lijkt trager te draaien, en vertoont tekenen dat hij van draairichting gaat veranderen ten opzichte van de rest van de planeet. Dit lijkt onderdeel van een cyclus van ongeveer zestig jaar waarin de kern periodiek versnelt en weer vertraagt.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2023, 10:54   #12
Astrodamos
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 december 2011
Locatie: Godsheide
Berichten: 1.103
Standaard

en geoloog is hij ook al
Astrodamos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2023, 11:11   #13
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ik heb nog geen supervulkaan gezien.

De vaste kern van onze planeet lijkt trager te draaien, en vertoont tekenen dat hij van draairichting gaat veranderen ten opzichte van de rest van de planeet. Dit lijkt onderdeel van een cyclus van ongeveer zestig jaar waarin de kern periodiek versnelt en weer vertraagt.
De aardkern draait sneller dan de aarde, maar door haar vertraging duren de dagen nu al langer dan 24h.
De aardkern haar noorden wijst nu naar Canada en hoe meer ze naar beneden schuift, hoe langer de dagen worden, hoe meer aardbevingen ge krijgt en hoe gevaarlijker de zon wordt.

We zorgen er dan beter voor dat we ons daar tegen voorbereiden dan een oorlog tegen co2 (alleen) te voeren. Als er een supervulkaan uitbarst zal dat ook co2 uitstoten en de aarde meer dan een jaar in duisternis hullen.

Als Yosemite uitbarst zijn we nog ni aan onze nieuwe patatjes.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2023, 11:24   #14
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Hoe voorbereiden?
Massaal zeewater ontzilten, massaal voedsel kweken en beide (water en eten) stockeren.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2023, 11:26   #15
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De aardkern draait sneller dan de aarde, maar door haar vertraging duren de dagen nu al langer dan 24h.
De aardkern haar noorden wijst nu naar Canada en hoe meer ze naar beneden schuift, hoe langer de dagen worden, hoe meer aardbevingen ge krijgt en hoe gevaarlijker de zon wordt.

We zorgen er dan beter voor dat we ons daar tegen voorbereiden dan een oorlog tegen co2 (alleen) te voeren. Als er een supervulkaan uitbarst zal dat ook co2 uitstoten en de aarde meer dan een jaar in duisternis hullen.
Over super vulkanen heb ik nog niks gelezen.
Het is een hoop drukte om niks.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2023, 11:36   #16
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Over super vulkanen heb ik nog niks gelezen.
Het is een hoop drukte om niks.
Het zal daar toch een gevolg van zijn.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2023, 11:42   #17
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

[i]Consider the supervolcano that is slumbering below Yellowstone National Park. Every half a million years or so (sometimes longer), Yellowstone transforms into a volcano that spews hundreds or thousands times of more ash into the atmosphere than the 1980 eruption of Mt. St. Helens. While some have worried that perhaps the Yellowstone supervolcano is due for another eruption, recent studies have allayed the concern that the danger is imminent. However, given the magnitude of the damage such an eruption would occur, it is imperative that geologists continue to monitor what is going on[/I
https://edition.cnn.com/2023/01/26/o...ln/index.html]
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2023, 09:50   #18
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het zal daar toch een gevolg van zijn.
Ik heb het niet gelezen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2023, 09:16   #19
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
[i]Consider the supervolcano that is slumbering below Yellowstone National Park. Every half a million years or so (sometimes longer), Yellowstone transforms into a volcano that spews hundreds or thousands times of more ash into the atmosphere than the 1980 eruption of Mt. St. Helens. While some have worried that perhaps the Yellowstone supervolcano is due for another eruption, recent studies have allayed the concern that the danger is imminent. However, given the magnitude of the damage such an eruption would occur, it is imperative that geologists continue to monitor what is going on[/I
https://edition.cnn.com/2023/01/26/o...ln/index.html]
Nu, als dat zo is, zullen we dus ten onder gaan.
Maar een half miljoen jaar is wel erg lang om precies een datum vast te stellen wanneer het opnieuw zal gebeuren.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2023, 09:24   #20
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Even in het Nederlands opgezocht:

Hoe groot is nu eigenlijk de kans dat Yellowstone eerdaags uitbarst? Verwaarloosbaar klein, zegt eigenlijk iedereen die er verstand van heeft. Niets wijst in die richting. Maar die berekening is wel gebaseerd op een aarde die miljarden jaren oud is. Als je uitgaat van een jonge aarde was de laatste uitbarsting veel recenter en is de kans op een nieuwe eruptie waarschijnlijk groter. Hoe groot? Het blijft giswerk. Maar het kán dus wel. En dan is het maar afwachten hoe de mensheid reageert. Niemand heeft ervaring met een natuurramp van zo’n immense omvang. Ook de knapste koppen niet.

https://logos.nl/yellowstone-apocaly...f-amerika-weg/
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be